olin vuosia käyttänyt hopeashampoota vaaleisiin hiuksiini
Nyt lopetin niiden käytön ja laitoin goldweel soft color 9gb hiuksiini. Tulipa kaunis kultainen hehku hiuksiin ja näyttää oma juurikasvukin kauniilta vaalean ruskean kultaiselta. Todella hyvä tulos.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopea ja harmaa ei näytä hyvältä kuin lämminihoisilla eli heillä joilla suonet kuultavat vihreinä ei sinisinä.
nimenomaan päinvastoin, lämpimälle iholle lämmin sävy ja vice versa.
ap
Mitäs teet kun on lämmin ihonsävy (kellertävä, joka ruskettuu kuparinväriseksi), ja nyt vanhana hiukset ovat kauttaaltaan raudanharmaat, siis niinkuin voitte kuvitella karheat hiukset kovan harmaana, ei mitään söpöä mummohopeaa. En kuitenkaan halua lähteä enää värjäysrumbaan kun olen saanut vanhat kasvatettua pois; olisiko jokin kevyt värihuuhtelu hyvä jos sais siten sen värieron lempeämmäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopea ja harmaa ei näytä hyvältä kuin lämminihoisilla eli heillä joilla suonet kuultavat vihreinä ei sinisinä.
ap
Mitäs teet kun on lämmin ihonsävy (kellertävä, joka ruskettuu kuparinväriseksi), ja nyt vanhana hiukset ovat kauttaaltaan raudanharmaat, siis niinkuin voitte kuvitella karheat hiukset kovan harmaana, ei mitään söpöä mummohopeaa. En kuitenkaan halua lähteä enää värjäysrumbaan kun olen saanut vanhat kasvatettua pois; olisiko jokin kevyt värihuuhtelu hyvä jos sais siten sen värieron lempeämmäksi?
mä en lähtis muuttaa lämpimäksi harmaita hiuksia varsinkaan jos kaikki hiukset jo harmaat.
ap
Mulla on lapsuuskuva missä serkun kanssa vierekkäin ollaan, itellä ihan kellertävä iho serkkuun verraten. Olin nuorena aina kesäisin ruskea kuin papu. Hiukset oli nuorena kultaisen vaaleat. Jopa paikoin punertavat.
ap
Tekeekö beiget kasvoja vasten teille hyvän vain huonon naaman?
Itselleni sopii hyvin.
Sen sijaan mustan kanssa kuolonkalpeus. Kesällä mustakin menee, kun naama saanut sävyä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihosävy mulla siis on, kun käden suonet näyttää turkooseilta?
Turkoosi on lähempänä viileää ihoa mutta selkeä lämmin vihreä sitä lämmintä. Viileä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei vaan juuri päinvastoin. Lämmin iho ja kylmä sävy kylmä iho ja lämminsävy toimivat.
mä kävin värianalyysissä ja sanottiin nimenomaan että lämpimälle lämmin sävy hiuksiin.
ap
On analyysejä ja sitten analyysejä. Jokainen tajuaa että viileä viileä on ankea ja lämmin lämmin on suttuinen. Mutta vastakohta on vivahteikas.
Kerrotko missä tehdään näitä ristikkäis analyysejä?
ap
Vaikka missä jossa osataan mutta esim tässä esitellään että viileä iho vaatii lämpimät hiukset ja se on ihan juurikin noin.https://www.is.fi/mystyle/art-2000005066994.html
Totttakai kerran se oma hius punertaa ja on lämmin niin siihen sopii silloin paremmin lämmin. Se ei kuitenkaan ole mikään universaali sääntö. Usein se pissablondi on ruma, koska blondi aina kellertää ilman oikeanlaista taittoa. Tietysti sitä taittoa nyt ei nykyään tehdäkään millään hopeashampoolla vaan kampaajalla ja sitä voi ylläpitää kotona n. Kerran viikossa. Hopeashampoolla et saa kaunista taittoa vaan harmaan.
Toivon nyt ainakin, ettet siihen tukkaan ole laittanut kotona mitään ”sävytystä”.
Värien tarkoitus on vivahteikkuuden ja eloisuuden luominen, kun viileään tuodaan lisää jäätä niin tulos on vaan naamassa tylsääkin tylsempi, Se toimii jos hiukset ovat lämpimät ja meikki viileä ja päinvastoin - tulos on herkullinen ja päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Värien tarkoitus on vivahteikkuuden ja eloisuuden luominen, kun viileään tuodaan lisää jäätä niin tulos on vaan naamassa tylsääkin tylsempi, Se toimii jos hiukset ovat lämpimät ja meikki viileä ja päinvastoin - tulos on herkullinen ja päinvastoin.
Sitävastoin meikkiä tehdessä ei saa sotkea viileää ja lämmintä vaan on vedettävä ainakin värikkäimmät osat samaa tyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei vaan juuri päinvastoin. Lämmin iho ja kylmä sävy kylmä iho ja lämminsävy toimivat.
mä kävin värianalyysissä ja sanottiin nimenomaan että lämpimälle lämmin sävy hiuksiin.
ap
On analyysejä ja sitten analyysejä. Jokainen tajuaa että viileä viileä on ankea ja lämmin lämmin on suttuinen. Mutta vastakohta on vivahteikas.
ap
Vaikka missä jossa osataan mutta esim tässä esitellään että viileä iho vaatii lämpimät hiukset ja se on ihan juurikin noin.https://www.is.fi/mystyle/art-2000005066994.html
mitkä värit siis sopii jos lämmin ihonsävy? Entä korut ja hiustensävy? Ja sehän tässä jännää onkin että meikkivoide on kylmäsävyinen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mulla vähän sama: ihon sävy vaalea oliivi, kaula näyttää helposti jopa vihertävältä, paitsi kesällä. Hiukset harmaat, ohimolta lähes valkoiset. Tosi vaikea mätsätä näitä ja löytää edes hyvää meikkivoidetta. Hiuksia en enää jaksa värjätä. En ole siis mummo vaan nuorena harmaantunut.
Näytän nyt esimerkin jota kritisoin alusta saakka vaikka kaikki olivatkin lääpällään kun lämminihoinen veti lämpimän vaalennuksen miten hirveä oli lopputulos ja kun sanoin sain vaan hakut että oot vaan kade :) Sama nainen näyttää viileissä hiuksissa upealta!
Katsokaa princess madeleine keltaiseksi käryytettynä ja myöhemmin omanvärisen eli viileäntumman hiuksen kanssa niin ymmärrätte eron. Iho näyttää lämmin-tuplana huonommalta kuin viileän sävyn kanssa. Sanoinkin ihan heti ettei kannattaisi käryyttää vaan antaa oman sävyn olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
ap
mitkä värit siis sopii jos lämmin ihonsävy? Entä korut ja hiustensävy? Ja sehän tässä jännää onkin että meikkivoide on kylmäsävyinen.
ap
Viileä hiustensävy.
Kullansävyiset korut.
Meikkivoide voikin olla silti viileäänpäin jos on ruskehtavan lämmin iho- sieltä se alta paistaa kuitenkin luoden kivan raikkaan sävyn sulle. Jos laitat lisäruskeaa tulee tunkkainen iho.
Ja sulle lämmistä meikkiä ! Näin se menee.
eli tuo värianalyysi tulos siis ihan pyllystä ja rahat pois? Olin siis kevät. Eli viileä vaalea hiuksiiin parempi, entä korut, hopea vai kulta lämmin ihoiselle? Entä vaatevärit? Samoja kuin Madeleine? Viileitä pastelleja ja mustaa?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mulla vähän sama: ihon sävy vaalea oliivi, kaula näyttää helposti jopa vihertävältä, paitsi kesällä. Hiukset harmaat, ohimolta lähes valkoiset. Tosi vaikea mätsätä näitä ja löytää edes hyvää meikkivoidetta. Hiuksia en enää jaksa värjätä. En ole siis mummo vaan nuorena harmaantunut.
Oliivin vihreän ihon kanssa sopii harmaa! Ei siis mitään hätää, mutta jos värjäät ota sitä viileää harmaata t ruskeeta. Ei lämmintä. Sinua lykästänyt kun on oliivi iho- se on kaunista! Mutta laita viileähkö peitevoide niin hehkut mutta lämmin meikki! Punaoranssit huulipunat ja kynsilakat sulla nam!
Vierailija kirjoitti:
eli tuo värianalyysi tulos siis ihan pyllystä ja rahat pois? Olin siis kevät. Eli viileä vaalea hiuksiiin parempi, entä korut, hopea vai kulta lämmin ihoiselle? Entä vaatevärit? Samoja kuin Madeleine? Viileitä pastelleja ja mustaa?
ap
Jos ihosi on lämmin niin kultasävyt koruihin. Vaatevärit ota sielä lämmin-heleäpäästä. Pastelleja joo mutta EI MUSTAA!!!! Jos käytät tummia katso väripalettia värianalyysisi kevään tummista sävyistä. Siinä luota palettiin jonka sait.
Noissa analyyseissä on se vika että ne kertovat oikeastaan vaan minkäväriset vaatteet sopivat ei paljon muuta vaikka väittävätkin. Taitavimmat meikkaajat näkevät nämä luonnostaan miten ihmisesta saadaan herkullisen värinen vaikkei mene ollenkaan pelleksi vaan hienostuu.
Vierailija kirjoitti:
ap
Justhan sanoit, että lämpimänvaaleat hiukset näyttävät hyvältä? Usko nyt omiin silmiisi ja pidä minkävärisiä hiuksia tykkäät!
Mulle mielestäni sopii sekä lämpimät että viileät hiukset. Lämpimillä en "tarvitse" paljon meikkiä, varsinkin lämminsävyiset meikit on liikaa. Tykkään kuitenkin joskus pitää viileää/neutraalia sävyä hiuksissa, niin voin meikata silmät lämpimillä sävyillä jotka korostaa niitä hyvin. Vaihtelee vähän myös vuodenajan mukaan - talvella saatan olla aika kalpea ja oranssinvivahtavat vaaleanruskeat hiukset tuo sopivasti kontrastia ihoon ja korostaa silmiä. Kesällä sama väri näyttää kauhealta, koska hiukset ja naama on melkein samanväriset.
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö beiget kasvoja vasten teille hyvän vain huonon naaman?
Itselleni sopii hyvin.
Sen sijaan mustan kanssa kuolonkalpeus. Kesällä mustakin menee, kun naama saanut sävyä.
Beigeä on katsos eri sävyissä. Itse olen kesä ja mulle sopii erinomaisesti roosa beige, kellertävä beige taas ei käy. Oma silmä on tässä 25vuoden aikana oppinut aika hyvin erottamaan sävyeroja. Olen todella tyytyväinen että kävin analyysissa jo teininä, vaateostosten teko on vaan niin helppoa (ainakin heti kun omat sävyt tulevat muotiin taas). Mun sisko on syksy ja varsinkin ruskettuneessa ihossa meidän ihojen sävyeron näkee hyvin. Mulla on roosempi rusketus ja hänellä keltaisempi. Hienoa ap että olet löytänyt oikean sävyn hiuksiisi!
Lämmin.