Haluaisin perustaa ortodoksiperheen, mutta sopivaa vaimoa ei löydy..
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Ainoa tuntemani naisortodoksi on sen verran ripustautuvaa sorttia, että kannattaa olla varovainen.
Tunnen kyllä monia ortodoksinaisia, eikä tuota ripustautumista voi mielestäni yleistää.
En ole mikään puhdas pulmunen ja vikalistani on pitkä, mutta silti olen ihan kelpo valuttaa markkinoilla. Kaikin puolin kuitenkin olen Mies jonka kanssa kehtaa kulkea tai esitellä kenelle vain, mutta jotenkin aiemmissa suhteissa olen kaivannut ortodoksista arvomaailmaa myös kumppanilta.
En osaa avata asiaa, koska tätä ei voi kuvailla sanoilla.
Osaan rakentaa talon, kirjoittaa kirjan, säveltää laulun, vaeltaa maan ääriin tai purjehtia vaikka amerikkaan, mutta en halua tehdä niitä suhteessa josta puuttuu tämä elämänalue.
Ei ole olemassa mitään suurempaa kuin yhteinen kokemus, on se sitten mitä tahansa.. :)
-ap-
Ortodoksimiehet ovat ihan parhaita! Tässä se taas nähdään; syvällisyys, hengellisyys, kyky kokea kauneutta ja ihmetystä elämässä sekä miehisyys ovat sulassa sovussa. Tuntemani ortodoksimiehet ovat lempeitä, viisaita ja hyvin perhekeskeisiä, joilla ei tunnu olevan ongelmia olla pehmeä ja maskuliininen samaan aikaan. Olen samaa mieltä keskustelun aloittajan kanssa, että samojen arvojen jakaminen puolison kanssa se tärkein yhdistävä tekijä. Siis rakkauden ja keskinäisen vetovoiman lisäksi tietenkin. Toivottavasti aloittaja löytää ihanan puolison <3.
Vierailija kirjoitti:
Ortodoksimiehet ovat ihan parhaita! Tässä se taas nähdään; syvällisyys, hengellisyys, kyky kokea kauneutta ja ihmetystä elämässä sekä miehisyys ovat sulassa sovussa. Tuntemani ortodoksimiehet ovat lempeitä, viisaita ja hyvin perhekeskeisiä, joilla ei tunnu olevan ongelmia olla pehmeä ja maskuliininen samaan aikaan. Olen samaa mieltä keskustelun aloittajan kanssa, että samojen arvojen jakaminen puolison kanssa se tärkein yhdistävä tekijä. Siis rakkauden ja keskinäisen vetovoiman lisäksi tietenkin. Toivottavasti aloittaja löytää ihanan puolison <3.
En tiedä muista ortodoksimiehistä, mutta taidan tunnistaa itseni tuosta. Siksi onkin välillä tyhjä olo, jos elää naisen kanssa joka ei jaa samoja arvoja.
Kunnioitan tietenkin jokaisen ihmisen omaa vakaumusta, enkä todellakaan tuputa omaa elämäntapaani muille. Tällainen omanlaiseni ei varmastikkaan ole se ainoa ja oikea, mutta minulle henkilökohtaisesti tärkeää. Perinteet ovat vuosisataisia. Koen olevani kuitenkin keskivertaista onnellisempi, enkä varsinkaan murehdi turhista..
-ap-
Käytkö kirkossa tai muissa seurakunnan tapahtumissa? Siis että voisko siellä tavata ortodoksinaisen, joka olis sulle just se oikee.
Vierailija kirjoitti:
Käytkö kirkossa tai muissa seurakunnan tapahtumissa? Siis että voisko siellä tavata ortodoksinaisen, joka olis sulle just se oikee.
Satunnaisen epäsäännöllisesti.
Ylipäätään Suomessa on aika vähän avioitumisesta kiinnostuneita ortodoksineitejä pelkästään siitä syystä, että ortodokseja on vain joitakin kymmeniä tuhansia. Kohtaaminen on ihan lottoa.
Tunne on sama kuin sinivalaalla Atlantilla.. :)
-ap-
Palasin työmatkalta Kreikasta. Pari vaskikelloa tuli valmiiksi.
Odotan tapaamistamme.
Darja. F. Citykoltta ordodoksi.
Vierailija kirjoitti:
Odotan tapaamistamme.
Darja. F. Citykoltta ordodoksi.
Darja, en ole saanut sinulta mitään meiliä tuonne miekkonenmuuan@gmail.com :)
-ap-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan tapaamistamme.
Darja. F. Citykoltta ordodoksi.Darja, en ole saanut sinulta mitään meiliä tuonne miekkonenmuuan@gmail.com :)
-ap-
Kyllä minä Kreikasta viestittelin. Olenkohan kirjoittanut kolttasaameksi?
Darja.F.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan tapaamistamme.
Darja. F. Citykoltta ordodoksi.Darja, en ole saanut sinulta mitään meiliä tuonne miekkonenmuuan@gmail.com :)
-ap-
Kyllä minä Kreikasta viestittelin. Olenkohan kirjoittanut kolttasaameksi?
Darja.F.[/quotePostiloota on aivan tyhjä. Ei viestin viestiä.. :/
-ap-
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin perustaa kanssasi perheen, ehkä?
Olen suomalainen ordodoksinainen, sukulaiseni lähtivät evakkoon lappiin petsamosta venäläisiä pakoon.
Olen siis myös City koltta ordodoksi.
Työkseni valmistan kirkonkelloja. Lähden kohta Kreikkaan työmatkalle.
Laitan sinulle sähköpostia, muutaman omakuvani kera.
Voimme siten tutustua toisiimme paremmin. Ja ehkäpä voimme sopia treffit jos vaikuttaa siltä.
Oliko se muuanmiesmuukkonen@gmail.com?
😉
Ortodoksi osaisi varmaan kirjoittaa kyseisen sanan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen suomalainen ordodoksinainen, sukulaiseni lähtivät evakkoon lappiin petsamosta venäläisiä pakoon.
Voimme siten tutustua toisiimme paremmin. Ja ehkäpä voimme sopia treffit jos vaikuttaa siltä.
😉Ortodoksi osaisi varmaan kirjoittaa kyseisen sanan oikein.
No hei! Kyseessä koltta ja vähän niinku venäjän vierestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😉Ortodoksi osaisi varmaan kirjoittaa kyseisen sanan oikein.
No hei! Kyseessä koltta ja vähän niinku venäjän vierestä.
Otsikko tässä ketjussa, että "haluaisin perustaa ordoksiperheen, mutta sopivaa vaimoa ei löydy" on ollut juuri tällaista. Ortodoksit ovat pieni Suomessa prosenttiluokkaa koko väestöstä ja vielä maantieteellisestikin hajallaan.
Voi kertoa, että kaikkea muuta mahdollista uskontokuntaa tai uskonnottomia olisi tarjolla yllin kyllin ja melkein joka paikassa, mutta minulle tämä olisi tärkeä asia perheen perustamisessa. Jossain vaiheessa joku tulee vastaan aivan varmasti ja saa tästä itselleen hyvän miehen..
Se on muuten naiselle kova paikka, kun kertoo tämän oman toiveen ja lisäksi sen, että myöhemmin katuisin jollen toimisi vakaumukseni mukaan. Olenko nyt auttamattomasti väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satunnaisen epäsäännöllisesti.
Ylipäätään Suomessa on aika vähän avioitumisesta kiinnostuneita ortodoksineitejä pelkästään siitä syystä, että ortodokseja on vain joitakin kymmeniä tuhansia. Kohtaaminen on ihan lottoa.
Tunne on sama kuin sinivalaalla Atlantilla.. :)
-ap-
Onpas tylsää, että on näin. On kai pakko olla joku foorumi missä tavata vapaita ja naimisiin haluavia ortodoksinaisia! Muukin kuin Vauva.fi- palsta :)
Näyttäisi palstalla olevan toinenkin jokseenkin samat arvot (?) omaava:
"Olen 27-vuotias suomalainen nainen. Olen sinkku vastentahtoisesti. Tärkeimmät arvoni ovat Jumala ja perhe, minulle on ehdottoman tärkeää että puolisoni jakaa nämä arvot. Olen korkeakoulutettu ja elämäntapani on terveellinen & urheilullinen; myös näiden toivoisin olevan puolisolle tärkeitä.
Suomesta en tunnu tällaista miestä löytävän. En, vaikka miten etsin. Muuten oikein hyviä miehiä olen tavannut, mutta monesti homma tyssää uskonnollisuuteen ja perhearvoihin."
https://www.vauva.fi/keskustelu/3474820/haluan-amerikkalaisen-miehen-vi…
Vierailija kirjoitti:
Näyttäisi palstalla olevan toinenkin jokseenkin samat arvot (?) omaava:
"Olen 27-vuotias suomalainen nainen. Olen sinkku vastentahtoisesti. Tärkeimmät arvoni ovat Jumala ja perhe, minulle on ehdottoman tärkeää että puolisoni jakaa nämä arvot. Olen korkeakoulutettu ja elämäntapani on terveellinen & urheilullinen; myös näiden toivoisin olevan puolisolle tärkeitä.
Suomesta en tunnu tällaista miestä löytävän. En, vaikka miten etsin. Muuten oikein hyviä miehiä olen tavannut, mutta monesti homma tyssää uskonnollisuuteen ja perhearvoihin."
https://www.vauva.fi/keskustelu/3474820/haluan-amerikkalaisen-miehen-vi…
Jännä juttu, että näin varmaan onkin. Törmään päivittäin "sopiviin" enkä tottavie ole mikään vastemielinen otus, täysin päinvastoin.
Seuran saaminenkaan ei tuota tuskaa, mutta kun puuttuu aina se juttu eli tämä yksi pieni reunaehto ei täyty. Eikä tässä ole mistään muusta kyse kuin siitä, että tietäisin tekeväni vastoin vakaumustani..
Pitää varmaan hakeutua luostariin munkiksi ja haudata koko ajatus? ;)
Mene sinne missä on muitakin ortodokseja. Valamoon.
Vierailija kirjoitti:
Mene sinne missä on muitakin ortodokseja. Valamoon.
Aivan varmasti jonain hetkenä jostain ilmestyy se oikea kohdalle tai sitten olen ollut liian ronkeli, mikäli näin ei tapahtuisi.
Uskon kuitenkin, että samalla tavalla kuin avioliitto on sopimus kykenet myös rakastumaan toiseen ihmiseen perheen perustamisen kautta, vaikka tämä ei ulkoisesti olisikaan mikään barbi. Kauneuskin on katoavaista kuten on ihastuminen tai ylipäänsä toiseen ihmiseen ripustatuminen mistä tahansa syystä.
Jollei vielä tänään niin ehkä huomenna tai ensi vuonna?
-ap-
Ainoa tuntemani naisortodoksi on sen verran ripustautuvaa sorttia, että kannattaa olla varovainen.