Taas kerran v*tuttaa autoton pummi!!!
Tämä aihe on ollut täällä monta kertaa, tiedän. Mutta kun ärsyttää autoton kaveri, joka pyytää viemään sinne ja tänne.
Ei korvaa kyytiä mitenkään, luulee pelkän kiitoksen riittävän...
Bensan lisäksi autosta kuluu paljon muutakin, joten en enää kuskaa tätä kaveria yhtään minnekään.
Olen myös sanonut siitä, että auton ylläpito on kallista. Kaveri ei tajua asiaa. 😳
Miten te muut autolliset suhtaudutte autottomiin pummeihin?
Kommentit (36)
Ei ole kuulemma varaa maksaa kyydistä, silti kehtaa pyytää kyytiä🙄Ap
Jos ne kuskaamiset on tyyliin alle 50 km niin tuskin ne sinun talouttasi romahduttaa. Kyllähän nyt kaveria pitää jelpata. Pihiltä kuulostat.
Sano sille, että auto pitäisi tankata ensin.
Meillä kaksi autoa. Ei meiltä kukaan pummi autoa tai kyytejä. Miten joillakin on tuttuja jotka on koko ajan vailla jotain?
Kun ajokortiton puolisoni on muutaman kerran mennyt lupaamaan kyytiä joillekin tutuillemme, niin alkoi palaa pinna. Tein selväksi ettei hän voi ajotaidottomana mennä lupaamaan minun puolestani kyytejä. Totesin vain etten olen mikään taksi.
Nyt on korkea aika tehdä selväksi kaverillesi, että sinä et ole taksi. Sulla on omakin elämä.
Hah, me joskus käytettiin bodyn sijasta myös uimapukua. Revi siitä, ap!
Vierailija kirjoitti:
Jos ne kuskaamiset on tyyliin alle 50 km niin tuskin ne sinun talouttasi romahduttaa. Kyllähän nyt kaveria pitää jelpata. Pihiltä kuulostat.
Autoni kuluttaa satasella 7l. Diesel näytti maksavan lähibensiksellä viimeksi 1,41e. Satasen ajaminen maksaa siis dieselautollani 9,87e eli noin kympin. Jos kuskaan kaveria ton 50km matkan edestakaisin viisi kertaa niin se on viisikymppiä. Nimim.ei ap mutta vtuttaa autottomat verenimijäk*sipäät.
Vierailija kirjoitti:
Hah, me joskus käytettiin bodyn sijasta myös uimapukua. Revi siitä, ap!
😂 Väärä ketju.
Kolmonen ei selvästikään tajua auton kuluista yhtään mitään 😂😏Ap
Joskus saatan kysyä autottomalta ystävältäni haluaako hän lähteä vaikka ikeaan jos olen sinne itsekin menossa. Tällöin en toki edes pyydä bensakuluja, tietenkään.
Mutta omaan tuttavapiiriini ei taida kuulua niitä, jotka pyytäisivät kyytiä ja varsinkaan, että jättäisivät maksamatta siitä.
Mieheni kavereista muutama on joskus taannoin kysynyt autoa lainaan mieheltäni, muttta siihen oli tosi helppo vastata että auto on vaimon, sori (niinkuin onkin). Eikä kyllä miehenikään ikinä lainaisi omaa autoaan kellekään jos sellaisen omistaisi.
Taidat itse olla henkilö, joka ei kykene asettamaan rajoja muille. Teidän kimpussanne yleensä on kaikki pummit, sillä olette helppoja uhreja. Käännä elämäsi suunta ja opettele se pieni, kaksikirjaiminen sana, joka pelastaa sinut useilta epämieluisilta asioilta.
No jos haluat olla toivoton kynnysmatto jonka ainoa ilo maailmassa on valittaa, siitä vaan. Ei minulta kukaan ikinä pummi kyytejä, enemmänkin saan olla tarjoamassa kun huomaan että joku oikeasti tarvii apua.
Mä en pyydä keltään mitään ettei tuu ongelmaa.
Ap asian voi selvittää muutenkin kun vinkua täällä.
Vierailija kirjoitti:
Kolmonen ei selvästikään tajua auton kuluista yhtään mitään 😂😏Ap
On meilläkin auto eikä vinguta täällä kuluista.
Opettele sanomaan ei ja sano ettei pyydä enää koskaan kyytiä.
Kyydistä pitäisi aina maksaa edes muutama roponen. Vaikka olisi ns. sama suunta.
Olen itsekin törmännyt henkilöön, joka on olettanut saavansa ovelta ovelle kyytiä maksutta ties minne. Suuttuu tietysti, kun kuulee ettei käy, mutta siinähän suuttuu jos ei tajua että harva haluaa olla ilmainen taksi :D Suosittelen ihan rohkeasti suoraa puhetta.
Autottomat pummit alapeukuttaa 😄Teillä ei ihan oikeasti ole mitään tietoa siitä, mitä auton ylläpito maksaa.
Silti jotkut kehtaavat jatkuvasti ruinata kyytiä, huoh!
Ja vaikka sanoo EI käy, niin silti ihmetellään huuli pyöreänä 🤨
Minulla oli pari tuollaista kaveria, joilta kuulin ihan suoraan, että kyllä he voisivat taksinkin ottaa, mutta se maksaa. Toisella oli otsaa soittaa minulle kaupungilta ja kehottaa minua hakemaan hänen miehensä kotoa (18 km) ja viedä tämä asioille ja takaisin kotiin (20 km), kun heidän autonsa sattui olemaan huollossa. Toinen ei tarjonnut minulle edes bensarahoja, mutta selitti mielellään, että kivempihän se sinunkin on ajella, kun on seuraa. Nämä tyypit halusivat aina enemmän ja enemmän, ja lopulta olin heille kuin yleispalvelija, jonka voi viheltää paikalle tarpeen mukaan, ja kumpikin suuttui korvinkuultavasti, kun aloin kasvattaa välimatkaa ja aloitella välirikkoa.
Juuri muistui mieleen kolmaskin, kollegani, joka pyysi minut seurakseen Ikeaan. Hän ei ollut pyrkinyt seuraani kertaakaan vuosiin, joten olin melko yllättynyt. Sitten en enää ollutkaan, kun hän alkoi kysellä autoni tilavuudesta - kyytiin olikin tulossa kolme aikuista ja lastenistuin. Minulle tuntemattomia matkustajia. En lähtenyt, tuli muuta menoa.
Mulla asuu myös yksi ystävä samassa taloyhtiössä. Heillä on myös auto, jolla hänen miehensä menee töihin. Olemme siis ystäväni kanssa molemmat tällä hetkellä kotiäitejä, minä yh. Minulla on auto jolla hoidan kauppareissut. Eräässä vaiheessa ystäväni kysyi aina samalla kyytiä kauppaan kun olin itsekin menossa. Ei siinä mitään, otinkin hänet monesti mukaan. Kertaakaan ei tarjoutunut korvaamaan mitään, se oli ihan ok koska olin itsekin menossa kauppaan. Homma lähti loppujen lopuksi ihan lapasesta häneltä. Alkoi tulla pyytelyä milloin minnekkin, neuvolaan, hammaslääkäriin jne. Ja minun olisi pitänyt siis kuskata edes takaisin. Muutamia kertoja suostuin, mutta kyydit loppuivat siihe kun kerran taas soitti ja pyysi jos pääsisi minun kyydillä kauppaan. Kun suostuin, hän iloisesti, ilmeisesti ajatuksissaan, totesi että "tosi kiva kun pääsen aina sinun kyydillä kauppaan, meilläkin on nyt säästynyt bensaa huomattavasti kun *miehen nimi* ei ole tarvinnut ajella töiden jälkeen kauppaan". Tuli hetken hiljaisuus, jonka jälkeen totesin että kun kerta heiltä on nyt niin paljon bensaa säästynyt niin voisi korvata minulle jotain noista kauppa kyydeistä kun minulla on bensan kulutus jostain kumman syystä noussut huomattavasti. Viittasin siis hänen kaikkiin omiin neuvola ym kyyteihin. Eipä sen jälkeen pahemmin kyytejä pyydellyt.
Kyllä on ihmiset röyhkeitä. Katsokaa peiliin lokit! Mitä pummeja maailma täynnä.
No mikset pyydä siltä rahaa? Avaa se suusi ja pyydä kyydeistä rahaa.