Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minut on kutsuttu miehen tuttavan häihin. Tiedän että sulhanen pettää morsianta. Tuntuu pahalta.

Vierailija
12.05.2019 |

Olen sanonut miehelle useasti, että itse kyllä kertoisin kaverilleni, jos tiedän että häntä petetään. Miehellä siis hyvät välit myös tähän naiseen ja oli jopa saattamassa heitä aikanaan yhteen. Mies empii, koska hänen mielestään voi olla niinkin että nainen sisimmässään tietää miehen pettävän ja on vain valinnut olla ajattelematta/välittämättä. Jos joku nyt menee hieromaan totuutta hänen kasvoilleen, seuraukset voisivat olla suhteen kannalta ikäviä, vaikka nykytilassa suhde voisi jatkua ihan onnellisena loppuun asti. Olen itse eri mieltä tästä, mutta kyseessä ovat miehen tuttavat ja itse en ole vielä tavannut kumpaakaan kertaakaan.

Tämä pettäjämies oli vuosi sitten työmatkalla meillä päin ja yritti tuoda jotain naista mieheni kotiin panolle, mihin mieheni oli sanonut että ei muuten käy. Muutenkin mieheni on yrittänyt puhua tälle tyypille, että jättäisi moisen elämän taakseen ja kunnioittaisi tyttöystäväänsä enemmän. Ilmeisesti laihoin tuloksin.

Itse olen vahvasti tunteellinen ja todella paljon rehellisyyttä arvostava ihminen, ja rakastan häitä. Jos menen noihin häihin, en tiedä miten pystyn olemaan siellä normaalisti. Minusta tulee tuntumaan musertavan pahalta nähdä sulhanen vetämässä teatteria ja morsian onnesta soikeana siinä vierellä. Jos tulee tilanne, että jään morsiamen kanssa kahdestaan, tiedän että minulla olisi suuri kiusaus kertoa hänelle totuus silläkin uhalla että kaikki vihaavat minua sen jälkeen. Harkitsen vakavasti koko häistä pois jäämistä.

Jos jään pois, minua pidetään varmaan tosi outona, kun tämä olisi ollut ensimmäinen tilaisuuteni tavata näitä ihmisiä. Vaikka pari itse ei ole miehelleni erityisen läheinen, paikalla tulee olemaan myös miehen läheisiä ystäviä, joita en myöskään ole vielä tavannut. Voin varmaan keksiä jonkin tarpeeksi painavan tekosyyn, miksi en voi osallistua, mutta sekin sotii rehellisyysperiaatettani vastaan.

Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (300)

Vierailija
101/300 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla pitävät todisteet, koska uutistasi tullaan epäilemään vahvasti? Ethän vaan perusta juttua vuoden takaiseen majapaikan uteluun?

Ja olet varma ettei morsian jo tiedä eikä kyse ole avoimesta suhteesta?

Uusin tapaus on muistaakseni 3 kuukauden takainen. Todennäköisesti on sellaisiakin tapauksia, joista mieheni ei tiedä, eivät he kuitenkaan jatkuvasti vietä aikaa yhdessä. Lähinnä he ovat yhdessä silloin, kun matkustavat samaan paikkaan työmatkalle. Asuvatkin siis eri maissa. Jos tuo tyyppi pettää oikeastaan jokaisella työmatkallaan, niin enpä pidä epätodennäköisenä että pettää muutenkin aina tilaisuuden tullen.

ap

Ja mitä todisteita sinulla on? Aivan, ei yhtikäs mitään muuta kuin miehesi kertomukset. Miehen, jota selvästikään et ole kauaa edes tuntenut kun et ole ystäviäkään ehtinyt tapaamaan.

Vierailija
102/300 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla pitävät todisteet, koska uutistasi tullaan epäilemään vahvasti? Ethän vaan perusta juttua vuoden takaiseen majapaikan uteluun?

Uusin tapaus on muistaakseni 3 kuukauden takainen. Todennäköisesti on sellaisiakin tapauksia, joista mieheni ei tiedä, eivät he kuitenkaan jatkuvasti vietä aikaa yhdessä. Lähinnä he ovat yhdessä silloin, kun matkustavat samaan paikkaan työmatkalle. Asuvatkin siis eri maissa. Jos tuo tyyppi pettää oikeastaan jokaisella työmatkallaan, niin enpä pidä epätodennäköisenä että pettää muutenkin aina tilaisuuden tullen.

ap

Ja mitä todisteita sinulla on? Aivan, ei yhtikäs mitään muuta kuin miehesi kertomukset. Miehen, jota selvästikään et ole kauaa edes tuntenut kun et ole ystäviäkään ehtinyt tapaamaan.

Miksi joku valehtelisi kaverinsa pettävän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/300 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä "ehkä hän tietää jo" ja "ehkä heillä on avoin suhde" -jutut ovat outoja. Jos kaikki on jo kunnossa ja mirsiamen tiedossa, niin eipä se kertominen sitten liiemmin haittaakaan!

Silloinkin se on toisten elämään puuttumista. Ja tässä tapauksessa vielä ihan tuntemattomien. Mikä voi olla niin sairas motiivi, että täytyy ronkkia toisten elämää.

Mä olen käynyt tällaisen vastaavan keskustelun kaverini kanssa, joka ei millään ymmärrä tätä, että jotakuta voi liikauttaa hänen tolkuton pettämisensä. Kääntelee asian myös niin, että kertoja haluaa vain loukata muita ihmisiä ja on jotenkin kostonhimoinen tmv. paskaa. Mutta sulle vastaus: se "sairas motiivi" on moraali. Oletan, että myöskään sulle tämä vastaus ei kelpaa, koska näet, että moraalia pitää toteuttaa vain omaa elämää koskevissa asioissa eikä yrittää pelastaa koko maailmaa. 

Vierailija
104/300 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tehtiin aikanaan juuri noin eli miehen kaverin tyttöystävä laittoi 1 vko ennen häitä viestin, että sulhanen pettää minua. Tai oli pettänyt edellisenä kesänä.

Mitenkä suhtauduin? Ilmoitin miehelle, että soittaa kaverilleen ja kertoo, että tyttöystävä yrittää puuttua muiden elämään ja että kyseinen nainen on päätynyt veljeni kanssa samaan sänkyyn Levillä. Ei vain ole haluttu pilata miehen kaverin elämää juoruilemalla.

En tiedä, onko mieheni käynyt vieraissa, aviossa on oltu 5 vuotta. Sen sijaan miehen kaveri lemppasi tyttöystävänsä samantien.

Ei sillä mitään suhdetta veljeni kanssa ole ollut, kunhan satuiltiin ja kokeiltiin, miltä tuntuu, kun poikakaveri saavuttaa turhan juorun.

Sen sijaan että väitteesi miehesi pettämisestä voisi pitää paikkansa, päätit olla naivii ja typerä, ja pilata toisen parisuhteen?

Eikö tuokin kerro aika paljon, kun miehesi suostui tuollaiseen sairaaseen "kokeiluun" että sillä saa peiteteltyä ja käännettyä huomion muualle ettei vaan jää itse kiinni pettämisestään? Toivottavasti pilkka osuu omaan nilkkaan.

Mitä ap tilanteeseen tulee, niin itselläni olisi kynnys kertoa totuus jos en ko. morsiusparia tunne täysin. Eli jäisin häistä pois.

Vierailija
105/300 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä sanoo, että älä kerro kun ei kuulu sinulle tai mitä jos morsian tietää. Mutta minä ainakin arvostan rehellisyyttä parisuhteessa niin paljon, että todellakin tahtoisin tietää. Mieluummin niinkin, että joku kertoisi minulle, vaikka jo tietäisin asiasta. Itse kylläkin jos tietäisin, en edes olisi menossa pettäjän kanssa naimisiin. Olisin kiitollinen, jos joku kertoisi ennen häitä, ettei tarvitse mennä pettäjän kanssa naimisiin.

Minä, minä, minä.... Käsittääkseni sinä et kuitenkaan ole tuo morsian. Ja ap. on samanlainen minä-minä-ihminen, joka ajattelee vain itseään. Mitä varten te minä-minä-ihmiset sotkeennutte ja sotkette toisten (ja tässä tapauksessa ihan tuntemattomien) elämään?

Vierailija
106/300 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi edes tutustua uusiin ihmisiin? Itse olen kerran nähnyt miehen pari parasta kaveria (yhtä en ole tavannut) ja sanoin vain "Hei". Tuokin tapahtui suhteemme alussa kun luultiin että kaverit on pakko esitellä (palstalla käskettiin tekemään niin) . No ei ole pakko, on ok pitää kaverit ja parisuhde erillään kun en kuitenkaan osallistu illanviettoihin yms miesten juttuihinkaan.

Vierailija
107/300 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella selkärangatonta ja oudon logiikan omaavaa porukkaa taas tämäkin ketju täynnä. Moni ei tunnu ajattelevan asiaa yhtään pidemmälle tulevaisuuteen, tärkeintä on vaan se, että hääpäivä on täydellinen. Mitä väliä sillä on enää siinä vaiheessa, kun pettäminen paljastuu ja koko suhde onkin ollut vain valetta? Eihän asiaa ole pakko häissä kertoa enkä usko että AP on niin aikonutkaan. Fiksu tajuaa tehdä sen ennen häitä.

Miksi puuttua toisten elämään?

Vierailija
108/300 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt herraisä häihin saakka odota jos meinaat kertoa! Mieti miltä tuntuisi kuulla tuollainen asia omissa häissään. Juhlat järjestetty ja maksettu, onnensa kukkuloilla ja sitten tuollainen pommi ja vielä tuntemattomalta ihmiseltä. Auts.

Sinuna ottaisin yhteystiedot selville ja varmistaisin, että nainen tietäisi jo hyvissä ajoin ennen häitä millaisen miehen kanssa on naimisiin menossa.

Vierailija
109/300 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan ihmeellisiä moraalinvartijoita täällä. Ymmärtäisin, mikäli morsian olisi ap:n hyvä ystävä tai että edes ap:n mies näkisi asiassa niin suuren ongelman että ottaisi asian puheeksi sulhasen kanssa vaikka saatesanoilla "jos vielä jatkat tuota niin käräytän sinut."

Minusta tuollaiset tilanteet, joissa ei olla koskaan tavattu henkilökohtaisesti ja silti halutaan aiheuttaa muiden elämään erinäisiä käänteitä, on lähinnä ilkeää jeesustelua.

En minä HALUA aiheuttaa kenellekään mitään pahaa. En myöskään pysty olemaan häissä normaalisti, kun tiedän että morsianta sahataan silmään ja hänen elämänsä tärkein päivä on pelkkää kusetusta. Yleensä nautin häistä ja itken onnesta. Näissä häissä varmaan oksentaisin jos menisin paikalle. Olen emotionaalisesti todella herkkä ihminen, enkä voi asialle mitään.

Siis ongelmani on, miten toimisin tässä tilanteessa? Miehelleni tulee olemaan hankalaa, jos jään pois, koska moni tämän ystäväpiirin jäsenistä on jo pitkään odottanut tapaavansa minut. Miehen pitää selittää paikan päällä monelle ihmiselle, miksi en olekaan siellä. Itse en halua, että selitys on jokin valhe, jolla suojellaan pettävää osapuolta. Harkitsen ehdottavani miehelle, että hän yksinkertaisesti sanoo kysyjille: "Kumppanini ei voi olla samassa huoneessa sulhasen kanssa, joten hän jäi pois häistä" tai jotain vastaavaa. Sitten joskus myöhemmin, kun pettäminen paljastuu, ihmiset tajuavat miksi en halunnut olla mukana häissä.

ap

Älä jaksa. Juuri tuo jankutus paljastaa trollin. Jos olisi kyse oikeasta tilanteesta, olisit jo todennut, että on varmaan parasta toimia kuten ehdotettiin ja jäädä pois häistä. Kiitos neuvoista.

