Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmen tunnin päikkärit töiden jälkeen (taas), normaalia?

Vierailija
10.05.2019 |

Olen taas maannut sängyssä ja nukkunut töiden jälkeen jo kolme tuntia. Onko tällainen väsymys töissä ja työpäivän jälkeen enää normaalia?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaankaan. Itse harrastan samaa.

Vierailija
2/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tietysti määritellä normaalia tässäkään yhteydessä, mutta minusta tuo kuulostaa erittäin oudolta. Nuku(i)tko yöllä, vai vaan päivällä? Ehä kannattaa nyt aluksi mittauttaa verensokeri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokeri, hemoglobiini ja kilpirauhasarvot. Jos näissä ei häikkää, uniapneatutkimuksiin. 

Vierailija
4/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla selitys löytyi syövästä. Nyt olen terve, mutta aina päiväunien jälkeen iskee pelko, että nytkö se uusi. Muita oireita ei siis ollut.

Vierailija
5/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sairas.mene hoitoon.

Vierailija
6/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko normaalia, mutta aika monella, itseni mukaan lukien, on viime aikoina ollut väsymystä. Mieheni kanssa nukumme vuorotellen päikkärit töiden jälkeen. Onneksi on viikonloppu!

Vierailija
7/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun yöllä vaihtelevasti. Kärsin välillä univaikeuksista, mutta viime yönä nukuin 7 tuntia. Tämä väsymys on ihan kamalaa.

Pitää kohta tilata aika jonnekin. Verensokeria ei ole mitattu aikoihin, mutta on kyllä jano ja vessahätä koko ajan.

Ap.

Vierailija
8/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa, että tämä on jotain vakavaa. Pitäisikö tilata aika lääkäriin jo ensi viikolla. Tuntuu, etten enää selviä töistäkään.

Onneksi tosiaan on viikonloppu.

Ap.

Vierailija
9/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukun yöllä vaihtelevasti. Kärsin välillä univaikeuksista, mutta viime yönä nukuin 7 tuntia. Tämä väsymys on ihan kamalaa.

Pitää kohta tilata aika jonnekin. Verensokeria ei ole mitattu aikoihin, mutta on kyllä jano ja vessahätä koko ajan.

Ap.

Klassiset diabeteksen oireet. Janotus, pissattaminen ja väsymys. 

Vierailija
10/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalista en tiedä, mutta tuttua täälläkin... Nyt onneksi olen päätoiminen opiskelija, joten väsymys ei ole niin suurta. Koulupäivät vaihtelevat 2 ja 6 h:n välillä (vklp toki vapaat, ja välillä on keskellä viikkoakin vapaapäiviä), ja lisäksi opiskelen itsenäisesti iltaisin 0–2 h. Tällä ”työmäärällä” tunnen itseni virkeäksi ja jaksan myös harrastaa sekä nähdä ystäviä. Töissä ollessani 8 h:n työpäivien jälkeen nukun aina päikkärit tai vähintään koomaan sängyssä. Silloin kaikki energia menee arjesta selviytymiseen. Viikonloppuisin jaksaa joskus tehdäkin jotain (siivouksen ja pyykinpesun lisäksi). Minulta on kaikki mahdolliset veriarvot yms. testattu. Olen sitten päätellyt, että minä vain satun olemaan vähäenerginen ihminen. Erittäin harmillinen ominaisuus nykyaikaisessa suoritusyhteiskunnassa.

Vierailija
11/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosi: keskivaikea masennus

kokeile josko buranalla helpottais. Jos oireet jatkuu niin mene uudestaan lääkäriin

t: terveyskeskuslääkäri

Vierailija
12/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ap takana joku rasittavampi kausi ollut elämässäsi, siis henkisesti tai fyysisesti ( kuukausia tai vuosi) . Voi johtua siitä. Ellei näin ole, nuku nyt pajon ja syö kuukausi d3 , b- monivitamiinia, c vitamiinia ja kalaöljykapseleita. Jos tilanne ei muutu ,sitten lääkäriin ja vaadi mitattavaksi tärkeät veri ja vitamiiniarvot.

Vierailija
13/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oliko sattumaa, mutta silloin kun sain sikaflunssarokotteen monta vuotta sitten mulla oli aina töiden jälkeen julmettu väsymys. Oli tavallista että söin jotain töiden jälkeen ja menin sitten katsomaan sohvalle telkkaria, jolle sitten nukahdan.

Pikkuhiljaa väsymys alkoi taittua ja päiväunet jäi pois.

Vierailija
14/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jatkuv avessahätä voi johtua myös, että olet hermostunut jostakin asiasta. Googlaa jännityspissa.

Onko huolia ,joista et voi kenellekkään oikein puhua?

Vierailija
15/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän ihan normaalina parin-kolmen tunnin päikkäreitä töiden jälkeen. Mutta heräänkin arkena 3.15, työt alkavat neljältä. Jos tekisin virkatyöaikaa ja silti tarvitsisin jatkuvasti päiväunia, olisin huolissani.

Vierailija
16/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväunista tulee äkkiä katala kierre. Suosittelen ulkoilua heti töiden jälkeen. Mulla auttaa tuo. Passiivinen elämä lisää väsymystä. Syy ei ole aina masennus, verensokeri, kilpirauhanen jne. Se olisikin helppoa, jos joka asiaan voisi vain ottaa nappia naamaan.

Kannattaa myös miettiä mättääkö joku ruokavaliossa. Hiilarihöttöjen tilalle kasviksia.

Vierailija
17/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ylipainoa?

Vierailija
18/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aika terveellisesti, paljon kasviksia ja marjoja. Liikun päivittäin kävellen ja pyörällä noin tunnin tai puolitoista. Ennen kävelylenkki piristi, nykyään väsyttää entisestään. Olen 53 kg ja 163 cm.

Töissä on ollut uusia asioita, joka varmaan on myös stressannut ja muutenkin ahdistanut. En voi puhua siitä kenellekään.

Tuntuu kuin kulkisin jossain sumuverhossa koko ajan.

Ap.

Vierailija
19/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes tai ferritiini. Syötkö mitään lisäravinteita/vitamiineja?

Vierailija
20/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa your ancestors didn't sleep like you. Jotkut nukkuvat luontaisesti kahdessa osassa, yksi unijakso kestää 90min. Tämä siis ellei päiväunitarpeesi alkanut ihan ilman kuormittavaa tekijää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi