Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähestyykö miehet teitä näin?

Vierailija
17.05.2019 |

Tapahtui taas eilen. Minulla on viime vuodelta kokemusta noin kolmesta muusta ihan vastaavalla tavalla käyttäytyvästä henkilöstä.
Istun julkisen liikenteen kulkuvälineessä, mies istuu lähelle ja painaa jalan säärtä myöden kiinni minun jalkaani.
Siirrän heti jalkani pois, mutta mies seuraa ja tämä toistuu 2-3 kertaa. Eilinen mies katseli puhelintaan eikä ottanut katsekontaktia, mutta työnteli kuitenkin jalkaa lähes kiihkesti suuntaani. Edelliset miehet hakivat myös muunlaista kontaktia.

Oppivatko he tämän käytöksen jostain? :D Ono tämä jotenkin trendikästä.

Kummallista että ei mene jakseluun että ihminen joka kuuntelee musiikkia aurinkolasit silmillä ja katselee ikkunasta ulos, ei toivo muilta kontaktia.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun viereen on myös tultu istumaan vaikka laukku on viereisellä paikalla merkkinä etten halua että siihen kukaan istuu. Hyi mitä limaisia pervertikkoja. Onneksi eivät ole kuitenkaan lähennelleet lisäksi.

Vierailija
42/57 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karhu kirjoitti:

Minä olen itse karhun kokoinen ja pituinen mies.

Täydessä bussissa kun jokun viereen istun ja vieressä istuva antaa jaloille lisää tilaa, otan lisätilan käyttöön koska polvet puskevat edessä olevaa penkkiä kipeästi jos joutuu ketarat supussa istumaan. Käytävän puoleinen jalka on aina penkin vieressä käytävän puolella.

En todellakaan välitä onko vierustoveri mies vai nainen ja mikäli jotain häiritsee, hän voi sen sanoin ilmaista. Tähän mennessä kukaan ei ole sanonut mitään joten oletettavasti mitään ongelmia ei ole ollut.

Toki pitäisi ilmaista jos tilanne on epämukava, mutta voin kokemuksesta sanoa että vieressäsi oleva nainen saattaa olla erittäin ahdistunut eikä uskalla sanoa karhun kokoiselle miehelle että älä tunge minun puolelleni. Vaikka olisi kuinka pitkä, pitää ottaa myös se vieruskaveri huomioon. En minäkään väsyneenä ala nojata viereisen miehen olkapäähän ja kuolata nuokkuessani takilleen, koska ei se sanonut mitään niin tää oli ok?

Kyllä se on itseltä pois jos ei uskalla sanoa epämukavasta tilasta. Olisiko sitten parempi jos sanon aina vierustoverille että jos jalka antaa myöden pusken perään koska omat jalat ei mahdu normaaliin istuma-asentoon.. TIedä häntä

Eli väärin saa tehdä, jos kohde ei sano vastaan, koska väärä teko hyödyttää sinua itseäsi? Onpa mukava maailmankuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karhu kirjoitti:

Täydessä bussissa kun jokun viereen istun ja vieressä istuva antaa jaloille lisää tilaa, otan lisätilan käyttöön koska polvet puskevat edessä olevaa penkkiä kipeästi jos joutuu ketarat supussa istumaan. Käytävän puoleinen jalka on aina penkin vieressä käytävän puolella.

En todellakaan välitä onko vierustoveri mies vai nainen ja mikäli jotain häiritsee, hän voi sen sanoin ilmaista. Tähän mennessä kukaan ei ole sanonut mitään joten oletettavasti mitään ongelmia ei ole ollut.

Toki pitäisi ilmaista jos tilanne on epämukava, mutta voin kokemuksesta sanoa että vieressäsi oleva nainen saattaa olla erittäin ahdistunut eikä uskalla sanoa karhun kokoiselle miehelle että älä tunge minun puolelleni. Vaikka olisi kuinka pitkä, pitää ottaa myös se vieruskaveri huomioon. En minäkään väsyneenä ala nojata viereisen miehen olkapäähän ja kuolata nuokkuessani takilleen, koska ei se sanonut mitään niin tää oli ok?

Kyllä se on itseltä pois jos ei uskalla sanoa epämukavasta tilasta. Olisiko sitten parempi jos sanon aina vierustoverille että jos jalka antaa myöden pusken perään koska omat jalat ei mahdu normaaliin istuma-asentoon.. TIedä häntä

Eli väärin saa tehdä, jos kohde ei sano vastaan, koska väärä teko hyödyttää sinua itseäsi? Onpa mukava maailmankuva.

Pistäkää linnaan jos jalan siirtäminen on väärin :D

Vierailija
44/57 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmempiä kirjoitti:

Liian vähän vaatteita?

Miesten putkiaivot käsittää asiat toisin kun naisten.

Seksistinen kommentti miehistä. Missä on ylläpito?

Vierailija
45/57 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni sattui tuollainen tapaus yliopistoaikana. Joku tyyppi änkesi viereen, melkein repun päälle.

No sittenhän alkoi jalalla puskeminen ja kyynärpäällä. Aluksi ajattelin, että kyseessä on joku vammainen. Mutta tarkoituksellista oli. Työnsin takaisin, mutta siitähän tämä vain innostui.

Todella ärsyttävää.