Mutta ei, sinä jankutat ja jankutat ja keksit ihmeellisiä vaihtoehtoja, joita tervepäisellä ihmisellä ei tulisi mieleenkään. Sinä et ole terve.

En ole ap enkä trolli, enkä nähnyt tuossa mitään jankuttamista tai vähemmän tervepäistä. Missä tuossa siis oli jankuttamista tai jotain vähemmän tervepäistä? Henkilöhän pohti siinä, mitä tehdä, ja toi esille poisjäämisenkin huonoja puolia. 

Vierailija
110/300 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä "ehkä hän tietää jo" ja "ehkä heillä on avoin suhde" -jutut ovat outoja. Jos kaikki on jo kunnossa ja mirsiamen tiedossa, niin eipä se kertominen sitten liiemmin haittaakaan!

Silloinkin se on toisten elämään puuttumista. Ja tässä tapauksessa vielä ihan tuntemattomien. Mikä voi olla niin sairas motiivi, että täytyy ronkkia toisten elämää.

Mitä sitten vaikka on toisen elämään puuttumista? Sillä ihmisellä on oikeus tietää totuus. "Sairas motiivi" voi olla esim. oikeudentaju ja myötätunto.

Vierailija
111/300 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä sanoo, että älä kerro kun ei kuulu sinulle tai mitä jos morsian tietää. Mutta minä ainakin arvostan rehellisyyttä parisuhteessa niin paljon, että todellakin tahtoisin tietää. Mieluummin niinkin, että joku kertoisi minulle, vaikka jo tietäisin asiasta. Itse kylläkin jos tietäisin, en edes olisi menossa pettäjän kanssa naimisiin. Olisin kiitollinen, jos joku kertoisi ennen häitä, ettei tarvitse mennä pettäjän kanssa naimisiin.

Minä, minä, minä.... Käsittääkseni sinä et kuitenkaan ole tuo morsian. Ja ap. on samanlainen minä-minä-ihminen, joka ajattelee vain itseään. Mitä varten te minä-minä-ihmiset sotkeennutte ja sotkette toisten (ja tässä tapauksessa ihan tuntemattomien) elämään?

Totta kai se on sinun mielestäsi "minä minä minä" koska kerron oman mielipiteeni asiasta ja se eroaa omastasi. AP nimenomaan EI ole itsekäs, kun ajattelee toista ja ahdistuu siitä että tätä kohdellaan väärin. "Sotkeudun" muiden ihmisten asioihin silloin, jos näen vääryyttä ja haluan toiselle paremman kohtalon kuin valehtelun ja pettämisen uhriksi joutuminen.

Vierailija
112/300 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä rohkenen väittää, että jos näkee kertomisen vain ilkeämielisyytenä ja itsekeskeisyytenä, niin on itse jäänyt elämässä jostain hyvästä ja ehkä välittämisestä paitsi. Ei tunnista myötätuntoa, empatiaa, oikeata ja väärää. Näkee myös totuuden jotenkin vinksahtaneesti. Totta, totuus sattuu, ja se loukkaa, mutta sillä on silti suuri arvo ja joskus sen on vain tapahduttava.

Mitä hyötyä siitä sitten on, että jotkut jatkavat elämäänsä valheessa? Tuntemattomia tai eivät. Miksi totuuden kertominen herättää monissa niin paljon inhotusta? Oletteko te itse niitä pettäjiä, joiden elämä menisi pilalle, jos puoliso kuulisi totuuden? Tai pelkäättekö totuutta siinä määrin, ettette koskaan itse sitä haluaisi kuulla?

Vierailija
113/300 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän lukuisia pareja lähipiirissä, joista toinen pettää. Ei ole ollut tapana puuttua muiden suhteisiin kuitenkaan eikä muiden elämään. En halua, että joku tulee minullekaan kauhistelemaan, jos mieheni on tehnyt jotain - meillä saa tehdä nimittäin luvan kanssa. Olisi todella ärsyttävää ja raivostuttavaa puuttumista muiden asioihin

Vierailija
114/300 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi joku valehtelisi kaverinsa pettävän?

Niin, jotkut on patologisia valehtelijoita jotkut vain salaavat omia pettämisreissuja.

Vai mitäs sanot, ap jos tuo miehesi kaveri nyt soittaisi sinulle ja kertoisi että sinua petetään niin uskoisitko? Et tietenkään, se kaverihan on epäluotettava paskiainen... vaikket ole ihmistä koskaan tavannutkaan 😆

Vierailija
115/300 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen käynyt tällaisen vastaavan keskustelun kaverini kanssa, joka ei millään ymmärrä tätä, että jotakuta voi liikauttaa hänen tolkuton pettämisensä. Kääntelee asian myös niin, että kertoja haluaa vain loukata muita ihmisiä ja on jotenkin kostonhimoinen tmv. paskaa. Mutta sulle vastaus: se "sairas motiivi" on moraali. Oletan, että myöskään sulle tämä vastaus ei kelpaa, koska näet, että moraalia pitää toteuttaa vain omaa elämää koskevissa asioissa eikä yrittää pelastaa koko maailmaa. 

Ei kelpaa vastaukseksi. Onko sinusta moraalin toteuttamista ja maailman pelastamista se, että puuttuu toisten, aikuisten ja täysivaltaisten ihmisten elämään? Juoruaa ystävien (sinä) ja puolisonsa (ap) kanssa muista seläntakana? Entä jos kysymys ei olisikaan pettämisestä vaan seksuaalisesta suuntautumisesta tai sairaudesta, haluaisitko silloin, ylevässä moraalissasi pelastaa maailman ja puuttua tuntemattomien elämään. Ei tuo ole moraalia, eikä maailman pelastamista vaan itsekästä vahingoniloa, juoruiluhalua, halua satuttaa toista, itsekorostusta ja muutamia vielä vähän rumempiakin asioita.

Vierailija
116/300 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osallisena täysin AP:n kuvailemassa tilanteessa, joskin olen itse se pettäjä. Suhde päättyi juuri, koska aion avioliitossa omistautua puolisolleni 100%. Kyllä kumppanilla olisi oikeus tietää totuus, mutta paskaksi menisi molempien elämä periaatteessa turhan takia. Avioliitto on minulle pyhä, enkä menisi naimisiin, ellen tietäisi pystyväni tuota pyhyyttä kunnioittamaan. Kumppani on se, kenen kanssa haluan viettää koko loppuelämäni. Nyt on juoksut juostu.

Vierailija
117/300 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljastaisin pettäjän.

Vierailija
118/300 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos morsian on kuin minä? Minä nimenomaan en ajattele tässä itseäni, vaan morsiamen parasta. Sinä tietysti (ilmeisesti) pettäjänä toivot, ettei kukaan kerro kusipäisyydestäsi.

Vierailija
119/300 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pettämiskuvio kuuluu kaikille, jotka siitä tietävät. Että sapettais jos pari vuotta häiden jälkeen saisi kuulla pettämisestä ja tietäisi, että koko lähipiiri on tiennyt, mutta kaikki ovat hiljaisesti hyväksyneet pettämisen.

Vierailija
120/300 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin itse asiassa vähän aikaa sitten mitä tekisin jos oma kaverini pettäisi kumppaniaan ja he olisivat menossa naimisiin. Tulin siihen lopputulokseen ettei olisi minun asiani kertoa mutta ilmottaisin kaverilleni etten voi tulla hänen häihinsä tai olla enää hänen ystävänsä jos hän ei ole rehellinen kumppanilleen. Jos taas mieheni olisi kaveri pettäjän kanssa niin tilanne olisi vaikeampi. En silloinkaan menisi häihin mutta enhän minä miestäni voisi kieltää. Pettäminen ja valehtelu vain sotii niin pahasti omaa moraaliani vastaan että jo se tuntuisi hyvin ikävältä jos oma mies haluaisi jatkaa ystävyyttä pettävän valehtelijan kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme