Sanat, jotka pitäisi ehdottomasti kieltää?
Aloitan: Mensurätti
Vain yksi sana per viesti, että on helppo peukuttaa
Peukku ylös = samaa mieltä
Peukku alas = eri mieltä
Kommentit (61)
Valtaosa lällätysmäisistä politiikkasanoista;
Persut
Vassarit
Sinipunavalkokeltamulta
"Ei jatkoon." Alkaa olla jo aika väsynyt kommentti.
rodullistettu
(Onko ihan pakko apinoida kaikki ne amerikkalaiset idioottimaisuudet jotka johtuu siitä että ne oli liian laiskoja poimimaan puuvillaa itse? Ei pitäis olla.)
Vierailija kirjoitti:
'Pitkällä tähtäimellä' (tähtäin ei ole pitkä, vaan tähtäys, oikea muoto on siis 'pitkällä tähtäyksellä').
“Pitkällä tähtäimellä” on oikein koska fyysisesti pidemmässä tähtäimessä on yleensä tehokkaampi optiikka jolla näkee kauemmaksi ts. sillä pystyy tähtäämään kohdetta, joka on kauempana.
IIPPARI. Kuulin bussissa kuinka teinityttö sanoi toiselle "annax mun iipparin" (tarkoitti iPhonea)
Pitkässä juoksussa
(p.o. ”pitkällä tähtäimellä”, tuo toinen on iljettävä anglismi.)
Ulla.tus täällä aina kun joku maahis tehnyt jotain rikollista.
Miehenvittu/miehenpillu on niin rujo ilmaisu että sen voisi kieltää 😳
Asberger huonosti kasvatetusta lapsesta - siis se diagnoosi, jonka varjolla uniikit lumihiutaleet saavat perseillä mielin määrin...
Vierailija kirjoitti:
'Pitkällä tähtäimellä' (tähtäin ei ole pitkä, vaan tähtäys, oikea muoto on siis 'pitkällä tähtäyksellä').
Tähtäämisen pituus ei auta. Kun ei osaa ampua niin ei osaa eikä se siitä parane vaikka tähtäilisi tunnin. Tuolla viitataan siihen että tähdätään kauempana olevaan maaliin ja sitä varten tarvitaan "pitkä tähtäin".
https://www.kiikaritahtain.fi/category/kiikaritahtaimen-valintaopas/
värimaailma
voiko typerämpää hokemaa olla. vessa on valkoinen, tää värimmailma on niiiin väärä mulle. laitetaan kaikki harmaaksi. nyt tää värimaailma on niiin oikee...mit vit???? silkkaa idiotismia.
Vierailija kirjoitti:
Asberger huonosti kasvatetusta lapsesta - siis se diagnoosi, jonka varjolla uniikit lumihiutaleet saavat perseillä mielin määrin...
mikä on asberger? aspergerin tiedän, tuota en. vai kuuluuko sarjaan panaani ja burilainen?
Triggeröityä. Oliko edes oikein kirjoitettu, ihan sama.
Tuoksutella, tuoksuttelu