5v sitten tuttava oli todella kaunis, upea vartalo
ja kaunis silleen luonnollisella tavalla, söpö ja ihana. Kadehdin häntä silloin, mutta eilen järkytyin, kun näin kuvan hänestä. Näyttää nykyään ihan ikäiseltään/vanhemmaltakin, väsynyt olemus, naama roikkuu eikä vartalokaan ole enää upea. Olen koko päivän vaan miettinyt, että mitä hänelle on tapahtunut.
Kommentit (33)
Siis mennyt vanhenemaan ja muuttumaan? Miten se kehtasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
No onpa jännä, itse sen sijaan et vanhene ollenkaan ja olet täsmälleen saman näköinen ja samoissa mitoissa, kuin 5 vuotta sitten.
En ole aloittaja, mutta minä ainakaan en ole ulkonäöltäni vanhentunut ollenkaan. Olen nyt 35 v, ja nykyisin naamani on paljon sileämpi kuin aiemmin, kun tänä vuonna olen jättänyt viljat ja sokerit ruokavaliosta pois. Paino ei ole noussut, vaan pikemminkin laskenut muutaman kilon. Kropassa on nyt vähän enemmän lihasta kuin aiemmin.
En ymmärrä, miksi ihmisen pitäisi lihoa iän myötä.
Ai ihan 35. Monet ovat ihan parhaimmillaan siinä iässä. Ei 35-vuotiaalla ole edes ryppyjä normaalisti.
Näin just. Odotapa 5-10 vuotta.
Mä olin 35-vuotiaana upeavartaloinen kaunotar. Papereita kysyttiin aina Alkossa ja nuoret miehet luulivat käisekseen. Nyt 39-vuotiaana on jyrkkä alamäki alkanut. Kasvot ovat jotenkin veltostuneet ja painon kansaa on taistelua. Välillä katson peilin ohi kulkiessa, että kuka helkkari toi kulahtanut akka oli ja tajuan sitten, että se olenkin minä. Muutos voi tapahtua tosi nopeasti.
Tietäisit vaan mitä kaikkea mulle on viidessä vuodessa tapahtunut. Olen vain (laajentunut) varjo entisestäni. Mutta olen hengissä, se on pääasia. Onneksi sisustaani ei vuodet ole katkeroittaneet vaikka pelkäsin niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
No onpa jännä, itse sen sijaan et vanhene ollenkaan ja olet täsmälleen saman näköinen ja samoissa mitoissa, kuin 5 vuotta sitten.
En ole aloittaja, mutta minä ainakaan en ole ulkonäöltäni vanhentunut ollenkaan. Olen nyt 35 v, ja nykyisin naamani on paljon sileämpi kuin aiemmin, kun tänä vuonna olen jättänyt viljat ja sokerit ruokavaliosta pois. Paino ei ole noussut, vaan pikemminkin laskenut muutaman kilon. Kropassa on nyt vähän enemmän lihasta kuin aiemmin.
Heh heh. Siis v a s t a 35- vuotias. Palataan asiaan muutaman vuoden kuluttua.
No, jos äitiini tulen, niin en minä ryppyiseltä ja lihavalta näytä vielä viisikymppisenäkään... Nykyisin äitini on 71 v eikä kyllä näytä kulahtaneelta eläkeläiseltä.
Onhan sulla ilmeisesti huonommat geenit kuin äidilläsi, kun kerran jouduit jo 35-vuotiaana luopumaan viljoista ja sokereista pysyäksesi kauniina. Vai luopuiko äitisikin niistä tuossa iässä, jotta nyt 71-vuotiaana näyttää vielä nuorelta?
Miten niin jouduin? Ihan omasta tahdostani jätin, ei kukaan pakottanut ;)
Äitini sairastu virustulehduksen myötä ns. välityypin diabetekseen 46-vuotiaana, jonka vuoksi hän on joutunut vähän katsomaan mitä syö. Mutta ei se muuta sitä, että hän on aina näyttänyt ikäistään nuoremmalta, samoin kuin minä ja isosiskoni. Ja 10 vuotta välityypin diabetesta sairastettuaan se oli vähitellen muuttunut 1-tyypin diabetekseksi. Mutta eipä se ulkonäköön ole juuri vaikuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Kerrot jättäneesi sokerin ja viljan pois. Mitä jätät seuraavaksi? Vartalonsa nuorekkuudesta tunnetut julkkikset, kuten Jennifer Lopez, ovat yleensä äärimmäisen tiukkaa ruokavaliota ja treeniohjelmaa noudattavia absolutisteja. Makunsa ja arvonsa kullakin, mutta minusta on pikemminkin säälittävää kuin ihailtavaa rajoittaa merkittävästi elämäänsä saadakseen ylläpidettyä tiettyä ulkonäköä. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän on nähtävä vaivaa, eikä sitä kaikesta vaivannäöstä huolimatta kuitenkaan näytä samalta kuin kaksikymppisenä. Olen saman ikäinen kuin sinä, mutta otan mieluummin muutaman kilon painonnousun ja lisäsentin vyötärölle kuin nyrpistelen ruokapöydässä.
Miksi minun pitäisi seuravaksi jättää jotain muutakin pois? Ja mitä esimerkiksi? Enkä minä aivan täysin ole sokereita ja viljoja hylännyt, syön niitä edelleen silloin tällöin, esim. joka viikonloppu, mutta en enää päivittäin syö leipää ja joka lounaalla makaroonia kuten ennen. Ja ainoa asia mihin tuo ruokavaliomuutos on oikeastaan vaikuttanut, on naaman iho. Ennen naamani oli rasvainen ja hilseili, se rasvainen iho siis hilseili kun se uusiutui niin kovaa tahtia, ja kun jätin viljat ja sokerit vähiin, niin naaman rasvaisuus ja hilseily loppui.
En noudata äärimmäisen tiukkaa ruokavaliota, enkä jaksa treenata. Syön vain todella vähän viljoja ja sokeria, ne eivät enää päivittäiseen ruokavalioon kuulu. Ja autottomana ihmisenä kuljen 2 km työmatkan ja 1 km kauppamatkan pyörällä, ja istumatyön vastapainona jumppaan etten jumitu. En kutsuisi sitä äärimmäisen tiukaksi ruokavalioksi ja rankaksi treenaamiseksi...
Mistä päättelet että nyrpistelen ruokapöydässä? Siitäkö, että otan perunan sijaan porkkanaraastetta?
Eikä tämä mitenkään vaivannäköä vaadi, että jättää leivän ostamatta ja leivän voitelun ja leikkeleiden tälläämisen sijaan paistaa munakkaan.
Eipä voi muuta kuin todeta, että lihominen on laiskuutta, kaikki syyt siihen tekosyitä, ja lihavien asenne hapanta kuin pillumehu :D
Vai että hirveä vaivannäkö jättää leipä ostamatta ja makaroonin sijaan syödä vihanneksia... Melkoista laiskuutta ;)
Läskeille kaikki on vaivalloista ja hankalaa.
No huh, onpas sulla menny päivä ihan pilalle kun tuollasta oot joutunu miettimään :(
Aina hauskaa kun huomaa kouluvuosien hottiksen rupsahtaneen 😂 Minä luokan harmaa varpunen olen pitänyt kropastani huolta ja opiskellut hyvän ammatin 👍
N28
Ei millään pahalla, mutta vaikutat hieman narsistiselta persoonalta. Emme me palstalaiset pyöri ympärilläsi vuosien päästä emmekä tunne sinua. Mulla on perhe,
työt, harrastukset, matkat ym. En ehdi pyöriä ulkonäön ympärillä ollenkaan,
enkä varsinkaan kuvittele että muut pyörivät ulkonäköni ympärillä. Se ei kiinnosta kuin ehkä vähän miestäni😉, joskus. Olen normipainoinen ja nätti kuitenkin.
Kuvailemasi tuttava voisin olla minä. Näiden viiden vuoden aikana olen menettänyt kaksi lasta, lapseni on käynyt läpi vakavan sairauden, olen sairastunut vakavaan masennukseen ja menettänyt työkykyni. Mutta minä selvisin siitä. Näen tuttavien järkyttyneet ilmeet, mutta en jaksa ja koe tarpeelliseksi selitellä. Rakastan nyt peilistä katsovaa ihmistä enemmän kuin aiemmin. En tiennyt miten vahva olen! Katso sinäkin häntä armollisesti, lempeästi ja rakastavasti. Ehkä hän tarvitsee nyt sinulta muuta kuin kauneusvinkkejä ja kauhistelua.
Ja miehet ne harmaantuu ja komistuu vuosi vuodelta..
Ainoa, mikä ei sinulta ajan kuluessa muutu mihinkään, on vit*umainen luonne.