Mikä terapiamuoto on toiminut sinulle ja millaisia asioita sen avulla käsittelit?
Kommentit (2)
Lopetin koulussa syömisen ja jouduin terveydenhoitajalle joka totesi että suoraan psykiatrille. Olin noin 15. Oli aika täydellinen ajoitus sillä vuoden päästä kilisi kopassa lisää.
Kognitiivinen terapia toiminut mainiosti ja lääkkeet olleet tukena. (Ssri) sanoisin että pitkä hoitosuhde on myös ollut todella oleellinen.
Enää en käy kuin harvoin terapiassa, ehkä kerran vuoteen. Syön silti lääkkeitä koska aivokemia on ilmeisesti ottanut liikaa osumaa eikä toivu enää. Olen kuitenkin puolittanut lääkemäärääni hitaasti, ehkä vielä jonain päivänä saan lääkkeettömän elämän.
Toivuin vaikeasta sosiaalisesta ahdistuksesta ja paniikkihäiriöstä täysin. En ole ollut itsetuhoinen vuosiin. Edelleen välillä taistelen kehonkuvan kanssa ja masennuksen kanssa, mutta hengissä olen.
Kun en meinannut enää saada hoidettua kauppa- ja muita asioitani. Mua vaivasi yleistynyt ahdistuneisuus, lievä masennus ja unettomuus. Terapia oli yhdistelmä kognitiivista ja ratkaisukeskeistä. Eniten apua siitä oli ahdistukseen.