Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero luuserimiehestä?

Vierailija
14.05.2019 |

Otsikko tahallisen provokatiivinen.

Olen alkanut harkita eroa miehen katkeroituneen ja masentuneen luonteenlaadun takia. Hänen elämässään ei ole ikinä onnistunut mikään ja arki on yhtä valitusta: aina rahaa on liian vähän, töissä p*skaa, tylsää, lapset hankalia, väsyttää, mikään ei kiinnosta... Mies epäonnistuu kaikessa, mitä yrittää, eikä oikeastaan edes halua parantaa elämäänsä esim. aloittamalla terveellisempiä elämäntapoja väsymyksen selättämiseksi. Useimmissa asioissa miestä vaivaa asenneongelma: hänellä on aina tylsää eikä hän haluaisi olla vaan kotona, mutta muiden ihmisten seura ei kelpaa ja kotona on mukavampaa. Hän on todella introvertti, mutta kaipaisi kuitenkin jatkuvaa viihdytystä kotonakin (kuin pikkulapsi!).

Itse olen aktiivinen, seurallinen, nautin elämän pienistä ja suuremmista iloista ja tykkään käydä esim. kulttuuririennoissa, tapahtumissa ja illanistujaisissa. Menestyn omassa työssäni, koska olen haluttu työntekijä sekä sosiaalisten taitojen että ammatillisen kyvykkyyteni takia. Äitinä en ole täydellinen ja vanhemmuus kuormittaa valtavasti erityislapsen takia, mutta koetan tehdä parhaani joka päivä ja nähdä kaikissa pilvissä hopeareunuksen. Itken, nauran, puhun, iloitsen herkästi. Liikun paljon ja syön terveellisesti.

Oma elämäni on vuosien terapian jälkeen muuttunut päivä päivältä paremmaksi oman asenteeni ja ajatustapojeni muutoksen takia. Samalla omat silmät ovat auenneet mm. ihmisille ja tavoille, jotka ovat minulle haitaksi. Olen tehnyt valtavasti töitä oman ja perheeni tilanteen parantamiseksi, mutta mies on alkanut tuntua pelkältä kivireeltä, joka hidastaa minua. Olen yrittänyt saada hänet lääkäriin (testosteroni? masennus?), aloittamaan terveellisemmän elämän, vaihtamaan alaa jos työ ei kerran kiinnosta, viettämään aikaa ystäviensä kanssa, mutta tuloksetta. Mikään ratkaisu ei hänelle kelpaa: hän haluaa vaan valittaa ja olla uhri.

Koska rakastan miestäni, haluan hänen parastaan, mutta samaan aikaan tuntuu että tukehdun hänen passiivisuutensa ja negatiivisuutensa takia.

Mikä tilanteeseen neuvoksi?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menitte yhteen?

Vierailija
2/25 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mun exältä. Itse en ainakaan jaksanu. Jatkuvaa valivalivali..mikään ei ole omaa syytä. Kenkää sai joka työpaikasta,pelasi rahansa jne..ja mikään ei toki ollut omaa syytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä erityisyys lapsella? Esim. ADHD tai Asperger ovat voineet periytyä mieheltä.

Vierailija
4/25 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
5/25 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin tuollaisesta negatiivisesta ankeuttajasta jo seurusteluaikana.

Vierailija
6/25 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulla oli jatkuvasti valittava puoliso. Oli välillä töissä ja välillä työttömänä, kumpikin olotila aiheutti valittamista. Töissä oli raskasta, ja sitten taas ahdisti kun ei ollut töitä. Minuakin rasitti se jatkuva valittaminen. Sitten tuli ero muista syistä. Lapsia meillä ei ollut. Ehkä lasten takia olisin yrittänyt enemmän, jos niitä olisi ollut. Toisaalta on vaikea muuttaa toista, jos toinen ei halua muuttua. Keskustelkaa miehesi kanssa enemmän aiheesta.

Vierailija
7/25 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies ole luuseri vaan vaikuttaa masentuneelta

Vierailija
8/25 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa mun exältä. Itse en ainakaan jaksanu. Jatkuvaa valivalivali..mikään ei ole omaa syytä. Kenkää sai joka työpaikasta,pelasi rahansa jne..ja mikään ei toki ollut omaa syytä.

Omalla ei ole peliongelmaa, alkoholismia tmv. ja on tunnollinen ja luotettava ihminen, mutta asenne on huono. Ja mikään ei tosiaan ole koskaan omaa syytä eikä omien tekojen tai valintojen seurausta! AP

Vierailija
9/25 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saan lääkärin puheille ihmisen, joka ei sinne halua mennä? AP

Vierailija
10/25 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkinen tilanne. Rakastat miestä, mutta mitään yhteistä ei tunnu enää olevan. Luulen että jos jäät miehesi luokse, ajan myötä katkeroidut ja rupeat vain vihaamaan miestäsi ja itseäsi. Jos olisin sinä, niin lähtisin. Turhaa sitä itseään kiduttamaan tuollaisessa suhteessa.

Vierailija
11/25 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen kuvio. Yleensä näissä nainen tapaa jonkun yhtä aktiivisen miehen ja se on menoa sitten.

Vierailija
12/25 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro sille sama minkä kerroit meille

Vierailija
13/25 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro sille sama minkä kerroit meille

Olen kertonut, mutta mies ei näe tilannetta samoin. Hänen mielestään ongelmana on mm. se, että on liian vähän rahaa (hän ei koskaan esimerkiksi budjetoi tai muuten hoida taloutta parantaakseen tilannetta) ja että lapset joskus esim. kiukuttelevat ja mieheltä menee fiilis. AP

Vierailija
14/25 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusiko mies lapsia, vai suostuiko isäksi vain sinun mieliksesi? Voisin kuvitella olevani itse ihan samanlainen, jos olisin erehtynyt lapsia hankkimaan, varsinkin jos olisi vielä normaalia hankalampi tapaus.

m44

Vierailija
15/25 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnistuuko seksi. Minkäikäinen. Testot

Vierailija
16/25 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kyllä alle kuukausi siihen että sinä petät miestäsi. Tummaisilmäinen, pitkä, sänkinen latinomies tulee joku "tyttöjen ilta" istumaan pöytäänne baarissa, iskette silmänne toisiinne ja kuten joku aiemmin täällä sanoi: _se on menoa silloin_. Hän repii myöhemmin hotellihuoneessa pikkarit jalastasi ja p*nee sinua seinää vasten niin, että tuskin saat hihkaistua pienintäkään ääntä kielletyn nautinnon pauloissa. Sänkinen leuka raapii kaulaasi, kun alfaorin loputtomalta tuntuva, koko sisuksesi täyttävä K a l u pumppaa suonikkaana ja täyttää sinut määrätietoisilla ja iskevillä työnnöillään. Lähtölaskenta alkakoon...

Vierailija
17/25 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusiko mies lapsia, vai suostuiko isäksi vain sinun mieliksesi? Voisin kuvitella olevani itse ihan samanlainen, jos olisin erehtynyt lapsia hankkimaan, varsinkin jos olisi vielä normaalia hankalampi tapaus.

m44

Ilmeisesti ei halunnut, mutta kertoi tämän vasta siinä vaiheessa kun selvisi, ettei elämä lasten kanssa ole ruusuilla tanssimista. Minä siis halusin enemmän, mutta olin siinä uskossa että mieskin lähti hommaan omasta tahdostaan (ei käynyt mielessäkään että kukaan tekisi näin isoissa valinnoissa vastoin omaa tahtoaan, tajusin miehen passiivisuuden liian myöhään).

Hienoa, että sinä et ole erehtynyt samaan. Olenkin joskus miettinyt, että onko tämä elämä vain yksinkertaisesti vääränlaista miehelleni. AP

Vierailija
18/25 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkanut tulla erektio-ongelmia, ikää 37. Lääkäriin ei mene, koska omasta mielestään johtuu siitä että on liian kuuma, stressiä tmv. ulkoisia syitä. AP

Vierailija
19/25 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkanut tulla erektio-ongelmia, ikää 37. Lääkäriin ei mene, koska omasta mielestään johtuu siitä että on liian kuuma, stressiä tmv. ulkoisia syitä. AP

Kauanko veikkaat, että menee ennen kuin tumma latinomies tulee, vie jalat alta ja sinut mukanasi ja vanha valittava mies on enää etäinen pieni muiston tahra? Koominen tahrapiste edeltämässä tätä tulevaa intohimon, punaviinin, romanttisten tapas-piknikkien ja michelin tähdillä varustetun ravintolan vessassa harrastettujen rajun spontaanien rakasteluhetkien täyteistä elämää...

Vierailija
20/25 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on töissä ja parisuhteessa ei hän ole luuseri. Naisten silmään toki kaikki normaalit miehet ovat luusereita, mutta yhden sukupuolen harhaisuus ei tee asiasta faktaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan