Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siitepölyallergia kurkkuoireet??

Vierailija
16.05.2019 |

Olen allerginen hyvin monelle kukkivalle. Pari vkoa nyt kurkussa ollut kipua, palan tunnetta, limaa saa yskiä, nieleminen ajoittain hieman hankalampaa. Voivatko olla allergiaoireita?
Hoitajalla kävin. Sanoi kurkun olevan punoittava, nielunäyte negatiivinen. Kokemuksia?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös

Vierailija
2/18 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, johtunee ilmasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa oiretta...Mikä avuksi?

Vierailija
4/18 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvoksissa limakalvot nielussa, myös nenäontelo menee tukkoon mullakin. Astmasuihke avaa ja saan hengitettyä. Silmätipat vie silmien turvotusta pois. Ihan tavallista siitepölyallergiaa tuo sinun oireilusi.

Minulla samassa tilassa olevien hajuvedetkin saavat nielun ja silmät turpoamaan.

Vierailija
5/18 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, todella inhottava vaiva. Mä sain reseptin Dymista -nenäsuihkeeseen ja sen jälkeen ei ole kutinaa nenässä tai kurkkukipua ollut. Lääkeaine kuulema myös on niin hienojakoista, että kulkeutuu tiehyitä pitkin silmiin. Ei ole Dymistan aloituksen jälkeen tarvinnut muita allergialääkkeitä käyttää.

Vierailija
6/18 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. Hyvä aloitus. Juuri tällaista ollut myös itellä viimeiset pari päivää.. Kurkku kipee, nenä ehkä vähän tukossa/räkää tulee. Nii ja kurkku punertaa vähän kun ite lampulla katsoin. Kun vaan tietäs onko ihan vaan flunssaa vai allergiaa..

Vierailija
7/18 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oireilee iho-oirein, kun menen ulos, koko kroppaa alkaa kutittaa ja nousee ihottuma, onneksi antihistamiini auttaa.

Vierailija
8/18 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko normaalia että on pelkkiä kurkkuoireita? Nenä vain hieman tukossa, silmäoireita ei ole. -ap

Vierailija
9/18 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan mikä hitsi tähän auttaa??

Vierailija
10/18 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on ihan normaalia. 

Vierailija
11/18 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/18 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli viikon verran kurkku vähän kipeä ja turvonnut, yskä oli aamuisin kova ja limaa tuli. Tämä pari viikkoa sitten, nyt on rauhottunut. Kyllä mä itse heti arvasin nuo siitepölyallergiaksi. 

Vierailija
13/18 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia siitepölyoireilua. Itsellä se harvoin jää kutienkaan tuohon vaan tulee lisäksi aivastelua, nenän vuotamista ja silmien kutinaa.

Vierailija
14/18 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huomata sitten mitä syö koska siitepölyallergikot saavat usein oireita myös eri ruoka-aineista

http://www.allergiaterveys.fi/fi/tietoa-allergiasta-/ristiallergiat.html

Kypsennettynä ei pitäisi aiheuttaa mitään.

Vierailija
15/18 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetääkö allergia keuhkotkin kipeäksi? Yleensä ei ole tullut tällaisia oireita? T: astmaatikko

Vierailija
16/18 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/18 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tänä keväänä tullut uutena oireena tuo kurkkukipu ja yskä. Oikeastaan se ei ole suoranaista kipua, vaan turvotuksen tunnetta ja aamulla jotenkin aristaa. 

Vierailija
18/18 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut hyvin samanlaisia oireita siitepölyaikaan, ja vaikka ensin pelkäsin flunssaa tai jotain pahempaa, niin kyse olikin allergiasta: kurkku kipeänä, palan tunne ja jatkuva limaisuus, joka pakotti koko ajan yskimään, sekä nielemisen vaikeutuminen joinain päivinä. Hoitaja totesi minullakin vain punoittavan kurkun, mutta ei mitään bakteeritulehdukseen viittaavaa. Lopulta ymmärsin, että allergia voi tosiaan oireilla myös kurkussa, ei pelkästään silmissä ja nenässä. Minä sain apua vasta kun yhdistin antihistamiinitabletit nenäsuihkeeseen ja kurkun kostutussuihkeeseen, ja olo helpotti huomattavasti. Kävin itse etävastaanotolla lääkärin juttusilla Mediluxin kautta https://medilux.fi/siitepolyallergia-oireet/ ja sain sieltä konkreettisia ohjeita ja reseptin sopiviin lääkkeisiin sen jälkeen pystyin vihdoin nukkumaan paremmin ja nieleminen ei enää ollut tuskaa. Suosittelen lämpimästi, että jos oireet jatkuvat tai pahenevat, niin käyt lääkärin kanssa vielä läpi, mutta kokemuksesta voin sanoa, että tällaiset kurkkuoireet voivat olla ihan pelkän siitepölyallergian seurausta.