Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehellä oli suhde, miten tästä selviää?

Vierailija
10.05.2019 |

Lyhykäisyydessään kysymys otsikossa. Mitä teit? Lähinnä kaipaan vinkkejä siihen miten saan itseni ylös ja motivoitua. Miestä en aio tässä vaiheessa jättää.

Kiitos etukäteen kaikille vastauksille ja hatunnostot saman kokeneille selviytyjille.

Kommentit (501)

Vierailija
61/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin sinuna sukupuolitautitesteihin.

Pettäjään en luottaisi koskaan.

Vierailija
62/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietysti hienoa, etenkin miehen kannalta, että olet päätynyt yhteen jäämiseen. Hieman kyllä särähti tuo "mies oli hetken mulkku". Eiköhän miehen mulkkuus vain tullut näkyviin hetkeksi, koska sivusuhde ei koskaan ole hetken mielijohde. Siihen päätyäkseen on täytynyt jo olla vastaanottavaisella mielellä, kenties jopa etsimällä etsiä jännitystä elämään. Tekosyitä kyllä keksitään jälkeenpäin; kriisi, masennus, mitä näitä nyt on. 

Teidän suhteenne on rikki, eikä koskaan palaudu entiselleen. Joudut hyväksymään sen, että miehellä voi olla koko ajan nytkin "verkot vesillä" ja se kiikaroi uutta, jonka ehkä yrittää pitää paremmin salassa. Jotta selviät eteenpäin suhteessa, sinun vain täytyy opetella hyväksymään se, rukoilla tai meditoida itsellesi mielenrauhaa ja toivoa, että kireät välinne eivät pilaa lastenne elämää. Kukaan sivullinen ei pysty auttamaan siinä, sinun täytyy löytää voima siihen ihan itsestäsi. Ja hyväksyä, hyväksyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen lukemaan muiden tarinoita vastaavista tilanteista. Miten ne asiat jäytävät vuosia ja sitten lopulta erotaan. Suurella todennäköisyydellä miehen sivusuhde ei myöskään todellakaan ole ohi. Miten paljon helpommalla olisi päässyt, kun olisi heti hyväksynyt tosiasiat. Ei se teidän suhteenne ole sen uniikimpi, kuin muidenkaan vastaavissa tilanteissa olleiden.

Tämä. Tiedän kokemuksesta.

Vierailija
64/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa jätät miehen?

Ellei suhteemme parane entistä paremmaksi (ja kyllä, se oli todella hyvä). Syitä en avaa enempää, koska en suo kolmannelle osapuolelle sitä nautintoa, että tietäisi minun olevan rikki.

- kaksi edellistä AP

Miksi ihmeessä kolmas osapuoli siitä nauttisi? Aika vainoharhainen skenaario tai sitten defenssi (et kestä totuutta miehestäsi)

Kolmas osapuoli purki katkeruutensa minuun kun mies jätti hänet. Kolmas osapuoli oli minusta koko ajan tietoinen. Ei, en vihaa häntä vaan säälin häntä. En kuitenkaan halua jakaa elämästäni mitään enempää hänen kanssaan ja mikäli hän minut näistä tunnistaisi, en halua hänen tietävän sitä, miten paljon hän mieheni kanssa pääsi minua satuttamaan. Koska vaikka mieheni on se joka oli minun tunteista vastuussa, en pidä naisen käytöstä tai tekoa mitenkään inhimillisenä tai ymmärrettävänä. Mutta karma hoitakoon hänet. 

- AP

Toivotko että karma hoitaa myös miehesi?

Ap, toivotko, että karma hoitaa myös miehesi?

Vierailija
65/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mielipide on ettei siitä pääse yli. Se jäytää koko ajan. Epäilys jää eikä 100% luottamus ole enää mahdollista. Koko ajan on toinen jalka oven välissä siltä varalta että jos se löytääkin taas jonkun toisen jne.

Jaksoin pari vuotta sellaista, mutta sitten lähdettiin eri teille.

Täytyy sanoa että oli elämäni parhaita päätöksiä.

Nyt aikaa jo yli kymmenen vuotta ja elämä on onnellista.

Mielestäni yhteiset lapset, asuntolainat jne. ei ole syy jäädä suhteeseen jossa on paha olla.

Mutta ihmisiä on erilaisia, ehkä osa kykenee pääsemään yli. Jokatapauksessa se vie vuosia.

Katkeruuteen ei kannata jäädä, siinä menee elämä pilalle. Se on tunne joka tappaa ihmisen.

Vierailija
66/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehellä oli suhde? Siihenhän on syy ja se syy yleensä vaikuttaa teidän suhteen jatkuvuuteen, sen lisäksi miten itse pystyt käsittelemään asian.

Meille oli ero tulossa ja miehellä oli 3 juttua, missä oli seksiä, tuona aikana. Hän myös kohtasi yhden, jossa oli "sitä jotain". Kun sitten selvitettiin välejä, niin päädyttiin kuitenkin yhteen uudelleen. Mies on tuon kokemuksen jälkeen sanonut monta kertaa, että olen paras ja hän ei halua mua menettää enää ikinä, eli tavallaan olen kiitollinen nuille sutturoille, koska se aika näytti miehelle mitä hän voi menettää ihan oikeasti. On muuten ollut tuon jälkeen ihan toinen mies ja tehnyt valintoja niin, että ajattelee muitakin kuin vain itseään.

Eli ei kannata juuttua johonkin pettämiseen, vaan mieti kokonaisuutta. Onko teillä toimiva seksielämä? Onko suhde muuten hyvä?

Eli tykkäät olla moraalisesti miestäsi ylempänä? Eikö sutturat olisi sellaiselle miehelle sopivaa seuraa?

En tykkää. Sutturat olivat tosiaan miehelleni siinä elämäntilanteessa oikein sopivaa seuraa, mutta se aika on jo ollutta ja mennyttä. Meillä on pitkä liitto.

Vierailija
67/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voin ainakin näin miehenä ja nimenomaan entisenä naistenmiehenä sanoa, että ei siinä mitkään parisuhdeterapiat sun muut auta, jos miehelläsi on naismaailmassa menekkiä. Katua hän voi ja yrittää tapansakin muuttaa, mutta ei ne asiat siitä miksikään muutu, jos siis edelleen naiset hänestä kiinnostuu. Toki pari vuottakin voi mennä ihan rauhallisissa merkeissä, mutta sitten taas mennään, jos siis vaan menekkiä riittää.

t: naistenmies evp

Vierailija
68/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehellä oli suhde? Siihenhän on syy ja se syy yleensä vaikuttaa teidän suhteen jatkuvuuteen, sen lisäksi miten itse pystyt käsittelemään asian.

Meille oli ero tulossa ja miehellä oli 3 juttua, missä oli seksiä, tuona aikana. Hän myös kohtasi yhden, jossa oli "sitä jotain". Kun sitten selvitettiin välejä, niin päädyttiin kuitenkin yhteen uudelleen. Mies on tuon kokemuksen jälkeen sanonut monta kertaa, että olen paras ja hän ei halua mua menettää enää ikinä, eli tavallaan olen kiitollinen nuille sutturoille, koska se aika näytti miehelle mitä hän voi menettää ihan oikeasti. On muuten ollut tuon jälkeen ihan toinen mies ja tehnyt valintoja niin, että ajattelee muitakin kuin vain itseään.

Eli ei kannata juuttua johonkin pettämiseen, vaan mieti kokonaisuutta. Onko teillä toimiva seksielämä? Onko suhde muuten hyvä?

Eli tykkäät olla moraalisesti miestäsi ylempänä? Eikö sutturat olisi sellaiselle miehelle sopivaa seuraa?

En tykkää. Sutturat olivat tosiaan miehelleni siinä elämäntilanteessa oikein sopivaa seuraa, mutta se aika on jo ollutta ja mennyttä. Meillä on pitkä liitto.

Pitkä liitto miessutturan kanssa! Onnittelut!

Vierailija
69/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sinä luulet. Niin oli pitkä liitto minullakin ja toki vaimooni oli myös kiintynyt, mutta ei se silti estänyt muiden naisten kanssa muhinoimasta, siis niin kauan kuin niitä muita naisia riitti. Loppujen lopuksi lähdin sitten yhden muun naisen matkaan. Päätös oli mielestäni oikea, enkä kadu sitä vieläkään, vaikka suhde kyseiseen naiseen on jo ajat sitten päättynyt ja elelen nykyään yksin.

Naistenmies lopettaa ne muut suhteet vasta sitten, kun ne muut naiset eivät enää ole miehestä kiinnostuneita. Näin se vaan menee, vaikka kuinka päätänne seinää hakkaisittekin.

Vierailija
70/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole suttura, mutta jotenkin triggeröidyn silti. Mikä ihmeen ylempiarvoinen henkilö tuon kirjoittaja luulee olevansa?

Ei ainakaan miehesi ole osannut arvostaa ainutkertaista erinomaisuuttasi ja vaalia saalistaan.

Vierailija
71/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sinä luulet. Niin oli pitkä liitto minullakin ja toki vaimooni oli myös kiintynyt, mutta ei se silti estänyt muiden naisten kanssa muhinoimasta, siis niin kauan kuin niitä muita naisia riitti. Loppujen lopuksi lähdin sitten yhden muun naisen matkaan. Päätös oli mielestäni oikea, enkä kadu sitä vieläkään, vaikka suhde kyseiseen naiseen on jo ajat sitten päättynyt ja elelen nykyään yksin.

Naistenmies lopettaa ne muut suhteet vasta sitten, kun ne muut naiset eivät enää ole miehestä kiinnostuneita. Näin se vaan menee, vaikka kuinka päätänne seinää hakkaisittekin.

Ei tuo ole naistenmiehisyyttä vaan jotain egonpönkitystä.

Vierailija
72/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne vehkeet siitä kulu, jos vähän joskus jotain pientä sutinaa on.

Vierailija
73/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettää taas kohta.

Vierailija
74/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä näkis tommosessa parisuhteessa enä järkeä. Oon aina miettinyt missä näiden naisten itsekunnioitus on. Miehessä saa roikkua, mutta jos se pitää suhdetta tai touhuaa muuta vieraan akan kanssa niin en mä näe onko tosta rakkaussuhteen potentiaalia. Frendiksi varmaan hyvä. Ottasin uuden mieskokelaan ^^

Vierailija
75/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni oli toinen suhde seitsemän vuotta. Nainen halusi ilmoittaa asiasta minulle asiasta  itse, sillä vaati miestäni tekemään valinnan.

Koska tunsin naisen pintapuolisesti ensimmäinen reaktio oli huvittuneisuus ja sitten loukkaantuminen, että olisi mies voinut edes minua paremman valita. Olisi, mistä olla kateellinen. Nainen oli tavallinen sihteerikkö, älyllisesti keskitasoa ja vähän junttimaiset käytöstavat. Ei edes minua kauniimpi ulkoisesti. Mieheeni vetosi nimenomaan naisen kiltteys, tasainen luonne ja palvonta. 

Mietin viikon, omissa oloissani, mitä teen: lähdenkö vai jatkanko. Sitten ilmoitin, että jään ja listasin mihin asioihin suhteessa panostetaan ja  mitä taloudellista kivaa haluan elämääni niin kuin esim. isomman asunnon. Kaikki toteutuivat ja mies oli hyvin nöyrää poikaa pitkän aikaa.

Tottakai rakkaus  miestä kohtaan muuttui. Sydän oli vakuumissa pitkän aikaa,, mutta anteeksi olen antanut. Mieheni haki itseään, pelkäsi antautua vakavaan suhteeseen kanssani ja koetti kiemurrella parisuhteen haasteista irti pelleilemällä naismaailmassa makuukammareiden sankaria.

En koskaan suuttunut toisella naiselle. Ei se hänen syytään ollut, millainen mies on. Ja muutenkin ajattelin, miten vakavan virheen mies teki minun suhteeni tuhoamalla välillämme sen tärkeimmän eli luottamuksen. Koska mies muuten on mukava tyyppi jäin sitten elämään sen muuten mukavan tyypin kanssa, mutta osan minusta hän menetti lopullisesti.

Muista siis, että se mitä miehesi tekee on hänen elämäänsä ja hänen vastuullaan. Olet viaton osapuoli, turvallisuutesi järkkynyt, mutta usko tai älä ottaessasi haasteen vastaan tulet oppimaan todella paljon asioita itsestäsi ja ihmisistä. Se oppi on ehkä tärkeintä ihmisen elämässä kuin lillua helpointa elämäntietä eteenpäin. Kaikesta suuttujia ja valittajia riittää, mutta sinusta tulee tämän prosessin jälkeen viisas nainen. Voimia!

Sihteerikkö, älyllisesti keskitasoa? Et suuttunut, mutta katsot häntä alaspäin? Mitähän tuumisit jos olisi pettänyt minun kanssani...olen väitöskirjaa tekevä duunari...(en tosin olisi varatun kanssa).

Vierailija
76/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa heti, kun pistät sen äijän kävelemään. Kyllä sä pärjäät ilman miestäkin.

Vierailija
77/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi ikävä tämä harhainen kuvitelma ja tapa alentaa toinen nainen sutturaksi ja itseä huonommaksi. Hän on nainen omine tunteineen ja elämineen kuin sinäkin.

Mistä sinä senkään tiedät, miksi miehesi sinut valitsi. Ehkä hänkin ajatteli perhettä, historiaa, taloutta jne. ja päätti työntää omat halunsa ja pahan olonsa sivuun, kuten naiset tässä ketjussa.

Miksi ajattelet, että sinä olet jotenkin absoluuttisesti hyvä nainen ja muut naiset huonoja? Et ole. Jollekin toiselle miehelle -eli sen vaimolle- sinä olisit turha suttura, joka on vara menettää.

Vierailija
78/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukaisin ketjun ja ällistyin, miten suurin osa neuvoo heti ottamaan eron ?

Tosi mustavalkoista. On varmaan muitakin ratkaisuja jos pariskunta haluaa jatkaa yhdessä.  Ap:lle sanoisin, että voi mennä alkuun vaikka yksin puhumaan perheneuvolaan jos miehesi ei ole kypsä vielä käsittelemään asiaa.

Jos mies tulee mukaan ja haluaa jatkaa kanssasi, neuvoisin selvittämään parisuhteen hoitoon tarkoitetut viikonloppuleirit. Niistä olen  itse joskus lukenut ja moni pari on saanut "uuden alun" jatkaa parisuhdettaan/liittoaan.

Ymmärrän, että monet asiat kiertävät mieltä. Ja vaakakupissa on paljon, silloin kun on lapsia ja mahdollisesti velkaa asunnosta jne...

Kannattaa ottaa rauhallisesti ajan kanssa eikä tehdä mitään hätiköityä tyyliin, että tämä on tässä.

Tässä alkuneuvo: Listatkaa yhdessä mitkä asiat ovat hyvin liitossanne ja mitä vialla( muutakin kuin pettäminen). Mitä voisitte tehdä, jotta saadaan korjaus ? Mitä ette kumpikaan halua menettää ?

Kuka vaan meistä voi hairahtua, kun tulee tilaisuus. Naisvaltaisella työalalla tuli ajan oloon ilmi ( ns sisäpiiritietona) että yksi jos toinenkin työkavereista oli haksahtanut vieraan miehen sänkyyn, kun tuli tilaisuus.Osa piti suhdetta yllä vuosikausia. Osa sitten erosikin vuosien mittaan , osa jatkoi liittojaan, eikä tänä päivänäkään miehet tiedä vaimojensa hairahtaluista. Niin että, ei vaimotkaan ole "viattomia"- useinkaan, sanoisin oman kokemukseni kautta, että vaimo pettää useimmin kuin mies.

Vierailija
79/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi mikä on varma: toista naista ei tosiaankaan ole jätetty, ainakaan puolta vuotta pidemmäksi aikaa. Tuskin edes tietää koko paljastumisesta.

T. Varatut miehet hyvin tunteva

ewwww. Oot oikee saastanen ammattimakaaja varattujen keskuudessa. Oot sairas ja oksettava jakorasia. "Värätyt miehet hyvin tyntevä"

Sit kohennat tissejäs ja otat selfien taas uudelle bongaamallesi varatulle miehelle. Ja tutustut. Miten muuten tuntisit ne hyvin.

HYIIII. VAI ootko strippari/maksullinen??

Ihan kaverin puolesta kysyn?

No nyt joku triggeröityi oikein kunnolla (tai sitten trollaa). :D

Vierailija
80/501 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sivusuhteen pituudesta, kuinka monta eri naista jne.

Helpompi antaa anteeksi yksittäinen syrjähyppy kun pitkä sivusuhde.

Toisesta syrjähypystä jo pistäis mietityttään.