Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minut on kutsuttu miehen tuttavan häihin. Tiedän että sulhanen pettää morsianta. Tuntuu pahalta.

Vierailija
12.05.2019 |

Olen sanonut miehelle useasti, että itse kyllä kertoisin kaverilleni, jos tiedän että häntä petetään. Miehellä siis hyvät välit myös tähän naiseen ja oli jopa saattamassa heitä aikanaan yhteen. Mies empii, koska hänen mielestään voi olla niinkin että nainen sisimmässään tietää miehen pettävän ja on vain valinnut olla ajattelematta/välittämättä. Jos joku nyt menee hieromaan totuutta hänen kasvoilleen, seuraukset voisivat olla suhteen kannalta ikäviä, vaikka nykytilassa suhde voisi jatkua ihan onnellisena loppuun asti. Olen itse eri mieltä tästä, mutta kyseessä ovat miehen tuttavat ja itse en ole vielä tavannut kumpaakaan kertaakaan.

Tämä pettäjämies oli vuosi sitten työmatkalla meillä päin ja yritti tuoda jotain naista mieheni kotiin panolle, mihin mieheni oli sanonut että ei muuten käy. Muutenkin mieheni on yrittänyt puhua tälle tyypille, että jättäisi moisen elämän taakseen ja kunnioittaisi tyttöystäväänsä enemmän. Ilmeisesti laihoin tuloksin.

Itse olen vahvasti tunteellinen ja todella paljon rehellisyyttä arvostava ihminen, ja rakastan häitä. Jos menen noihin häihin, en tiedä miten pystyn olemaan siellä normaalisti. Minusta tulee tuntumaan musertavan pahalta nähdä sulhanen vetämässä teatteria ja morsian onnesta soikeana siinä vierellä. Jos tulee tilanne, että jään morsiamen kanssa kahdestaan, tiedän että minulla olisi suuri kiusaus kertoa hänelle totuus silläkin uhalla että kaikki vihaavat minua sen jälkeen. Harkitsen vakavasti koko häistä pois jäämistä.

Jos jään pois, minua pidetään varmaan tosi outona, kun tämä olisi ollut ensimmäinen tilaisuuteni tavata näitä ihmisiä. Vaikka pari itse ei ole miehelleni erityisen läheinen, paikalla tulee olemaan myös miehen läheisiä ystäviä, joita en myöskään ole vielä tavannut. Voin varmaan keksiä jonkin tarpeeksi painavan tekosyyn, miksi en voi osallistua, mutta sekin sotii rehellisyysperiaatettani vastaan.

Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (300)

Vierailija
241/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on petetty, ex-mies itse kertoi asiasta. Olin lähestulkoon yhtä vihainen siitä, että hän omatuntoaan puhdistaakseen halusi saada asian pois sydämeltään kuin itse pettämisestä. Vielä vihaisempi olisin ollut, jos joku täysin ulkopuolinen olisi katsonut oikeudekseen pahoittaa minun mieleni. Olisimme luultavasti tänä päivänäkin täysin onnellisia jos en olisi koskaan saanut tietää, siksi toivoisinkin että nykyisessä suhteessa en ikinä kuulisi asiasta jos miehelleni iskee heikko hetki.

Vierailija
242/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et 100 % tiedä, että sulhanen pettää. Olet vain kuunnellut miehesi puheita.

Älä avaa suutasi asiasta, et voi toisen käden tietoa viedä eteenpäin totuutena.

Ainakaan noin ratkaisevassa asiassa.

Ei ole sinun vastuullasi heidän parisuhteensa koska et itse ole ollut näkemässä ja kuulemassa pettämistilannetta.

Eikä silloinkaan kun et tiedä ja tunne pariskunnan tilannetta ja ajatustapaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko jutun olevan edes totta, mutta niille, ketkä tällaisten asioiden kanssa viitsivät painiskella, niin sanoisin vanhan totuuden:  Viestintuoja ammutaan.

Näin se on aina.  Tai ainakin lähes aina.  Jos kyseessä on erittäin hyvä ystävä tai sisarus, asia voi olla toinen.  Mutta aina, kun tällainen totuuden kertoja on joku muu,  silloin koko asia kääntyy tätä kertojaa vastaan.  Totta kai itse asia voi olla hyvin shokeeraava, mutta se koetaan aina niin, että tämä kertoja saa siitä itselleen jotain.  Hänet nähdään vahingoniloisena juorunkertojana ja sellaisena, joka työntää nokkansa toisen asioihin.  Siksi kannattaa miettiä moneen kertaan, kannattaako tälle tielle lähteä.  

