Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rippijuhla-ahdistus

Vierailija
17.06.2023 |

Ei tarjottavat, ei sää, ei rippilapsi itse. Mutta ei meidän perheellä ole tuttavapiiriä jota kutsua! Isovanhemmat tulee. Nuori itse odottaa isoja juhlia, ei tule tapahtumaan:(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rippijuhliin kutsuttu ne ihmiset, jotka olleet ristiäisissä. Ei ne ole mikään iso tapahtuma vaan kirkkokahvit läheisten kanssa.

Vierailija
2/18 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, rippilapsi eroaa kolmen vuoden päästä kirkosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keiden nuori sitten olettaa tulevan, kun isoa tuttavapiiriä ei ole?

Vierailija
4/18 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään pitäisi ryhtyä joksikin varasukulaiseksi kun omaa sukua ei minulla ainoana lapsena ole. Siten ei tietenkään myöskään ole pyydetty kummiksi ikinä jne. Vanhemmatkin ovat jo haudassa.

Ihan mielelläni kävisin jotain rippilasta ilahduttamassa. Haluaisin tietää hänestä jotain ennakkoon ja tietenkin antaa pienen, mutta hyödyllisen lahjan. Luultavasti paras lahja olisi se, että olen perusluonteeltani iloinen ja puhelias sekä maailmanmenosta kiinnostunut.

Mitäs rippilapsi aikoo peruskoulun jälkeen tehdä? Onko unelma-ammattia mielessä vai vaihteleeko mielialan mukaan?

Vierailija
5/18 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän asian kanssa on kipuiltu meillä myös, kun niitä sukulaisia ei vaan ole. Mummo ja vaari on käyneet kun mahdollista, toinen vaari oli kuollut ja toinen mummo sairas. Lisäksi vierasjoukossa oli lasten täti silloin kun töiltään ehti.

On vaan pitänyt lasten sopeutua siihen, ettei synttäreillä, rippi- ja yo juhlissa paljon porukkaa ole.

Vierailija
6/18 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voi kutsua esim.naapurin, lasten sisarusten kavereita tai kummeja, nuoren vanhempien kavereita...

Vierailija
7/18 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai rippijuhlat yleensä mitkään suuret jyhlat olekaan? Meillä ei ollut elossa kummatkaan isovanhemmatkaan.

Vierailija
8/18 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure meitä on monta.

Meillä mummo ja pappa sekä täti juhlissa ja silti ihana päivä ja lapsi tyytyväinen. 🤗

Omat juhlani olivat ahdistavat, kun äiti kutsui koko suvun, joista en suurinta osaa edes tuntenut..

Vierailija
9/18 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli just lapsen ammattiinvalmistumisjuhlat. Sukua ei enää ole. Lapsi oli kutsunut kavereitaan ja sisaruksetkin omia kavereitaan. Oli kivat juhlat.

Rippijuhlat ei minusta niin isot juhlat tarvi ollakaan.

Vierailija
10/18 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä omalla perheellä tehdä jotain kivaa. Käydä vaikka ravintolassa syömässä tms.

Vierailija
11/18 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäisikö sen nuoren kanssa keskustella, että ketä mahdollisesti haluaa kutsuttavan, kun sukua ei ole?

Omissa rippijuhlissa taisi olla mummo ja ukki, kummisetäni, kummitätini puolisonsa ja lapsensa kanssa sekä enoni puolisonsa kanssa. Ai niin ja tuttavaperhe jossa 3 henkilöä.

Vierailija
12/18 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ahdistus oli minulla. Lapsi olisi halunnut isot juhlat. Asutaan alueella, jossa paljon varakkaita, ja kaverit pitivät puutarhajuhlia tai vuokrasivat tilan. Omat vanhempani kuolleet, ollaan miehen kanssa molemmat ainoita lapsia, tytöllä ei siis tätejä/setiä/serkkuja. Miehen vanhemmat tulivat, kummit onneksi pääsivät ja pyysin lisäksi pari etäisempää sukulaista, joiden kanssa olen itse ollut tekemisissä. Juhlat olivat kuitenkin lämminhenkiset ja mukavat. Nyt on sitten alkanut jo keskustelu, miten haluaa kuitenkin isot ylioppilasjuhlat.

Vierailija
13/18 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ahdistella asioista joille ei vaan voi mitään.

Rippijuhlat ovat mielestäni sukujuhlat ja jollei sitä isoa sukua ole, niin ei voi mitään. Juhlia voi silti.

Vierailija
14/18 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iso suku. Kuitenkin olen kutsunut rippijuhliin vain lapsen isovanhemmat ja kummit. Kavereitaan on saanut kutsua, jos on halunnut.

Vierailija
15/18 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä omalla perheellä tehdä jotain kivaa. Käydä vaikka ravintolassa syömässä tms.

Me kävimme rippilapsen ja kummiensa kanssa ravintolassa syömässä. Hän kysyi, että saako juoda alkoholitonta viiniä ruoan kanssa ja se sopi kun kerran oli kyse lähinnä perhepiirin paremmasta ateriasta. Olin ylpeä, että rippilapsi ei räplännyt kännykkää ja puhui kaikkien kanssa, vaikka oli pahimmassa murrosiässä silloin.

Vierailija
16/18 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs ovat rippilapsen kummit, vanhempien sisarukset, serkut?

Vierailija
17/18 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Meilläkin 2 isovanhempaa kuollut, 2 huonokuntoista. Yhden tädin voisi kutsua. Varmaan oman perheen porukalla juhlitaan. Tulee edulliseksi.

Vierailija
18/18 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi perustaa joku varasululaispankki. Perheet ja yksinäiset varasukulaiset ilahtuisivat ja voisivat tukea toisiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi