Ero luuserimiehestä?
Otsikko tahallisen provokatiivinen.
Olen alkanut harkita eroa miehen katkeroituneen ja masentuneen luonteenlaadun takia. Hänen elämässään ei ole ikinä onnistunut mikään ja arki on yhtä valitusta: aina rahaa on liian vähän, töissä p*skaa, tylsää, lapset hankalia, väsyttää, mikään ei kiinnosta... Mies epäonnistuu kaikessa, mitä yrittää, eikä oikeastaan edes halua parantaa elämäänsä esim. aloittamalla terveellisempiä elämäntapoja väsymyksen selättämiseksi. Useimmissa asioissa miestä vaivaa asenneongelma: hänellä on aina tylsää eikä hän haluaisi olla vaan kotona, mutta muiden ihmisten seura ei kelpaa ja kotona on mukavampaa. Hän on todella introvertti, mutta kaipaisi kuitenkin jatkuvaa viihdytystä kotonakin (kuin pikkulapsi!).
Itse olen aktiivinen, seurallinen, nautin elämän pienistä ja suuremmista iloista ja tykkään käydä esim. kulttuuririennoissa, tapahtumissa ja illanistujaisissa. Menestyn omassa työssäni, koska olen haluttu työntekijä sekä sosiaalisten taitojen että ammatillisen kyvykkyyteni takia. Äitinä en ole täydellinen ja vanhemmuus kuormittaa valtavasti erityislapsen takia, mutta koetan tehdä parhaani joka päivä ja nähdä kaikissa pilvissä hopeareunuksen. Itken, nauran, puhun, iloitsen herkästi. Liikun paljon ja syön terveellisesti.
Oma elämäni on vuosien terapian jälkeen muuttunut päivä päivältä paremmaksi oman asenteeni ja ajatustapojeni muutoksen takia. Samalla omat silmät ovat auenneet mm. ihmisille ja tavoille, jotka ovat minulle haitaksi. Olen tehnyt valtavasti töitä oman ja perheeni tilanteen parantamiseksi, mutta mies on alkanut tuntua pelkältä kivireeltä, joka hidastaa minua. Olen yrittänyt saada hänet lääkäriin (testosteroni? masennus?), aloittamaan terveellisemmän elämän, vaihtamaan alaa jos työ ei kerran kiinnosta, viettämään aikaa ystäviensä kanssa, mutta tuloksetta. Mikään ratkaisu ei hänelle kelpaa: hän haluaa vaan valittaa ja olla uhri.
Koska rakastan miestäni, haluan hänen parastaan, mutta samaan aikaan tuntuu että tukehdun hänen passiivisuutensa ja negatiivisuutensa takia.
Mikä tilanteeseen neuvoksi?
Kommentit (25)
Luuserimiehistä kuuluu erota, ennen kuin merkit pahenevat liikaa. Ota uusi tilalle siskoseni! Ennen kuin liian myöhäistä. T. kooookemusta on... N.37
Teksti voisi olla minun kirjoittamani. Erityislasta myöten.Mies ei koskaan näe itsessään mitään vikaa,vaan etsii koko ajan syitä muualta. Eikä saa mihinkään asiaan mitään korjauksia tehtyä. Kärsii erektio-ongelmista.Seksiä ei olla harrastettu nyt yli 5 vuoteen. Mies ei vaan pysty mennä lääkärille selvittämään omia ongelmiaan,kun ei voi puhua. Tästä oravanpyörästä on tosi vaikea päästä pois. Tuntuu että olen haaskannut parhaimmat nuoruusvuoteni kitisijän kanssa.
N32
Voi kun pääsisin näkemään, mitä teidän päässä liikkuu kun valitsette elämänkumppaninne. No mutta tulipa tehtyä. Mies ei eron jälkeen tule todennäköisesti lapsia hoitamaan, eli kannattaa miettiä kuinka paljon miehen nykyinen panos helpottaa sun elämää. Jos ei helpota ollenkaan, niin eroa. Jos siitä on jotain hyötyä, niin odottele kunnes saat lapset vähän isommiksi. Jos et jaksaisi odottaa, niin hanki vaikka rakastaja ajankuluksi.
Taidat itse olla ns. sellainen luuseri. Kuulostaa kovasti siltä puheesi perusteella. ; )