Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minut on kutsuttu miehen tuttavan häihin. Tiedän että sulhanen pettää morsianta. Tuntuu pahalta.

Vierailija
12.05.2019 |

Olen sanonut miehelle useasti, että itse kyllä kertoisin kaverilleni, jos tiedän että häntä petetään. Miehellä siis hyvät välit myös tähän naiseen ja oli jopa saattamassa heitä aikanaan yhteen. Mies empii, koska hänen mielestään voi olla niinkin että nainen sisimmässään tietää miehen pettävän ja on vain valinnut olla ajattelematta/välittämättä. Jos joku nyt menee hieromaan totuutta hänen kasvoilleen, seuraukset voisivat olla suhteen kannalta ikäviä, vaikka nykytilassa suhde voisi jatkua ihan onnellisena loppuun asti. Olen itse eri mieltä tästä, mutta kyseessä ovat miehen tuttavat ja itse en ole vielä tavannut kumpaakaan kertaakaan.

Tämä pettäjämies oli vuosi sitten työmatkalla meillä päin ja yritti tuoda jotain naista mieheni kotiin panolle, mihin mieheni oli sanonut että ei muuten käy. Muutenkin mieheni on yrittänyt puhua tälle tyypille, että jättäisi moisen elämän taakseen ja kunnioittaisi tyttöystäväänsä enemmän. Ilmeisesti laihoin tuloksin.

Itse olen vahvasti tunteellinen ja todella paljon rehellisyyttä arvostava ihminen, ja rakastan häitä. Jos menen noihin häihin, en tiedä miten pystyn olemaan siellä normaalisti. Minusta tulee tuntumaan musertavan pahalta nähdä sulhanen vetämässä teatteria ja morsian onnesta soikeana siinä vierellä. Jos tulee tilanne, että jään morsiamen kanssa kahdestaan, tiedän että minulla olisi suuri kiusaus kertoa hänelle totuus silläkin uhalla että kaikki vihaavat minua sen jälkeen. Harkitsen vakavasti koko häistä pois jäämistä.

Jos jään pois, minua pidetään varmaan tosi outona, kun tämä olisi ollut ensimmäinen tilaisuuteni tavata näitä ihmisiä. Vaikka pari itse ei ole miehelleni erityisen läheinen, paikalla tulee olemaan myös miehen läheisiä ystäviä, joita en myöskään ole vielä tavannut. Voin varmaan keksiä jonkin tarpeeksi painavan tekosyyn, miksi en voi osallistua, mutta sekin sotii rehellisyysperiaatettani vastaan.

Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (300)

Vierailija
281/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli teillä ei ole minkäänlaista todistetta pettämisestä ja silti menisitte syyttämään ventovierasta ihmistä. Tuossahan alkaa jo täyttyä kunnianloukkauksen merkit.

Ei ole kunnianloukkaus kertoa se, mitä on kuullut. Ainoastaan, jos väittää sen totena ja toitottaa toreilla, se voi olla. Mutta se, että kertoo morsiammelle mitä hänen oma miehensä on hänelle kertonut, ei ole.

En tunne lakipykäliä, mutta käsittääkseni Suomessakin on jaettu rangaistuksia (jos niitä nyt siksi voi sanoa) loukkaavan ja valheellisen tiedon levittämisestä. Vai koskeeko se vain nettiä?

Mammat maksaa (miehensä lompakosta) ihan mielellään muutaman satasen sakon, kunhan vaan pääsevät pikkarit märkinä tökkimään kaunista nuorta morsianta.

Vierailija
282/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseään loukkasi se kun moni tiesi exän pettävän ja ei kukaan vaivautunut kertomaan ja jälkekäteen sanoivat ei haluttu loukata mua :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itseään loukkasi se kun moni tiesi exän pettävän ja ei kukaan vaivautunut kertomaan ja jälkekäteen sanoivat ei haluttu loukata mua :(

Mitä olisit jälkeenpäin ajateltuna toivonut, että olisi tapahtunut? (Exän uskollisena pysymistä lukuunottamatta.) Olisiko jonkun ulkopuolisen pitänyt kertoa? Jos, niin kenen ja millä tavalla?

Vierailija
284/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällinen, ymmärtäväinen naiskaveri meni kertomaan, ja kertomansa mukaan tukemaan, siskolleni, että siskoni mies pettää. Kun siskoni sai järkytyksen vuoksi keskenmenon seuraavana yönä (mies oli matkatöissä) ei tätä naista tukena näkynyt. Eikä myöskään seuraavina kuukausina. Myöhemmin kun sisko alkoi päästä jaloilleen lapsensa menettämisestä, yritti tuo nainen vielä luikerrella takaisin kaveriksi. Arvatkaa huoliko sisko. Ja yllätys mies ei ollut pettänyt (ainakaan todistettavasti tuolloin), eikä sen jälkeenkään ole siitä merkkejä näkynyt. Nyt siskolla on 2 lasta, mutta tuon naisen nimikin saa hänet suuttumaan.

Vierailija
285/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet nyt vaan ovat kroonisia syrjähyppyjen tekijöitä. Ja ovathan Ilkka Kanerva ja Elinakin nyt onnellinen aviopari, vaikka Ilkalla seikkailuja on vuosien varrella ollut. En menisi kertomaan, vaan menisin pokkana häihin ja iloitsisin iloitsevien kanssa.

Vierailija
286/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis,etkö ole ap vieläkään ilmoittanut sille naiselle miehen pettämisestä.Haloo, haluatko ,että sinulle tehtäis joskus sama , jos kumppanisi pettäisi.

Vierailija
287/300 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei kuulu sinulle. Menet juhliin, koska sinut on kutsuttu. (Ellei ole sairastumista tai muuta pätevää syytä.)

Vierailija
288/300 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli teillä ei ole minkäänlaista todistetta pettämisestä ja silti menisitte syyttämään ventovierasta ihmistä. Tuossahan alkaa jo täyttyä kunnianloukkauksen merkit.

Ei ole kunnianloukkaus kertoa se, mitä on kuullut. Ainoastaan, jos väittää sen totena ja toitottaa toreilla, se voi olla. Mutta se, että kertoo morsiammelle mitä hänen oma miehensä on hänelle kertonut, ei ole.

En tunne lakipykäliä, mutta käsittääkseni Suomessakin on jaettu rangaistuksia (jos niitä nyt siksi voi sanoa) loukkaavan ja valheellisen tiedon levittämisestä. Vai koskeeko se vain nettiä?

Silti... ei faktojen kertominen (se että joku on sanonut tälle AP:lle tämmöisen kommentin) asianomaiselle ole kunnianloukkaus, jos ei väitä miehen itse pettäneen. Se on eri asia kuin juoruaminen tai asian väittäminen totena. Ei ole AP:n tehtävä arvioida sitä, onko hänen kuulemansa totta. AP:han voi muotoilla asian vaikka kysymykseksi jos haluaa. Sen sijaan se, että AP kertoisi kaikille muille paitsi morsiammelle vois olla.

Ihan turha pelotella tuollaisilla. Harvinaista on. Raja menee siinä, aiheutuuko tästä jollekin jotakin vakavaa haittaa. Tämä vois olla ehkä silloin kun kaikki muutkin työnantajaa myöten sais tietää ja joku saisi potkut.

Eihän ketään vois syyttää lapsen hyväksikäytöstäkään tms kun ihan yhtä hyvin vois pelätä kunnianloukkausta siinäkin. Mistään ei voisi koskaan puhua jos pitäis aina pelätä tuollaista. Harvapa sitä nostaa, mäkin olisin voinut nostaa työnantajaa kohtaan kun potkivat minut ulos huhupuheen ja saikun perusteella. Liian kallis prosessi.

289/300 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petetylle pitää kertoa.

T: petetty

Tarkoitit kai, että sinulle olisi pitänyt kertoa. Mutta et voi tietää pitäisikö tässä tapauksessa kertoa. Morsianhan voi järkyttyneenä tehdä itsemurhan, vahingoittaa sulhastaan tai tappaa viestin tuojan. Ap EI tunne morsianta tai edes sulhasta.

T:myös petetty

P.S. Jos minulle olisi joku ulkopuolinen tullut kertomaan, olisin tod.näk. päätynyt viimeiseen vaihtoehtoon

Sillä oletuksella, että kysymyksessä on täysijärkiset ihmiset.

T: petetty

Mutta ap EI tiedä onko morsian tai sulhanen täysjärkinen tai onko enää sen jälkeen kun hänelle on arvailuista, huhuista, oletuksista kerrottu.

Ohis

Sain aloituksesta käsityksen, että ap. tietää asiasta eli kyseessä ei olisi huhu tai arvaus.

Vierailija
290/300 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häissä ei saa vasta kertoa. Reilusti ennen. Olisi superhirveetä häissä tapahtua noin, ja supernoloa kuulla häiden jälkeen - sitten vasta nainen olisikin tahrattu ja nolattu "koko maailman" silmissä. Toki koko juttu tarvitsee todisteita, ja mitä läheisempi ihminen kertoo, sitä parempi, ettei vain tapahdu väärinkäsitysten aiheuttamia turhia luottamuksen menetyksiä. Sulhasta pitäisi painostaa itse kertomaan.

Vierailija
291/300 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele tämän morsiamen kanssa ja kehu heidän "avointa suhdettaan" ja kysele miten se käytännössä toimii, että onko mustasukkaisuutta ym :D :D  Eiköhän tuosta tajua ja itse esität hölmöä, joka ei tajunnut mistä on kyse :D

Vierailija
292/300 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin itse asiassa vähän aikaa sitten mitä tekisin jos oma kaverini pettäisi kumppaniaan ja he olisivat menossa naimisiin. Tulin siihen lopputulokseen ettei olisi minun asiani kertoa mutta ilmottaisin kaverilleni etten voi tulla hänen häihinsä tai olla enää hänen ystävänsä jos hän ei ole rehellinen kumppanilleen. Jos taas mieheni olisi kaveri pettäjän kanssa niin tilanne olisi vaikeampi. En silloinkaan menisi häihin mutta enhän minä miestäni voisi kieltää. Pettäminen ja valehtelu vain sotii niin pahasti omaa moraaliani vastaan että jo se tuntuisi hyvin ikävältä jos oma mies haluaisi jatkaa ystävyyttä pettävän valehtelijan kanssa.

Asiasta tekee mieheni kannalta hankalan se, että kyseinen kaveri on myös miehen työkontakti. Jos heillä menee välit, miehen työolosuhteet voivat kärsiä kohtalaisen pahasti.

ap

Ja sinä ihan oikeasti mietit, menetkö kertomaan asiasta ja sotkemaan miehesi työkuviotkin samalla?'

On se kummallista, että joillekin ei riitä millään omista asioistaan huolehtiminen...

Vierailija
293/300 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä sanoo, että älä kerro kun ei kuulu sinulle tai mitä jos morsian tietää. Mutta minä ainakin arvostan rehellisyyttä parisuhteessa niin paljon, että todellakin tahtoisin tietää. Mieluummin niinkin, että joku kertoisi minulle, vaikka jo tietäisin asiasta. Itse kylläkin jos tietäisin, en edes olisi menossa pettäjän kanssa naimisiin. Olisin kiitollinen, jos joku kertoisi ennen häitä, ettei tarvitse mennä pettäjän kanssa naimisiin.

Minä, minä, minä.... Käsittääkseni sinä et kuitenkaan ole tuo morsian. Ja ap. on samanlainen minä-minä-ihminen, joka ajattelee vain itseään. Mitä varten te minä-minä-ihmiset sotkeennutte ja sotkette toisten (ja tässä tapauksessa ihan tuntemattomien) elämään?

Mä rohkenen väittää, että jos näkee kertomisen vain ilkeämielisyytenä ja itsekeskeisyytenä, niin on itse jäänyt elämässä jostain hyvästä ja ehkä välittämisestä paitsi. Ei tunnista myötätuntoa, empatiaa, oikeata ja väärää. Näkee myös totuuden jotenkin vinksahtaneesti. Totta, totuus sattuu, ja se loukkaa, mutta sillä on silti suuri arvo ja joskus sen on vain tapahduttava.

Mitä hyötyä siitä sitten on, että jotkut jatkavat elämäänsä valheessa? Tuntemattomia tai eivät. Miksi totuuden kertominen herättää monissa niin paljon inhotusta? Oletteko te itse niitä pettäjiä, joiden elämä menisi pilalle, jos puoliso kuulisi totuuden? Tai pelkäättekö totuutta siinä määrin, ettette koskaan itse sitä haluaisi kuulla?

Yrität kovasti pukea juoruilun halusi, muiden elämään puuttumisen ja ilkeytesi "totuuden kertomiseksi". Olet kuin vanhojen kotimaisten elokuvien rolliakat, jotka housut märkinä juoksivat talosta toiseen juorumassa. Itse pitivät tätä "totuuden kertomista" kovasti oikeutettuna.

Mitenköhän helvetissä se, että menisi sanomaan yhdelle asianomaiselle eli tässä tapauksessa morsiamelle, olisi juoruilua? Viimeksi kun olen tsekannut sanakirjasta verbin "juoruta", niin se on tiettävästi tarkoittanut sitä, että puhuu toisten asioista ulkopuolisille. 

Niinpä, tässähän se tulee, että on näitä, jotka eivät mitenkään kykene näkemään totuutta muuna kuin ilkeytenä. Eivät tietenkään, koska pettävät itse ja jos se tulee ilmi, niin se johtuu vain muiden ilkeydestä. Pettäjät eivät siis itse tuota lainkaan toiselle pahaa mieltä, koska toinen ei sitä tiedä, vaan paha mieli aiheutuu näiden kuriirien toiminnasta. Todella aukoton logiikka - not. 

Mitä muuta se on kuin juoruilua, jos menee sellaisia asioita kertomaan morsiammelle, joista ei itselläkään ole mitään muuta kuin kummin kaiman kautta saatua juorupuhetta tiedossa?

Vierailija
294/300 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en menisi sanomaan mitään, mutta jos morsian kysyisi minulta, että pettääköhän mies häntä, niin silloin sanoisin rehellisesti mitä oon omin silmin nähnyt. En mitään juoruja sanoisi sittenkään.

Vierailija
295/300 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paha tilanne, jos ei tiedä varmasti, että pettäminen on tapahtunut. Tuollainen aika kaukaiselta ihmiseltä tuleva viesti saattaisi saada sellaisen vastaanoton, että "pidä sinä huoli omista asioistasi" Itse en kertoisi, kun kyseessä on kuitenkin melkein tuntematon ihminen.

Vierailija
296/300 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit niin tai näin on aina väärinpäin. Nuorena olin paikalla, kun ystävättäreni poikaystävä petti häntä. Myös poikaystävä oli ystäväni. En kertonut ja myöhemmin ystäväni sitten sanoi, että hän tietää, että minäkin tiesin ja oli vihainen, etten ollut sanonut. Myöhemmin toisen ystäväni mies petti ja tiesin siitä mieheni kautta. Pitkän pohdinnan jälkeen kerroin, että olen kuullut tällaista ja kerroin nimenkin. Munilleen meni silloinkin. Mies oli toki pettänyt ja he erosivat, mutta jollain lailla tuo tuli myös ystävyytemme väliin. Teit siis miten vaan, niin ystävyyssuhteeseenne naisrn kanssa tulee särö. Se on pettäjän paskatemppu kaikille ympäröiville. Hän pakottaa kaikki joko valehtelemaan vaimolleen tai olemaan ilmiantajia.

Vierailija
297/300 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä haluaisin tietää jos mies pettäisi. Ja ehdottomasti ennen häitä, jolloin voisin perua häät ja heittää miehen pihalle. Olisi kamalaa jos joku kertoisi vasta häissä, kun kaikki niihin liittyvä on jo hankittu on kustannettava, ja paikalla olisi suku ja ystävät todistamassa tapahtumaa.

Vierailija
298/300 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pettäminen ole niin vakavaa. Se on vaan seksiä.

Vierailija
299/300 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako kaikkia syrjähyppyjä kertoa? Moni on hairahtunut ja sen jälkeen elänyt ihan hyvää avioelämää. Rehellisyys rehellisyyden vuoksi voi olla joskus paljon vahingollisempaa.

Olen itse kerran päätynyt sänkyyn kaverini miehen kanssa. En ymmärrä, mitä hyvää sellaisesta kertominen toisi kenellekään. Jotkut asiat vaan kannattaa pitää omana tietonaan.

Vierailija
300/300 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tässä asiassa kävi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä