Kesätyöntekijät hyvin hiljaisia tyyppejä
Kesä on alkanut, ja AP:n edustamaan yhtiöö on tullut monta uutta insinöörioppilasta kesätöihin. Yksi asia kuitenkin vaivaa. Uudet tyypit miehistä alkaen on hyyyvin hiljaista ja tosikkoa sakkia. Ei minkäänlaista läppää lennä eikä puhuta yhtään ylimääräistä sanaa. Vastataan kyllä kun kysytään. Eikö heillä tule mieleen, että asioista voi itsekin kysyä ja kyseenalaistaa, on sanottu että olkaa uteliaita, kysykää ja kyseenalaistakaa asioista! Kehoitettu tähän alkupuhutteluissa. Yksikin työnjohtoharjoittelija ei puhu mitään eikä ota kontaktia porukkaan. Epäilen kyllä, ettei näistä osa tule enää ensi kesänä. Itse olen valkoisella kypärällä ja vähän yli 30 vee.
Tietysti jos siviilielämässä on vaikeeta, niin voi heijastua töihinkin. Itse tosin olen jo sen verran kaiken nähnyt ja kokenut myös siviilielämässä, ettei se vaikuta mitenkään työsuorituksiin.
Kommentit (12)
Työpaikalla tehdään töitä eikä roikuta hyväveli- tai juorukerhoissa.
Ne on siellä tekemässä töitä! Ei kaikkien tarvitse olla pälpättämässä työpaikalla.
No en mä ainakaan pälätä mistään muusta kuin työasioista? Ja muutenkin kun tulee uutena porukkaan, tuntus tyhmältä ruveta heti puheliaaksi, ja varsinkin jos tietää että on töissä kesän, ei siinä niin tarviikaan ruveta kaveeraamaan, riittää että työt hoituu ja tulee toimeen muiden kanssa.
Joku aika sitten täällä valitettiin siitä, että kesätyöntekijät on liian tuttavallisia ja rentoja. Ja nyt päinvastaista. Kuinka täs nyt sitten pitää olla?
No eihän ne siellä ole ollut kuin vasta kaksi viikkoa joten ehkä ei vielä tottuneet työpaikkaan.
Ottakaa tubettajia ja instagram-malleja töihin. Sitten voitkin kohta valittaa kun selataan somea työajalla :)
Jos niillä tulee jotain kysyttävää, ne chattailee keskenään ja selvittää asian. Sinä olet vaan kuvioista ulkona, ja luulet että mitään ei jutella, vaikka todnäk koko ajan juttu pyörii siellä chatissa.
Nuoret nykyään yrittää oikeasti opetella asioita keskittyä niihin töihin töissä. Jos ollaan sosiaalisia, se on varmaan somessa. Kaikkein viimeiseksi puhutaan jollekkin, joka on kypärä päässä toimistossa.
Näissä hommissa kun ei puhumatta vain pärjää. Yhteistyökyvyt tuntuvat osalla olevan hakusessa.
APSuosittuLukittuToisen ihmisen seuraaminen
Vierailija kirjoitti:
Näissä hommissa kun ei puhumatta vain pärjää. Yhteistyökyvyt tuntuvat osalla olevan hakusessa.
APSuosittuLukittuToisen ihmisen seuraaminen
Voi kommunikoida myös sähköisesti. Lisäksi Ap et tosiaan tee itse mitään silloin kun kyttäät niitä muita siellä toimistossa. Laiskat työntekijät tunnistaa juuri siitä, että ne osaa antaa tarkat raportiti muiden tekemisistä. Ihan kun ihmisetr olisi sokeita sille, että eivät itse tee paljon muuta, kun pällistelevät ympärilleen päivät pitkät.
Ehkä he ovat vaan nuoria ja ujoja, tai vähän työkokemusta eivätkä ymmärrä sitä työpaikan kulttuuria.