Onko olemassa miehiä, jotka eivät katso muita naisia?
Tällä tarkoitetaan esim. autosta jokaisen naisen tsekkaamista, etenkin jos kaunis yksilö. Ei mitään kadulla vastaantulemista ja katseen pikaista vaihtamista. Se kun on normaalia, eikä sitä voi välttää.
Olen itse seksuaalinen nainen, ja nautin muiden naisten tavoin komeasta fyysisestä ulkomuodosta, mutta kykenen silti olemaan katsomatta pitkään sellaisen tultua näkökenttään. Omaan vilkkaan mielikuvituksen, jolla voin kyllä tarvittaessa hoitaa loput mielikuvat komean miehen kropan visualisoinnista. Miksi miehet eivät kykene tähän?
Nykyinen kumppanini on parin eksäni tavoin tällainen tuijottelija. Vain ensimmäinen kumppanini ei tuijotellut seurassani muita, mutta olimmekin teini-ikäisiä, vailla halua menettää toista. Olen itsekin nainen, jonka ulkomuotoa miehet jäävät katsomaan, sillä erotun piirteilläni useimmista naisista. Eli, vaikka omaat ulkonäköäkin, ei se estä miehiä katsomasta muiden perään.
Olen alkanut miettimään, pitäisikö vain pysyä sinkkuna vai onko minun oikeasti mahdollista löytää mies, joka toimii kumppaniaan kunnioittaen?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä katsominen ei ole epäkunnioittavaa käytöstä. Katson minä itsekin. Ei katsominen ole toiselta pois. Et sinä voi hallita puolisosi silmiä etkä ajatuksia.
Kyllä tietynlainen katsominen on nimenomaan sitä epäkunnioittavaa käytöstä. Kyllä mieskin pystyy hallitsemaan käytöstään ja katseensa suuntaa ja kestoa.
Koittakaas nyt päättää. Onko miehet kalunsa vietävissä vai onko meistä älylliseen toimintaan?
95% vie kalu tai oikeammin mieshormonit!
Tuoksuu mutulta, vahvasti.
Kokemuspohjainen arvio. Jos saat kalun liikkeelle, mies seuraa perässä. Viisi sadasta poikkeuksia.
Kuinka suuri on otantasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Latinalaisen Amerikan naiset ei päästä miehiä ulos ase ladattuna.
Siellä pikaseksi paineiden purkamiseksi onkin ihan aamupalajuttu. Suomalainen lahna ei tätä voi edes tajuta.
Samoin on miehillä laittautuminen ja oman naisen kehuminen.
Niinpä. Siellä sentään miehet panostavat ulkonäköönsä ja huomioivat kehumalla naistaan. Suomi-juntti verkkareissaan ei tätä tietenkään ymmärrä.
Suomi juntilla ei asekaan ole yhtä laukaisuvalmiina. Latinonaiset tietää, etä jos eivät hoida miestään, joku muu hoitaa. Suominainen ei vaan taivu vaikkapa aamupalaseksiin miehen paineiden purkamiseksi.
Mitä on aamupalaseksi?
Kun aamupala on syöty, putsataan pöytä seksille! Toki variaatioita on, mutta aamuherkusta siis kyse. Suomalainen nainen ei tähän aikaan ole vielä seksuaalisesti herännytkään.
Luulet vain. :D Vielä hienompaa herätä kesken unien yöllä tai hyvin varhain aamulla kuumaan sessioon.
Ei tarvitse sietää, eikä asia kuuluu miesten syvimpään olemukseen. Eivät miehet kuten naistekaan ole vaistojensa orjia: ainahan kohkataan siitä miten ihminen on tämän takia poikkeuksellinen eläin, kun pystyy älyllään ohittamaan vaistot.
Ota asia puheeksi miehen kanssa. On ajattelematon yksinkertaistus sanoa, että tämä mielipide tarkoittaisi, että mies ei saisi olla visuaalinen olento/hän ei saisi katsoa ikinä normaalisti/kyse on huonosta itsetunnosta jos ei tätä kestä. Älä anna kenekään harhauttamalla viedä keskustelua näille raiteille. Älä vetoa yleiseen standardiin miten tässä pitäisi käyttäytyä. Se, että sinusta tuntuu pahalta on 100 % riittävä peruste sille, että miehen pitää ottaa tunteesi huomioon. Tähän ei tarvita mitään yhteiskunnan standardeja, eikä tunteidesi kuuntelu tee sinusta mielensäpahoittajaa/herkkänahkaista. Siinä on rakkauden ydin: ei haluta satuttaa omaa kumppania ottamalla tämän tunteet huomioon. Jos mies ei itse tätä tajua sosiaalisten kykyjen puutteen vuoksi (veikkaan että usein tajuavat, mutta eivät välitä), annat hänelle mahdollisuuden osoittaa että sinun tunteesi ovat hänelle erittäin tärkeitä tuijottamisen lopettamalla.
Tässä on sinulle kasvun paikka alkaa vaatia kohtelua, jonka haluat. Itse tämän tehneenä en voisi olla tyytyväisempi. Kerro että kun mies kommentoi ja vilkuilee muita naisia, tunnet olosi mitättömäksi/epäkunnioitetuksi tms. Ja sano että sinä haluat tietää, että tunteesi otetaan huomioon ja että mies miettii ennen tekojaan, miten ne vaikuttavat sinuun. Sitten kysyt mieheltä, voiko hän lopettaa seurassasi vilkuilun ja kommentoinnin.
Vastauksesta tiedät mikä on arvosi miehelle. Voi olla kova pala purtavaksi, mutta se kannattaa niellä. Nimittäin tässä selvästi mennään sinulle tärkeän rajan yli. Et tunne oloasi emotionaalisesti turvalliseksi tärkeimmässä ihmissuhteessasi. Omien rajojen asettaminen tuomitsematta ja kunnioituksen vaatiminen ei tee sinusta itsekästä, vaikeaa tai mahdotonta. Se on tervettä itsekunnioitusta ja kertoo päinvastoin mitä jotkut tässä tilanteessa väittävät VAHVASTA itsetunnosta ja terveestä tunne-elämästä. Muista myös, että jos annat muiden polkea sinulle tärkeitä rajoja, johtaa se itsetunnon laskuun, ja alat epäillä itseäsi ja kykyäsi määrittää juuri sinun tarvitsemasi rajat.
Luota itseesi ja kykyysi toimia oman elämäsi ja standardiesi määrittäjänä, ja luota tunteisiisi jotka kertovat mikä sinulle käy ja ei käy. Huonosti sinua kohtelevat haluavat juuri päinvastaista: määrittää ne sinun puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä mitä vikaa siinä on jos katsoo. Meillä mies kommentoi näkemäänsä ääneen eikä siinä mitään pahaa ole. Itsekin katson, mieheltä mitään salaamatta. Välillä vastataan toiselle että ai oikeesti, tuo?! Tai nyökkäillään mukana että jopas onkin hyvännäköinen mies/nainen. Koittakaa nyt pikkuvaimot ymmärtää ettei se miehen tai naisen visuaalisuus katoa minnekään vaikka parisuhteessa onkin. Hyvässä suhteessa sen voi tehdä avoimesti, toista loukkaamatta. Katsominen ja vieraiden ihmisten kauneuden tunnustaminen ääneen ei ole synonyymi pettämiselle.
Ei ne ihmisen alkukantaiset vaistot ja ympäristön havainnointi katoa minnekään parisuhteessa. Se on sitten eri keskustelu onko ihminen ylipäätään yksiavioinen.
Itse uskon ettei ketään voi omistaa ja toisaalta parisuhteeni ja itseluottamukseni on sen verran vahva ettei joku random kaunis nainen kadulla ole uhka parisuhteelle. Kuten ei se komea mieskään.
T. Vaimo, onnellisesti yhdessä jo 16vuotta.
Ei ole kyse visuaalisuudesta, ei ole kyse mustasukkaisuudesta tai omistamisesta vaan edelleen käytöstavoista. Minä en sukulaisteni, kavereideni tai työkavereideni aikana kommentoi ääneen ohikulkijoiden hyvännäköisyyttä joten miksi tekisin niin minulle kaikkein rakkaimman ihmisen seurassa? Jos alkaisin jossain lounaalla kollegoiden kanssa arvioida ikkunan ohi kulkevien naisten ja miesten ulkonäköä niin minua alettaisiin katsoa aika pitkään ja oudosti. Ihan sama pätee minun ajatusmaailmassani parisuhteeseen. Se mikä on noloa muiden seurassa, on noloa myös oman kumppanin seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on sellainen mies, joka ei todellakaan katso. En tiedä, missä vika. Näkökyky on kuitenkin normaali.
Muutenkin on jotain häikkää visuaalisessa hahmottamisessa. Jos vaikka olemme jutelleet jonkun kanssa pitkäänkin, ei pysty sanomaan oliko tämä kalju vai pitkätukkainen, oliko hällä silmälasit ym.
Ei minua haittaisi vaikka katselisikin sivusilmällä, kuten miehet tapaavat tehdä. Mutta ei tätäkään.
Pään kääntäminen ja ns. kuolaaminen naisten perään on tietenkin epäasiallista niin kohdetta kuin seuralaista kohtaan.
Tarkastippa seuraat mihin mies katselee kun tuon "sivusilmäjutun" olet kytännyt.
Jos sinulla on nyt kolmas mies menossa ja edelleen tuota ongelmaa niin sinun kannattaisi miettiä onko vika sinussa?
Sinähän vihjailet sitäkin että olisiko sinkkuna parempI ja vain koska mies ei katsele mailmaa siten kuin sinä haluasit.
Voisit ottaa puheeksi miehesi kanssa tämän asian. Voi olla ettei hän tunnista asiaa minkä sinä näet. Esim. lähdet siitä että miehesi katseessa olisi jotain seksuaalista, ehkä hän ei tunnista sitä. Ehkä hän katselee kaikkia ihmisiä, mutta sinä noteeraat ja painat mieleesi vain ne hetket kun katsoo mielsestäsi kaunista naista. Ehkä hän katselee ihmisiä vapaasti, koska pitää sinua kauniina ja hänen päähänsä ei pälkähdäkkään että kokisit epävarmuutta.
Minäkö muka hääyönä vain kerran ihokosketuksissa miehen kanssa? Ehkä kaikki ei koe ahdistelua, kopeloimista, huuteluita, stalkkaamista sitten ahdistavana, vaan toivovat yöllisiä soitteluita ystävän miehiltä ja aviopuolison kääntäessä selkänsä välittömästi jopa käsiksikäyntiä.
Tällaisestako te miehet sitten tykkäätte, että vaimoanne ahdistellaan selkänne takana ja vaimonne ei halua alkaa riitelemään ja riehumaan ahdistelijan takia, kun ei halua perhetuttavan perheeseenkään ongelmia, vaan kummallisesti vaan perheet etäänryvät toisistaan ja syy onkin ahdistelussa.
Taitaa enää pervot miehet olla tässä ketjussa jäljellä.
Ehkä koko aloitus oli pervon miehen tekemä.
0/5
Olen kohta 40v mies. En jaksa katsella jatkuvasti tuntemattomia naisia, koska elämässä on paljon muutakin, ja itsellä hyvä vaimo. Tottakai katson ihmisiä ylipäätään, pakkohan se on, mutta en viitsi kyttäillä, enkä koe tarvettakaan siihen. Häpeäisin myös silmät päästäni jos minua pidettäisiin kyttääjänä ja pervosetänä. Teen töitä nuorten, ja eritoten 16-24-vuotiaiden tyttöjen kanssa. Varmaan hyvä etten ole tuijottelija.
Mä en ymmärrä, miksei pariskunta voisi nauttia yhdessä, ilman salailua siitä, että jokin muu ihminen on puoleensavetävän näköinen.
Tottakai saa katsoa muttei koskea - teenhän itsekin niin. Mutta jos aina kommentoisi näkemäänsä tyyliin, onpa hyvä perse/tissit tms niin huomauttaisin kyllä. Tai oikeastaan: en olisi edes alkanut seurustella moisen ääliön kanssa.
öööh :DD ei mua kiinnosta jos joskus kattoo, mut jos tekee sitä Tahalteen, niin sitä en jaksa. :'DD sellasiiki ollu.
ja tiedän kyllä että esim. kaikkia naisia voidaan pettää, oli sit millanen hyvänsä.. :D
ja miehet pettää helpommin kun naiset, joten se et jos vaikka e i ota itelleen miestä joka selkeesti vilkuilee muita, voi olla jopa fiksu ratkasu jos on valinnanvaraa karsia miehiä ja ettii pitkää suhdetta jossa molemmat kunnioittaa toisiaan.
Ei ole ainakaan mun kohdalla kyse siitä että joudun jatkuvasti hillitsemään itseäni kylillä kulkiessa, koska muuten kuolailisin kaikkea mikä liikkuu. En vain koe että saan itselleni mitään yrittämällä ajatella vastaankäveleviä naisia sängyssäni. En ole kiinnostunut heistä, enkä heidän ulkomuodostaan. Ehkä keran vuodessa tulee katsottua jotain vähän pidempään, mutta sivistyneesti. Sinkkuna ollessa asia on tietysti eri, koska silloin istä on ns. tutka päällä kumppanin löytymiseksi. Parisuhteessa olen kuitenkin ehdottomasti yhden naisen mies. Toisten naisten ajatteleminen, niiden kyttääminen ja mm. poken katselu häiritsee parisuhdettani, ja tuntuu jo ajatuksena epämiellyttävänä ja minulle sopimattomalta. En myöskään haaveile toisista naisista, olen ollut riittävän aikaa sinkku, enkä koe tarvetta elellä kuin silloin, vaan haluan vain olla naiseni mies.
Kiitos kommentoineille.
Kyllähän minä olen asiasta puhunut, katsellessani häiritsevää käytöstä jo hyvän aikaa. Aiemmin mieheni tuijotti avoimesti kaikkia (hyvännäköisiä naisia) niin, että pää kääntyi. Ottaessani asian esille, hän kielsi kaiken jyrkästi viitaten siihen, että minä ylireagoin ja että hän vain katselee kadulla kulkevia ihmisiä. Hän kuitenkin muutti käytöstään kun asiasta pari kertaa sanoin, eli taisi lopulta itsekin tunnistaa käyttäytymisensä.
Huomaan mieheni palanneen samaan käytökseen hiljalleen. Kyllähän tietyn tavan muuttaminen vaatii harjoittelua, mutta kysymys kuuluukin, että onko tavan muuttamiseen todella motivaatiota.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sivistynyt mieheni ei todellakaan häiriköi muita naisia tuijotuksella. Mun takapuolta voi joskus puristaa kun tietää sen olevan Ok. Muutenkaan ei kommentoi muiden naisten ulkomuotoa kuten exäni teki jatkuvasti.
Sinun seurassasi ei tuijottele muita! On kyllä aika peppufetissi, jos puristelee takapuoltasi, sitä ei jokainen oma mieskään tee. Miten muuten kuvailisit peppuasi? Herkku!
Ne jotka tässä ketjussa puhuvat tähän tapaan "ei ole mitään pahaa jos pariskunta keskenään kattelee, me ainakin katellaan ja kommentoidaan": ketjussa ei ollut kyse siitä, onko juuri teidän parisuhteessa ulkopuolisten mielestä hyväksyttyä kommentoida. Kyseessä oli aloittajan ongelma, johon hän haki apua, mutta luulitte jostain syystä että aloitus koskee omaa elämäänne. Tehkää vapaasti omassa suhteessanne juuri mitä haluatte, ja pysykää tiukasti samanlaisen kumppanin kanssa niin pidätte ne poissa niiltä, jotka näitä ominaisuuksia eivät halua.
Olen kaksi kertaa törmännyt tuijottelevaan mieheen. Ensimmäinen oli ostanut seksiä kolme kertaa ja salakuvaili naisia rannalla kaverinsa kanssa, kun tapaili minua. Lisäksi laitteli rasvaisia tissikehuviestejä muille naisille Instagramissa. Kenkää tuli tälle kuvatukselle. Toinen oli ollut krooninen pettäjä ja naistennaurattaja, ja sanoi että saattaa tehdä sellaisia elämänmuutoksia, ettei ota muiden tunteita huomioon. No selvästi ei ottanut muita huomioon! Lisäksi kun toistuvasti sanoin asiasta ja käytös jatkui, kysyin että oliko tajunnut mitä sanoin, vai onko siinä jotain epäselvää hänelle. Kertoi että mielipiteeni on tyhmä eikä ymmärrä minua ollenkaan! :D Sanoin että voit samantien lähteä lätkimään jos mielipiteeni ovat niin tyhmiä. Sen jälkeen haukkui noidaksi xD Onneksi paljasti oikean luonteensa.
Vertailukohtana mies, joka ei koskaan kommentoinut/vilkuillut ja kerran kun kaverinsa sanoi myös minun paikalla ollessa että on toi Jenni Vartiainen hyvännäköinen ja hän sanoi että juu! Myöhemmin mies otti oma-aloitteisesti minua käsistä kiinni silmiin katsoen ja pyysi anteeksi että oli sanonut näin kuulteni. Sanoi myös että olen hänelle kaikista tärkein ja kaunein nainen, ja hän vain ajattelemattomasti sanoi noin eikä tarkoittanut loukata. Arvostan aivan mielettömästi tuota kommenttia, ja tämä mies oli seksuaalisesti innokas ja aivan yhtä "miehekäs" kuin muutkin möläyttelevät äijät, jotka selittelevät että "RÄH RÄH kyllä tosimiäs kattoo kun komia perä kulkee ohi".
En oo koskaan yllättänyt miestä tuijottelemasta vieraita, vaikka oon alkuaikoina salaa yrittänyt seurata :D Hän ei ole myöskään koskaan seurassani flirttaillut muille naisille esim baareissa tai juhlissa.
Sivistynyt mieheni ei todellakaan häiriköi muita naisia tuijotuksella. Mun takapuolta voi joskus puristaa kun tietää sen olevan Ok. Muutenkaan ei kommentoi muiden naisten ulkomuotoa kuten exäni teki jatkuvasti.