Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä laitatte mansikkakakun täytteeksi? Mun kakut maistuu aina samalta, banaani, kermarahka, mansikkahillo

Vierailija
18.05.2019 |

Oisko vinkkiä johonkin uuteen täytteeseen? Vaniljainenkin varmaan sopisi

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuleeko hyvä jos kermaa, rahkaa, sokeria tietty, mansikkasurvosta ja liivatetta?

Jossain ohjeessa oli näin, mutta ilman rahkaa

ap

Ei tule. Liivatteet ei kuulu kakkuun. Käytä mielummin suklaata tai vaniljakastikejauhetta jämäköittämään täytettä sen verran, kuin tarvitsee. Liivatetäytteet tuntuu kamalilta.

Vierailija
22/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaani on ällöttävää täytekakun välissä. Joskus on pitänyt väkisin olla syövinään ruskealla banaanimössöllä täytettyä kakkua 😬

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen aika usein kinuskitäytteen ja kaveriksi jonkun muun mikä nyt sillä hetkellä mieleen tulee, esimerkiksi mustikkatäyte.

Millainen kinuskitäyte?

Vierailija
24/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaania? Sehän pilaa kakun täysin!

Vierailija
25/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytteeksi vain hillottu Munsalan kansallispuku ja iso kulhollinen grahampuuroa.

Vierailija
26/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen aika usein kinuskitäytteen ja kaveriksi jonkun muun mikä nyt sillä hetkellä mieleen tulee, esimerkiksi mustikkatäyte.

Millainen kinuskitäyte?

Helpoin ikinä. Vatkaa kerma jämäkäksi, sekoita lusikalla nostellen sekaan sopiva määrä karamellisoitua kondensoitua maitoa. Jos täyte on liian löysää,  siihen voi sekoittaa pieni määrä kerrallaan vaniljakastikejauhetta (ruokalusikallinen tai kaksi pitäisi riittää ja täyte jämäköityy jääkaapissa, kun hetken odottaa).

Samaa kinuskia voi käyttää myös päällä, mutta silloin sitä ei pidä sekoittaa ennen käyttöä, muuten valuu pois. Itse nostelen pieninä köntteinä purkista kakun päälle ja silottelen veitsellä. (Ei samaan kakkuun tietenkään sekä päälle, että täytteeksi.)

Vierailija
27/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt mitään hilloja laita vaan oikeita mansikoita survottuna!

Eikö todellakaan mitään rahkaa kakun väliin.

Tämä!  Vaikka laittaisit mansikkahilloa, murskaa ainakin osaksi tuoreita tai pakastettuja mansikoita sekaan ja jätä banaani pois. Itse käytän pelkkää kermavaahtoa, nykyään liivatteella vahvistettuna ja vaniljalla maustettuna. Äläkä unohda kostuttaa hyvin, vaikka limsalla.

Kokeilepa joskus appelsiinikakkua. Väliin appelsiinimarmeladia ja kostutukseen appelsiinilimsaa.

Vierailija
28/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä ainakin reklamoisin jos saisin mansikkakakkuni täytteenä kinuskia ja mustikoita.

Vierailija
29/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina ihmetellyt, miksi ihmiset vihaa (kerma)täytekakkuja, mutta kun lukee tätä topicia, alkaa mullekin selvitä. Itse en vaan ole ikinä joutunut näiden kaapinpohjansa kakun väliin tyhjentävien kemuihin. Persikoita, banaanirahkaa, kinuskia, suklaahippuja ja keksinmuruja... Onneksi makuja on monia ja itse olen aina saanut klassikkokakun kermavaahdolla ja tuoreilla mansikoilla tai brita-version.

Vierailija
30/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä ainakin reklamoisin jos saisin mansikkakakkuni täytteenä kinuskia ja mustikoita.

Epäilen aika suuresti, että kehtaisit kylässä valittaa kakun täytteistä. Tosin, nykyajan vanhuksilta on muutenkin käytöstavata kateissa, ehkä joku palstawt-kehtaisikin. Et ole meille tervetullut, joten ei huolta.

Vierailija
31/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan vain kermavaahtoa mansikoita viipaloituna, mielestäni paras niin eikä liian makea.

Makuaisoita tietty mutta eikö kakku saisi olla makea, jopa sellainen liian makea?

Vierailija
32/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on kiihkeä keskustelu saatu aiheesta kermakakku.

Vierailija
33/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on kiihkeä keskustelu saatu aiheesta kermakakku.

Eikun MANSIKKA...

Vierailija
34/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitwtaan mansikkakakun väliin tuoreita mansikoita survottuna (pakastemansikat ei sesonkiaikaan), kermavaahtoa, maustamatonta tuorejuustoa, vaniljasokeria ja joskus suklaata hyvin pieneksi leikattuan. Kaikki sekoitetetaan massaksi ja levitetään kahteen kerrokseen kakun väliin. Aina on kelvannut ja kehujakin on saatu. Tuorejuusto antaa sopivan raikkauden, ei tuöe ällömakeata. Ja riittävästi kwrmavaahtoa ja mansikoita viipaloituna kakun päälle.

Vierailija
35/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitan vain kermavaahtoa mansikoita viipaloituna, mielestäni paras niin eikä liian makea.

Makuaisoita tietty mutta eikö kakku saisi olla makea, jopa sellainen liian makea?

Sopivan makea saa olla, ja se tulee kun ei laita hilloja, vaan tuoreita marjoja. Kermavaahtoon toki laitan myös vähän sokeria joukkoon. Tämä siis nimenomaan mansikkakakun kanssa.

Vierailija
36/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmäsoseita.

Vierailija
37/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä täytteitä löytyy netistä pilvin pimein. Esim hellapoliisilta ja kinuskikissalta. 1 mun lemppareitani on täyte missä on appelsiinituorejuustoa, kermavaahtoa ja rouhittua minttusuklaata. Myös mousset kuten valkosuklaa-vadelma tai maitosuklaa mousse ovat ihania.

38/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta banaani tekee kakusta tunkkaisen makuisen. Mansikkakermakakkuun laitan kerrosväleihin tasaista mansikkasosetta tai -hilloa; Ekströmsillä on pullossa myytävää hyvää hilloa. Sen lisäksi laitan vain kermavaahtoa vähän väleihin sekä runsaasti pinnalle tuoreiden mansikoiden kanssa.

Teen täytekakun aina kääretorttupohjista. Kakusta tulee siis suorakaiteen muotoinen eli siitä leikatut palat ovat kauniita neliöitä ja kakku pysyy kuosissa viimeiseen palaan asti.

Vierailija
39/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuleeko hyvä jos kermaa, rahkaa, sokeria tietty, mansikkasurvosta ja liivatetta?

ap

Tämä on hyvä ja toimii loistavasti rahkan kera!

Vierailija
40/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Minusta mansikkasurvos on hapanta maultaan. Mutta kun viipaloi mansikat ohuiksi viipaleiksi ja laittaa niitä kerroksen, on makeampaa. Ja rahka kannattaa vatkata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan