Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoisin asia mitä olet löytänyt vanhempasi tai isovanhempasi jäämistöstä

Vierailija
20.05.2019 |

Löysin vähän aikaa sitten kuolleen isäni kotoa kaikki mitä olen hänelle vuosien saatossa ostanut lahjaksi. Ovat avaamattomina paketissa. Vaatteita ja kodintarvikkeita, joita on ihan itse pyytänyt ja kertonut tarvitsevansa

Kommentit (1024)

Vierailija
381/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papalta löytyi läjä kirjeitä. Olivat kirjoitelleet toisen miehen kanssa hyvin romanttiseen ja välillä seksuaaliseen sävyyn. Kirjeitä oli päivätty vielä sen jälkeen kun menivät naimisiin mummon kanssa. Viimeinen 70-luvulta, jota ei oltu kirjoitettu hyvästeiksi. Mihin lie päättyi tämä suhde. Ehkä toinen osapuoli menehtyi tai jäi kiinni. Tai vaihtoivat kirjeet puheluihin. Koskaan ei tästä miehestä mitään kertonut. Surullista ettei voinut elää omaa elämäänsä.

Kyllähän hän on omaa elämäänsä elänyt. Siihen ei vain sopinut mies. Ei se silti tarkoita ettei hän olisi omaa elämäänsä elänyt.

Kiitos tästä huojentavasta kommentista. Onneksi tunnet ja tiedät pappani elämän paremmin kuin minä, joka olen kirjeet lukenut.

Vierailija
382/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi hahaha :DDDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isävainaan tavaroiden joukosta löytyi netistä tulostetut pontikankeitto-ohjeet. Ei edes ollut mitenkään viinaanmenevä niin ihmettelin :D

Vierailija
384/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummini (s. 1921) eli hyvin keskiluokkaisen elämän, joutumatta koskaan samalla tavalla raatamaan elämänsä tai arkensa eteen kuin moni muu ikäluokkansa ihminen. Hän syntyi isoon, rikkaaseen maatalon, nai kauppiaan jonka kanssa kiersi avaamassa osuuskauppoja sinne tänne. Hän synnytti kaksi lastaan sairaalassa, ja hänellä oli kotiapulainen niin kauan kun lapset oli kotona. Hän papan kanssa rakensi mökin, kuopsutti onnellisena sen kasvimaata niin kauan kuin jaksoi, hän matkusti ympäri Eurooppaa ja hoiti meitä lapsenlapsia suurella sydämellä.

Siksi olikin todella kummallista löytää mummin kuoleman jälkeen hänen korurasian pohjalta yksi luoti. Siellä se oli meripihkakorujen ja helminauhojen alla pienessä pahvirasiassa. Mummilla tai papalla ei ollut aseita.

Mummi oli kyllä sodassa lääkintälottana, ja joskus mietin että ehkä se oli jonkun sotilaan surmannut luoti, mutta toisaalta silloin rasiassa pitäisi olla pelkkä hylsy. Asia jää ikuiseksi arvoitukseksi.

Mummulasi olisi hylsy vain jos se olisi itse ampunut ihmisen. Katsos hylsy lentää aseesta ampujan viereen, luoti jatkaa matkaa ja päätyy sitten vaikkapa toisen ihmisen keuhkoihin, mistä se on voitu kaivella ulos. Oliko luoti litistynyt? Jos ei ollut, se ei ole osunut mihinkään.

Kokovaippaluoti saattaa säilyä osumassa melko ehjänäkin ja muiden kuin kokovaippaluotien sotilaskäyttö oli / on kielletty, vaikka pyccä tunnetusti ammuskeli ihmisiä räjähtävilläkin ( kielletyillä ) luodeilla.

Katso siksi, ovatko luodin kyljet sileät vai onko niissä rihlanurat?

Luoti voi olla otettu muistoksi leikatusta ja parantuneesta potilaasta, kaatuneista niitä ei poistettu ja lisäksi kiväärinluoti saattaa lävistää helposti ihmisen jatkaen lentoaan.

Usein leikkauksissa poistetut luodit annettiin leikkauksen jälkeen toipilaalle muistoesineiksi. Olisiko mummosi tai joku hänelle läheinen haavoittunut, parantunut ja saanut luodin sairaalasta muistoksi?

Vierailija
385/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivotessamme isoisoäitini kotia, löytyi yhden yläkaapin perältä pari säkillistä dynamiittia. Meinasi tulla vetelät housuun. Ilmeisesti aikanaan käytetty kun raivattu talolle paikkaa tai jotain?? Enoni kävi upottamassa säkit läheiseen jokeen.

Idiootit. Dynamiitti eikä mikään muukaan jäte kuulu vesistöön.

Kaukana Lapissa ei paljon poliisia kiinnosta jos jostain syrjäisestä mökistä löytyy dynamiittia. Mihin muualle se olisi pitänyt viedä kun halusimme sen heti pois läheltämme. Olin itse silloin lapsi ja muistan että pelkäsin että räjähdetään kaikki hetkenä minä hyvänsä.

Tarvittaessa pyytävät virka-apua puolustusvoimilta. Ette edes soittaneet poliisille, kuten kuuluu tehdä.

Parasta olla soittamatta ainakaan poliisille tuollaisesta! Ovat sellaisia nipottajia nykyään ja soittamisesta voisi koitua suurikin harmi!

Vierailija
386/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran ollut varastossa, jossa oli kaikenlaista kuolinpesistä

Hurjasti avaamattomia liinavaate-, kynttilä-, koriste-esine jne lahjapakkauksia. Siis paljon

Ihmettelen itsekin miksei noita lahjoja VOI ottaa käyttöön

Vierailija
387/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivotessamme isoisoäitini kotia, löytyi yhden yläkaapin perältä pari säkillistä dynamiittia. Meinasi tulla vetelät housuun. Ilmeisesti aikanaan käytetty kun raivattu talolle paikkaa tai jotain?? Enoni kävi upottamassa säkit läheiseen jokeen.

Kaukana Lapissa ei paljon poliisia kiinnosta jos jostain syrjäisestä mökistä löytyy dynamiittia. Mihin muualle se olisi pitänyt viedä kun halusimme sen heti pois läheltämme. Olin itse silloin lapsi ja muistan että pelkäsin että räjähdetään kaikki hetkenä minä hyvänsä.

Tarvittaessa pyytävät virka-apua puolustusvoimilta. Ette edes soittaneet poliisille, kuten kuuluu tehdä.

Parasta olla soittamatta ainakaan poliisille tuollaisesta! Ovat sellaisia nipottajia nykyään ja soittamisesta voisi koitua suurikin harmi!

Älä pöljäile. Jatkuvasti esim Lapista löytyy edelleen sodanaikaisia räjähteitä, vanhoista taloista aseita, ammuksia yms.

Vierailija
388/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä yllytä toisia rikkomaan lakia.

Vierailija
389/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sukulaistätini kuoli löysivät hänen lapsensa jäämistöstä syntymätodistuksen lapsesta, josta kukaan ei ollut ikinä aikaisemmin kuullut.

Luultavasti lapsi oli kuollut ennen kuin muut sisarukset syntyivät. Tuntuu silti jännältä ettei täti maininnut 90 vuoden aikana halaistua sanaa asiasta. Olivat tosi läheisiä ja perhekeskeisiä ihmisiä koko porukka, mutta ilmeisesti täti halusi pitää tiedon itsellään.

Vierailija
390/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen mummun kotia kun siivottiin, löytyi vaikka mitä. Tämä siis Keski-Euroopassa. Mummu oli maailman herttaisin ihminen ja kova kaipuu on, mutta WTF, kellarin hyllyssä 18 kappaletta Mein Kampfia (vieläkään ei tiedetä mitä noille pitäisi tehdä, koska täällä niitä on laitonta omistaa, joskin joka taloudessa oli pakko olla vähintään yksi mummun nuoruudessa), neljä laatikkoa täynnä erilaisten sairauksien solunäytteitä niiden ohuiden lasilevyjen väliin säilöttynä, ja kaiken kruunuksi täytetty kamelinpää. Plus pussi öylättejä. Who needs drugs when you get to clean up Grandma's house? :D

Selvitä, missä kirjat ovat sallittuja ja salakuljeta myyntiin. Suomessa pyydetään satasesta ylöspäin.

Joku viranomainen osaa kertoa, mihin ne voi viedä hävitettäväksi.

Jollakulla eivät tainneet kellarilöydös-Marxit mennä kaupaksi. LOL.

Tä? Tiedätkö yhtään, miksi se on kielletty Euroopassa? Mikä sun yleissivistyksen taso oikein on?

Kuinka typerä oikein olet? Ei MK ole kielletty Euroopassa.

Mein Kampfin pitäisi olla pakollista koululukemista sen mystisyyden hälventämiseksi ja sen selvittämiseksi, mitä Adolf-setä oikein ajatteli.

Itse joudun tunnustamaan, että A.Hitlerin Mein Kampf , Günter Grassin Kampela ja James Joycen Ulysses ( alkukielellä ) ovat ainoat kirjat, jotka koskaan ovat jääneet minulta kesken. Minulla on kyllä nuo kaikki kirjastossani...

Vierailija
391/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natsisaksan ss-joukkojen merkkejä ja upseerin lakki. Myös muuta kamaa ja mustapaitoja sosialistiselta oikeistokaudelta Suomesta.

Toisen isovanhemman luona oli sitten enemmän neukkumateriaalia ja sdp:n lukemistoa kirjahyllyn täydeltä.

Olen siis ääri vasemman ja ääri oikean puoliäpäräsaksalainen. Sosialistinen kaikki tyyni.

Sosialismia se kansallissosialismikin on. Haluaisin ottaa enemmän velkaa ja laittaa halpatyövoiman maksamaan kotolaisten sosiaalituet ja elämän.

Vierailija
392/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on eniten pitkäpiippuisia pimeitä aseita väkimäärään nähden. Sota-ajasta niitä jäi.

Ja lyhyihin aseisiin alettiin vaatia hallussapitolupia vasta punakapinan jälkeen.

Vierailija
393/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papalta löytyi läjä kirjeitä. Olivat kirjoitelleet toisen miehen kanssa hyvin romanttiseen ja välillä seksuaaliseen sävyyn. Kirjeitä oli päivätty vielä sen jälkeen kun menivät naimisiin mummon kanssa. Viimeinen 70-luvulta, jota ei oltu kirjoitettu hyvästeiksi. Mihin lie päättyi tämä suhde. Ehkä toinen osapuoli menehtyi tai jäi kiinni. Tai vaihtoivat kirjeet puheluihin. Koskaan ei tästä miehestä mitään kertonut. Surullista ettei voinut elää omaa elämäänsä.

Kyllähän hän on omaa elämäänsä elänyt. Siihen ei vain sopinut mies. Ei se silti tarkoita ettei hän olisi omaa elämäänsä elänyt.

Kiitos tästä huojentavasta kommentista. Onneksi tunnet ja tiedät pappani elämän paremmin kuin minä, joka olen kirjeet lukenut.

Kenen elämää hän mielestäsi eli?

Vierailija
394/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pervitiiniä. Voin kertoa, että kolisi!

Sodan käynyt isäni ei paljon asioista puhunut, mutta Pervitiinistä kertoi. Se oli pelko ja väsymys pois, kun lääkkeen saivat sotilaat. Näin saatiin miehet taistelemaan urheasti. Oliko oikein vaiko väärin antaa huumeita sodassa? Minusta oli erittäin oikein. Kukaan ei sinne sotaan halunnut, mutta mentiin, kun käskettiin ja hyvä, että mentiin. Nöyrä kiitos veteraaneille ja lotille.

Vierailija
395/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sodan käynyt isäni ei paljon asioista puhunut, mutta Pervitiinistä kertoi. Se oli pelko ja väsymys pois, kun lääkkeen saivat sotilaat. Näin saatiin miehet taistelemaan urheasti. Oliko oikein vaiko väärin antaa huumeita sodassa? Minusta oli erittäin oikein. Kukaan ei sinne sotaan halunnut, mutta mentiin, kun käskettiin ja hyvä, että mentiin. Nöyrä kiitos veteraaneille ja lotille.

Suomen hoitajille voisi antaa pervitiiniä.

Vierailija
396/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummon jäämistön viinapullokokoelma. Tyhjiä vodkapulloja oli varmaa 100 tai enemmänkin. Osa ulkovarastossa, osa puikoissa talossa. Kukaan ei tiennyt mummon ryyppäävän.

Mistä tiedät ettei kerännyt niitä ja säilönyt niihin mehuja?

Vierailija
397/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
398/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoisäni jäämistöstä löytyi kenkälaatikko, jossa oli sekalainen kokoelma koruja, kaulakoruja ja yksittäisiä korvakoruja, avaimia, tuntemattomien ihmisten henkilö- ja ajokortteja yms. Laatikon pohjalla oli irrallisia hampaita.

Sinuna antaisin arvioida korut.

Vierailija
399/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaarin päiväkirja jatkosodasta. Todella koskettavaa luettavaa. Upeita piirroksia, en ikinä tiennyt että vaari osasi piirtää tuolla tavalla.

Voisi kiinnostaa historiantutkijoita, joten kannattaa ottaa selvää minne voisi lahjoittaa.

Ei kai tällaista sukukalleutta kukaan jollekin tutkijalla lahjoita!!!

Vierailija
400/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolinpesien kaappien, vinttien, kellareiden ja ullakoiden kätköistä löydetyistä räjähteistä, kranaateista, aseista ja niiden panoksista pitää aina ilmoittaa poliisille joka pyytää tarvittaessa niiden kanssa apua Puolustusvoimilta. Väärin säilytettynä ja käsiteltyinä kyseiset esineet voivat olla hengenvaarallisia hengenvaarallisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi