Miehellä oli suhde, miten tästä selviää?
Lyhykäisyydessään kysymys otsikossa. Mitä teit? Lähinnä kaipaan vinkkejä siihen miten saan itseni ylös ja motivoitua. Miestä en aio tässä vaiheessa jättää.
Kiitos etukäteen kaikille vastauksille ja hatunnostot saman kokeneille selviytyjille.
Kommentit (501)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon tuon saman kokeneena, että itsesi vuoksi etsi nyt rauhassa itsellesi asunto, järjestä elämäsi ja sitten ota avioero. Tai sitten ilmoitat, että.lunastat kotinne itsellesi ja mies saa lähteä. Tuohon suhteeseen ei kannata jäädä.
Ensinnäkin, menee vuosia, että saat itsesi tuosta kasaan. Menee vuosia, että saat jonkunlaisen luottamuksen rakennettua mieheen uudelleen. Ne vuodet on hirveitä teille molemmille, vielä kamalampaa, kun lapset joutuvat sitä katsomaan.
Kerran petturi, aina petturi. Voin kertoa, että ei ole herkku olo, kun paljastuu, että mies, johon olet sitä luottamusta rakentanut uudelleen, menee ja pettää taas. Jos luonne on tuo, että oman vaimon selän takana pelaa pelejä, niin se ei siitä muutu.
Pettämisestä toipumiseen menee 2-4 vuotta. Jos jäät nyt tuohon roikkumaan, niin se on hukkaan heitettyä aikaa.
Olen eri mieltä saman kokeneena.
Minulla ei mennyt vuosia saada itseni kasaan, pikemminkin muutamia kuukausia. Mutta minulla onkin aina ollut vahva itsetunto.
Kerran petturi ei ole aina petturi, virheistä voi oppia eikä samaa virhettä kannata toistaa.Meillä keskusteltiin asiat perusteellisesti, laitettiin vaakakuppeihin hyvät ja huonot asiat ja luotiin pelisäännöt tulevaisuudelle. Hyvien asioiden vaakakuppi painui pohjaan asti ja huonojen kuppi oli varsin kevyt. En ole katunut koskaan sitä, että jäin ja pelastimme avioliittomme ja lastemme kodin.
Olkoon kuinka klisee tahansa, mutta meidän avioliittomme muuttui entistäkin paremmaksi vaikkei siinä mitään valittamista ollut aiemminkaan. Mies ikäänkuin heräsi unesta, ettei hän voikaan saada ihan kaikkea ja hän havahtui siihen, mitä olisi voinut joutua heittämään pois, mistä luopumaan. Ja tästä kaikesta on jo niin kauan aikaa, että voin todellakin pihua kokemuksen syvällä rintaäänellä.
Kyllä ihminen voi muuttua ja voi aikaansaada paremman suhteen silloin, kun molemmat käsittelevät ongelmat ja on yhteinen tahto.
Minun ja avomieheni suhde muuttui myös paljon paremmaksi, kun mies petti ja se tuli ilmi. Minullakin on hyvä itsetunto ja mies tietää sen. Eikä tarvinnut kasata itseään vuosia ja hyvin menee edelleen. Yhdessä oltu 20 vuotta.
En minäkään ymmärrä, että heti pitää erota jos/kun on pettänyt? Yleisin neuvo on näillä palstoilla: Jätä se!
Emme tiedä, emme tunne ihmisiä, heitä persoonina tai mitään heidän tavoistaan arjestaan , elämästään. Siksi en neuvoisi mitään ehdotonta kenellekään.
Luulisin, että ap haluaa eniten rakentavia neuvoja miten edetä ja miten pääsisi takaisin tasapainoiseen perhe/parisuhde-elämään.
Ihanaa, mutta toisaalta hyvin surullista kuinka nämä naiset, jotka ovat jääneet roikkumaan pettävään mieheensä, yrittävät vakuuttaa muille, ja varmaan itselleenkin, kuinka hyvä itsetunto heillä on. Hellyyttävää, mutta säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä jäisin suhteeseen pettäjän kanssa, miettisin koko ajan sitä, että mies halusi ne yhteiset hetket sen toisen naisen kanssa, juttelun, seksin, kaiken. Hän oli silloin mieluummin siellä kuin minun kanssani. Siksi en jäisi, enkä jäänyt. En riittänyt silloin. En halunnut, että mies tyytyy minuun, koska halusin olla hyvä ja paras koko ajan. Siksi erosin.
Lisään sen, että ehdotin kyllä miehelle, että voidaan kokeilla jatkaa yhdessä, jos minä saan hankkia oman sivusuhteen ja pitää sitä jonkin aikaa ja mies on minun roolissani uskollisena kotona. Se ei käynyt miehelle.
Minä pistin miehen ulos elämästäni. En ole sitä ratkaisua katunut. Valehteli minulle suoraan päin naamaa monta kertaa. Jos haluaa vaimon, jolle voi valehdella, niin on ihan vapaa minun puolestani etsimään itselleen sellaisen. Minä haluan rehellisen miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon tuon saman kokeneena, että itsesi vuoksi etsi nyt rauhassa itsellesi asunto, järjestä elämäsi ja sitten ota avioero. Tai sitten ilmoitat, että.lunastat kotinne itsellesi ja mies saa lähteä. Tuohon suhteeseen ei kannata jäädä.
Ensinnäkin, menee vuosia, että saat itsesi tuosta kasaan. Menee vuosia, että saat jonkunlaisen luottamuksen rakennettua mieheen uudelleen. Ne vuodet on hirveitä teille molemmille, vielä kamalampaa, kun lapset joutuvat sitä katsomaan.
Kerran petturi, aina petturi. Voin kertoa, että ei ole herkku olo, kun paljastuu, että mies, johon olet sitä luottamusta rakentanut uudelleen, menee ja pettää taas. Jos luonne on tuo, että oman vaimon selän takana pelaa pelejä, niin se ei siitä muutu.
Pettämisestä toipumiseen menee 2-4 vuotta. Jos jäät nyt tuohon roikkumaan, niin se on hukkaan heitettyä aikaa.
Olen eri mieltä saman kokeneena.
Minulla ei mennyt vuosia saada itseni kasaan, pikemminkin muutamia kuukausia. Mutta minulla onkin aina ollut vahva itsetunto.
Kerran petturi ei ole aina petturi, virheistä voi oppia eikä samaa virhettä kannata toistaa.Meillä keskusteltiin asiat perusteellisesti, laitettiin vaakakuppeihin hyvät ja huonot asiat ja luotiin pelisäännöt tulevaisuudelle. Hyvien asioiden vaakakuppi painui pohjaan asti ja huonojen kuppi oli varsin kevyt. En ole katunut koskaan sitä, että jäin ja pelastimme avioliittomme ja lastemme kodin.
Olkoon kuinka klisee tahansa, mutta meidän avioliittomme muuttui entistäkin paremmaksi vaikkei siinä mitään valittamista ollut aiemminkaan. Mies ikäänkuin heräsi unesta, ettei hän voikaan saada ihan kaikkea ja hän havahtui siihen, mitä olisi voinut joutua heittämään pois, mistä luopumaan. Ja tästä kaikesta on jo niin kauan aikaa, että voin todellakin pihua kokemuksen syvällä rintaäänellä.
Kyllä ihminen voi muuttua ja voi aikaansaada paremman suhteen silloin, kun molemmat käsittelevät ongelmat ja on yhteinen tahto.
Minun ja avomieheni suhde muuttui myös paljon paremmaksi, kun mies petti ja se tuli ilmi. Minullakin on hyvä itsetunto ja mies tietää sen. Eikä tarvinnut kasata itseään vuosia ja hyvin menee edelleen. Yhdessä oltu 20 vuotta.
En minäkään ymmärrä, että heti pitää erota jos/kun on pettänyt? Yleisin neuvo on näillä palstoilla: Jätä se!
Emme tiedä, emme tunne ihmisiä, heitä persoonina tai mitään heidän tavoistaan arjestaan , elämästään. Siksi en neuvoisi mitään ehdotonta kenellekään.
Luulisin, että ap haluaa eniten rakentavia neuvoja miten edetä ja miten pääsisi takaisin tasapainoiseen perhe/parisuhde-elämään.
Ihanaa, mutta toisaalta hyvin surullista kuinka nämä naiset, jotka ovat jääneet roikkumaan pettävään mieheensä, yrittävät vakuuttaa muille, ja varmaan itselleenkin, kuinka hyvä itsetunto heillä on. Hellyyttävää, mutta säälittävää.
Huvittavaa, mutta ihmiset on tuollaisia.
Paras on sen pettäjän miehen avautuminen, pitkä litania pershäiriöisen selitystä miten muna sykähti.
Ei kannata kyselllä täällä miten eteenpäin, kun palsta on täynnä katkeria petettyjä naisia, joiden ainoa neuvo on, että eroa.
Olisi mielenkiintoista ja virkistävää kuulla edes yhden naisen tarina, joka on itse pettänyt, ollut ehkä jonkinmoinen suhdekin ja jäänyt kiinni, eikä ole seurannut eroa.
Ja mieskään ei halunnut eroa, vaan antoi anteeksi, halusi jatkaa, eikä nainenkaan loppupelissä halunnut erota, kunhan vaan etsi uusia kokemuksia ( valloituksia, ihailua..)ja irrotteli liikaa. Miten on ?
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni oli toinen suhde seitsemän vuotta. Nainen halusi ilmoittaa asiasta minulle asiasta itse, sillä vaati miestäni tekemään valinnan.
Koska tunsin naisen pintapuolisesti ensimmäinen reaktio oli huvittuneisuus ja sitten loukkaantuminen, että olisi mies voinut edes minua paremman valita. Olisi, mistä olla kateellinen. Nainen oli tavallinen sihteerikkö, älyllisesti keskitasoa ja vähän junttimaiset käytöstavat. Ei edes minua kauniimpi ulkoisesti. Mieheeni vetosi nimenomaan naisen kiltteys, tasainen luonne ja palvonta.
Mietin viikon, omissa oloissani, mitä teen: lähdenkö vai jatkanko. Sitten ilmoitin, että jään ja listasin mihin asioihin suhteessa panostetaan ja mitä taloudellista kivaa haluan elämääni niin kuin esim. isomman asunnon. Kaikki toteutuivat ja mies oli hyvin nöyrää poikaa pitkän aikaa.
Tottakai rakkaus miestä kohtaan muuttui. Sydän oli vakuumissa pitkän aikaa,, mutta anteeksi olen antanut. Mieheni haki itseään, pelkäsi antautua vakavaan suhteeseen kanssani ja koetti kiemurrella parisuhteen haasteista irti pelleilemällä naismaailmassa makuukammareiden sankaria.
En koskaan suuttunut toisella naiselle. Ei se hänen syytään ollut, millainen mies on. Ja muutenkin ajattelin, miten vakavan virheen mies teki minun suhteeni tuhoamalla välillämme sen tärkeimmän eli luottamuksen. Koska mies muuten on mukava tyyppi jäin sitten elämään sen muuten mukavan tyypin kanssa, mutta osan minusta hän menetti lopullisesti.
Muista siis, että se mitä miehesi tekee on hänen elämäänsä ja hänen vastuullaan. Olet viaton osapuoli, turvallisuutesi järkkynyt, mutta usko tai älä ottaessasi haasteen vastaan tulet oppimaan todella paljon asioita itsestäsi ja ihmisistä. Se oppi on ehkä tärkeintä ihmisen elämässä kuin lillua helpointa elämäntietä eteenpäin. Kaikesta suuttujia ja valittajia riittää, mutta sinusta tulee tämän prosessin jälkeen viisas nainen. Voimia!
No onkos se mies nyt uskollinen ja sinä miehen täyden rakkauden arvoinen, kun 7v rakasti toista? Pakko sanoa et määritellessäsi toisen ihmisen itses alapuolelle kerrot samalla ettei sulla ihan puhtaat jauhot pussissa ole. Sinä valitset mitä haluat, mut ei tuota kyllä toisille kannata suositella.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kyselllä täällä miten eteenpäin, kun palsta on täynnä katkeria petettyjä naisia, joiden ainoa neuvo on, että eroa.
Olisi mielenkiintoista ja virkistävää kuulla edes yhden naisen tarina, joka on itse pettänyt, ollut ehkä jonkinmoinen suhdekin ja jäänyt kiinni, eikä ole seurannut eroa.
Ja mieskään ei halunnut eroa, vaan antoi anteeksi, halusi jatkaa, eikä nainenkaan loppupelissä halunnut erota, kunhan vaan etsi uusia kokemuksia ( valloituksia, ihailua..)ja irrotteli liikaa. Miten on ?
Siitä on tutkimuksiakin ettei miehet anna pettämistä anteeksi, naiset antaa yleensä aina anteeksi ja jatkaa siihen asti, että se pettäjä jättää sen.
Joten voi olla vaikeaa löytää tarinaa siitä miten nainen petti, etsi uusia kokemuksia, ja mies ei jättänyt.
No mä olen pettänyt nainen, joka sai jäädä.
Vierailija kirjoitti:
No siis itse asiassa pyysin vinkkejä vain siihen, miten petetyt ovat itsensä kasanneet. Mutta oli täällä pettäjä nainenkin joka kertoi positiivisen kokemuksensa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä on tutkimuksiakin ettei miehet anna pettämistä anteeksi, naiset antaa yleensä aina anteeksi ja jatkaa siihen asti, että se pettäjä jättää sen.
Joten voi olla vaikeaa löytää tarinaa siitä miten nainen petti, etsi uusia kokemuksia, ja mies ei jättänyt.
Itse asiassa löytyi ainakin yksi ja vielä ollut lehdessä:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis itse asiassa pyysin vinkkejä vain siihen, miten petetyt ovat itsensä kasanneet. Mutta oli täällä pettäjä nainenkin joka kertoi positiivisen kokemuksensa.
AP
Googlettamalla löytyy aika paljon artikkeleita yms aiheesta. Kenenkään toisen positiivinen tai negatiivinen kokemus ei kerro miten anteeksianto sinulta onnistuu. Enemmän on merkitystä omalla persoonallasi ja ihmissuhdehistoriallasi. Muistelen lukeneeni, että ihmisellä, jolla on paljon negatiivisia kokemuksia menneisyydessään (muissakin kuin parisuhteessa), on hankalampaa toipua pettämisestä.
Haisiko miehen kulli vieraalle pillulle?
Aika parantaa kaiken p..askan.
10 vuotta ja et muista koko äijää
On mielenkiintoista lukea näitä mielipiteitä.
Kannattaisi muistaa myös että miehet ja naiset ovat erilaisia, kaikesta nykyisestä tasa-arvo vouhotuksesta huolimatta.
Joku pikapano jollakin reissulla ei todellakaan ole koko elämän kaatamisen paikka, avioerolla.
Jos taas miehellä on pysyvämpi ja pitkähkö suhde toisen naisen kanssa, mies saa varmasti molemmista suhteista jotain; ei ole halua erota perheestään, mutta ei myöskään halua toista naista pysyväksi kumppaniksi. Aikojen alusta asti on miehillä ollut rakastajattaria, mutta myös naisilla rakastajia.
Usein toinen nainen/mies on pelkkä seksisuhde, lepopaikka, jossa toinen ei vaadi mitään, kuten perussuhteessa.
Jos suhde on pelkkään seksiin perustuvaa, siitä ei kannata edes olla huolissaan.
Tosi huolissaan kannattaa olla, jos mies / nainen todella rakastuu tähän toiseen. Se taitaa olla useimmissa tapauksissa eron paikka.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos avo/avioliitto on pelastettavissa se kannattaa pelastaa. Kummankin pitää vaan "nöyrtyä" omien heikkoukisiensa kanssa. Ja jos suhteessa on vielä tunteita jäljellä myös petettyä kohtaan, liiton jatkaminen on aivan varmasti mahdollista. Aivan tarpeeksi on jo tässä yhteikunnassa näitä heikoilla olevia, hampaat irvessä elämää jatkavia yksinhuoltajia.
Tosiasia on myös se, että lähes aina miehet ajattelevat asioita "fyysisesti", heille sukupuolivietti on
on ihan luontoäidin kohdusta annettu ja niin voimakas, että he ovat aina valmiina käyttämään sitä, levittämällä sieminiään niin laajalti kuin mahdollista. Moraaliin en tässä yhteydessä puutu.
yrittämässä elämässä eteenpäin, hampaat irvessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te voitte pitää noi petturi äijänne?? Sen takia ettei vaan kakkonen saa sitä?
Ne voi vähän aikaa olla pitämättä yhteyttä kakkosnaiseen ja jopa yrittää kotona parantaa liittoa.
Mutta jonkin ajan päästä alkaa taas yhteydenpito toisen naisen kanssa kun eivät pysty olemaan erossa toisistaan.
JNE. Sama toistuu.
Vaihtaisinko uskottoman miehen uuteen uskottomaan mieheen? Ei kiitos. Semmosiahan tuolla kierrossa olevat on. Joku syy kaikilla siihen eroon on, vai onko uskottomuus muka pahempi syy erota, kuin väkivalta, narsismi, alkoholismi, kyvyttömyys ratkaista ongelmia parisuhteessa, tai se että ei pystytä pitämään edes kipinää yllä parisuhteessa, eli siis se klassinen "kasvetttiin erilleen" jne?!? Monet on kyvyttömiä antamaan anteeksi, oppimaan virheistään, ja ymmärtämään toisen osapuolen näkökulman asioihin, eli on helpompi erota ja syyttää toista kaikesta.
Voisithan sinä vaihtaa se uskottoman miehen toiseen uskolliseen mieheen. Toisella kierroksella on myös sellaisia. On leskiä, jätetyksi tulleita tai muuten aiemmin vääränlaiseen avioliittoon eksyneitä ja siksi eronneita. Aika yksipuolinen näkemys eronneista miehistä.
Luulettekos te, että uskoton kertoo olleensa edellisessä suhteessaan uskoton?
Naapurin Erkki (55 v) ei ole ollut koskaan suhteessa eli ihan varmasti on ollut uskollinen. Siinä sinulle mies, jos et kykene luottamaan toisella kierroksella oleviin.
Naapurin Erkki on mulle liian hyvä, sillä multa on jo neitsyys mennyt ja Erkillä on varmaan poikuuskin tallella :).
Voin kertoa keinon jolla pääset hyvin eteenpäin. Hanki 2 miesrakastajaa ja katso mitä miehesi on mieltä. Pamautat sitten joskus tiedon ohimennen.
Vierailija kirjoitti:
On mielenkiintoista lukea näitä mielipiteitä.
Kannattaisi muistaa myös että miehet ja naiset ovat erilaisia, kaikesta nykyisestä tasa-arvo vouhotuksesta huolimatta.Joku pikapano jollakin reissulla ei todellakaan ole koko elämän kaatamisen paikka, avioerolla.
Jos taas miehellä on pysyvämpi ja pitkähkö suhde toisen naisen kanssa, mies saa varmasti molemmista suhteista jotain; ei ole halua erota perheestään, mutta ei myöskään halua toista naista pysyväksi kumppaniksi. Aikojen alusta asti on miehillä ollut rakastajattaria, mutta myös naisilla rakastajia.
Usein toinen nainen/mies on pelkkä seksisuhde, lepopaikka, jossa toinen ei vaadi mitään, kuten perussuhteessa.
Jos suhde on pelkkään seksiin perustuvaa, siitä ei kannata edes olla huolissaan.Tosi huolissaan kannattaa olla, jos mies / nainen todella rakastuu tähän toiseen. Se taitaa olla useimmissa tapauksissa eron paikka.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos avo/avioliitto on pelastettavissa se kannattaa pelastaa. Kummankin pitää vaan "nöyrtyä" omien heikkoukisiensa kanssa. Ja jos suhteessa on vielä tunteita jäljellä myös petettyä kohtaan, liiton jatkaminen on aivan varmasti mahdollista. Aivan tarpeeksi on jo tässä yhteikunnassa näitä heikoilla olevia, hampaat irvessä elämää jatkavia yksinhuoltajia.
Tosiasia on myös se, että lähes aina miehet ajattelevat asioita "fyysisesti", heille sukupuolivietti on
on ihan luontoäidin kohdusta annettu ja niin voimakas, että he ovat aina valmiina käyttämään sitä, levittämällä sieminiään niin laajalti kuin mahdollista. Moraaliin en tässä yhteydessä puutu.
yrittämässä elämässä eteenpäin, hampaat irvessä
En kyllä tiedä mitä tekemistä tuolla on ajattelemisen kanssa. Eiköhän siinä ennemminkin lennä aivot narikkaan.
Jos minä jäisin suhteeseen pettäjän kanssa, miettisin koko ajan sitä, että mies halusi ne yhteiset hetket sen toisen naisen kanssa, juttelun, seksin, kaiken. Hän oli silloin mieluummin siellä kuin minun kanssani. Siksi en jäisi, enkä jäänyt. En riittänyt silloin. En halunnut, että mies tyytyy minuun, koska halusin olla hyvä ja paras koko ajan. Siksi erosin.