Mitä laitatte mansikkakakun täytteeksi? Mun kakut maistuu aina samalta, banaani, kermarahka, mansikkahillo
Oisko vinkkiä johonkin uuteen täytteeseen? Vaniljainenkin varmaan sopisi
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Jätä banaani ja rahka pois!! 🤮 EIVät kuulu kesäiseen mansikkakakkuun :)
Jätä oksentelu pois!! Ei kuulu julkiseen keskusteluun :)
Mango ja lime tekee kakuista raikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt mitään hilloja laita vaan oikeita mansikoita survottuna!
Eikö todellakaan mitään rahkaa kakun väliin.
Nyt ei kai saa kotimaisia mansikoita ja pakastemansikat on vetisiä löllöjä.
Espanjalaisia mansikoita näkyy olevan saatavissa useimmissa S- ja K-marketeissa semmoissa 400 gramman rasioissa.
Viipaloituja mansikoita ja jämäkäksi vispattua kermaa. Kuohukerma on paremman makuista, mutta vispikerma ei lähde sulamaan niin helposti. Ei sokeria kermaan eikä mitään hilloja, muuten tulee liian makeaa. Kostutan yleensä vaniljamaidolla. Joskus olen laittanut ohuesti lemon curdia, sekin on hyvää. Jos tuoreita mansikoita ei ole saatavilla, teen jonkun muun kakun.
Jätä nyt jo se BANAANI pois, niin kakku maistuu siltä että se on aikuisille.
ap täällä.
Päätin tehdä tällä ohjeella
https://www.anninuunissa.fi/helppo-marjamousse-korkean-kakun/
mutta, mansikat oli ulkolaisia pakastemansikoita jotka piti keittää, soseen sijaan siis mulla oli litkua, vaahdosta tuli aika löysä, tuleehan tästä hyvä kun liivate jähmettää?
Eikö tuonne tosiaan laiteta mitään muuta väliin? Aika miedon makuinen oli, lorautin mansikkalitkua vielä vähän enemmän vaahdon sekaan ja vähän parani
Näin on. Perinteiseen mansikkakakkuun riittää made in Germany kakunpohja, jonka voi kostuttaa appelsiinituoremehulla, kuohukerma kermavaahdoksi vatkuttuna ja tuoreita mansikoita kakun päälle. Kermavaahtoon voi lisätä teelusikallisen sokeria vatkausvaiheessa ja samalla kertaa voi tehdä kaksikin täytekakkua yksinkertaiselle pohjalle, jos varaa puoli litraa kuohukermaa ja riittävästi mansikoita. Tuore mansikkakakku säilyy hyvin jääkaapissa muutaman päivän.