Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenenkään teini keskeyttänyt rippikoulua?

Vierailija
19.05.2019 |

Ja miksi? Onko niiden merkintöjen kerääminen ehdoton edellytys leirille pääsemiseen? Tuli muutenkin yllätyksenä, että näin tiukat vaatimukset heti alusta asti.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teini haluaa ripille?

Vierailija
2/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukat? Merkintöjen kerääminen aloitettiin jo talvella, yhden merkinnän kesto noin 1-2 h. 

1-2 kertaa kuukaudessa, lähinnä löysää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman riparini aikana joillain pojilla ei ollut kanssa kaikkia merkintöjä. Joutuivat tekeen riparilla lisätehtävä vapaa-ajalla.

Seurakunnilla on omat säännöt. Rippikouluhan on nykyisin naurettavan helppo. Omien vanhempieni ripariaikana piti osata koko katekismus. Nyt pääsee ripille, jos jotain sinnepäin osaa käskyistä. Merkkien kerääminen ei ole iso vaatimus.

Vierailija
4/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika kävi aloituskäynnillä, sen jälkeen lopetti. Täällä ainakin on ehdoton edellytys se merkintöjen ennen rippileiriä.

Vierailija
5/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi merkintöjen kerääminen on lapsellesi ylivoimaista.

Koita neuvotella, että voisiko hän nyt vielä kerätä ne merkinnät ennen leirin alkua nopeutetussa tahdissa.

Huom: jokaisella leirillä ja päiväriparilla on hieman eri säännöt. Kysele, pääsisikö johonkin vielä mukaan.

Ellei onnistu, voi ensi kesänä koittaa uudelleen. (Mun lapsen poikaystävä kävi vuotta myöhemmin riparin kuin muut. Samoin minä itse. Pojan syytä en tiedä. Itsellä syynä se, etten mahtunut mieleiselleni leirille.)

Rippikoulun voi myös käydä yksityisesti ja varmaan muitakin tapoja on.

Vierailija
6/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavana pelleilynä pidin koko touhua aikoinaan yläasteella, kun muut juoksi joidenkin merkkien perässä. Mitä sinne leirillekään mennään muun takia, kun että päästään poikien/tyttöjen kaa eli kaikki muu paitsi Jeesus mielessä.

Vierailija
7/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän ei ole viitsinyt kerätä merkintöjä?

Vierailija
8/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika kävi aloituskäynnillä, sen jälkeen lopetti. Täällä ainakin on ehdoton edellytys se merkintöjen ennen rippileiriä.

Miksei viitsinyt enempää?

Vierailija
9/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtekää yhdessä keräämään seurakunnan tapahtumiin ne merkit. Vähän selkärankaa

Vierailija
10/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä ole mikään pakko käydä. Jos aikuisena mieli muuttuu, niin silloin pääsee varmasti helpommalla, armeijassakin taitaa olla tämä mahdollisuus. Sen varjolla voi jopa päästä välttämään ikävämmät hommat.

Vierailija
11/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin rippikoulun joskus -85. Sillon piti kerätä ihan tosi paljon merkkejä, ainakin se tuntui siltä. Lopetin sen takia rippikoulun. Oli muut kiinnostuksen kohteen sillon kun noi merkit.

Vierailija
12/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä suurin osa merkinnöistä oli seurakunnan nuorten omiin tapahtumiin liittyviä.

Vierailija
13/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni oli isosena ja siellä oli yksi erittäin vastentahtoinen poika. Mutta se vastentahtoisuus meni ohi. Hän sanoi leirin lopuksi, että ei voinut kuvitellakaan, miten hauskaa voi riparilla olla. Ja uskon, että oli hauskaa, sillä lapseni ja hänen kaverinsa ovat idearikkaita keksimään vapaa-ajaksi hauskaa ohjelmaa ja saamaan porukka viihtymään. Siitä lapseni kaverista voi vielä aivan hyvin tulla joku koomikko telkkariin.

Ja ajatelkaa, nyt tuo vastentahtoinen poika on itse menossa isoseksi.

Mutta paljon riippuu siitä, millainen pappi on ja millaisia isosia ja muita ohjaajia siellä on.

Kyllä riparilla voi myös olla hyvin tylsää.

Vierailija
14/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä suurin osa merkinnöistä oli seurakunnan nuorten omiin tapahtumiin liittyviä.

Minä ottaisin lasta niskasta kiinni. Soittaisin rippikouluista vastaavalle ja kysyisin, miten voi paikata puutteet ja veisin itse autolla nuoreni niihin tapahtumiin, kun näemmä on niin laiska menemään.

Vierailija
15/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teini haluaa ripille?

Aika oleellinen kysymys, jos merkkien kerääminenkin on jo vaikeaa. Turhaan uskovaiset alapeukutatte.

Vierailija
16/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin on niin, että merkit pitää olla viikkoa ennen leiriä kasassa. Tarkistetaan vikalla tapaamisella. Jos ei ole merkkejä, niin ei leirillekään pääse.

Vierailija
17/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lupasin aikoinaan pojalle 500 €, jos hoitaa riparinsa. Mun puolesta olisi voinut jättää käymättäkin, mutta isälleen oli tärkeä juttu.

Vierailija
18/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teiniä ei kiinnosta merkintöjen keräily ja rippikoulu, niin miksi vaivaat asialla päätäsi ja teet siitä ongelman. Ei rippikoulu ole millään lailla pakollinen. Meillä toinen poika ei halunnut riparille, toinen halusi. Molemmat ovat nyt aikuisia, eikä rippikoulu tai sen käymättömyys ole millään lailla vaikuttanut heidän elämäänsä.

Vierailija
19/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teiniä ei kiinnosta merkintöjen keräily ja rippikoulu, niin miksi vaivaat asialla päätäsi ja teet siitä ongelman. Ei rippikoulu ole millään lailla pakollinen. Meillä toinen poika ei halunnut riparille, toinen halusi. Molemmat ovat nyt aikuisia, eikä rippikoulu tai sen käymättömyys ole millään lailla vaikuttanut heidän elämäänsä.

Onhan se mukavaa olla rippikoulu käytynä, jos haluaa kirkkovihkimisen, kuulua kirkkoon ja kristilliset hautajaiset.

Vierailija
20/27 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se mukavaa olla rippikoulu käytynä, jos haluaa kirkkovihkimisen, kuulua kirkkoon ja kristilliset hautajaiset.

Jos ei ole käynyt rippikoulua, niin ei yleensä myöskään kuulu kirkkoon. Silloin tuskin haluaa kirkkovihkimistä ja kristillisiä hautajaisia eikä myöskään halua maksaa kirkollisveroa. Jos mieli muuttuu, niin kirkkoon voi liittyä ja rippikoulun käydä myös aikuisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi