olin vuosia käyttänyt hopeashampoota vaaleisiin hiuksiini
Nyt lopetin niiden käytön ja laitoin goldweel soft color 9gb hiuksiini. Tulipa kaunis kultainen hehku hiuksiin ja näyttää oma juurikasvukin kauniilta vaalean ruskean kultaiselta. Todella hyvä tulos.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
eli tuo värianalyysi tulos siis ihan pyllystä ja rahat pois? Olin siis kevät. Eli viileä vaalea hiuksiiin parempi, entä korut, hopea vai kulta lämmin ihoiselle? Entä vaatevärit? Samoja kuin Madeleine? Viileitä pastelleja ja mustaa?
ap
Ei ole, nauti tuloksestasi. Nykyään analyysit eivät ole muodissa koska ihmiset pelkäävät että ne kartat jotenkin rajoittaisivat heidän elämäänsä ja joitain värejä jopa "kielletään".
Vierailija kirjoitti:
Mulle mielestäni sopii sekä lämpimät että viileät hiukset. Lämpimillä en "tarvitse" paljon meikkiä, varsinkin lämminsävyiset meikit on liikaa. Tykkään kuitenkin joskus pitää viileää/neutraalia sävyä hiuksissa, niin voin meikata silmät lämpimillä sävyillä jotka korostaa niitä hyvin. Vaihtelee vähän myös vuodenajan mukaan - talvella saatan olla aika kalpea ja oranssinvivahtavat vaaleanruskeat hiukset tuo sopivasti kontrastia ihoon ja korostaa silmiä. Kesällä sama väri näyttää kauhealta, koska hiukset ja naama on melkein samanväriset.
Kuulostaa juuri toimivalta noin.
Vierailija kirjoitti:
Värien tarkoitus on vivahteikkuuden ja eloisuuden luominen, kun viileään tuodaan lisää jäätä niin tulos on vaan naamassa tylsääkin tylsempi, Se toimii jos hiukset ovat lämpimät ja meikki viileä ja päinvastoin - tulos on herkullinen ja päinvastoin.
No ei todellakaan. Mun sisko joka on syksy näytti kamalalta luumulla sävytetyissä hiuksissa. Oli kuule eloisuus ja herkullisuus kaukana. En tietenkään tiedä mitä sinä eloisuudeksi näet mutta oli kyllä järkyttävä lopputulos. Varmaan kampaaja jotenkin tavoitteli jotain tosi räväkkää mutta metsään meni. Toinen kampaaja sitten korjaili "vahinkoa".
Kyllä värianalyyseistä on hyötyä kunhan soveltaa meikatessa vastaperiaatetta ettei tule tasapaksun hehkuttoman tylsää. Näitä joskun näkee mainoksissakin kun ollaan määriteltu ihminen vaikka talveksi ja sitten vedetty iho ja meikkikin ihan viileäksi ja hiukset viileiksi niin tuleepa hyytävän tylsä tulos.
Ei luoja, nyt tänne on eksynyt joku trollaaja, joka käskee sekoittamaan viileää ja lämmintä kun on muuten niin tunkkaista :D. Ei tarvi kirjoittaa 100 viestiä samalla sisällöllä, tajuttiin jo.
Viileälle viileää ja lämpimälle lämmintä. Olen kylmä ihoinen, hiukset tumman vaaleat joissa jo harmaata, ja todellakin minun on pakko meikata viileillä sävyillä. Harmaanruskeaa kulmiin, pinkkiä poskipunaa, pinkkiä tai marjaista huulipunaa. Ei todellakaan mitään lämpimiä aurinkopuutereita - lopputulos olisi naurettava oranssikasvoinen pelle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä värianalyyseistä on hyötyä kunhan soveltaa meikatessa vastaperiaatetta ettei tule tasapaksun hehkuttoman tylsää. Näitä joskun näkee mainoksissakin kun ollaan määriteltu ihminen vaikka talveksi ja sitten vedetty iho ja meikkikin ihan viileäksi ja hiukset viileiksi niin tuleepa hyytävän tylsä tulos.
Älä nyt oikeasti viitsi. Talvityyppi näyttää upealta viileässä meikissä, lämpimässä usein jopa sairaalta, varsinkin oranssinruskeassa huulipunassa /luomivärissä. Mun kaveri joka on kevät näyttää kamalalta viileässä sävyissä (mm. luumun värinen huulipuna). Ollaan kokeiltu. Ei todellakaan mitään vastaväriperiaatteita. En halua sykähdyttää kammottavalla lopputuloksella 🤭. Mieluummin näyttäisin sitten vaikka tylsältä kuin järkyttävältä.
ei taida olla sitten mitään varmaa totuutta asiaan? Itse en jaksa perehtyä asiaan, oon sitäkin joskus tehnyt. Luulin että analyysi selkeyttäisi asioita mutta ei näköjään. Huomasin että lämmin iho+lämmin hiusväri tekee tosiaan tunkkaisen ja vanhanaikaisen näköiseksi, sitä ilmettä ei saa raikastettua millään.
ap
eli peukuttakaa
lämmin sävy hiuksissa kellertävälle iholle yläpeukku
vai
viileä sävy hiuksissa kellertävälle iholle alapeukku
ap
Vierailija kirjoitti:
ei taida olla sitten mitään varmaa totuutta asiaan? Itse en jaksa perehtyä asiaan, oon sitäkin joskus tehnyt. Luulin että analyysi selkeyttäisi asioita mutta ei näköjään. Huomasin että lämmin iho+lämmin hiusväri tekee tosiaan tunkkaisen ja vanhanaikaisen näköiseksi, sitä ilmettä ei saa raikastettua millään.
ap
Voi hyvänen aika! No värjää sitten ihan miten huvittaa! Mun kevät -kaveri näyttää melkein mummoikäiseltä tuhkanvaaleilla raidoilla, oli viimeinen kerta kun sille kampaajalle menee. Nyt aivan ihana kultaan taittuva vaaleanruskea hiusväri eikä enää rypyt loista ja muutenki 100 kertaa parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Värien tarkoitus on vivahteikkuuden ja eloisuuden luominen, kun viileään tuodaan lisää jäätä niin tulos on vaan naamassa tylsääkin tylsempi, Se toimii jos hiukset ovat lämpimät ja meikki viileä ja päinvastoin - tulos on herkullinen ja päinvastoin.
No ei todellakaan. Mun sisko joka on syksy näytti kamalalta luumulla sävytetyissä hiuksissa. Oli kuule eloisuus ja herkullisuus kaukana. En tietenkään tiedä mitä sinä eloisuudeksi näet mutta oli kyllä järkyttävä lopputulos. Varmaan kampaaja jotenkin tavoitteli jotain tosi räväkkää mutta metsään meni. Toinen kampaaja sitten korjaili "vahinkoa".
Allekirjoitan tän! Olen se raudanharmaa "mummo" joka kirjoitti aikaisemmin, ja olen kans lämmin syksy. Joskus 15 vuotta sitten kun kaikki luumunpunat sun muut violetit tuli muotiin, laitatin minäkin luumunpunaa hiuksiin, ja riiteli kyllä ihon kanssa. En kyllä silloin niin tajunnut miksi, mutta en koskaan enää ottanut sitä sävyä. Lopun aikaa ennen harmaantumista oli sellainen tumman suklaanruskea sävy, ihan tumma tai musta tuntui liian "kovalta".
Viileäihoinen hyötyy aurinkopuuterista sillä kuitenkin alta kuultaa se viileys ja päällä se puuteri saa sinut loistamaan. Lämminsävuinen voi laittaa viileämpää puuterisävyä ja hehku on raikkaampi kuin ruskeassa puuterissa taas.