Vierailija
46/57 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karhu kirjoitti:

Onko väsymys sinulla synnynnäistä? Et ilmeisesti ole itse pitkä ihminen. Olen kyllä aiemman postaajan kanssa samaa mieltä, että julkisessa liikennevälineessä jos tilaa toinen antaa, niin minäkin otan sen tilan jaloilleni, se tekee fyysisesti todella kipeää, kun polvet painuvat voimalla edessä olevan penkkiin. Nimimerkillä 195 senttiä.

Vierailija
47/57 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se oli se nimeltään miesten jalat harallaan istuminen? Siitähän oli juttua pari vuotta sitten :D

Vierailija
48/57 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmempiä kirjoitti:

Liian vähän vaatteita?

Miesten putkiaivot käsittää asiat toisin kun naisten.

Jos miesten aivot kerran ovat tuollaisia, miesten ei älyllisen rajoitustensa ja itsehillinnän biologisen puutteen vuoksi pitäisi toimia missään vastuutehtävissä, liikkua ulkona iltakymmenen jälkeen tai työskennellä lasten ja nuorten kanssa.

Vierailija
49/57 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut sellaista lausetta kuin "voisitkos  ystävällisesti siirtyä vähän sinnepäin, tässä on nyt turhan ahdasta"

Jos ei siirry, vaihdat itse paikkaa. 

Vierailija
50/57 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan pitänyt tuota minään lähestymisenä, että istutaan mykkänä ja painetaan jalalla. Ei se ainakaan ole tuottanut tulosta, toiset kun ovat saaneet suunsa auki.

Vierailija
51/57 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla tahatontakin, mutta jos ei, niin vallankäyttöähän se on. Pusken sinua päin koska voin ja et sano mitään. Ainoa oikea tapa ratkaista tilanne olisi sanoa kohteliaasti selvään ääneen "hei anteeksi, voisitko lopettaa jalkasi painamisen minun jalkaani vasten, kiitos". Mutta itsekin olen vastaavantyylisissä tilanteissa jäätynyt ja ollut sanomatta mitään...

Hyvin sanottu, siltä se minustakin on tuntunut, vallankäytöltä.

Oikeastaan aika säälittävää toimintaa mieheltä. Kaikenlaiseen provosointiin toimii parhaiten yksi asia, se ettei edes reagoi.

-ap

Vierailija
52/57 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsinneula (vieressä olevan) käsilaukun saumaan. Ikivanha konsti, estää tunkeilut.

Vierailija
53/57 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut sellaista lausetta kuin "voisitkos  ystävällisesti siirtyä vähän sinnepäin, tässä on nyt turhan ahdasta"

Jos ei siirry, vaihdat itse paikkaa. 

Lähijunassa on oikein hyvin tilaa jaloille.

-ap

Vierailija
54/57 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan pitänyt tuota minään lähestymisenä, että istutaan mykkänä ja painetaan jalalla. Ei se ainakaan ole tuottanut tulosta, toiset kun ovat saaneet suunsa auki.

Todella hieno piikikäs vihjaus siitä että tilanne on itseasiassa oma syyni!

Mikä saa sinut puhumaan minulle noin? Ei tietääkseni pitäisi olla mitään syytä.

-ap

Vierailija
55/57 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä naisena saatan joskus kokeilla, että antaako vieressä istuva mies olla lähellä bussissa. Jos vetäytyy pois niin annan tilaa, jos painaa takaisin, niin annan tilaa vain vähän ja katsonko tuleeko perässä . Jos tulee niin siinä sitten istutaan lähekkäin ja tykkään. Tosin en jaloilla vaan ihan siinä penkillä haen sitä kosketusta. On bussimatkat paljon kivempia. Mieheen en yleensä uskalla katsoa, olen niinkuin ei mitään. Yleensä valitsen itseäni reilusti vanhemman miehen, jottai kuvittele että olen oikeasti iskemässä kun läheisyyttä vain lainaan.

Vierailija
56/57 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella hieno piikikäs vihjaus siitä että tilanne on itseasiassa oma syyni!

Mikä saa sinut puhumaan minulle noin? Ei tietääkseni pitäisi olla mitään syytä.

-ap

Älä ylitulkitse (kuten teet myös tilanteen kanssa). Ei se ole muuta kuin epäkohteliasta änkeämistä toisen henkilökohtaiseen tilaan. Ratkaisu: suu auki, paikanvaihto, reipas tuuppaus takaisin tai vaikka se parsinneula, jota joku ehdotti. Kannatan ensimmäistä, suu auki. Tai sitten vaan kärsit. Moukkia on joka lähtöön, ja tällä en tarkoita sinua vaan niitä änkeäjiä. Eivät kai nekään silti niin saappaita ole, että yrittävät iskeä tuuppimalla...?

Vierailija
57/57 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se jalka seuraa, niin käännä oma kenkä sen tyypin jalkaterän päälle. Älä anna ilmeenkään värähtää, tee vaan omia juttuja ja katso ulos ikkunasta, mutta anna kengän olla sotkemassa hänen kenkäänsä. Parempi vielä, jos suomenruotsalaisen näköisellä tikkitakkijäbällä on hienot nahkakengät ja sulla pölyiset lenkkarit :)

Hauska, mutta jalkaterän pyydystämisenkin voi tulkita väärin. :D

Taitaa olla parempi olla tekemättä mitään. Oma mies on ehdottanut että hankitaan minulle sormus sormeen.

-ap

Voithan sinä itsekin sen sormuksen hankkia mutta ei se estä ukkoja lähestymästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän