Euroviisut 2019 VIRALLINEN LIVEKOMMENTOINTI OFFICIAL
Kommentit (1592)
Australia oli paras. Huikea show numero, erilainen. Ennennäkemätön. Haluan nähdä tämän uudestaan. Juuri tälläinen Euroviisu esityksen pitääkin olla. 12 points.
Vierailija kirjoitti:
Olihan se nyt ihan selvää ettei Suomella ollutmitään mahdollisuuksia.
Mitään sanomaton jumputus jossa ei tarttuvaa melodiaa ja samoja sanoja toistetan yli puolen laulun verran.
Kulahtanut ysäritähti pimputtimen takana täysin syrjässä, yritti vähän saada yleisöä taputtamaan mutta ei onnistunut.
Omituinen riehuva tanssija joka pysyi kuitenkin paikallaan vaikka liikkui hirveästi.
Ja kaiken huippuna solisti jolla ei ääni riitä ollenkaan ja muka-hottiksen ulkonäön pitäisi korvata?
Ainut hyvä sana tästä on että oli se parempi kuin Aalto. Mutta se ei vaadikaan mitään.
Vai että vielä parempi kuin Aalto?!? Vaan kun ei ollut.
Tsekki oli aivan ihana! Supersöpöt miehet ja musiikkivideon tunnelma välittyi lavallekin. Tykkään just tuollaisesta popista.
Viron mies taas ällöttävä nasaaliäänineen ja nahkatakkeineen. Todella epämiellyttävä virne naamalla eikä ääni riittänyt ylimpiin nuotteihin vaan meni huutamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan se nyt ihan selvää ettei Suomella ollutmitään mahdollisuuksia.
Mitään sanomaton jumputus jossa ei tarttuvaa melodiaa ja samoja sanoja toistetan yli puolen laulun verran.
Kulahtanut ysäritähti pimputtimen takana täysin syrjässä, yritti vähän saada yleisöä taputtamaan mutta ei onnistunut.
Omituinen riehuva tanssija joka pysyi kuitenkin paikallaan vaikka liikkui hirveästi.
Ja kaiken huippuna solisti jolla ei ääni riitä ollenkaan ja muka-hottiksen ulkonäön pitäisi korvata?
Ainut hyvä sana tästä on että oli se parempi kuin Aalto. Mutta se ei vaadikaan mitään.
Vai että vielä parempi kuin Aalto?!? Vaan kun ei ollut.
Oli. Aalto on melkeinpä Suomen historian pohjanoteeraus.
Suomi ja suomalaiset olivat eilenkin pilkattuna Kojoa myöden. Huumoripläjäyksissä Suomi mainitaan.
Miksei vain voi pitää välivuosia, eikä olla Euroopan pelle? Kukaan ei edes halua viisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt voisi jo ajoissa tehdä sellaisen, että halukkaat ilmoittavat halunsa osallistua edustajaksi. Ne julkaistaan kaikille ja tehdään laulu-tanssikokeet, joihin Suomen kansa saa osallistua. Nettiäänestys. Lauluntekijät tarjoavat biisejään. Kansa valitsee biisin ja esittäjän.
Koko kansan kilpailu. Ihmiset ja vauvapalsta saisi antaa biisille ja esitykselle palautetta. Ne huomioitaisiin ja 3 ehdotusta äänestykseen.
Pertti Kurikan Nimipäivät uudestaan viisuihin.
Biisi: Aina mun pitää 2.0.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäävätkö kaikki Islannin biisistä? Itse en vaan pidä siitä, vaikka kuinka tahtoisin. Esitys tietysti jäi mieleen, mutta pitäisi tietysti tykätä myös biisistä. Minulla ei tosin ole nyt oikein mitään suosikkia.
Minä tykkään 🙋🏼♀️ Heti ensitahdit iskee ja saa tanssimaan. En pidä sitä ollenkaan raskaana musiikkina vaan kuulen vain sen biitin.
Islannin Hatarin se blondi mies on niin eroottinen! Biisi ja esitys on muutenkin koukuttava. Toivottavasti voittavat!
Ensi vuonna voisi kokeilla siten, että ensin olisi laulun sanoitus kilpailu, sen jälkeen kappale sovitettaisiin vaikka kolmeen eri musiikkilajiin ja ne esittäisi 3 eri artistia. Näistä äänestettäisiin voittaja. Voiton jälkeen vasta suuremmat suunnitelmat itse esitykseen.
Tai sitten esiintymiskieleksi vaikka saame...
Yliyrittäminen pois.
Vaikka ei finaaliin päästy on hienoa, että Darude ja Sebu lähtivät mukaan, en häpeä tätä ollenkaan. Onnea molemmille tulevaisuuteen. En yhdy kyllä Sebastianin lynkkaukseen, varmasti olisi löytynyt parempi laulaja, mutta aikataulu? Kappaleet pitää saada kasaan ja esitykset, entä jos laulajaa olisi alettu etsiä ja miettiä liiaksikin ja aikataulut pettää. Tässä oli kuitenkin olennaista myös Villen ja Sebastianin yhteispeli ja henki, ei sellainen välttämättä jonkun tuntemattoman kanssa toimi, vaikka kuinka olisi mahtava laulaja. Pojat edusti yhdessä hienosti. Homma ei olisi myöskään pysynyt salassa vaan kansalle olisi pitänyt kertoa, että Darude edustaa ja laulajaa etsitään..Tuloksethan tulee finaalin jälkeen ja sitten nähdään mille sijalle päästiin.
Belgia oli koko ajan vedonlyönti listoilla finaaliin menossa kuten viimekin vuonna ja rannalle jäivät, muillakaan mailla ei mene aika putkeen, vaikka ennakko odotukset lupailisi muuta. Minua ei yllättänyt ettei Unkari päässyt finaaliin tai Valko-Venäjän pääsy. Enkä usko, että Kypros ihan kärkisijoista kappailisi finaalissa. Islannille pidän peukkuja tässä kohtaa ja kiva kuulla Slovenia finaalissa.
Vierailija kirjoitti:
Tsekki oli aivan ihana! Supersöpöt miehet ja musiikkivideon tunnelma välittyi lavallekin. Tykkään just tuollaisesta popista.
Viron mies taas ällöttävä nasaaliäänineen ja nahkatakkeineen. Todella epämiellyttävä virne naamalla eikä ääni riittänyt ylimpiin nuotteihin vaan meni huutamiseksi.
Siis oliko näillä se biisi, jossa lauleskellaan, että "Petin just äsken, mut hei! Muija oli vaan kaverin kaverin kaveri, joten ei haittaa?!"
Vaikka Mari Pudaksen mielestäni ampuu välillä turhan kovilla ja kiusaamista lähennellen, niin yhdestä asiasta olen hänen kanssaan samaa mieltä.
Euroviisuihin ei saa lähettää mitään "euroviisutyylistä". Sinne pitää mennä ihan omalla tyylillään ja vetää oma tyyli mieluummin överiksi. Hyvin pelkistetty, mieleenjäävä, kohottava ja lavahulluutta mukaan.
Euroviisutyyli on niin kuollutta ja kuopattua. Darude teki virheen, että teki vähän "popahtavampaa".
Vierailija kirjoitti:
Islannin Hatarin se blondi mies on niin eroottinen! Biisi ja esitys on muutenkin koukuttava. Toivottavasti voittavat!
Minä taas menen veteläksi Matthiaksen hahmosta. Paras kohta on kun hän "taluttaa" ylväästi sitä tanssijaa, joka konttaa lattialla. Olen ihan tavallinen Prisma-mutsi ja omaan nyt sitten vaihteeksi tällaisen fantasian 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää miksi Suomessa ei osata tehdä näistä ihan kelpo kappaleista itse esityksiin eheitä. Näkisin että Saarallakin olisi ollut mahdollisuuksia menestyä jos se esitys olisi ollut puoliakaan niin hieno kuin musiikkivideossa. Sitähän kaikki ihmetteli, että miksi niitä upeita videon elementtejä ei käytetty siinä vaiheessa kun lavashowta alettiin tekemään. Tehdään vain joku räkäisy joka ei sovi kappaleeseen yhtään. Se keikkuminen ylösalasin ja sotavaatetukset...miksi?! Tänä vuonna poistettiin se alkukarsintojen hienoin elementti eli kuutio. Sitten päätähti eli Darude jätetään jopa tanssityttöä pienempään osaan. Mitä vielä?
Ei ikinä Ruotsissa, sanonpa vaan.Tanssityttö oli varmaan esillä isosti ku Sunrise Avenuen laulajan tuleva vaimo ni hänellekin ois ollu tilaisuus tehdä iso läpimurto. Bändin kosketinsoittaja-Ikosen vaimokin oli taustalauluköörissä. Yhtä suurta kaverinjeesimistä koko performanssi. Vain biisi ja kokonaisuus kusi.
Sori täysin off-topikkia, mutta miks vaan en näe Haaperia menossa naimisiin.
Kertoimet samat kuin Suomen pääsy finaaliin ;)
Belgian pojan laulu kuuluikin olla koruton ja kuulas. Tosi hienoa ettei lähtenyt riekkumaan lavalla pelleasuissa vaan piti kiinni vaatimattomasta tyylistä, rummut toi eloa paljon.
Slovenian biisillä sama, kaunis ja koruton tulkinta jossa kieli ja kulttuuri tulee vahvasti esiin. Ihanaa vaihtelua sekin!!
Portugalin olisi ehdottomasti pitänyt päästä jatkoon. Mies on älyttömän taiteellinen ja osasi tuoda tiettyä portugalilaista?mytologiaa näkyviin kaikessa tanssista ilmeisiin ja joikuun. Kaunis ja vahva esitys vaikka sanat ovatkin vitsi.
Islanti ja tsekki olis voinut jättää finaalipaikan väliin..poikabändiä poikabändin (vaikkakin erilaisia)perään jota kuulee koko ajan joka paikassa..taiteellisuus 0 loppujenlopuksi.
Islannin finaalipaikka oli uniikilla ja uskomattomalla esityksellä ansaittu, veikkaan jopa voittajaksi.
Sanmarinoa moni ihmettelee mutta kisassa on tilaa tollaisille rallatuksille ja macho esittää ne saa hyvän ilmeen. Pidetty laulaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oliko näillä se biisi, jossa lauleskellaan, että "Petin just äsken, mut hei! Muija oli vaan kaverin kaverin kaveri, joten ei haittaa?!"
Ei laulun minä-kertoja kerro pettäneensä. Ennemminkin voisi tulkita että hän on vähän ihastunut tai muuten tämä naapuriin palannut tyttö kiehtoo, ja siksi vakuuttelee että se on vain kaverin kaveri.
Mutta varmasti jokainen Euroviisuja seurannut tietää että lyriikoilla ei ole mitään väliä tässä kilpailussa! Onhan siellä alaikäiset laulaneet ronskimpia juttuja, tai esim. tämä kännyköiden rikkoja menee paljon oudompaan kategoriaan kuin Tsekki. Etenkin kun viime vuonna Tsekki lauloi puu-bambusta ja mun spagetin syömisestä... :D
Odotan tosi paljon Italialta! Video ja harjoitukset lupaavat hyvää, ja Mahmoodilla on henkilökohtainen tarina laulussa taustalla. Oon kuunnellut sitä studioversiota tosi paljon ja toivon että livenäkin menee yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei laulun minä-kertoja kerro pettäneensä. Ennemminkin voisi tulkita että hän on vähän ihastunut tai muuten tämä naapuriin palannut tyttö kiehtoo, ja siksi vakuuttelee että se on vain kaverin kaveri.
Mutta varmasti jokainen Euroviisuja seurannut tietää että lyriikoilla ei ole mitään väliä tässä kilpailussa! Onhan siellä alaikäiset laulaneet ronskimpia juttuja, tai esim. tämä kännyköiden rikkoja menee paljon oudompaan kategoriaan kuin Tsekki. Etenkin kun viime vuonna Tsekki lauloi puu-bambusta ja mun spagetin syömisestä... :D
Juuri näin. Hyvä sanoitus on plussaa, mutta monia kappaleita rakastan vaikken ymmärrä sanaakaan. Laulakoon vaikka kertomataulua.
Sori täysin off-topikkia, mutta miks vaan en näe Haaperia menossa naimisiin.