Minut on kutsuttu miehen tuttavan häihin. Tiedän että sulhanen pettää morsianta. Tuntuu pahalta.
Olen sanonut miehelle useasti, että itse kyllä kertoisin kaverilleni, jos tiedän että häntä petetään. Miehellä siis hyvät välit myös tähän naiseen ja oli jopa saattamassa heitä aikanaan yhteen. Mies empii, koska hänen mielestään voi olla niinkin että nainen sisimmässään tietää miehen pettävän ja on vain valinnut olla ajattelematta/välittämättä. Jos joku nyt menee hieromaan totuutta hänen kasvoilleen, seuraukset voisivat olla suhteen kannalta ikäviä, vaikka nykytilassa suhde voisi jatkua ihan onnellisena loppuun asti. Olen itse eri mieltä tästä, mutta kyseessä ovat miehen tuttavat ja itse en ole vielä tavannut kumpaakaan kertaakaan.
Tämä pettäjämies oli vuosi sitten työmatkalla meillä päin ja yritti tuoda jotain naista mieheni kotiin panolle, mihin mieheni oli sanonut että ei muuten käy. Muutenkin mieheni on yrittänyt puhua tälle tyypille, että jättäisi moisen elämän taakseen ja kunnioittaisi tyttöystäväänsä enemmän. Ilmeisesti laihoin tuloksin.
Itse olen vahvasti tunteellinen ja todella paljon rehellisyyttä arvostava ihminen, ja rakastan häitä. Jos menen noihin häihin, en tiedä miten pystyn olemaan siellä normaalisti. Minusta tulee tuntumaan musertavan pahalta nähdä sulhanen vetämässä teatteria ja morsian onnesta soikeana siinä vierellä. Jos tulee tilanne, että jään morsiamen kanssa kahdestaan, tiedän että minulla olisi suuri kiusaus kertoa hänelle totuus silläkin uhalla että kaikki vihaavat minua sen jälkeen. Harkitsen vakavasti koko häistä pois jäämistä.
Jos jään pois, minua pidetään varmaan tosi outona, kun tämä olisi ollut ensimmäinen tilaisuuteni tavata näitä ihmisiä. Vaikka pari itse ei ole miehelleni erityisen läheinen, paikalla tulee olemaan myös miehen läheisiä ystäviä, joita en myöskään ole vielä tavannut. Voin varmaan keksiä jonkin tarpeeksi painavan tekosyyn, miksi en voi osallistua, mutta sekin sotii rehellisyysperiaatettani vastaan.
Mitä tekisitte tässä tilanteessa?
Kommentit (300)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sotkeennu toisten ihmisten parisuhteisiin!
Pysy kotona, jos et voi pitää suutasi kiinni.Pettäjät täällä piipittää
Ap, mitä diagnooseja sinulla on?
Trollimux pakostimux.
Kuka oikeesti uskoo, että tämä tarina on totta?
Ap:n on parasta vaieta asiasta jos ei edes tunne morsianta. Miehensä on jo asiasta puhunut sulhasen kanssa, se riittää. Eri kulttureissa on eri moraalisäännöt. Espanjan morsian voi hyvinkin olla tietoinen miehen seikkailuista ja sulkee silmänsä. Ole nyt hyvä ihminen sotkeentumatta asiaan jo ensisijaisesti miehesi vuoksi. Keskity muihin vääryyksiin vaikka lähipiirissäsi.
Ehdottomasti kertoisin. Avioliitto on niin vakava asia, ero on hankala hoitaa enkä itse ainakaan haluaisi rekisteriini avioeromerkintää vain siksi, että kukaan ei kertonut pettämisestä. Kyllä tuleva morsian ansaitsee tietää, ja varsinkin jos asuvat ulkomailla ja mies on tuollainen mulkku, ei varmaan edes haittaa että teillä välit tähän mieheen menisivät. Itse en tuollaisen pettäjän kaveri olisi muutenkaan.
Musta olis tosi jännää mennä. Ikään kuin kauniita ja rohkeita seuraamaan livenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti kaikki eivät halua tietää pettämisestä.
Suurin osa haluaa kyllä. Kaltaisiasi kynnysmattoja ei ole kovinkaan paljoa.
Jaa että kun joku on eri mieltä kuin sinä, niin pitää ruveta haukkumaan? Taattua Av:ta. 😀
Pointtini oli se, että Ap ei voi tietää, onko morsian juuri tällainen "kynnysmatto". Sen vuoksi parempi pysyä hiljaa ja jättää vaikka häät väliin.
Pointtisi on huono, koska suuremmalla todennäköisyydellä morsian haluaisi tietää pettämisestä. On harvinaisempaa, että haluaisi työntää päänsä puskaan.
Voi olla, mutta jos näin herkässä asiassa ei ole varmuutta siitä, mitä morsian haluaa, on parempi olla hiljaa.
Näin suuressa asiassa juuri tulee kertoa. Jos morsian ei olisi halunnut tietää, tulee hänelle "vain" paha mieli. Jos hän taas olisi halunnut tietää, solmii hän avioliiton sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa hän ei totuuden tietäessään olisi avioliittoa solminut. Asian vakavuus puoltaa kertomista.
Väärin. Esimerkiksi minä tiedän, etten pystyisi jatkamaan mieheni kanssa, jos hän jäisi kiinni pettämisestä. Haluan kuitenkin olla juuri tämän miehen kanssa, koska hän on kaikin puolin ihana ja sopiva minulle. Sen takia toivoisin, ettei minulle kerrottaisi, jos mieheni pettäisi. Siis tiivistettynä tieto pettämisestä pilaisi suhteemme, ei se itse pettäminen.
Kiitos kun kirjoitit ketjuun. Juuri sinun kaltaisesi ihmisen kommentteja kaipaisin.
Jos kuvitellaan että miehesi tosiaan pettää sinua ja tämä tulisi ilmi vaikka 15 avioliittovuoden jälkeen, sinun ollessasi 45-vuotias, muuttuisiko mielipiteesi? Jos haltijakeiju antaisi sinulle tilaisuuden palata menneisyyteen ja saisit valita, paljastuuko pettäminen ennen häitä vai 15 vuoden jälkeen, mitä valitsisit?
ap
Jos pettäminen olisi jatkunut avioliiton aikana, saattaisin ottaa eron ja harmitella, että asia olisi paljastunut vasta niin myöhään. Toisaalta jos avioliitto olisi ollut hyvä, antaisin luultavasti anteeksi. Jos pettäminen olisi tapahtunut vaikka silloin 15 vuotta sitten, en ottaisi eroa ja antaisin aivan varmasti anteeksi. Ja jos ja kun en ottaisi eroa, ei sillä olisi väliä, etten olisi saanut tietää asiasta aiemmin.
Se olisi kyllä mahtavaa kun nousisit kirkossa ylös kesken papin tahdon löpinöiden ja sanoisit kirkkaalla äänellä että p.s. tämä tuleva miehesi pettää sua, tahdotko vielä?
Itse haluaisin että minulle kerrottaisiin jos olisin se nainen. Sitten voisin kysyä asiaa mieheltä ja ainakin ottaa aikalisän mitä hääsuunnitelmiin tulee.
Entä jos ap:lle kerrottaisiin, että morsian on pettänyt ap:n miesystävän kanssa. Vähän niin kuin pöytä puhtaaksi, tasoissa ollaan -systeemillä omassa liitossaan. Kestäisikö ap kuulla sen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti kaikki eivät halua tietää pettämisestä.
Suurin osa haluaa kyllä. Kaltaisiasi kynnysmattoja ei ole kovinkaan paljoa.
Jaa että kun joku on eri mieltä kuin sinä, niin pitää ruveta haukkumaan? Taattua Av:ta. 😀
Pointtini oli se, että Ap ei voi tietää, onko morsian juuri tällainen "kynnysmatto". Sen vuoksi parempi pysyä hiljaa ja jättää vaikka häät väliin.
Pointtisi on huono, koska suuremmalla todennäköisyydellä morsian haluaisi tietää pettämisestä. On harvinaisempaa, että haluaisi työntää päänsä puskaan.
Voi olla, mutta jos näin herkässä asiassa ei ole varmuutta siitä, mitä morsian haluaa, on parempi olla hiljaa.
Näin suuressa asiassa juuri tulee kertoa. Jos morsian ei olisi halunnut tietää, tulee hänelle "vain" paha mieli. Jos hän taas olisi halunnut tietää, solmii hän avioliiton sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa hän ei totuuden tietäessään olisi avioliittoa solminut. Asian vakavuus puoltaa kertomista.
Väärin. Esimerkiksi minä tiedän, etten pystyisi jatkamaan mieheni kanssa, jos hän jäisi kiinni pettämisestä. Haluan kuitenkin olla juuri tämän miehen kanssa, koska hän on kaikin puolin ihana ja sopiva minulle. Sen takia toivoisin, ettei minulle kerrottaisi, jos mieheni pettäisi. Siis tiivistettynä tieto pettämisestä pilaisi suhteemme, ei se itse pettäminen.
Siis haluat olla naimisissa mielikuvan kanssa, et totuuden. Kuulostaapa tosi järkevältä, että on päättänyt etukäteen, että mies on kaikin puolin ihana ja sopiva, eikä sitä kuvaa saa kukaan heilauttaa, koska se tuntuu itsestä ikävältä ja muuttaisi käsitystä miehestä.
Kyllä se on pohjimmiltaan ihan se pettäminen, joka suhteen pilaisi. Ei tieto siitä. Toinen osapuoli on vastuussa teoistaan ja parisuhteesta, ei missään nimessä joku kertoja.
Minun on hyvä olla tämän miehen kanssa, eikä kukaan ole virheetön. Meillä on myös loistava suhde ja ihana yhteinen elämä, joista en halua luopua. Se on totuus. Jos saisin tietää, että mies on pettänyt, joutuisin luopumaan jostakin itselleni merkityksellisestä ja suunnatonta iloa tuottavasta asiasta. Silloin se olisi se tieto, joka olisi suhteemme pilannut.
En usko, että meidän kannattaa vastata enää toisillemme, sillä kumpikaan ei varmasti muuta mieltään. Edelleen olen kuitenkin sillä kannalla, että Ap:n on parempi pysyä asiasta vaiti.
Onko missään vaadittu että avioliitto olisi vain seksisuhdetta varten jos ei ole erityisen uskonnollinen. Perheen perustaminen voi olla, mutta voihan olla muita motiiveja olla kimpassa. Siispä, jos tietäisin morsiamen arvostavan uskollisuutta, kertoisin, jos ei, niin voi kertoa sittenkin. Ok?
Minäkin kävin vajaa pari vuotta sitten häissä joissa tiesin että sulhanen pettää morsianta. Komeat oli sotilashäät. Nyt on jo vauvakin tehty. Morsiamella oli jo toinen kierros menossa ja lapsikin ennestään, joten en ymmärrä miten ei ihminen opi näkemään merkkejä että ei ole tämä puolisoainesta.
Ehdotan, että pidät häissä puheen, jossa otat esille kyseiseen aiheen.
jättäisin menemättä jollain verukkeella, mies saisi itse mennä jos haluaa.
Mutta tulisiko AP:lle parempi mieli, jos morsian pettäisi sulhasta? Ja menisit häihin?
Kylläpä tästä asiasta on riittänyt jankkaamista sivutolkulla:D Asiahan on niin, että jos toinen jatkuvasti pettää ja tutuntututkin ovat siitä selvillä, niin morsian on joko hölmö ja naiivi tai ihan tarkoituksella sulkee silmänsä touhulta. Oma on ongelmansa.
Itse paljastaisin miehen "nimettömällä vihjeellä". Eihän siinä tarvitse itseään paljastaa. Lähetä vaikka kirje postissa.
Arvostaisin kerto ksta jos kertoja olisi kaverini ja varma asiasta. Mutta tässä tapauksessa kertojana on ihminen, jota ei ole koskaan nähnyt ja kertoo vielä toisen näkemää. Tiedän tapauksia missä alkutuotanto ja puheet on isoja, mutta itse pettämistä ei ole tapahtunut. Miehellä potenssiongelmia, mutta oli alfa urosta kavereiden silmien edessä...
Älkää ihmiset levittääkö juoruja, jos ette itse ole pidelleet reisiä samaan aikaan.
Vanha viidakon sanonta. Eli pitää olla varma asiasta.
Tämä tuleva aviopari on vielä eri kulttuurista... mistä me tiedetäänkin vaikka järjestetty liitto. Saat vielä koko suvun vihat niskaan.
Ap, mitä diagnooseja sinulla on?