Onhan se totta, että yleensä ihminen haluaa tietää, petetäänkö häntä, mutta mieluummin niin, että hän saa sen itse selville, kuin että joku tulee ja möläyttää päin naamaa.  Silloin se joku on myös jollain lailla asianosainen, eikä se tunnu kivalta.  Monet ihmiset on myös hyvin varovaisia näissä totuudentorvina olemisissa sen takia, että jos he menevät tällaista sanomaan, asian on sitten myös oltava tasan totta.  Aina ei välttämättä ole, joten pelkkien puheiden perusteella ei uskalla mennä mitään sanomaan.  Siitä joutuu kyllä tilille sitten hyvin helposti.  Omia luulojaankaan ei saa mennä totena puhumaan.  Hyvässä lykyssä voi saada syytteen perättömien puheiden levittämisestä ja kunnianloukkauksesta.

Tiedän tapauksen, jossa tällainen kunnianloukkaussyyte nostettiin, ja vaikka periaatteessa pettäminen oli hyvin oletettavissa, sitä ei kuitenkaan pystytty näyttämään toteen.  Missä on hyvän ystävyyden ja seksisuhteen ero?  Kenellä meillä on todistaja näkemässä vieressä, kun pettäminen tapahtuu?  Baari-illan viettäminen yhdessä ei vielä todista mitään, eikä sekään, että yhdessä lähtivät sieltä jonnekin.  Ei sekään, että ko. henkilö oli nähty tulevan seuraavana päivänä baarituttavuutensa kotoa.  Hän voi väittää vain nukkuneensa yönsä siellä ja toinen kertoa samaa, joten?  Kuka on valmis maksamaan korvauksia perättömästä puheestaan?

Vierailija
244/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä ketjussa yhtäkään ihmistä, joka ei puolla kertomista ja ei ole itse joskus pettänyt? Miksi? Kiinnostaisi tietää syyt, koska omasta mielestä selkeästi pienempi paha kertoa ja säästää morsian epärehelliseltä avioliitolta, kuin "puuttua".

Täällä yksi. En puolla kertomista ja en ole itse koskaan pettänyt. En tapaa sotkeentua ja sotkea muiden elämää, varsinkaan tuntemattomien. En ole sillä tavoin utelias.

Okei. En vain jotenkin saa tästä ajatuksesta kiinni, että lähemmäisistä ei välitetä tämän vertaa. Minusta se ei ole uteliasuutta vaan välittämistä. Kohtelen muita, kuin haluaisin itseäni kohdeltavan eli kertoisin, koska haluaisin että minulle kerrotaan.

Mikä läheinen. Kyseessä on miehen espanjalainen työkaveri, jonka tulevaa vaimoa ap ei tunne, mutta haluaa mennä silti kertomaan, että miehensä on kertonut, että sun tuleva mies pettää sinua.

En sekaantuisi, koska en tiedä heidän parisuhteestaan tarpeeksi. Lisäksi, koska en tuntisi kumpaakaan henkilökohtaisesti. Kolmanneksi, miten ap siihen reagoisi, jos tuleva morsian sanoisi, että pidä huoli omista asioistasi ja silti pidettäisiin häät. Alkaisiko kirkossa huutaa ja mesota, että ei saa mennä naimisiin, kun hän on kuullut, että sulhanen on käynyt vieraissa.

Voihan siinä käydä niin, että ap.n miehen työhommelit saattaa loppua sinne Espanjaan, jos kovin sekaantuu toisten asioihin. Onko sen arvoista?

Paitsi, että minäkin tunnistan ap.n kirjoitustyylin ja provon. Ja sen, kuinka alkaa pikkuhiljaa tulla aina uusia juttuja ja uusia juttuja, että saisi hämmennettyä ihmisiä raivoon. Vakioprovoilija

Okei, en ehtinyt lukea viestiä espanjalaisista ennen oman viestin kirjoittamista, joka saattaa muuttaa tilannetta, koska kyse voi olla kulttuurieroista. Mutta kyllä mä tarkoitin lähimmäisillä ihan kaikkia kanssaihmisiä joiden asioista tiedän, koska tunnen empatiaa jokaista kohtaan ja haluan, että kaikilla olisi asiat hyvin. Tämä, vaikka en mikään uskovainen olekaan.

Vierailija
245/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi häihin katsomaan mitään teatteria, mies saisi mennä itsekseen. Jos jälkeenpäin joku kyselisi syytä mikset mennyt, niin sano kylmän viileästi miten asiat on.

Vierailija
246/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ap:n pitää selitellä poissaoloaan sen kummemmin tuntemattomille. Mies vain kertoo ap:n olleen estynyt lähtemään. Ei se liene ongelma kenellekkään muulle ja on lisäksi täysin totta. Muutoin kannattaa pysyä erossa muiden suhdesopasta. Jokainen keittää ja syö soppansa ihan itse.

Vierailija
247/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Porvoosta Espanjaan häät pysäyttämään kuulopuheinen perusteella.

Vierailija
248/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt noin 50 häät. Kuudessa niistä sulho pani kaasoa ja kolmessa morsian jotain vierasta. Yllätin heidät itse teosta. Oli epämiellyttävää seuraavana päivänä kätellä rakastunut pari, kun tiesi mitä oli tapahtunut

Vierailija
249/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä ketjussa yhtäkään ihmistä, joka ei puolla kertomista ja ei ole itse joskus pettänyt? Miksi? Kiinnostaisi tietää syyt, koska omasta mielestä selkeästi pienempi paha kertoa ja säästää morsian epärehelliseltä avioliitolta, kuin "puuttua".

Täällä yksi. En puolla kertomista ja en ole itse koskaan pettänyt. En tapaa sotkeentua ja sotkea muiden elämää, varsinkaan tuntemattomien. En ole sillä tavoin utelias.

Okei. En vain jotenkin saa tästä ajatuksesta kiinni, että lähemmäisistä ei välitetä tämän vertaa. Minusta se ei ole uteliasuutta vaan välittämistä. Kohtelen muita, kuin haluaisin itseäni kohdeltavan eli kertoisin, koska haluaisin että minulle kerrotaan.

Mikä läheinen. Kyseessä on miehen espanjalainen työkaveri, jonka tulevaa vaimoa ap ei tunne, mutta haluaa mennä silti kertomaan, että miehensä on kertonut, että sun tuleva mies pettää sinua.

En sekaantuisi, koska en tiedä heidän parisuhteestaan tarpeeksi. Lisäksi, koska en tuntisi kumpaakaan henkilökohtaisesti. Kolmanneksi, miten ap siihen reagoisi, jos tuleva morsian sanoisi, että pidä huoli omista asioistasi ja silti pidettäisiin häät. Alkaisiko kirkossa huutaa ja mesota, että ei saa mennä naimisiin, kun hän on kuullut, että sulhanen on käynyt vieraissa.

Voihan siinä käydä niin, että ap.n miehen työhommelit saattaa loppua sinne Espanjaan, jos kovin sekaantuu toisten asioihin. Onko sen arvoista?

Paitsi, että minäkin tunnistan ap.n kirjoitustyylin ja provon. Ja sen, kuinka alkaa pikkuhiljaa tulla aina uusia juttuja ja uusia juttuja, että saisi hämmennettyä ihmisiä raivoon. Vakioprovoilija

Okei, en ehtinyt lukea viestiä espanjalaisista ennen oman viestin kirjoittamista, joka saattaa muuttaa tilannetta, koska kyse voi olla kulttuurieroista. Mutta kyllä mä tarkoitin lähimmäisillä ihan kaikkia kanssaihmisiä joiden asioista tiedän, koska tunnen empatiaa jokaista kohtaan ja haluan, että kaikilla olisi asiat hyvin. Tämä, vaikka en mikään uskovainen olekaan.

Joo mutta sä et voi määritellä, mikä on jonkun toisen "hyvin". Se mitä sinä pidät hyvänä ja oikeana, ei välttämättä ole sitä toiselle.

Vierailija
250/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni petti minua, kun oltiin oltu naimisissa +10 vuotta, lapsia, talo rakennettu jne elämä mallillaan, tai luulin, koska luotin exään.

Minua on harmittanut, ettei kellään ollut rohkeutta kertoa minulle. Arvioisin, että noin 10 sivullista tiesi asiasta. Olisin arvostanut todella paljon, jos joku olisi uskaltanut. Salasuhde paljastui miehen oman huolimattomuuden takia, itse aloin epäillä ja sain selville totuuden. Niinpä sitten tein eropäätöksen, tosin vei aikaa ensin toipua tilanteesta. Nyt voin kertoa olevani onnellinen ja tyytyväinen elämääni jälleen.

Tämän kokeneena painotan, olisin halunnut tietää. Ihan sama kuka kertoo ja miten. Anonyymi viestikin olisi ollut hyvä keino.

Vierailija
251/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kokemuksen syvällä viisaudella:

kannattaa pitää huolta ihan omista (parisuhde)asioista.

Vierailija
252/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tosi-tv-jaksossa (linkki alla)  nainen menee keskeyttämään häät paljastamalla morsiamelle  että on ollut sulhasen kanssa parisuhteessa tietämättä että on mies on todellisuudessa menossa naimisiin.

Morsian kiittää naista itkien että "pelasti" hänen tulevaisuutensa ja elämänsä petturin kynsistä.

Vierailija
253/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitänyt noin 50 häät. Kuudessa niistä sulho pani kaasoa ja kolmessa morsian jotain vierasta. Yllätin heidät itse teosta. Oli epämiellyttävää seuraavana päivänä kätellä rakastunut pari, kun tiesi mitä oli tapahtunut

Mitä tarkoittaa häiden pitäminen? Tuskin olet mennyt viittäkymmentä kertaa naimisiin sentään.

Vierailija
254/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tosi-tv-jaksossa (linkki alla)  nainen menee keskeyttämään häät paljastamalla morsiamelle  että on ollut sulhasen kanssa parisuhteessa tietämättä että on mies on todellisuudessa menossa naimisiin.

Morsian kiittää naista itkien että "pelasti" hänen tulevaisuutensa ja elämänsä petturin kynsistä.

Onnistuuko joku linkittämään tämän oikein, kiitos. Ihan mieletön jakso !!!

Cheaters Tv Show Full Episodes Season 05 Episode 02 "Jamie" in WEDDING DAY

Vierailija
255/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa? Seksi on iloinen asia.

Vierailija
256/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kokemuksen syvällä viisaudella:

kannattaa pitää huolta ihan omista (parisuhde)asioista.

Aivan!

Vierailija
257/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnistuuko joku linkittämään tämän oikein, kiitos. Ihan mieletön jakso !!!

Cheaters Tv Show Full Episodes Season 05 Episode 02 "Jamie" in WEDDING DAY

Aika järkyttävä tuo loppu "Just married" auton edessä itkee morsian ja kiittää paljastajaa...sulhanen yrittää vieläkin valehdella..

Vierailija
258/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kertominen ja mahdollinen ero sille parille NYT, eikä sitten kun ympärillä pyörii monta lasta.

Vierailija
259/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse paljastaisin miehen "nimettömällä vihjeellä". Eihän siinä tarvitse itseään paljastaa. Lähetä vaikka kirje postissa.

Mullekin tuli tällainen, salapoliisiromskuun sopiva tapa mieleen: Kirjoita käsin, mutta omasta käsialastasi poikkeavalla, naisellisella tyylillä tämän sisältöinen teksti jollakin ko. pariskunnan osaamalla kielellä rivitetylle kirjepaperille: "olen pahoillani, että täytyy ottaa tällaisissa merkeissä yhteyttä, mutta minulla on todettu tauti X. Koska sinäkin kuulut niihin, jotka olisivat parin viime vuoden aikana voineet saada minulta tartunnan paikassa X, suosittelen kääntymään lääkärin puoleen ja käymään testeissä. Terveisin, [joku hyvin suosittu etunimi]." Paikaksi X laitat sellaisen kaupungin, jossa ko. miehillä on tapana käydä työn puolesta ja jossa kaikenlaista on tapahtunut.

Sitten valokopioit tämän tekstin kuin massapostausta varten, taittelet pieneen kirjekuoreen, jonka liimasta olet märällä rätillä pyyhkinyt osan pois ja suljet niin, että kuori nipin napin pysyy kiinni. Päälle kirjoitat samalla käsialalla nimen, miehen yleisesti käytettyä kutsumanimeä käyttäen (tyyliin Jussi eikä Juhani). Ei lähettäjän nimeä. Sitten postitat tämän kirjeen pariskunnan yhteiseen osoitteeseen seuraavalta ulkomaanmatkaltasi hetkellä, jolloin ko. mies on taas reissussa.

Ulkomailta tuleva, selkeästi yksityisluontoinen kirje naishenkilöltä herättää luultavasti kotona yksinään odottelevan morsiamen huomion ja uteliaisuuden. Kun kuori on vieläpä melkein auki, niin lukeminen on vain ajan kysymys. Viesti mukailee jonkun klinikan käskystä lähetettyä varoitusta koko sänkykumppanihistorialle, jota on liian paljon, että jaksaisi erikseen jokaiselle kirjoittaa. Siksi siinä ei ole myöskään yksityiskohtia, paitsi miehen nimi muussa kuin LinkedInistä löytyvässä muodossa. Pitäisi ainakin herättää keskustelua. Ei olisi mitenkään huono seuraus sekään, jos häntäheikki itsekin säikähtäisi ja kävisi testeissä. Jos mitään ei ole, niin on ollut onnea, ei taudit aina tartu. Olettaen siis, että se petollinen sulhanen harrastaa jatkuvaa naisten iskemistä eikä pidä pitkäaikaista salasuhdetta yhden naisen kanssa. Tokkopa edes muistaa, minkä nimisen kanssa vehtasi viime vuonna.

Vierailija
260/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko jutun olevan edes totta, mutta niille, ketkä tällaisten asioiden kanssa viitsivät painiskella, niin sanoisin vanhan totuuden:  Viestintuoja ammutaan.

Näin se on aina.  Tai ainakin lähes aina.  Jos kyseessä on erittäin hyvä ystävä tai sisarus, asia voi olla toinen.  Mutta aina, kun tällainen totuuden kertoja on joku muu,  silloin koko asia kääntyy tätä kertojaa vastaan.  Totta kai itse asia voi olla hyvin shokeeraava, mutta se koetaan aina niin, että tämä kertoja saa siitä itselleen jotain.  Hänet nähdään vahingoniloisena juorunkertojana ja sellaisena, joka työntää nokkansa toisen asioihin.  Siksi kannattaa miettiä moneen kertaan, kannattaako tälle tielle lähteä.  

Onhan se totta, että yleensä ihminen haluaa tietää, petetäänkö häntä, mutta mieluummin niin, että hän saa sen itse selville, kuin että joku tulee ja möläyttää päin naamaa.  Silloin se joku on myös jollain lailla asianosainen, eikä se tunnu kivalta.  Monet ihmiset on myös hyvin varovaisia näissä totuudentorvina olemisissa sen takia, että jos he menevät tällaista sanomaan, asian on sitten myös oltava tasan totta.  Aina ei välttämättä ole, joten pelkkien puheiden perusteella ei uskalla mennä mitään sanomaan.  Siitä joutuu kyllä tilille sitten hyvin helposti.  Omia luulojaankaan ei saa mennä totena puhumaan.  Hyvässä lykyssä voi saada syytteen perättömien puheiden levittämisestä ja kunnianloukkauksesta.

Tiedän tapauksen, jossa tällainen kunnianloukkaussyyte nostettiin, ja vaikka periaatteessa pettäminen oli hyvin oletettavissa, sitä ei kuitenkaan pystytty näyttämään toteen.  Missä on hyvän ystävyyden ja seksisuhteen ero?  Kenellä meillä on todistaja näkemässä vieressä, kun pettäminen tapahtuu?  Baari-illan viettäminen yhdessä ei vielä todista mitään, eikä sekään, että yhdessä lähtivät sieltä jonnekin.  Ei sekään, että ko. henkilö oli nähty tulevan seuraavana päivänä baarituttavuutensa kotoa.  Hän voi väittää vain nukkuneensa yönsä siellä ja toinen kertoa samaa, joten?  Kuka on valmis maksamaan korvauksia perättömästä puheestaan?

Siksi on tärkeää, että viestin välittää anonyymisti. Toki se syö uskottavuutta vielä lisää, mutta on ainut keino. Toivottavasti morsiamen mieleen jää itämään edes pienen pieni epäilys: entä jos sittenkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi