Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoisin asia mitä olet löytänyt vanhempasi tai isovanhempasi jäämistöstä

Vierailija
20.05.2019 |

Löysin vähän aikaa sitten kuolleen isäni kotoa kaikki mitä olen hänelle vuosien saatossa ostanut lahjaksi. Ovat avaamattomina paketissa. Vaatteita ja kodintarvikkeita, joita on ihan itse pyytänyt ja kertonut tarvitsevansa

Kommentit (1024)

Vierailija
321/1024 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta laatikollista kalliita viinoja, konjakkia, viskiä. Isä oli saanut lahjaksi mutta ei voinut itse juoda. Oli sitten jemmannut.

Ei itselle mutta eräs kuolleen naisen tytär löysi äitinsä lääkäripapereita, joiden mukaan äidille oli tehty kohdunpoisto kaksi vuotta ennen tyttären syntymää. Oli aika paukku!

Vierailija
322/1024 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisoisän perintöä on joku hammassilta. Siisti, osa hampaista kultaisia. Siitä voisi tehdä korun, jos olisitällainen pääkallo- tai muu hammasluufetissi.

Vierailija
324/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutokaupasta huutamassani uudehkossa matkalaukussa oli jonkun elämän valokuvat kansioissa. Minusta oli lähes järkyttävää saada ne noin. Tuntui pahalta hävittääkään, mutta jos olisin ne itselleni jättänyt, niin olisi ollut lapsilla ihmettelemistä.

Jotkut oudot tavarat vaan päätyvät jotenkin käsiin. Niillä ei ehkä ole mitään merkitystä.

Vierailija
325/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity suoraan aiheeseen, mutta sivuaa sitä. Miksi lähes kaikista vanhoista taloista löytyy ullakolta tai varastoista vanhoja sanomalehtiä? Ei siis mitään yksittäiskappaleita, vaan isot pinot. Mitä tarkoitusta varten niitä on säilytetty?

Vierailija
326/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liity suoraan aiheeseen, mutta sivuaa sitä. Miksi lähes kaikista vanhoista taloista löytyy ullakolta tai varastoista vanhoja sanomalehtiä? Ei siis mitään yksittäiskappaleita, vaan isot pinot. Mitä tarkoitusta varten niitä on säilytetty?

Mm seiniin. Ennen vanhaan sisäseinät on peitetty sanomalehdillä, tarpeeksi monta kerrosta niin eristäähån se. Rikkaammat on sitten laittaneet päälle vielä tapettia. Onhan niitä sanomalehtiä käytetty myös tulenteossa.

Vierailija
327/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla ukkini jäämistöstä löytyi suomikonepistooli vaihtolippaita ja noin 500 patruunaa vintiltä,itse olin silloin lapsi mutta se jäi mieleen.

Vierailija
328/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt kuolisin, asunnon vaatekaapista eräästä mapista löytyisi asunnon osakekirjat. Toivottavasti joku osaa katsoa sieltä... mitään sen kummempaa salapoliisityötä ei toki tarvita, koska osakekirjat koskevat sitä asuntoa, missä ne fyysisesti sijaitsevat. 

Nimimerkki Pitäisi tehdä testamentti ja laittaa paperiasiat kuntoon muutenkin

Olen kerännyt kaikki tärkeät paperit yhteen paikkaan ja kirjoittanut listan, missä on pankkitilejä ja vakuutukset. Tiedot myös , missä olemme olleet kirjoilla eri paikkakunnilla aikoinaan, 1970 vuoden jälkeen ,näkyykin Digi ja viest viraston sivuilta tiedot. Helppo homma lapsille.

Vierailija
329/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla ukkini jäämistöstä löytyi suomikonepistooli vaihtolippaita ja noin 500 patruunaa vintiltä,itse olin silloin lapsi mutta se jäi mieleen.

Oisko unohtunut,monet sotaveteraaniit säilöivät aseita kotiinsa sodan loppumisen jälkeen jos käsky taas tulisi niin olisivat nopeasti saatavilla.

Vierailija
330/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoisin...3  asunto-osakkeen osakekirjat. Meni aika lailla aikaa ennen kuin saatiin selville, missä ko. asunnot ovat. Verotuksessa ja sittemmin perukirjassa ne toki olivat mukana, mutta vain as Oyn nimellä ja kaupunkina, ei sen tarkemmin.

Miten selvititte tämän?

Googlella selviää sekunnissa osoite ja rekisteritiedot.

Vierailija
331/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappikivi, avokadon kokoinen ja näköinen.

Vierailija
332/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja, silkkipaperin tuntuisia neliönmuotoisia arkkeja pinoissa. Joku vnhempi henkilö valaisi asiaa: olivat wc-papereita!

Vierailija
333/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhoja, silkkipaperin tuntuisia neliönmuotoisia arkkeja pinoissa. Joku vnhempi henkilö valaisi asiaa: olivat wc-papereita!

Tulivat -60 luvulla korvaamaan sanomalehtipaperin.

Vierailija
334/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natsikamaa. Kuvia Saksasta 30-luvun lopusta, natsilippuja jne. Jopa sukulaiseni miehen hääkuvassa oli miehen rinnassa hakaristi -riipus.

Vierailija
335/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko unohtunut,monet sotaveteraaniit säilöivät aseita kotiinsa sodan loppumisen jälkeen jos käsky taas tulisi niin olisivat nopeasti saatavilla.

Ei niitä ihan joka ukolla ollut, joka rintamalta kotiutui. "Voinko viedä tämän kotiini?" "Vie vain, haluatko patruunoitakin? Laitanko 500, vai otatko kerralla tuhat?"

Kyllä ne aseet ja patruunat kerättiin takaisin valtiolle, jolta ne oli alunperin saatukin. Eri lukunsa oli ne sotasaaliina otetut Nagant- ja Tähtipistoolit, joita tuli sotilaitten mukana kirjanpidon ulkopuolelta. Moni sika ja mulli tuli maataloissa sen jälkeen lopetetuksi näillä pyssyillä syysteurastusten aikaan. Vieläkin niitä kuolinpesiltä löytyy.

Vierailija
336/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pervitiniä. Sitä oikeaa tavaraa. Myös vuosikymmeniä vanha Marlboron tupakka-aski, josta oli poltettu kaksi tupakkaa. Oli tosi kummallisen hajuista verrattuna nykytupakkaan. Vaari kuulemma lopetti tupakoinnin saman tien kun äitini syntyi ja se aski on sitten jäänyt lojumaan.

Vierailija
337/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1960 kuolleen ukkini silitetyt, käsinkirjotut nenäliinat ja tätieni kuukautisvyöt. Mummi säästi kaiken. 

Vierailija
338/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on eniten pitkäpiippuisia pimeitä aseita väkimäärään nähden. Sota-ajasta niitä jäi.

Vierailija
339/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on eniten pitkäpiippuisia pimeitä aseita väkimäärään nähden. Sota-ajasta niitä jäi.

Enpä tuohon tältä istumalta usko. Sota- ajasta jo kohta kahdeksankymmentä vuotta. Väitän että pimeitä aseita tulee eniten asuntomurroista, ja aseet päätyvät rikollisille ja sitä kautta kirjanpidon ulkopuolelle.

Vai minkähän maan sota aikaa tarkoitit?

Vierailija
340/1024 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin isäni Suojeluskunnan jäsenkortin. Säilytän seuraavalle polvelle. Ei ollut milään yllätys, kun isäni oli sotainvalidi ja -veteraani.