Taas kerran v*tuttaa autoton pummi!!!
Tämä aihe on ollut täällä monta kertaa, tiedän. Mutta kun ärsyttää autoton kaveri, joka pyytää viemään sinne ja tänne.
Ei korvaa kyytiä mitenkään, luulee pelkän kiitoksen riittävän...
Bensan lisäksi autosta kuluu paljon muutakin, joten en enää kuskaa tätä kaveria yhtään minnekään.
Olen myös sanonut siitä, että auton ylläpito on kallista. Kaveri ei tajua asiaa. 😳
Miten te muut autolliset suhtaudutte autottomiin pummeihin?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kuulemma varaa maksaa kyydistä, silti kehtaa pyytää kyytiä🙄Ap
No pyydä sitten "luonnossa" se maksu. ;)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ihmiset röyhkeitä. Katsokaa peiliin lokit! Mitä pummeja maailma täynnä.
Mä tarttisin kyytiä Keravalle. Kuskaatko mut sinne? Ja lainaatko parikymppiä tupakkaan?
Vierailija kirjoitti:
Joskus saatan kysyä autottomalta ystävältäni haluaako hän lähteä vaikka ikeaan jos olen sinne itsekin menossa. Tällöin en toki edes pyydä bensakuluja, tietenkään.
Mutta omaan tuttavapiiriini ei taida kuulua niitä, jotka pyytäisivät kyytiä ja varsinkaan, että jättäisivät maksamatta siitä.
Mieheni kavereista muutama on joskus taannoin kysynyt autoa lainaan mieheltäni, muttta siihen oli tosi helppo vastata että auto on vaimon, sori (niinkuin onkin). Eikä kyllä miehenikään ikinä lainaisi omaa autoaan kellekään jos sellaisen omistaisi.
Meiillä myös pari kertaa joku naapuri kysynyt mieheltä mun nimissä olevaa autoa lainaan. Miksihän auton tarve katosi, kun auto olikin mun. Kyllä multakin voi kysyä.
Minulta meni hermo jouluna, olin just tullut kotiin yli 400 kilometrin ajomatkalta mummolasta ja kaverilla olisi ollut niin tärkeä meno, että saman tien olisi pitänyt lähteä häntä kuskaamaan. Sanoin suoraan että minä en ole mikään ilmainen taksi, en aio lähteä ajamaan tänään enää yhtään minnekään, keksi joku muu keino päästä sinne.
Kaveri luonnollisesti otti nokkiinsa ja suuttui, mutta eipä ole ollut kyytejäkään enää pummaamassa.
Olen autoton enkä yleensä pyydä keneltäkään kyytiä mihinkään, jos auton omistaja ei ole muutenkin menossa samaan suuntaan. Joskus joku tarjoaa hyvää hyvyyttään kyydin enkä siitä tietenkään kieltäydy.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne kuskaamiset on tyyliin alle 50 km niin tuskin ne sinun talouttasi romahduttaa. Kyllähän nyt kaveria pitää jelpata. Pihiltä kuulostat.
Jos se on niin halpaa, niin miksei hanki itse autoa? Olen autoton ja joskus joudun kysymään kyytiä. Se bensan menekki tai auton kuluminen ei niinkään itseäni huolestutta, vaan toisen vaivaaminen. Mutta teen itse paljon vastapalveluksia. Minulla on ammattitaitoa, mitä monet tarvitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Autottomat pummit alapeukuttaa 😄Teillä ei ihan oikeasti ole mitään tietoa siitä, mitä auton ylläpito maksaa.
Silti jotkut kehtaavat jatkuvasti ruinata kyytiä, huoh!
Ja vaikka sanoo EI käy, niin silti ihmetellään huuli pyöreänä 🤨
On se mikä tahansa mitä toiselta pyydetään, niin maksakaa siitä edes nimellinen korvaus. Minulta pyydetään aina ammatillisia neuvoja. Kukaan ei koskaan tajua korvata sitä millään, vaikka selvittelen monimutkaisia asioita. Pyydän kyllä.minellisen korvauksen, jos joku pyytää tekemään koko homman. Usein kysytään vai yksi pikku neuvo , mutta useita peräkkäin.
Olet kiittämätön!
Minä ainakin saan pummeilta kyydin aikana arvokasta tietoa auton omistamisen typeryydestä ja edesvastuuttomuudesta ja joukkoliikenteen hyvistä puolista.
Vaatimattomankin luennoitsijan tuntikorvaukset ovat kolminumeroisia, eli kuskinhan kuuluisi maksaa pummille.
"No meneehän sinulta ne auton maksut joka tapauksessa".
Samalla logiikalla voisi muuttaa pummin asuntoon kun lupaisi maksaa puolet sähköstä.
"Maksan puolet bensoista" on tyhmä loukkaus.
"Maksan bensat" on jo vähän parempi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne kuskaamiset on tyyliin alle 50 km niin tuskin ne sinun talouttasi romahduttaa. Kyllähän nyt kaveria pitää jelpata. Pihiltä kuulostat.
Terveisin autoton pummi
Maksakaa 43 snt/km, eli verottajan laskema taksa. Siis jos vaaditte kaverin ilmaisiin talkoisiin.
Paaljon halvempi kuin taksi.
Vierailija kirjoitti:
"No meneehän sinulta ne auton maksut joka tapauksessa".
Samalla logiikalla voisi muuttaa pummin asuntoon kun lupaisi maksaa puolet sähköstä.
Idiootti, miksi maksaisit sähköstä, joka tapauksessahan sillä on jo sähkösopimus itellään.
Avioeron jälkeen vuosia sitten luovuin autosta, kun ei ollut enää niin paljon ajoja. Sen sijaan hankin hyvälaatuisen pyörän lähikulkemiseen ja retkeilyyn. Lisäksi julkisilla on paljon mukavampi matkustaa, bussilla, junalla tai lentokoneella, ja taksillakin tarvittaessa pääsee. Jos on joku erikoisempi tarve, niin sitten vuokraan auton.
Muutamasta pummiystävästä on pitänyt luopua, kun aina olivat jotain palvelusta tai tavaran lainaamista vailla. Mitään vastapalveluksia ei sitten ole tarjottu, oli aina jotain tärkeämpää tekemistä. Tai että vaivani olisi jollain edes mitättömällä summalla palkittu.
Raha puheeksi vaan heti. Kyllä olen itse kavereita kuskaillut milloin mihinkin, aina samalla kaavalla, "voitko heittää paikkaan x?"
"joo jos kympin heität"
Mä en ikinä pyydä kavereilta kyytiä mihinkään. Silloinkin kun kuljin työmatkoja kaverin kyydissä, tarjosin hänelle lounaan, tai annoin rahaa, vaikka matkan varrelta noukkikin minut kyytiin.
Vaikka olen autoton, en ole pummi.