Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sanon mielipiteeni nalkuttamatta/valittamatta

Vierailija
17.05.2019 |

Haluaisin kertoa miehelle mielipiteeni muutamista minua loukkaavista asioista, mutta en tahdo kuitenkaan valittaa tai nalkuttaa tms.
Miten sanon kauniisti?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään. Jos mies haluaa jatkaa loukkaavaa käytöstään ja olla piittaamatta tunteistasi, hän leimaa puheesi nalkuttamiseksi joka tapauksessa. Jos ei, niin ei ole niin tarkkaa, kunhan puhut peruskohteliaasti ja ystävällisesti.

Koko nalkutuksen käsite on älytön. Sitä käyttävät vain miehet, jotka haluavat jatkaa huonoa käytöstään ilman että kukaan häiritsee.

Vierailija
2/7 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et mitenkään. Jos mies haluaa jatkaa loukkaavaa käytöstään ja olla piittaamatta tunteistasi, hän leimaa puheesi nalkuttamiseksi joka tapauksessa. Jos ei, niin ei ole niin tarkkaa, kunhan puhut peruskohteliaasti ja ystävällisesti.

Koko nalkutuksen käsite on älytön. Sitä käyttävät vain miehet, jotka haluavat jatkaa huonoa käytöstään ilman että kukaan häiritsee.

Näinhän se kyllä varmasti on.

Kiitos.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää vaan sanoa asiat suoraan, ääntä korottamatta ja sen kummemmin asioita toistamatta. Pitää korostaa, että nämä asiat on tärkeitä sulle, et halua kokea enää loukkaavia asioita ja haluat saada ne kuntoon keskustelemalla, ETTEI niitä tartte enää ottaa esille. 

Jos miehen käytös toistuu vaan, eikä ota opikseen, niin sitten voit kysellä, että alanko mä nyt sitten nalkuttamaan tästä? Vai miten me edetään? Jos mies ei edelleenkään ota asioita tosissaan, mieti sitten mitä itse elämältäsi oikeen haluat. Onko se parisuhde oikea?

Oma mieheni ei vaan ymmärtänyt, vaikka lopuksi kirjoitin asiat paperille. Se onkin ex nykyään ja löysin semmoisen miehen, jonka kanssa kaikki vaan sujuu. Hän kuuntelee mua, ei todellakaan tarvi nalkuttaa enkä haluakaan, se ei oo mun juttu. Kyllä asiat pitää pystyä sopimaan ihan keskustelemalla.

Vierailija
4/7 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää vaan sanoa asiat suoraan, ääntä korottamatta ja sen kummemmin asioita toistamatta. Pitää korostaa, että nämä asiat on tärkeitä sulle, et halua kokea enää loukkaavia asioita ja haluat saada ne kuntoon keskustelemalla, ETTEI niitä tartte enää ottaa esille. 

Jos miehen käytös toistuu vaan, eikä ota opikseen, niin sitten voit kysellä, että alanko mä nyt sitten nalkuttamaan tästä? Vai miten me edetään? Jos mies ei edelleenkään ota asioita tosissaan, mieti sitten mitä itse elämältäsi oikeen haluat. Onko se parisuhde oikea?

Oma mieheni ei vaan ymmärtänyt, vaikka lopuksi kirjoitin asiat paperille. Se onkin ex nykyään ja löysin semmoisen miehen, jonka kanssa kaikki vaan sujuu. Hän kuuntelee mua, ei todellakaan tarvi nalkuttaa enkä haluakaan, se ei oo mun juttu. Kyllä asiat pitää pystyä sopimaan ihan keskustelemalla.

Minä itse ottaisin tämän juuri valittamisena tai uhkauksena, "jos et tee niinkuin haluan, niin...."

Vierailija
5/7 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kun sinä jätät likaiset sukkasi lattialle, niin se tuntuu ikävältä, sillä minä koen että sinä et arvosta minua muuna kuin sotkujesi siivoojana. "

Eli käännä syyttely sinä aina teet niin ja näin minä-puheeksi.

Vierailija
6/7 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kun sinä jätät likaiset sukkasi lattialle, niin se tuntuu ikävältä, sillä minä koen että sinä et arvosta minua muuna kuin sotkujesi siivoojana. "

Eli käännä syyttely sinä aina teet niin ja näin minä-puheeksi.

Alkusuhteesta yritin tehdä näin, mutta asia aina kääntyi niin että minä ajattelen väärin

Vierailija
7/7 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä itse ottaisin tämän juuri valittamisena tai uhkauksena, "jos et tee niinkuin haluan, niin...."

Ööööö, eikös tässä nyt ole vähän kyse siitä, että keskusteltaisiin asiat läpi niin, että mies ne ymmärtää? Mitä ihmeen uhkailua tuossa muka oli? Taidatkin olla juuri sellainen "mies" :)