Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen äitienpäivää teillä juhlitaan?

hämmentynyt äiti
11.05.2019 |

Meillä on pieni lapsi mieheni kanssa. Emme ole naimisissa. Mies ilmoitti juuri, että hänelle äitienpäivä on kirjaimellisesti äitienpäivä, eli hänelle ensisijaista on juhlia sitä oman äitinsä kanssa. En ollut uskoa korviani, ja tietysti tästä tuli paha mieli, epäuskoinenkin. Ajattelevatko miehet yleensäkin näin? En odota mitään ihmeellistä palvontaa äitienpäivänä, mutta kyllä se mielestäni on lapsiperheessä ennenkaikkea perhejuhla, toki myös isoäitejä muistetaan siinä samassa. Ilmeisesti mies halusi tällä kertoa että mitään erityistä muistamista ei häneltä olisi tulossa huomenna. Mitä kokemuksia on muilla?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tietysti. Toki viedään kukat myös omille äideillemme, mutta minä olen meidän perheemme äiti.

Vierailija
2/53 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun. Molemmille isoäideille lähettiin kortit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman äidin. Eli minulla minun äitini, lapsillani taas heidän äitinsä eli minun. 

Vierailija
4/53 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isomummon. Hänestähän kaikki on alunperin lähtenyt. Isomummon luokse kokoonnutaan kaikki.

Ethän sinä ole miehesi äiti! Ei hänen tarvitse sitä sinun kanssasi juhlia, vaan tietysti oman äitinsä kanssa.

Vierailija
5/53 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun. Äitini on kuollut ja miehen äidistä ei ole kuulunut mitään nyli kymmeneen vuoteen. Lapsenlapsia ei ole.

Vierailija
6/53 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia lähipiirin äitejä juhlitaan, minua, omaa äitiäni, anoppia, siskojani, mummoani. Miehellä ei ole sisaruksia ja mummot jo kuolleet joten siksi listassa miehen puolelta vain anoppi. Aamulla oman perheen kesken ja aamupäivällä minun suku kokoontuu äitini luokse. Iltapäivällä juhlimme miehen suvun kanssa. En ymmärrä miksei kaikkia äitejä voitaisi juhlia samalla vaan jotkut prinsessat vaativat että omat lapset ja mies saavat juhlia vain sen yhden äitiyttä.

Vierailija
7/53 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa tehdä kuten haluaa. Saa mennä yksin katsomaan äitiään. Valitettavasti miehen päätös ei kuulu sinulle tai lapsellesi.

Vierailija
8/53 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mies saa muistaa omaa äitiään.

Vierailija
9/53 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi haluaa vaan päästä helpommalla eikä sitä huvita järkätä sulle mitään. 

Vierailija
10/53 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isomummon. Hänestähän kaikki on alunperin lähtenyt. Isomummon luokse kokoonnutaan kaikki.

Ethän sinä ole miehesi äiti! Ei hänen tarvitse sitä sinun kanssasi juhlia, vaan tietysti oman äitinsä kanssa.

Olen mieheni lasten äiti, ja lapset juhlivat äitiä yhdessä isänsä kanssa. Samoin meillä toimitaan isänpäivänä, minä ja lapset juhlimme yhdessä isää.

eri

Vierailija
11/53 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman äidin kanssa tietysti. En ole miehelleni äiti! Hyi olkoon! Olen hänen vaimonsa. Onko kivaa illalla, kun mies äidin viereen pötkähtää?

Vierailija
12/53 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex oli samanlainen, eihän se kivalle tuntunut. Lapsen ollessa pieni sain äitienpäiväkortin ex-anopilta:/

Lopputulos tästä miehen tavasta muistaa vain omaa äitiään on se, ettei poikamme oikein tajua että hänen pitäisi nyt muistaa minua.

Ehkä se on omaa tyhmyyttäni, mutta monet itkut olen itkenyt äitienpäivän takia.

Vierailija
13/53 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitienpäivä on etenkin pienten lasten juhla, useimmat lapset juhlivat mieluusti omaa äitiään, eivätkä istu satoja kilometrejä autossa singahtelemassa koko suvun luona... aikuiset lapsettomat menköön juhlimaan sinne minne haluavat, mutta lapsiperheen hajoaminen äitienpäiväjuhlintaan eri sukuihin on lähinnä outoa, miten lapset jaetaan äidinäidin vai isänäidin luo?

Ap:n menee helpon kautta oman äidin valmiiseen pöytään sen sijaan, että järjestäisi omien lasten äidille äitienpäivän.

Vierailija
14/53 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia lähipiirin äitejä juhlitaan, minua, omaa äitiäni, anoppia, siskojani, mummoani. Miehellä ei ole sisaruksia ja mummot jo kuolleet joten siksi listassa miehen puolelta vain anoppi. Aamulla oman perheen kesken ja aamupäivällä minun suku kokoontuu äitini luokse. Iltapäivällä juhlimme miehen suvun kanssa. En ymmärrä miksei kaikkia äitejä voitaisi juhlia samalla vaan jotkut prinsessat vaativat että omat lapset ja mies saavat juhlia vain sen yhden äitiyttä.

Ehkäpä siksi että isoäidit voivat asua satojen kilometrien päässä, saaden onnittelukortit.

Vierailija
15/53 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ja mummojen. Meillä on semmonen vanhanaikainen suhde, että tykätään ilahduttaa toisiamme. Niinpä sekä isän-että äitienpäivänä juhlitaan aamulla kotona. Ja iltapäivällä käydään isovanhemmilla. Ap:n kuvaama tilanne tuntuu jotenkin valtapelilyä miehen taholta, miksi hän haluaa pahoittaa mielesi?

Vierailija
16/53 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi muistaa omaa äitiään. Vauva ei voi sitä vielä tehdä, odottele muutama vuosi rauhassa. Sinunkin kuuluisi mennä oman äitisi luokse  tai mummosi luokse. Avomiehesi on oikeassa. Avopuolisot vaihtuvat, äiti pysyy aina äitinä. Näin se on.

Vierailija
17/53 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun vai miehesi isomummun?

Vierailija
18/53 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun vai miehesi isomummun?

Minun tietysti, ei hän ole mieheni isomummo. Mieheni äiti ja isoäiti ovat kuolleet.

Vierailija
19/53 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi muistaa omaa äitiään. Vauva ei voi sitä vielä tehdä, odottele muutama vuosi rauhassa. Sinunkin kuuluisi mennä oman äitisi luokse  tai mummosi luokse. Avomiehesi on oikeassa. Avopuolisot vaihtuvat, äiti pysyy aina äitinä. Näin se on.

Siksi miehen pitäisi "auttaa" lasta näin ensimmäisinä vuosina. Ap on äiti, miksi juuri hänen pitäisi jäädä täysin huomiotta nyt, kun (ensimmäinen?) äitienpäivä on hänelle erityisen tärkeä?

Vierailija
20/53 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tietenkin. Sinä olet nyt teidän yhteisen lapsen äiti, eli sinua kuuluu ensisijaisesti juhlia. Sitten vasta omia äitejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän