Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin lopettaa kummilasten muistaminen, ripille pääsyyn vai täysi-ikäisyyteen?

Vierailija
19.05.2019 |

Ollaan ihan lahja-automaattikummeja, uskonto ei näyttele tässä mitään osaa. Milloin voi katsoa kumminvelvollisuuden suoritetuksi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ripille pääsy tai valmistujaisjuhlat (yo tai ammatti)

Vierailija
2/8 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ripille pääsyyn loppui synttäri- ja joululahjat. Sitten vielä muistettiin yo-juhlien yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin 4 vuotissynttäreihin, kun yleensä minua ei kutsuttu edes synttäreille tai pari kertaa synttäreiden jälkeen?! Outoa. Tosin enpä ollut vanhempienkaan kanssa enää tekemisissä. Rippilahjaan osallistuin 70 eurolla, mutta en mennyt juhliin (tällä kertaa tuli kutsu ja ilmoitus että rippilapsi haluaa läppärin)

4/8 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenkun vaikuttaa siltä että kyseinen lapsi pärjää itsenäisesti.

Vierailija
5/8 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kummit muistivat vielä kun täytin 35'.

Nyt lopettivat kun sain lapsen.

Vierailija
6/8 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kummit muistaa mua vieläkin, olen 41.

Ollaan toki paljon tekemisissä muutenkin.

Vierailija
7/8 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se kummisuhde mikään lahja-automaatti ole. Jos ei olla muuten tekemisissä puolin, eikä toisin, lahjomisenkin voi lopettaa. Itse näen kummisuhteen enemmänkin sinä, että kummilapsella olisi yksi "ylimääräinen" aikuinen eli kummi, johon tarvittaessa turvata. Jos kävisi ilmi, että kummilapsen vanhemmat tai kummilapsi ovat vain kukkaroni perässä, en ehkä kovin hanakasti osallistuisi koko hommaan. Tosin muistan muutenkin ihmisiä ilman erityisiä ikärajoja, kyllä aikuisillekin voi toivottaa vaikkapa hyvää syntymäpäivää tai ostaa jopa lahjan, jos joku sopiva tulee mieleen. Aikuisetkin kun ovat minusta ihmisiä, vähän samalla tavoin kuin lapset. Kummiasia toki voi olla ihan eri, jos ollaan uskonnollista porukkaa ja sitä myöten koetaan kummiuden velvoitteet uskonnolliselta kannalta.

Vierailija
8/8 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripille pääsyyn lopetettiin lahjat. Kun täytti 18v ja sai kortin niin annoin bensarahaa