Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenenkään teini keskeyttänyt rippikoulua?

Vierailija
19.05.2019 |

Ja miksi? Onko niiden merkintöjen kerääminen ehdoton edellytys leirille pääsemiseen? Tuli muutenkin yllätyksenä, että näin tiukat vaatimukset heti alusta asti.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lupasin aikoinaan pojalle 500 €, jos hoitaa riparinsa. Mun puolesta olisi voinut jättää käymättäkin, mutta isälleen oli tärkeä juttu.

Miksi ihmeessä sinä sitten maksoit eikä isä?

Vierailija
22/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon jäsen voi olla ilman rippikoulua, jos on kuitenkin kastettu. Mutta jos eroaa kirkosta ja haluaisi liittyä takaisin, silloin vaaditaan rippikoulu ja konfirmaatio.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teiniä ei kiinnosta merkintöjen keräily ja rippikoulu, niin miksi vaivaat asialla päätäsi ja teet siitä ongelman. Ei rippikoulu ole millään lailla pakollinen. Meillä toinen poika ei halunnut riparille, toinen halusi. Molemmat ovat nyt aikuisia, eikä rippikoulu tai sen käymättömyys ole millään lailla vaikuttanut heidän elämäänsä.

Onhan se mukavaa olla rippikoulu käytynä, jos haluaa kirkkovihkimisen, kuulua kirkkoon ja kristilliset hautajaiset.

Noista ainoastaan kirkkovihkiminen vaatii konfirmaatiota. Hautajaisia varten ei edes tarvitse kuulua kirkkoon.

Vierailija
24/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristilliset hautajaiset saa myös kirkkoon kuulumaton, ellei vainajalla itsellään ole ollut mitään kirkkoa vastaan eläessään.

Vierailija
25/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman pojan motivaattorina oli rippilahjat. Kävi iltariparin ja erosi kirkosta, kun täytti kahdeksantoista. Tuskin tarttui mitään uskontoon vivahtavakaan siitä riparista.

Vierailija
26/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristilliset hautajaiset saa myös kirkkoon kuulumaton, ellei vainajalla itsellään ole ollut mitään kirkkoa vastaan eläessään.

Olen ollut sellaisissa. Pappi oli niissä vainajaa kohtaan minusta töykeä.

Eli protestoi, kun joutui siunaamaan kirkkoon kuulumattoman. (Ei kuulunut kirkkoon siksi, että papisto oli näkyvästi valkoisten puolella punakapinassa)

Vierailija
27/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin rippikoulun käymättä. Kävin muistaakseni yhden kerran kirkossa istumassa kun luulin sen olevan pakollista ja sen jälkeen sain kuulla, että rippikoulu onkin vapaaehtoinen.   Isä yritti herätellä joskus sunnuntaisin kirkkoon, mutta en todellakaan halunnut lähteä. Äitini ei kuulu kirkkoon, niin hänellä ei oikein ollut varaa arvostella minua. Erosin kirkosta heti kun täytin kahdeksantoista. En ole katunut päivääkään rippikoulun käymättämyyttä.  Aika moni tuntui menevän sinne rahan ja lahjojen vuoksi.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi