Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon syötte marjoja päivässä? Mikä on lempimarjanne?

Vierailija
15.05.2019 |

Minulla punaherukka lempparina ja napsin niitä tälläkin hetkellä. Olen suorastaan riippuvainen niistä. Mulla saattaa mennä vaikka leffan ohessa 200g-500g punaisia viinimarjoja, toivottavasti tästä ei ole haittaa. Ja päivittäin niitä siis napostelen. :D Mikä on teidän lempimarjanne ja kuinka usein syötte niitä?

Kommentit (37)

21/37 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaattiin desin verran päivittäin.

Vierailija
22/37 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 kg mustikoita joka päivä.

Paskooko karhu metsään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön, olen syönyt jo vuosia, pussillisen jotakin kotimaista pakastemarjaa päivässä, olisiko 200g. En ole kasvissyöjä, mutta syön enimmäkseen kasviksia.

Vierailija
24/37 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaviinimarjojen ainoa mieleen tuleva mahdollinen haitta on se, että ne on tosi happamina ehkä hammaskiilteelle haitallisia. Jotenkin tuo happamuus pitäisi syönnin jälkeen neutralisoida. 

Muutenhan ne ovat terveellisiä.

Itselle ei uppoa ihan noin väkevät marjat. Jos varaa olisi, niin mustikoita varmaan menisi paljon, mutta en raaski niitä juurikaan ostaa. Pihalta saan kyllä viinimarjoja kesällä yli tarpeenkin.

Vierailija
25/37 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukka on lempimarjani.

Syön sitä pakkasesta kourallisen päivittäin.

Nyt, kun kohtuullisen hyviä mansikoita on saapunut kauppoihin, syön ainakin sen ½ rasiaa joka päivä.

Vierailija
26/37 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villivadelmat

Vierailija
27/37 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmäsokerista tulee rasvamaksa, eli kohtuus marjojen syöntiinkin.

Vierailija
28/37 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreena ahmin mustikoita. Pakastimessa makunsa parhaiten säilyttää vadelma. Hillaa söisin, jos olisivat halvempia.

Vierailija
29/37 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aamupuuroon marjoja. Laitan usein tyrnejä noin 1 rkl. Muita marjoja laitan 1-2 dl (pakastimesta). Laitan marjoja myös jogurtin tai piimän sekaan. Syön usein myös karpaloita sellaisenaan puolijäisinä. Lemppareita on mansikka, mustikka, mustaviinimarja ja vadelma. Löytyy myös punaherukkaa ja puolukkaa.

Vierailija
30/37 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan aamupuuroon marjoja. Laitan usein tyrnejä noin 1 rkl. Muita marjoja laitan 1-2 dl (pakastimesta). Laitan marjoja myös jogurtin tai piimän sekaan. Syön usein myös karpaloita sellaisenaan puolijäisinä. Lemppareita on mansikka, mustikka, mustaviinimarja ja vadelma. Löytyy myös punaherukkaa ja puolukkaa.

Ai niin joo ja lakka on myös herkkua puurossa, jogurtissa, viilissä ja kakussa.

Vierailija
31/37 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön marjoja päivittäin vähintään 200g, pääasiassa pakastettuja puuron kanssa. Pidän oikeastaan kaikista marjoista mutta tällä hetkellä lemppari on vadelma.

Vierailija
32/37 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön marjoja lähes ainoastaan syksyllä tuoreina. En syö puuroa enkä jugurtteja tms. Hedelmiä syön 1-2 päivässä.

Vierailija
33/37 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä (pakastettuja) pensasmustikoita! Vadelmakin menee, mutta mansikat ja herukat ovat ihan liian happoisia.

Vierailija
34/37 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smoothieen joka päivä 100g, jälkkäriksi joskus mansikkarahkaa. Lisäksi leivonnaisissa.

Vadelma, ehdottomasti! Sitten mansikka, lakka ja mustikka. Herukoista en pidä mutta nekin käy smoothieen muiden seassa. Karviaisista puristan vain sisukset suuhun. 

Nyt ei enää ole mahdollista saada omasta pihasta mustikoita vuoden tarpeisiin joten istutin pari "mustikkapuuta". Nekin kelpaa. 

Vierailija
35/37 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä sitä määrää koskaan ole laskenut, mutta joka päivä jotain. Hillona paahtoleivällä, puurossa, viilissä, mehuna tai sellaisenaan. Metsämarjoja, herukoita, mansikoita, vadelmia.

Kun on poimittu noin 100 kg marjoja ja syödään ne vuoden mittaan, niin paljonkohan siitä tulee? Syön siitä määrästä jokseenkin puolet, muut perheenjäsenet vähemmän.

15 voisi parhaaseen vadelma-aikaan lähteä päiväksi tai pariksi sellaiselle seudulle, jossa on paljon villivattuja. Ne on tosin säilöttävä heti, kun pilaantuvat hyvin helposti. Itse olen saanut vadelmat kasvamaan kotipihassa, kun täällä ei niitä muuten ole.

Vierailija
36/37 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kesällä.

Vierailija
37/37 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikoita syön päivittäin.

Pakastin ne kokonaisina ja laitoin minigripp pusseihin.

Otan joka aamu desin kulhon pohjalle ja päälle kuumaa puuroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän