Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehellä oli suhde, miten tästä selviää?

Vierailija
10.05.2019 |

Lyhykäisyydessään kysymys otsikossa. Mitä teit? Lähinnä kaipaan vinkkejä siihen miten saan itseni ylös ja motivoitua. Miestä en aio tässä vaiheessa jättää.

Kiitos etukäteen kaikille vastauksille ja hatunnostot saman kokeneille selviytyjille.

Kommentit (501)

Vierailija
81/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi mikä on varma: toista naista ei tosiaankaan ole jätetty, ainakaan puolta vuotta pidemmäksi aikaa. Tuskin edes tietää koko paljastumisesta.

T. Varatut miehet hyvin tunteva

ewwww. Oot oikee saastanen ammattimakaaja varattujen keskuudessa. Oot sairas ja oksettava jakorasia. "Värätyt miehet hyvin tyntevä"

Sit kohennat tissejäs ja otat selfien taas uudelle bongaamallesi varatulle miehelle. Ja tutustut. Miten muuten tuntisit ne hyvin.

HYIIII. VAI ootko strippari/maksullinen??

Ihan kaverin puolesta kysyn?

Huh, on tainut jäädä aamulääke ottamatta.

Vierailija
82/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukaisin ketjun ja ällistyin, miten suurin osa neuvoo heti ottamaan eron ?

Tosi mustavalkoista. On varmaan muitakin ratkaisuja jos pariskunta haluaa jatkaa yhdessä.  Ap:lle sanoisin, että voi mennä alkuun vaikka yksin puhumaan perheneuvolaan jos miehesi ei ole kypsä vielä käsittelemään asiaa.

Jos mies tulee mukaan ja haluaa jatkaa kanssasi, neuvoisin selvittämään parisuhteen hoitoon tarkoitetut viikonloppuleirit. Niistä olen  itse joskus lukenut ja moni pari on saanut "uuden alun" jatkaa parisuhdettaan/liittoaan.

Ymmärrän, että monet asiat kiertävät mieltä. Ja vaakakupissa on paljon, silloin kun on lapsia ja mahdollisesti velkaa asunnosta jne...

Kannattaa ottaa rauhallisesti ajan kanssa eikä tehdä mitään hätiköityä tyyliin, että tämä on tässä.

Tässä alkuneuvo: Listatkaa yhdessä mitkä asiat ovat hyvin liitossanne ja mitä vialla( muutakin kuin pettäminen). Mitä voisitte tehdä, jotta saadaan korjaus ? Mitä ette kumpikaan halua menettää ?

Kuka vaan meistä voi hairahtua, kun tulee tilaisuus. Naisvaltaisella työalalla tuli ajan oloon ilmi ( ns sisäpiiritietona) että yksi jos toinenkin työkavereista oli haksahtanut vieraan miehen sänkyyn, kun tuli tilaisuus.Osa piti suhdetta yllä vuosikausia. Osa sitten erosikin vuosien mittaan , osa jatkoi liittojaan, eikä tänä päivänäkään miehet tiedä vaimojensa hairahtaluista. Niin että, ei vaimotkaan ole "viattomia"- useinkaan, sanoisin oman kokemukseni kautta, että vaimo pettää useimmin kuin mies.

Tämä. Ihminen erehtyy, pettäminen on todella iso virhe. On jokaisen parin oma päätös miten jatketaan. En ihmettele että avioeroprosentti on niin hurja, kun edes tilanteesta sen enempää tietämättä yleinen neuvo on että sumeilematta lukot vaan vaihtoon ja vuosien elämänkumppani pihalle. Melko vihaista hommaa. Neuvoni: keskustelkaa, keskustelkaa ja keskustelkaa. Pohtikaa asioita myös erikseen ja hakekaa ammattilaisen apua. Tämänkin jälkeen on tottakai mahdollista päätyä eroon, mutta asia on ainakin jollain tapaa silloin käsitelty ja elämän jatkaminen erikseen helpompaa. On olemassa myös pareja, jotka ovat jatkaneet ja ovat erittäin tyytyväisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,

Sovitte avoimen suhteen, myös sinulla oikeus pettää ja pitää hauskaa muitten kanssa.

Vältyt pettymykseltä kun taas jää ukkosi kiinni sivusuhteesta.

Vierailija
84/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

22, esität vahvaa mutta oikeasti et taida uskoa saavasi muuta miestä kuin tuon sääliön ja yksin et osaa olla.

Vastaan nyt 22 puolesta, koska paljon samoja ajatuksia. Asia ei ole niin mustavalkoinen. On punnittava lapset, pitkä historia, arvioitava tulevaisuuden mahdollisuudet miehen kanssa ja ennenkaikkea arvioitava, mikä oikeasti on mennyt rikki. Jotenkin hassu ajatus, että kaiken vuosien hyvän ja arvokkaan heittäisi hukkaan siksi, että mies oli hetken maailman suurin mulkku. En myöskään ymmärrä mitä hyötyisin siitä, että laittaisin nyt koko oman ja lasten elämän uudelleen. Ihan yhtä rikki olisin varmasti siellä omassa asunnossanikin ja ihan yhtälailla tarvitsisin sielläkin vinkkejä siihen, miten MINÄ selviän. 

Voi toki olla, ettei tästä tule mitään ja ero on joka tapauksessa edessä. Mutta en aio rikkoa lasteni perhettä ainoastaan siksi, että minusta tuntuu pahalta. Siksi haluan katsoa nämä kortit loppuun asti. En tosin millään marttyyriasenteella, enkä halua suhdetta joka perustuu sille, että mies lopun elämäänsä tätä minulle hyvittää. 

- AP

Eikös se ole MIES, joka on sen lasten perheen ollut valmis rikkomaan ja heittämään kaiken hyvän menemään?

SINÄKÖ tässä olisit vastuussa perheen hajoamisesta? Ja se pahis?

Lapset myös varmasti vaistoavat jollakin tavalla tapahtuneen muutoksen, vaikka ette fyysisesti eroaisikaan.

Vierailija
85/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa näiden toisia naisia halveksuvien tiedostaa, että ne varatut miehet ovat pitäneet heitä kuitenkin niin houkuttavina, että ovat olleet valmiita ottamaan riskin menettää oma vaimonsa.

Minä olen ollut molempia, petetty ja toinen nainen. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia. Joku toinen nainen oli joskus lämpimämpi ja tarjosi hetkiä, joita mieheni kaipasi. Sitten myöhemmin minä olin jollekin, itse asiassa useammalle miehelle fantasia, jota he jaksoivat piirittää pitkään saadakseen minut. Kukaan mies ei pettäisi, jos toinen nainen olisi inhottava luuska.

Vierailija
86/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

22, esität vahvaa mutta oikeasti et taida uskoa saavasi muuta miestä kuin tuon sääliön ja yksin et osaa olla.

Vastaan nyt 22 puolesta, koska paljon samoja ajatuksia. Asia ei ole niin mustavalkoinen. On punnittava lapset, pitkä historia, arvioitava tulevaisuuden mahdollisuudet miehen kanssa ja ennenkaikkea arvioitava, mikä oikeasti on mennyt rikki. Jotenkin hassu ajatus, että kaiken vuosien hyvän ja arvokkaan heittäisi hukkaan siksi, että mies oli hetken maailman suurin mulkku.

- AP

Huomautan, että 22:n miehellä oli suhde 7 vuotta. Mitään hetkellistä mulkkuutta siis ei todellakaan. Rakenna nyt sitten liittoa 7 vuoden petollisuuden jälkeen, huh huh!

Ja se mies etsi itseään seitsemän vuotta ,...vältteli parisuhteen haasteita

Vierailija
87/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää jäädä tuohon suhteeseen. Ei se muutu enää hyväksi. Miehesi on jo päättänyt lopettaa teidän suhteenne silloin kun lähti pettämään. Sen aikaa voit vielä roikkua, että saat asumiskuviot järjestettyä niin, etteivät lasten koulumatkat, kaverisuhteet ym. kärsi liikaa muutosta.

Vierailija
88/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mies jo satavarmasti jättänyt sen toisen naisen? Jos ei, ainoa neuvoni on jättää mies ihan heti ja välittömästi. Et välttämättä sittenkään saa miestä takaisin, mutta kärsimys lyhenee. Ja toisaalta, tuo on ainoa keino saada mies vapaaehtoisesti takaisin. Muulla tavalla kyhätyt systeemit eivät taida olla kovin kestäviä, koska mies ei tee sitä vapaasta halustaan. 

Kyllä on. Jätti heti kun sain tietää ja kerroin että kupit eivät ainakaan tämän takia mene jakoon. Ja olen varma että on ohi, muuten en tosiaan altistaisi itseäni tälle paskalle vaan hörppisin drinkkiä palmun alla samalla kun mies selittää lapsille mihin äiti meni ja kuka toi nainen on.

Eli jätti vain, koska jäi kiinni. Jos et olisi saanut tietää, hän jatkaisi suhdetta. Miten se olisi yhtään parempi tilanne? Mikset siis jo lähde palmun alle?

Vierailija
89/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa näiden toisia naisia halveksuvien tiedostaa, että ne varatut miehet ovat pitäneet heitä kuitenkin niin houkuttavina, että ovat olleet valmiita ottamaan riskin menettää oma vaimonsa.

Minä olen ollut molempia, petetty ja toinen nainen. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia. Joku toinen nainen oli joskus lämpimämpi ja tarjosi hetkiä, joita mieheni kaipasi. Sitten myöhemmin minä olin jollekin, itse asiassa useammalle miehelle fantasia, jota he jaksoivat piirittää pitkään saadakseen minut. Kukaan mies ei pettäisi, jos toinen nainen olisi inhottava luuska.

Halveksunnan avullahan ihminen suojautuu siltä tuskalta, jonka petetyksi tuleminen aiheuttaa. Myös meidän kulttuuriset mallit edelleen tukee sitä tulkintaa, että toinen nainen on suttura ja pettänyt mies vain hairahtunut yksilö.

Mä lapsena tapasin muutaman kerran isäni toisen naisen. En toki silloin tiennyt sitä, vaan asia valkeni minulle vasta aikuisena. Eikä minua siis kuskailtu mukana missään salatreffeillä, vaan isäni oli ammattinsa ja luottamustoumiensa myötä naisen kanssa muussakin tekemisissä. Mun mielikuva tuosta naisesta oli positiivinen. En toki silloin tajunnut miksi oli mulle niin ystävällinen ja otti kontaktia. Ehkä olisi ollut isälleni äitiäni sopivampi nainen.

Vierailija
90/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehellä oli suhde? Siihenhän on syy ja se syy yleensä vaikuttaa teidän suhteen jatkuvuuteen, sen lisäksi miten itse pystyt käsittelemään asian.

Meille oli ero tulossa ja miehellä oli 3 juttua, missä oli seksiä, tuona aikana. Hän myös kohtasi yhden, jossa oli "sitä jotain". Kun sitten selvitettiin välejä, niin päädyttiin kuitenkin yhteen uudelleen. Mies on tuon kokemuksen jälkeen sanonut monta kertaa, että olen paras ja hän ei halua mua menettää enää ikinä, eli tavallaan olen kiitollinen nuille sutturoille, koska se aika näytti miehelle mitä hän voi menettää ihan oikeasti. On muuten ollut tuon jälkeen ihan toinen mies ja tehnyt valintoja niin, että ajattelee muitakin kuin vain itseään.

Eli ei kannata juuttua johonkin pettämiseen, vaan mieti kokonaisuutta. Onko teillä toimiva seksielämä? Onko suhde muuten hyvä?

Syytä nyt selvitetään. Todennäköisesti joku identiteettikriisi ja masennus. Suhde todella hyvä, seksielämä aivan taivaallinen ja aktiivinen. Sitä mies on alusta asti minulle painottanut, että vaikka ei osaa vielä kertoa syytä, on aivan varma, että minusta tai meidän suhteesta se ei ole johtunut. 

Onko teidän suhde pelkkää seksiä?

Tosi moni petetty vaimo tässäkin ketjussa suuntaa ihan ymmärrettävästi kovasti aggressiota toiseen naiseen ja vakuuttaa itselleen kaikin voimin olevansa parempi.

Toinen nainen on tyhmä suttura, meilläkin on hyvä seksielämä, toinen rumempi/tasottomampi jne.

Jotain se mies nyt kuitenkin on hakenut ja saanut. Osa miehistä seikkaillut vain seikkailunhalusta ja välinpitämättömyydestä puolisoa kohtaan ja osa taas saanut täytettyä jotain tarvetta mitä ei kotona tapahdu.

Joo kovasti nyt selitetään ja psykologisoidaan miehen käytöstä miehen puolesta.

Kuulostaa jälleen kerran siltä , että miehen ei tarvitse kunnolla ottaa vastuuta näissä asioissa.

Ehkä sitä miestä vaan p*netti tai halusi vaihtelua? Jotkut ihmiset eivät ole yhtä yksiavioisia kuin toiset. Mutta eihän se mies tätä voi myöntää.

Vierailija
91/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehellä oli suhde? Siihenhän on syy ja se syy yleensä vaikuttaa teidän suhteen jatkuvuuteen, sen lisäksi miten itse pystyt käsittelemään asian.

Meille oli ero tulossa ja miehellä oli 3 juttua, missä oli seksiä, tuona aikana. Hän myös kohtasi yhden, jossa oli "sitä jotain". Kun sitten selvitettiin välejä, niin päädyttiin kuitenkin yhteen uudelleen. Mies on tuon kokemuksen jälkeen sanonut monta kertaa, että olen paras ja hän ei halua mua menettää enää ikinä, eli tavallaan olen kiitollinen nuille sutturoille, koska se aika näytti miehelle mitä hän voi menettää ihan oikeasti. On muuten ollut tuon jälkeen ihan toinen mies ja tehnyt valintoja niin, että ajattelee muitakin kuin vain itseään.

Eli ei kannata juuttua johonkin pettämiseen, vaan mieti kokonaisuutta. Onko teillä toimiva seksielämä? Onko suhde muuten hyvä?

Eli tykkäät olla moraalisesti miestäsi ylempänä? Eikö sutturat olisi sellaiselle miehelle sopivaa seuraa?

En tykkää. Sutturat olivat tosiaan miehelleni siinä elämäntilanteessa oikein sopivaa seuraa, mutta se aika on jo ollutta ja mennyttä. Meillä on pitkä liitto.

Niinhän sinä luulet. Niin oli pitkä liitto minullakin ja toki vaimooni oli myös kiintynyt, mutta ei se silti estänyt muiden naisten kanssa muhinoimasta, siis niin kauan kuin niitä muita naisia riitti. Loppujen lopuksi lähdin sitten yhden muun naisen matkaan. Päätös oli mielestäni oikea, enkä kadu sitä vieläkään, vaikka suhde kyseiseen naiseen on jo ajat sitten päättynyt ja elelen nykyään yksin.

Naistenmies lopettaa ne muut suhteet vasta sitten, kun ne muut naiset eivät enää ole miehestä kiinnostuneita. Näin se vaan menee, vaikka kuinka päätänne seinää hakkaisittekin.

Ei tuo ole naistenmiehisyyttä vaan jotain egonpönkitystä.

Ehkä se ”naistenmiehisyys”on sitä?

Vierailija
92/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kauan sivusuhde kesti?

Vierailija
93/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella jännä, että jos joku pettää, tulee kauhea naislauma vaatimaan välittömästi eroa. Sitten kun se sattuu omalle kohdalle, harva oikeasti eroaa. Se on helppo vaatia muita, manipuloida ja haluta kontrolloida muiden elämää, mutta aidosti kun se tilanne osuu omalle kohdalle niin käytös on täysin eri. Tottakai sitä on helppo uhota ja saada kaikki vaikuttamaan mustavalkoiselta, mutta elämä ei mene niin.

Vierailija
94/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella jännä, että jos joku pettää, tulee kauhea naislauma vaatimaan välittömästi eroa. Sitten kun se sattuu omalle kohdalle, harva oikeasti eroaa. Se on helppo vaatia muita, manipuloida ja haluta kontrolloida muiden elämää, mutta aidosti kun se tilanne osuu omalle kohdalle niin käytös on täysin eri. Tottakai sitä on helppo uhota ja saada kaikki vaikuttamaan mustavalkoiselta, mutta elämä ei mene niin.

Onhan täällä myös moni kirjoittanut, että itse yritti jatkaa suhdetta pettäneen miehen kanssa. Ja jälkiviisaasti sitten sanoo ettei olisi kannattanut. Ap vaikuttaa vahvalta naiselta. Hän vain ilmeisesti haluaa nyt käyttää vahvuuttaan siihen, että pitää kiinni suhteesta. Eikä tämä neuvova joukko taida hänen päätään kääntää.

Vierailija
95/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroprosessissa saattaa kestää varmasti aikansa, mutta silti järki käteen.

Ihan kaikkea mustaa ei tarvitse petturin puolesta selittää valkoiseksi.

Vierailija
96/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ikäänkuin antanut hänelle luvan jatkaa pettämistä sanomalla, ettei kupit mene jakoon tämän takia.

Vierailija
97/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin siksi, että ne joilla on kokemusta asiasta tai ylipäätään elämänkokemusta, ovat joko itse läpikäyneet asian tai seuranneet vierestä läheisten taistelua ja tietävät sen että valtaosa näistä liitoista, joissa toisella osapuolella on ollut sivusuhde, on korjaamattomissa. Joko se päättyy uuteen pettämiseen tai siihen, että luottamus ei vaan palaudu. Turhaa ajanhukkaa yrittää elvyttää suhdetta, joka on jo ohi siinä vaiheessa kun toinen osapuoli on rakastunut ulkopuoliseen henkilöön.

Vierailija
98/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se toinen nainen minuakaan inhimillistänyt, miksi ihmeessä minun pitäisi ajatella häntä ihmisenä tai miettiä miten paha olla hänellä on? Hän on minulle luuska, koska sen voin hänen käyttäytymisestään päätellä. Enempää en tässä tunnetilassa uhraa hänelle energiaa.

Suhde on kestänyt jokusen kuukauden.

Kiitos vielä kaikille vastaajille.

-AP

Vierailija
99/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma erosuositukseni perustui siihen elämänkokemukseen, mitä olen saanut. Tuollaisen asian ylipääseminen vaatii ihan älyttömästi ja usein nämä pettämiset tapahtuvat sen ensirakkauden jo haihduttua ja suhteessa on muitakin arjen ongelmia ja arkipäiväistymistä ja leipääntymistä. Tietysti aina joku onnistuu siitäkin huolimatta. 

Vierailija
100/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mies jo satavarmasti jättänyt sen toisen naisen? Jos ei, ainoa neuvoni on jättää mies ihan heti ja välittömästi. Et välttämättä sittenkään saa miestä takaisin, mutta kärsimys lyhenee. Ja toisaalta, tuo on ainoa keino saada mies vapaaehtoisesti takaisin. Muulla tavalla kyhätyt systeemit eivät taida olla kovin kestäviä, koska mies ei tee sitä vapaasta halustaan. 

Kyllä on. Jätti heti kun sain tietää ja kerroin että kupit eivät ainakaan tämän takia mene jakoon. Ja olen varma että on ohi, muuten en tosiaan altistaisi itseäni tälle paskalle vaan hörppisin drinkkiä palmun alla samalla kun mies selittää lapsille mihin äiti meni ja kuka toi nainen on.

Mitähän mies on tälle naiselle valehdellut? En ymmärrä miten joku voi tollasta lieroa puolisonaan pitää. Onhan niitä kunnollisiakin miehiä olemassa.