Minut on kutsuttu miehen tuttavan häihin. Tiedän että sulhanen pettää morsianta. Tuntuu pahalta.
Olen sanonut miehelle useasti, että itse kyllä kertoisin kaverilleni, jos tiedän että häntä petetään. Miehellä siis hyvät välit myös tähän naiseen ja oli jopa saattamassa heitä aikanaan yhteen. Mies empii, koska hänen mielestään voi olla niinkin että nainen sisimmässään tietää miehen pettävän ja on vain valinnut olla ajattelematta/välittämättä. Jos joku nyt menee hieromaan totuutta hänen kasvoilleen, seuraukset voisivat olla suhteen kannalta ikäviä, vaikka nykytilassa suhde voisi jatkua ihan onnellisena loppuun asti. Olen itse eri mieltä tästä, mutta kyseessä ovat miehen tuttavat ja itse en ole vielä tavannut kumpaakaan kertaakaan.
Tämä pettäjämies oli vuosi sitten työmatkalla meillä päin ja yritti tuoda jotain naista mieheni kotiin panolle, mihin mieheni oli sanonut että ei muuten käy. Muutenkin mieheni on yrittänyt puhua tälle tyypille, että jättäisi moisen elämän taakseen ja kunnioittaisi tyttöystäväänsä enemmän. Ilmeisesti laihoin tuloksin.
Itse olen vahvasti tunteellinen ja todella paljon rehellisyyttä arvostava ihminen, ja rakastan häitä. Jos menen noihin häihin, en tiedä miten pystyn olemaan siellä normaalisti. Minusta tulee tuntumaan musertavan pahalta nähdä sulhanen vetämässä teatteria ja morsian onnesta soikeana siinä vierellä. Jos tulee tilanne, että jään morsiamen kanssa kahdestaan, tiedän että minulla olisi suuri kiusaus kertoa hänelle totuus silläkin uhalla että kaikki vihaavat minua sen jälkeen. Harkitsen vakavasti koko häistä pois jäämistä.
Jos jään pois, minua pidetään varmaan tosi outona, kun tämä olisi ollut ensimmäinen tilaisuuteni tavata näitä ihmisiä. Vaikka pari itse ei ole miehelleni erityisen läheinen, paikalla tulee olemaan myös miehen läheisiä ystäviä, joita en myöskään ole vielä tavannut. Voin varmaan keksiä jonkin tarpeeksi painavan tekosyyn, miksi en voi osallistua, mutta sekin sotii rehellisyysperiaatettani vastaan.
Mitä tekisitte tässä tilanteessa?
Kommentit (300)
Mulle tulee tästä kirjoitustyylistä se, joka väitti käyneensä lapsettomuushoidoissa varatun miehen kanssa.
Annan provosta 4/5 koska voisi olla totta.
Pistä naiselle viesti, että kysyy tulevalta mieheltään missä oli sillon ja sillon. Kysyt mieheltäsi koska tämä kyseli panopaikkaa..saavatpahan ainakin keskustelun aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä kertoisin.
Naisparalla on riskinä iljettävä sukupuolitauti omalta mieheltä tai lapsettomaksi jääminen, jos sattuu ikävin sukupuolitauti kohdalle.
En antaisi kenenkään mennä vastenmielisen petturin kanssa naimisiin.
Sen paremmin sinä kuin ap:kään ette tiedä, vaikka morsian olisi hyvinkin tietoinen äijänsä touhuista ja se olisi hänelle ok. Pettäminen ei myöskään tarkoita kortsun käytön laiminlyömistä.
Kertoisin morsiamelle hyvissä ajoin ennen häitä, tuo on toistuvaa pettämistä eikä tule loppumaan papin aamenen jälkeenkään. Mutta varautuisin siihen että mut ja mieheni lempattaisiin kaveriporukasta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kertoisin.
Naisparalla on riskinä iljettävä sukupuolitauti omalta mieheltä tai lapsettomaksi jääminen, jos sattuu ikävin sukupuolitauti kohdalle.
Sen paremmin sinä kuin ap:kään ette tiedä, vaikka morsian olisi hyvinkin tietoinen äijänsä touhuista ja se olisi hänelle ok. Pettäminen ei myöskään tarkoita kortsun käytön laiminlyömistä.
Eikö silloin se morsiamelle kertominen ole ok, jos morsian ei välitä?
Alan kallistua sille kannalle että en mene häihin. Nyt pitää vielä päättää, mitä kerron syyksi.
En halua valehdella olevani sairaana tai että minulla on jotain muuta ohjelmaa, koska en muutenkaan elämässäni valehtele asioista. Suunnittelen, että lähetän morsiamelle viestin, jossa onnittelen ja kerron että en ole tulossa häihin, koska minulla on henkilökohtainen ongelma hänen sulhasensa suhteen. Totuushan on tämä. Vai olisiko teillä parempia ideoita?
ap
Ilmoittaisin välittömästi tulevalle morsiamelle perustellusti ,että mies pettää ja kertoisin mahd yksityiskohtaisesti prepaid liittymän avulla. Hankkisin siksi sen siksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tehtiin aikanaan juuri noin eli miehen kaverin tyttöystävä laittoi 1 vko ennen häitä viestin, että sulhanen pettää minua. Tai oli pettänyt edellisenä kesänä.
Mitenkä suhtauduin? Ilmoitin miehelle, että soittaa kaverilleen ja kertoo, että tyttöystävä yrittää puuttua muiden elämään ja että kyseinen nainen on päätynyt veljeni kanssa samaan sänkyyn Levillä. Ei vain ole haluttu pilata miehen kaverin elämää juoruilemalla.
En tiedä, onko mieheni käynyt vieraissa, aviossa on oltu 5 vuotta. Sen sijaan miehen kaveri lemppasi tyttöystävänsä samantien.
Ei sillä mitään suhdetta veljeni kanssa ole ollut, kunhan satuiltiin ja kokeiltiin, miltä tuntuu, kun poikakaveri saavuttaa turhan juorun.
Jestas miten lapsellista, ei järki paljon päätä pakota.
Kumpi on lapsellisempaa: yrittää viikkoa ennen häitä pilata pariskunnan suhde vai vastata takaisin samalla mitalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kertoisin.
Eikö silloin se morsiamelle kertominen ole ok, jos morsian ei välitä?
Se ei kuulu ventovieraille, tietääkö tai välittääkö. Miten jollain on pokkaa edes harkita puuttuvansa vieraiden ihmisten yksityisasioihin tuolla tavalla.
En tiedä miten toimisin, mutta morsiamen kuuluu tietää totuus ennen naimisiin menemistä. Voihan olla, että hän jo tietää, mutta voi olla että ei, ja on tekemässä elämänsä virheen. Yrittäisin ehkä vielä saada miestä puhumaan kaverilleen tai suoraan morsiamelle.
Tuollainen tilanne on vaikea, kun ei itse tunne petettyä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaisin välittömästi tulevalle morsiamelle perustellusti ,että mies pettää ja kertoisin mahd yksityiskohtaisesti prepaid liittymän avulla. Hankkisin siksi sen siksi aikaa.
Saako prepaid-liittymästä selvitettyä, missä maassa se on hankittu? Tämä osa miehen tuttavapiiristä asuu toisessa maassa ja itse olen häävieraista ainoa, joka asuu Suomessa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä idea, kannatetaan!
Se ero ennen häitä voi olla shokki heille, mutta parempi sekin kun vuosien tai vuosikymmenten kulissi.
Kyllä elämä on vaikeaa tuollaisille yltiörehellisille moraalinvartijoille.
Faith kirjoitti:
En tiedä miten toimisin, mutta morsiamen kuuluu tietää totuus ennen naimisiin menemistä. Voihan olla, että hän jo tietää, mutta voi olla että ei, ja on tekemässä elämänsä virheen. Yrittäisin ehkä vielä saada miestä puhumaan kaverilleen tai suoraan morsiamelle.
Tuollainen tilanne on vaikea, kun ei itse tunne petettyä.
Tätä varmasti yritänkin. Tilanne on minulle tosi vaikea ja tulen keskustelemaan näistä vaikeuksista rehellisesti oman mieheni kanssa. Pohdin hänen kanssaan myös sitä, mitä kerromme syyksi minun poisjäämiseeni häistä. En nimittäin halua että syyksi sanotaan jokin valhe. Silloin minä suojelisin pettäjää valehtelemalla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä idea, kannatetaan!
Se ero ennen häitä voi olla shokki heille, mutta parempi sekin kun vuosien tai vuosikymmenten kulissi.
Vaikka onnistuisin tekemään ilmoituksen aidosti anonyymisti (prepaidin sijaan vaikka anonyymista meilistä), ongelmaksi jää että ne pettämistapaukset, joista olen tietoinen, ovat tapahtuneet mieheni läsnäollessa. Niistä voi siis päätellä suunnan, mistä päin viesti on laitettu. Varmaankin osapuolet tulkitsevat, että paljastus on tullut mieheltäni.
ap
Aivan ihmeellisiä moraalinvartijoita täällä. Ymmärtäisin, mikäli morsian olisi ap:n hyvä ystävä tai että edes ap:n mies näkisi asiassa niin suuren ongelman että ottaisi asian puheeksi sulhasen kanssa vaikka saatesanoilla "jos vielä jatkat tuota niin käräytän sinut."
Minusta tuollaiset tilanteet, joissa ei olla koskaan tavattu henkilökohtaisesti ja silti halutaan aiheuttaa muiden elämään erinäisiä käänteitä, on lähinnä ilkeää jeesustelua.
Jos mun lähipiiri olis täynnä ihmisiä, jotka ei välitä kertoa mulle kumppanin pettämisestä ennen häitä, niin olisin kiitollinen jos joku random pirjo sen tekis. Itse ainakin haluaisin tehdä itse sen päätöksen, jatkanko pettäjän kanssa vai en, mielellään ennen papin aamenta. Oli se sitten turhaa draamaa tai ei, mielestäni mulla olis oikeus tietää ja päättää itse
Tärkeintä on siis se, ettei häät mene pillalle? Mites kun avioliitto menee pilalle totuuden paljastuttua? Outo logiikka.
olisinpa tienyt etukäteen tienyt puolison peetäjäksi niin en olisi mennyt naimisiin, surettaa kun oma mahdollisuus onnelliseen ja luotettavaan avioliittoon menii nyt ohi, koska naimisiin mennään ainoastaan kerran ja ex tuhisi sen unelman minulta :(
Varsinkin, kun kysymys on ap:lle vieraista ihmisistä. Itsellä ei kyllä olisi pokkaa toimia käräyttäjänä ja moraalinvartijana, ei ennen häitä eikä varsinkaan siellä paikan päällä juhlissa. Jos sulhasen touhu on noin törkeää, kyllä siitä todennäköisesti tietää joku morsiamelle läheisempikin ja jopa tosiaan se morsian itsekin.