Epätodellinen olo -kolmonen masussa.
Meillä on kaksi ihanaista poikaa, vanhempi pian neljä, ikäeroa puolitoista vuotta. Menkat jätti viime viikolla tulematta ja eilen testasin. Masussa on joku.
Nukuin huonosti viime yön. Tunteet on menneet laidasta laitaan: kaikkea ihanasta kamalaan. Tuntuu niin kummalliselta, että meille mahdollisesti suotaisiin vielä kolmaskin lapsi. Ja se kysymysten määrä... miten sitä jaksaa?
No jaksaahan sitä. Nyt on ensin jännitettävä, meneekö kaikki hyvin. Masun kasvattelu vasta aivan alussa.
On tää elämä jännää. Tätä vähän toivottiin, vähän pelättiin ja nyt se on tässä se tilanne. Anoppi varmaan näihin ajatuksiini toteasi, että niin siinä lopulta käy, kun pässin kanssa nukkuu samassa sängyssä.
Ainiin, millonkohan tämä sitten syntyisi, jos syntyisi... talvivauvako? Äkkiä laskuriin. ;)
Aurinkoista päivää kaikille1
Kommentit (28)
sinulla on kaksi päivää ennen minua laskettu aika :), oletko mistä päin?
Ja muutkin tammikuussa synnyttävät,sähköpostiini saa kirjoitella janiina83@hotmail.com ja asun seinäjoella,neljättä odottelen :)
Janiina83:
sinulla on kaksi päivää ennen minua laskettu aika :), oletko mistä päin?
Ja muutkin tammikuussa synnyttävät,sähköpostiini saa kirjoitella janiina83@hotmail.com ja asun seinäjoella,neljättä odottelen :)
mukava saada joku muukin seinäjoella synnyttävä :)
Itse olen lapualta ja odotan tammikuussa syntyväksi myös neljättä !
Maria 6+4
taisi olla joku muukin menossa vielä kans SEKSiin synnyttään?? *muistelee*
Ihanko totta sinulle on ehdotettu seulontaa iän takia?! Minäkin täytän tänä vuonna 32. Edellisten syntyessä olen ollut alle 30, saas nähdä " seulotaanko" nyt. No en kyllä mene. *jääräpäistelyä*
Vettä sataa täällä Hämeessä ihan kaatamalla. Toivottavasti jossain muualla saadaan nauttia auringosta!
Raskaus taitaa pehmittää aivot...luin ehkä 150 kertaa tuon sinun nickin ja silti sain sen kirjoitettua väärin. :)
Olen muuten Lapualta kotoisin...kirjoitteleppa minulle :))!!
Täällä myös testattu plussa ja kolmatta lasta odotellaan. Lohduttavaa lukea , että muiden ajatukset ovat samanlaista sekasotkua , kuin itsellä.
Olen tätä kolmatta kuumeillut oikein tosissani, aikaisemmat kaksi ovat oikeastaan , vain ilmoittaneet tulostaan, enkä ole sen kummemmin kerennyt hössöttää.
Meillä tytöt tosiaankin 4- ja 2 v ja jos kolmas pysyy matkassa olisi laskettu aika helmikuun alussa.
Ajatukset kulkevat kuitenkin semmoista vuoristorataa, että tuskin nukkua pystyy, juuri tuo tulevan lapsen terveys askaruttaa suuresti, en muista aikaisemmilla raskauskerroilla näin suurta huolta kantaneeni.
Talous ja jaksaminen ovat myös kysymysmerkkejä, meillä on kaksi edellistä olleet koliikkivauvoja ja ensimmäisinä kuukausina ei juuri nukuttu.
Oli kuitenkin helpottavaa lukea , että muita askarruttaa aivan samat asiat.
Minäkin olen ollut alle 30v edellisissä raskauksissa ja sillon ei ole mitään puhuttu seulonnoista, nyt terveydehoitaja totesi heti ensimmäiseksi, että yli 30v on sitten 3-vaiheinen sulonta jossa selvitetään downit ja muut riskihommelit, arvaa vain tuntuiko olo jo ikälopulta, hih. Samaan syssyyn hoitaja muuten tuumasi , että nykyään on kyllä aika yleistä, että 40 vuotiaatkin vielä synnyttää =).
Aika harvakseltaan noita neuvola/lääkäri aikoja täällä Jyväskylässä nykyään jaetaan, taitaa säästöt olla taas kyseessä vai kohdellaanko meitä kolmansia odottavia sitten huonommin, sillä seuraavan ajan sain vasta rv 16, muistelisin, että aiemmin on ollut 1x kk käynnit, mitenkäs muualla päin Suomenmaata?
Kai tässä pitäisi hiljalleen ruveta " nautiskelemaan" tästä raskaudesta ja varsinkin kun olemme ajatelleet että lapsimäärä saa jäädä kolmeen, niin täytyisi varmaan painaa mieleen jokaikinen tuntemus, jotta on sitten vanhempana mitä muistella. Voikaahan " paksusti" ja kyllä sen kolmenkin kanssa pärjää varmasti hienosti.
empä ole aiemmissa raskauksissa murehtinut näin vakavissani sitä onko tuleva lapsi terve ja meneekö kaikki ok.
En nyt muista kuka kertoi myös tuntemuksia siitä, että voisiko oikeasti olla totta, että saisi kolmannen terveen lapsen, minulla on aivan samanlaiset tuntemukset ja kun vielä neuvolassa suosittelivat seulonnoissa käntiä, koska olen jo hurjat 32 v ja sen maagisen 30 rajan ylittänyt, niin kyllä pelottaa.
meilläkään ei ole mitään ihmeempiä riskitekijöitä , muuta kuin tuo " vanhuus" , silti hetken ajateltuani päätin, että en mene seulontoihin, rakenneultrassa ajon käydä mutta siihen saa jäädä( jätin kuitenki mahdollisuuden muuttaa mieltäni ja sanoin ilmoittavani jos mieli muuttuu)
olen nyt tiennyt kolmannen lapsen tulosta reilun viikon ja ehkä hiljalleen alan tottua ajatukseen, mies selvästi vielä pohdiskelee asiaa ja vaikka tämä suunniteltua onkin kyllä tätä sulatellessa aikaa menee.
jaksamisia! toivoopi Mamm@mia rv 5+3