Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä laitatte mansikkakakun täytteeksi? Mun kakut maistuu aina samalta, banaani, kermarahka, mansikkahillo

Vierailija
18.05.2019 |

Oisko vinkkiä johonkin uuteen täytteeseen? Vaniljainenkin varmaan sopisi

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt mansikka+mustikka, lemon curdy sopii ohuena kerroksena muun täytteen alle. Pitää vaan varmistaa, ettei tee täytteestä muuten liian makeeta. Enkä tosin käytä kaupan valmiita marjahilloja, kun pakkasessa on itsepoimittuna ja vähän sokeroituna (ei hilloksi keitettyä, yäk)

Vierailija
2/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä banaani ja rahka pois!! 🤮 EIVät kuulu kesäiseen mansikkakakkuun :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös teen samanlaisia kakkuja. Miniä osaa tehdä todella hienoja kakkuja. Hänestä olisi pitänyt tulla kondiittori.

Vierailija
4/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleeko hyvä jos kermaa, rahkaa, sokeria tietty, mansikkasurvosta ja liivatetta?

Jossain ohjeessa oli näin, mutta ilman rahkaa

ap

Vierailija
5/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan laiteta hilloa vaan mansikoita.

Vierailija
6/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohut raparperikiisseli + vaniljakermakiisseli.

Vierailija
7/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt mansikkamoussen sinne väliin. Ei ikinä ainakaan banaania. Haluan että kakku on raikas, ei liian makea.

Vierailija
8/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan vain kermavaahtoa mansikoita viipaloituna, mielestäni paras niin eikä liian makea.

Vierailija
9/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt mitään hilloja laita vaan oikeita mansikoita survottuna!

Eikö todellakaan mitään rahkaa kakun väliin.

Vierailija
10/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on mousse?

Vierailija
11/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt mitään hilloja laita vaan oikeita mansikoita survottuna!

Eikö todellakaan mitään rahkaa kakun väliin.

Nyt ei kai saa kotimaisia mansikoita ja pakastemansikat on vetisiä löllöjä.

Vierailija
12/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun tein kakun pistin väliin vadelmakiisseliä. Joten mansikkakakun kyseessä ollessa jos tuoreita ei ole tarjolla niin kokeilisin tehdä pakastemansikoista paksua kiisseliä joka murskataan sileäksi. Kostuttaa kakkua samalla.

Vierailija
13/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök ei hilloa!

Tuoreita mansikoita ja vaniljavaahtoa, mansikkamoussea, persikkarahkaa, mansikoita, kermavaahtoa ja marenginmuruja

Vierailija
14/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun tein kakun pistin väliin vadelmakiisseliä. Joten mansikkakakun kyseessä ollessa jos tuoreita ei ole tarjolla niin kokeilisin tehdä pakastemansikoista paksua kiisseliä joka murskataan sileäksi. Kostuttaa kakkua samalla.

Jatkan: Mutta jos tuoreita on niin sekä väliin että päälle niitä. Talvella olen joskus pistänyt päälle pakastemansikoita jotka laitetaan jäisinä ja siihen päälle valutetaan hillosokerivettä.

Vierailija
15/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan: Mutta jos tuoreita on niin sekä väliin että päälle niitä. Talvella olen joskus pistänyt päälle pakastemansikoita jotka laitetaan jäisinä ja siihen päälle valutetaan hillosokerivettä.

Hyiii!!!

Vierailija
16/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi ei hilloa... mansikoita vaan. Rahka kuulostaa hyvältä. (Itse pidän banaanista kyllä myös.)

Vierailija
17/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyiii!!!

Pakastemansikat säilyttää hyvän rakenteen eikä muutu löllöksi jos sen päälle valutetaan tuo hyytelöliemi. Rakenne ja maku on siis aivan kuin tuoreessa marjassa.

Vierailija
18/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aika usein kinuskitäytteen ja kaveriksi jonkun muun mikä nyt sillä hetkellä mieleen tulee, esimerkiksi mustikkatäyte.

Vierailija
19/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikoita, vadelmia tmv ja samanmakuista tuorejuustoa, Hieman hilloa makeutta antamaan. Koristeeksi suklaahippuja ja marjoja, vaikka sokerivedellä kiillotettuna. Nam. 

Vierailija
20/47 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyiii!!!

Pakastemansikat säilyttää hyvän rakenteen eikä muutu löllöksi jos sen päälle valutetaan tuo hyytelöliemi. Rakenne ja maku on siis aivan kuin tuoreessa marjassa.

Tässä kohtaa käyttäisin mansikat kyllä täytteeseen ja laittaisin päälle jotain muuta.  Jokainen toki tavallaan, oma mielikuvitus riittää kakkujen päällystämiseen muillakin, kuin marjoilla ja hyytelösokerilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi