Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmen tunnin päikkärit töiden jälkeen (taas), normaalia?

Vierailija
10.05.2019 |

Olen taas maannut sängyssä ja nukkunut töiden jälkeen jo kolme tuntia. Onko tällainen väsymys töissä ja työpäivän jälkeen enää normaalia?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön D-vitamiinia. Anemia todettiin viime keväänä ja söin siihen rautakuurin. Ennen kuuria hb oli 109 ja ferritiini 10. Ferritiiniä ei mitattu uudestaan, mutta hemoglobiini oli noussut lukemaan 130 muistaakseni. Ettei olisi taas anemia.

Ap.

Vierailija
22/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkistaa varastoraudat (ferritiini)! Lääkärit ovat usein nihkeitä tutkimaan tätä, mutta tiedän monia ihmisiä joiden väsymys ja koomainen olo on parantunut huomattavasti ihan vaan vahvaa rautalisää syömällä. Kannattaa googlata aiheesta! Rautavarastot saattaa olla tyhjät vaikka hemoglobiini olisikin hyvä/normaali.

Omasta mielestäni 8h työpäivät ovat tosi kuormittavia ja itse en niihin kykenisi edes parhaimmillani :/ Jonkinlainen väsymys on vielä ihan normaalin rajoissa, mutta ite lähtisin noita rautoja tsekkaamaan ennen isompia tutkimuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä päivärytmi? Itse kärsin tuosta vuosia tehdessäni 7-15 työaikaa. En ikinä tottunut siihen, yksinkertaisesti heräsin joka ikinen arkipäivä elimistölleni täysin väärään vuorokaudenaikaan ja kaikki energiani meni työpäivään. Nykyään määrään itse työaikani ja vaikka teen paljon pitempiä päiviä, virtaa riittää koko päiväksi hyvin ja vasta nukkumaan mennessä väsymys tulee nopeasti, ei koko illan kestävänä koomana.

Vierailija
24/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on varmasti työterveyshuolto, joten heti tutkituttamaan nuo rauta ym jutut. Lue netistä lisää, niinkuin joku tuossa just neuvoikin. Kaikki ei ole aina sitä, miltä näyttää.

Nuku tosiaan kaikki väsymykset pois. Ei haittaa vaikka moniakin viikkoja ja muista tankata vitamiineja.

Vierailija
25/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä välillä samanlainen päiväunikierre..

Vierailija
26/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo ihme ole, jos on yöllä univaikeuksia. Eikä pitkän ajan univelkaa korvata yhdellä 7 tunnin yöllä. Muita asioita voi olla verensokerin heilahtelut, jos ei syö päivän aikana ja sitten kotiin tullessa vetää mahan täyteen niin ramaiseehan se. Minulla kyllä liittyy aina selkeästi yöunien vähyyteen, muuten en nuku päikkäreitä.

Vierailija
27/33 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekaan ei sovi tämä 7-15-päivärytmi. Muuten tykkään mennä aikaisin töihin, koska pääsee aikaisin kotiinkin, mutta luontaisesti olen iltavirkku. Nyt tänäänkin olen vähän piristynyt iltaa kohti ja jaksoin käydä kävelylläkin. Jos olisi mahdollista valita, menisin nukkumaan joka yö klo 1-2 ja heräisin kymmeneltä. Arkisin varmaan työstressin takia heräilen öisin, mutta viikonloppuna saatan nukkua 10-11 tuntia putkeen. 

Tästä päiväunikierteestä pitäisi kyllä päästä eroon. Olen vaan niin väsynyt, että menen töiden jälkeen suoraan sänkyyn. Makoilen 2-3 tuntia ja se piristää sen verran, että jaksan touhuta jotain kotona. 

Taidan soittaa työterveyteen ensi viikolla, jos saisi tarkistuttaa rauta-arvot ym. Olen kärsinyt anemioista nuoresta asti. Jospa tämä olisi taas sitä. Joskus mietin, että olenko vähän masentunutkin. Tein nettitestin ja sen mukaan olen vakavasti masentunut. Mutta en sitten tiedä, johtuuko masentunut ja alakuloinen olo väsymyksestä vai toisin päin. 

Kiitos teille kaikille, kun olette kirjoittaneet tänne. 

ap. 

Vierailija
28/33 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nukuin viime yönä taas 11 tuntia ja varmaan liian nukkumisen ja stressin laukeamisen seurauksena heräsin aamulla kamalaan migreeniin.

Ap.

Vierailija
29/33 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen synkkä ja kova ilmapiiri sen aiheuttaa.

Vierailija
30/33 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaankaan. Itse harrastan samaa.

Mä olen ravannut työterveydessä ja kaikenmaailman verikokeita otettu. Kaikki ok, myös elämäntavat.

Sitten väsyin syyn etsimiseen ja päätin hyväksyä väsymykseni. Viikolla hoidan vain työt ja viikonloppuna teen mukavia hommia, kotitöitä ja nukun paljon. Ehkä mä joskus virkistyn tai sitten en. 🤷🏻‍♀️

Vierailija
31/33 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, kuulostaahan tuo oudolta. Minä herään töihin 5.30 ja menen nukkumaan 22-23 välillä. Tulen töistä n. klo. 17 kotiin ja en todellakaan ota päikkäreitä. Ei edes koskaan väsytä. Minulla on ollut vuosikausia pahoja nukahtamisvaikeuksia/unettomuutta (nukun arkena keskimäärin 6-7 tuntia yössä, mutta osan yöstä ns. koiranunta), on kilpirauhasen  vajaatoiminta ja kaikenlisäksi normaali rytmini on iltapainoitteinen, eli mieluummin menisin nukkumaan joskus klo. 1-2 yöllä ja heräisin aamulla 9-10 aikaan. Viikonloppuisin nukun n. 8 tunnin suht hyvät unet.

Mutta töitä on pakko tehdä, niin siksi arkena rytmini on pakko olla edellä mainittu, vaikka ei se luontainen olekaan. Jos ottaisin 3h päikkärit, niin kello olisi 21 illalla herätessäni ja ihan turha olisi haaveilla yöunista tuon jälkeen. Kamala kierre siitä vain tulisi.

Vierailija
32/33 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni on fyysisesti aika raskasta. Ehkä se ei sovi minulle, vaikka mielestäni olen ihan hyvässä kunnossa. Tämä väsymys haittaa jo työntekoa. Yritän opetella pois päiväunista. Ehkä siitä on tullut huono tapa.

Ap.

Vierailija
33/33 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ferritiini olisi pitänyt mitata. Sehän on paljon tärkeämpi, että se nousee riittävästi. Siinä menee tosi kauan nostaa se noin alhaisesta luvusta kuin 10. Yksi lyhyt kuuri ei riitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi