Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

The Ordinary ihonhoitosarja, onko niin hyvä kuin kehutaan?

Vierailija
13.05.2019 |

Onko jollakin vauvaforumin kaikkien alojen asiantuntijoista pidempää käyttökokemusta the ordinary-sarjasta? Tää vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, oon lukenut paljon positiivisia kommentteja näistä ( esim http://www.festivus.fi/2019/05/kokemuksiani-the-ordinary-ihonhoitosarja… ja täältä https://www.terasmeduusat.fi/the-ordinary-ei-ristus-miten-hyvaa-kamaa/ ) mutta tietääkö joku kemiaan enempi perehtynyt ovatko näiden vaikuttavat aineet oikeasti toimivia? Sitä on heti niin epäilevä kun joku on näin edullista..mikäli nämä ovat niin hyviä kun kerrotaan lähtee kyllä vanhat lumenet vaihtoon...

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin hetken mielijohteesta niiltä neljä eri pulloa. Just jotain happoa ja seerumia ja kasvoöljyä ja joku neljäs vielä. Väsähdin kun aloin lukea niitä purkin kylkiä enkä enää tiedä mitä pitää käyttää milloinkin ja minkä tuoreen kanssa. ”Laita tätä jonkun muun alle tai päälle tai öisin tai kuutamolla”. Mun ADHD-aivot ei toimi kun pitää opetella jotain ihan uutta läträämistä naamalle.

Siellä ne on käyttämättömänä kylppärin kaapissa.

Vierailija
42/58 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retinoidit ei kyllä auta mitään, mulla on se 5% käytössä eikä mitään huomaa. Mutta! Se mikä toimii ”äkäseen” on c-vitaminiinivoide tuubissa. Sellainen vedetön koostumus, maksaa muistaakseni 7,90 ja polttelee/kirvelee hetken kun sitä laittaa.

Ihon pinta on tasoittunut, pigmenttiläiskät vaalentunut ja pinta heleytynyt eli se c-vitamiini jotenkin ”kuorii” pintaa. Tämä on tehokas, ennemmin tähän rahat kuin retinoli/retinodiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/58 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako näitä mistään kivijalkaliikkeestä?

Stokka, Kicks?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
44/58 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Saako näitä mistään kivijalkaliikkeestä?

Stokka, Kicks?

Saa molemmista. Stockalta usein ainakin tietyt tuotteet loppu, Kicksissä pitäisi olla aina hyllyssä.

Vierailija
45/58 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aamurutiinissa noista mukana Marine Hyaluronics ja Niacamide Acid. Lisäksi minulla on B Oil, jota käytän talvella jos iho meinaa kuivua tai esimerkiksi gua sha -hieronnan yhteydessä ja Alpha Lipoic Acid, jota käytän säännöllisen epäsäännöllisesti.

Myös argan-öljy hiuksia varten löytyy, mutta se on jäänyt vähemmälle käytölle, sillä tykkään lopulta hiuksissa enemmän hoitoöljyistä, joissa on muitakin aineita mukana ettei lopputulos jää vahingossa liian rasvaisen näköiseksi. Toinen vähällä käytöllä oleva on se silmänympäryksille tarkoitettu kofeiiniseerumi, jota en ole jotenkin vain osannut lisätä rutiiniini silmänympärysvoiteen lisäksi.

Lähtökohtaisesti olen kokenut nämä hinta-laatusuhteeltaan erinomaisiksi, mutta hieman vaivalloista on ollut etsiä itselleen sopivat tuotteet tuosta isosta valikoimasta. Toimivuus omalla iholla selviää lopulta vain kokeilemalla, mutta suosittelen silti tutustumaan tuotekuvauksiin ennen kuin ryntää ostoksille ja miettimään, millaista vaikutusta kaipaa ja mitkä asiat taas ovat esimerkiksi kasvojen pesuaineiden ja kosteusvoiteen puolesta jo kunnossa. Itselläni esimerkiksi on niin monessa tuotteessa hyaluronihappoa, että en ole sitä enää näistä seerumeista kaivannut. Samoin puhdistusaineessani on salisyylihappoa, joten en ole sitäkään enää seerumimuodossa kokenut tarvitsevani ja valitsin mieluummin niasamidin ja alfalipoiinihapon samoihin ongelmiin.

46/58 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä tuotteet sopivat rasvoittuvalle, herkälle iholle?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
47/58 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis montako näitä tuotteita tarvitaan? Missä järjestyksessä? Kuinka usein? Minulla tyssäs ostaminen siihen etten tajunnut näistä mitään enkä tiedä mitä iho tarvitsee.

No määrittele ensin ihotyyppisi ja mikä on ongelmasi, mene lukemaan tuotekuvauksia ja etsi postauksia aiheesta hakusanoilla ordinary kokemuksia.

Vierailija
48/58 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Myydäänkö näitä tuotteita Helsingissä missään niin, että olisi testerit esillä?

Stockmann

Vierailija
49/58 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Myydäänkö näitä tuotteita Helsingissä missään niin, että olisi testerit esillä?

Vierailija
50/58 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyviä tuotteita, ainakin omalla kohdallani.  Herkälle iholle kannattaa ehdottomasti valita retinoid, se on hellempi. Alpha Lipoic Acid 5 on myös hyvä aikuiselle iholle, kuten Buffet Copper jne.

Kannattaa kokeilla.

Itse oon käyttänyt sitä normi-Buffettia ja mietin sitä copper-versiota, mutta en sit raskinut ostaa, kun on niin paljon kalliimpi. Onko se hintansa väärti, tietääkö kukaan?

51/58 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ostamassa rasvoittuvalle iholle tarkoitetun primerin Kicksistä. Paras verrattuna muihin kokeilemiini, ja hinta ei päätä huimaa. Ikävä kyllä tässä on joku ainesosa, joka ärsyttää ihoani, sillä hikoillessa naama alkaa kutisemaan. Meikki kyllä kestää hyvin. Täytyy jatkaa kokeiluja!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
52/58 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Mitkä tuotteet sopivat rasvoittuvalle, herkälle iholle?

Niacinamide on ainakin itellä hieman hillinnyt ihon kiiltoa ja rasvan tuoantoa. Herkkään ihoon ehkä parhaan tuloksen oon saanut, kun siirryin vaahtoavista putsareista tuplaputsaukseen mahdollisimman vähän kuivattavilla tuotteilla, eli ensin puhdistusöljyllä (L'Occitane) ja sit sellaisella vähän voidemaisella putsarilla (CeraVe), ja aloin vanulapulla hankaamisen sijaan taputtelemaan kasvovettä ihan käsin vain.

Vierailija
53/58 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyaluronihappo on ja retinoli 5% illalla ja 1% päivällä . Olen tykännyt. Retinolia ei laiteta kostealle iholle, että jos se ei toimi niin voi johtua siitä ettei ole antanut ihon kuivua. Pohjalle hyaluronihappo, antaa kuivahtaa ja sitten retinol. Sen jälkeen muut öljyt ja rasvat

Vierailija
54/58 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovinkaan laadukkaita tuotteita nuo. Kyllä hintakin jo kertoo, ettei alle kympillä voi tuottaa kovinkaan kummoisia raaka-aineita tuotteeseen. Meikeissä eri asia, jossa joku muutaman euron ripsari tai huulipuna voi olla yhtä hyvä kuin kalliskin, mutta ihonhoidossa laadukas tuote maksaa, jos haluaa saada ihoa hoitavia aineita. Halvemmissa tuotteissa on enemmän ns. ihoa kaunistavia, mutta ei hoitavia aineita. Esimerkiksi silikoni saa kyllä nätin tasaisen pinnan iholle mutta ei ravitse sitä lainkaan. Luo siis illuusiota tasaisesta ja virheettömästä ihosta.

Vierailija
55/58 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kellään vielä kokemuksia tämän sarjan tuotteista? Harkitsen ostamista, koska näitä hypetetty niin paljon, mutta epäilyttää voiko olla oikeasti hyviä.

Vierailija
56/58 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärelläni on azelaic acid tehonnut akneen todella hyvin.

Itse käytän jotain happokuorintaa ja toimii hyvin.

Vierailija
57/58 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ordinaryn retinoli on minustakin hyvä perustuote, jota ei ole hinnalla ja turhilla kemikaaleilla pilattu. Täältä löytyy tuore arvostelu ja kokemuksia https://wellea.fi/the-ordinary-retinol-kokemuksia/

Vierailija
58/58 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu paljon et mitä tuotteita käyttää yhdessä, mitä iho tarvii ja mitä se ei tarvii. Aina hyvät pohjatiedot ni ei turhaan säikäytetä lukioita sellasilla tuotetestauksilla ja voiki olla et siitä syystä jätetty julkasematta 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi