Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joiden vanhemmat eivät ole mihinkään tyytyväisiä?

Vierailija
17.05.2019 |

Täällä kirjoittaa masentunut 17v tyttö. Minusta tuntuu, etten kelpaa vanhemmilleni. Keskiarvo on yli 9, saan aina hyviä numeroita kokeista, olen päässyt unelmatyöhöni jo tässä iässä ja edennyt harrastuksessani todella pitkälle. Vanhempieni mielestä kaikki tämä on täysin arkipäiväistä enkä ole ansainnut mitään kehuja tai tukea. Ei myöskään siskoni, joka kirjoitti 4 laudaturia - jokainenhan siihen pystyy ja naapurin Minttu sai 10 laudaturia lukematta ja oli jo tohtori 19-vuotiaana. Näin kärjistetysti. Meitä ei ole koskaan tuettu tai kannustettu, aina vain lytätty. Mitään ei kannata yrittää ja kyllä naapurin lapset paremmin osaavat. Miten jaksatte tällaisia vanhempia? Osaavatko vanhempanne arvostaa teitä nyt myöhemmällä iällä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oltu kiinnostuneita edes koulutodistuksista. En muista että isä tai äiti olisi katsonut edes ysiluokan todistusta. Mitään ei oikein neuvottu miten edetä elämässä. Sitten menin nuorena naimisiin ja se oli virhe. Mutta sitä en kadu että lapsia on,vaikken osannut heille olla täydellinen äiti,mutta olemme väleissä ja nuorin on vielä kotona asumassa. Nykyään olen aika erakko. Töissä käyn,pari ystävää on,mut hekin kiireisiä työelämän ja kodin pyörteissään. Äitini kuoli hiljattain,sisarukset lyttää minua,olen se musta lammas. Hautajaisiin en mene irvailtavaksi.

Vierailija
22/23 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP! Ensiksi pahoittelen, että vanhempasi ovat tuommoisia. Toiseksi - ja lue tämä tosi tarkkaan - haluan sinun ymmärtävän, että vika ei ole sinussa vaan vanhempiesi sielussa. Älä siis anna liikaa painoarvoa vanhempiesi jutuille, koska et pysty heihin vaikuttamaan, vaan keskity omaan tekemiseesi ja rakenna itsellesi mieluinen elämä. 

Itse yritin miellyttää vanhempiani lähes kolmikymppiseksi saakka enkä ikinä saanut mitään kiitosta tai arvostusta. Sitten ymmärsin, että he ovat loppujen lopuksi aika yksinkertaista väkeä, joilla ei edes ole edellytyksiä ymmärtää mitä teen ja mitä olen saavuttanut. Se oli hyvin vapauttava havainto.

Olet AP vuoden kuluttua täysi-ikäinen. Älä odota vanhemmiltasi enää mitään vaan katso, että he ovat omat kasvatushommansa hoitaneet. Elä omaa elämääsi äläkä hukkaa enää yhtään aikaa vanhempiesi murehtimiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se 70-luvun lapset ketju sisälsk paljon tätä samaa.

no sit niitten lapset vuorostaan jatkaa...........

.ä katkaisin ketjun, toivottavasti jotkut muutkin. Tietoisesti pyrin pois vanhempieni ns kasvatjksesta. Oma 17v tyttö on ihan erilainen, vapaa ja itseään arvostava.

Aloittaja: tärkeintä on oppia arvostamaan ja rakastamaan itseään, ota se ykköstehtäväksesi. Aikuisena vedä rajat vanhemmillesi. Sä kelpaat ja olet hyvä, tsemppiä!

Äiti -68

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi