Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KESÄKERTUT TIISTAIPINOON***

23.05.2006 |

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittin siis vaihtaa sitä e-mailia mutta mutta....Nyt oon jotenkin onnistunu laittamaan sinne itelleni 2 sähköpostiosotetta, on siis se yahoon ja sit se jota käytän siellä mun tiedoissa.

Blaaaah, ompas tää nyt hankalaa. pitää varmaan pyytää mieheltä apuja kunhan joskus töistä taas kotiutuu...

Queen rv38+4

Vierailija
22/40 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadepäivää viettelen ja ihmettelen, että voi kun illalla ois edes hetken satamatta, kun on ne tytön kevätjuhlat. No Kaipa nuilla on sadesuunnitelmatkin tehtynä.

Vielä on jotenkin helpompi tänne kirjautua, kun tonne toiseen, mut alkaa jo sujua sekin. Ois muuten varmaan paikallaan vaan tipata et käykääs siellä kattoo, jos on jotain sellasta.

Eli EI täällä noita suljettuja keskusteluja nimikoitais. Sais sit jäsenet siellä lukee ja kertoo sillai suojatusti etteivät leviä muualle.

No tarkotus ois tuo likka viedä tarhaan iltapäiväks ja tapetoida toi makkarin nurkka, josta sen kaapin repäsin pois. Meinasin kyllä vietellä miehen siinä välissä=) Oli eilinen lääkärin ohje niin kehottava - remppaa ja rakastelua niin paljon kun mahdollista ni ehkä saat joudutettua hommaa... Eli kolmesta S:stä kahden R:n tekniikkaan...

Onhan mulla jutun taso laskenut...

Lytte palstaterrorina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit toksemiasta ja paineista.

Oleellistahan ei oo, paljonko niitä paineita on, vaan se nousu: Mulla on normaalialapaine 55-65, joten 75 oli jo paljon. Jos paineet nousee yli 10-15 pykälää, niin homma on jo selvä.

Ja lääkäri kyllä sanoi, että toksemiassa seurataan oireita kokonaisuutena:

-verenpaine

-protut pissassa

-turvotus

-pääkipu

-näköhäiriöt

Jos näistä on kolme, niin se on toksemiaa.

Eli voit olla tyyppinä sellanen, että paineet nousee vasta " viimeisessä hädässä" .

Lääkäri oli sitä mieltä, ettei toksemian kanssa voi olla liian varovainen.

Siksi ajattelisn, että jos yhtään ite epäilet, niin oo yhteydessä suoraan äitipolille!

Tuo kokemus ja kaikki uudet tiedot kyllä säikäytti. Onneksi tilanne saatiin ajoissa kontrolliin -sehän se tärkeintä on!

Vierailija
24/40 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilistä lukiessa tuli kyllä mieleen vahvasti kaks ekaa lähtöäni synnärille. -Jos se nyt sua hätyyttelee ja kohta ootki menossa?! Seuraava sulonen kerttunen... :))))))))))))))))))))

Terkka kävi äsken ja poitsu painaa 2950g -eli saahaan alkaa totuttautumaan ulkoilmaan! En oo ollu ulkona kuin muutaman kerran sitten pääsiäisen, joten riemu on katossa!

Seuraavaksi eskariin tutustumaan kakkosen kans.

Mulla meinaa olla pinna vähän tiukilla, kun on ite ollu niin kauan sisällee " lukittuna" ja miehellä on ollu paljon pakollisia menoja.

Eilen se tupisi, kun kirjastosta oli tullu pitkä lista myöhästyneistä kirjoista.

Nakkasin sille, että kyllähän mullakin on hurjasti sosiaalista elämää, kun oon kirjeenvaihdossa kirjaston ' kehottaisin palauttamaan seuraavat teokset' -tietskan kanssa...

Mies nauro sille vielä tänäkin aamuna. ;)))

Mutta nyt päästään liikenteeseen ja vaunuilemaan! Jeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)))))))))))))))))))))))

Sateesta huolimatta piristyneenä,

M

Vierailija
25/40 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaihtaa sähköpostiosoitteen:

- edit membership

- add new email address

Ja sitten noudata ohjeita.

Lytte: Laitoinkin jo viestiä tuonne Yahoon puolelle asiaan liittyen.

Vierailija
26/40 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ä-polilta tulin just ja kokoarvio pikkuherralle ultran mukaan nyt 2770gr. About kolmen viikon päästä eli 12.6 (rv39+3) pitäis mennä kontrolliin ja jos kohdunsuuntilanne näyttää hyvältä, niin sitten ruvetaan käynnistelemään. Eli yliaikaiseksi ei olis tarkoitus päästää. Jos syntyis rv 41 niin oletettavasti paino olis n.4100-4200gr, eli samaa kaliiberia kuin siskonsa. LA:han on siis 16.6. Lantiokin on kuulema kuin luotu synnyttäjälle (tunnusteli kyllä vaan käsikopelolla, ei kuvattu) eli pitäis herran mahtua hyvin tulemaan.

Neela kyseli eilisessä pinossa käynnistyksestä sektion jälkeen. Mulle tehtiin viimeksi kans hätäsektio ja kyllä nyt olis siis tarkoitus käynnistää siitä huolimatta (jos tää kaiffari ei muutoin ole tulollaan). Tosin sektioon kun päädyttiin, niin kohdunsuu oli jo 8cm auki, eli sen puolesta mut kuulema katotaan uudelleensynnyttäjäksi. Eli voiskohan toi mahdollinen aukeaminen/ aukeamattomuus edellisessä synnytyksessä vaikuttaa kans tohon käynnitykseen?? Esikoisen jälkeen kun hormonikierukan halusin, niin ensin lääkäri oli aika vastahakoinen kun oli toi hätäsektio tehty, mutta kun kuuli että kohduunsuu kuitenki auennut noin paljon, niin muuttui silläkin ääni kellossa...

Nyt kyllä unohtui kaikki tän päivän puheenaiheet ihan totaalisesti. Tällasta se on kun on sama pää kesät talvet:)

Huomenna olis sitten taas neuvola. Vaakalla en uskalla kotona käydä, mutta viime viikolla neuvolassa kokonaispainoa oli tullu lisää yht. 14.1kg!!!!

Quest ja Mikki 36+4

Vierailija
27/40 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eilen olisi viimein ollut aikaa kirjoitella, mutta netti ei toiminut. Noh, nyt vietän sadepäivää esikoisen kanssa. Tarkoitus oli myös mulla siivota ja pestä yks ikkuna, mutta olen vasta imuroinut vähän. Eikä tullut edes supistuksia. Muutenkin niitä tuntuu olevan vähemmän kuin pari vkoa sitten! KOhtu on kyllä tosi iso. Mulla on joka päivä ihan kylkiluut kipeänä, kun sisältäpäin venyttää. Luulin, että se on jo laskeutunut, kun maha on kuiteski aika alhaalla, mutta kyllä vaan on korkealla, huomaa kun on supistus, että sitä kovaa kohtua on joka puolella!

Mulla on tosi iso maha :) pari ihmistä kommentoi jo vkonloppuna, että ootko varma ettei oo kaksosia, ja aina jaksaa ihmetellä, että vielä 1kk tässä mahaa kasvatellaan. Terkkakin sanoi, että seuraavalla lääkärinkäynnillä kysy miten iso on tulossa, että pitäisikö alkaa käynnistämään aikaisemmin. Itse en millään haluaisi käynnistystä, suosin luomuhommia tässä synnytyksessäkin. Ja se voi olla aika rankkaa kun käynnistetään, supistukset vahvempia jne....Esikoista vauhditettiin oksitosiinitipalla ja oli kyllä kipeät ne supistukset! Tulisipa itse ajoissa tuo poika, eikä mitenkään hirveän suurena! Sf-mitta on nyt 33cm.

Painoakin on tullut, mutta nyt oon huomannut vähäistä turvotusta sormissa, joten ehkä siinäkin on osansa. Yhteensä on tullut n. 12 kg lisäpainoa. Olen tämän viikon herkkulakossa...sillä oon ihan oikeesti herkutellut joka päivä jollakin turhalla, munkkeja, pullaa, karkkia, suklaata...nyt tuli loppu! :)

Siitä Yahoosta...en aio sinne kirjautua, kun en muutenkaan ole niin aktiivinen tämän kirjoittelun kanssa. Viimeksikin synnytyksen jälkeen tuli tosi pitkä tauko netissä surffailuun, joten en usko, että aikaa on sitten " seurustella" vauvan ja kaksivuotiaan hoidon ohella. Eli tää vauva-lehden palsta riittää mulle, ja toivottavasti jatketaan sit tuolla vauva-puolella juttuja!

En oo vielä pakannut sairaalakassia, vauvalle vaan vaatteet katsonut valmiiksi.

Joku oli ostanut tulevalle isille lahjoja! Mitäs muut, aiotteko tehdä " isyyspakkausta" ? Se olisi kiva idea, mutta tulee kohta kiire. Mitä muuta siihen voisi ostaa?

No, lounaan laittoon...

faith rv 36+3

Vierailija
28/40 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Mä olisin kyllä ollut jo ihan valmis käynnistykseen. Alapäässäkään ei ollut tapahtunut mitään muutoksia :( Vaiks olen ollut kipiä. No voi hö!

Sain tosin lähetteen äippäpkl kun on tota turvotusta niin mukavasti,kutsu tulee kuulemma sitten joskus ens viikolla. Lääkäri ei alkanut sitten vauvan kokoakaan arvioimaan,kun menen sinne polille kuitenkin ja ne tarkistaa sielä painon joka tapauksessa. Sen se vaan sanoi,että normaalikokoiselta vauveli vaikuttaa.

Olin eka neuvolassa ja sitten lääkärillä. Eli pissi oli täysin puhdas. Hemppaa ei mitattu. Verenpaineet oli 120/80. Kuulemma ihan normaalit. (mulla ei ole ikinä ollut noin korkeita paineita) Sf-mitta oli pienentynyt eli 32 cm oli. Sen mittas moneen kertaa ja aina sai sen saman. Vauvelin sydänäänet oli 145. Ei sen ihmeempää sitten. Se siitä käynnistä!

Ens viikolla sitten kattellaan uudestaan,neuvolassa/äppkl:lla.

Nyt ei sitten oikeen tiä miten olis,kun oli henkisesti valmistautunut sille synnärireissulle!

Lilli81 38+4

Vierailija
29/40 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljäkö:Saako nyt jo valita/päättää ottaako calmettea vauvalle? taidan jättää ottamatta jos saa itse valita.

[color=blue] Kyllä me ollaan ainakin saatu valita otetaanko se vauvalle vai ei. Se oli siinä esitietolomakkeessa. Me laitettiin siihen,että halutaan keskustella lääkärin kanssa ennen kuin se vauvalle laitetaan.

Lilli81 38+4

Vierailija
30/40 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos paljon!! tokihan se verenpaine nousi silloinkin kun ilmaantu ne proteiinit pissaan, ainakin se 20-30 pykälää, mutta ei tk lääkäri ollut milläskään! enkä itekään aatellut. luulin että ne pitää kohota taivaisiin!! kiitos sinullle arvokkaista neuvoista!!!! lähden käymään varulta lääkärillä!!! ei se ota jos ei annakaan!!!!

zejo 35+6

Vierailija
31/40 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Kävin neljä viikkoa sitten liiviliikkeessä katsomassa imetysliivejä. Sieltä löytyi yksi malli, joka sopi minulle, mutta sitä oli vain mustana. Myyjä lupasi tilata minulle valkoiset, hinta 52e. Meni kaksi viikkoa kun liivit saapuivat, paitsi myyjä olikin tilannut väärät. Meni toiset kaksi viikkoa ja tänään tuli sitten taas saapumisilmoitus. Nyt liivit olivat oikeat, mutta hinta 55e. Ihmettelin, että tuliko siihen joku toimitusmaksu. Myyjä sanoi, että ei kun näissä on hinta muuttunut. Jotenkin en osannut sanoa siihen mitään, vaan maksoin kiltisti. Rupesin sitten miettimään, että jos se olisi alunperin tilannut oikeat liivit, niin hinta ei olisi vielä ollut noussut. Hänen virheen takia jouduin maksamaan enemmän. Minun mielestä olisi pitänyt saada ennemminkin alennusta!! No, jospa pystyisin unohtamaan koko jutun, en jaksa lähteä valittamaankaan kolmen euron takia. Mut ärsyttää!!

Tilasin netistä kolme viikkoa sitten toiset imetysliivit. Ne tuli perille kahdessa päivässä. Huomasin sitten, että ne onkin ihan samat mitkä ostin liiviliikkeestä, eli Anita merkkiset. Oon plärännyt nettiä ja etsinyt erilaisia liivejä, mut miun kokoa nähtävästi on vaan Anitalla. Varmaan jostain Hesasta saattais löytyä muitakin, mut ei ainakaan Joensuusta eikä netistä. Miun koko on 70H. Nettitilauksena maksoin noista liiveistä vähän yli 60e, koska siihen tuli postikulut. Mut pitäispähän ainakin olla hyvät ja tukevat. Pakkohan miun on maksaa niistä paljon kun ei kehtaa liian pieniäkään tai isoja tunkea päälle. Pitää kyllä ehdottomasti sit säästää nuo liivit ens raskautta varten. Ei ihan joka kertaa kehtais yli sataa euroa maksaa...

Tytteli-83

Vierailija
32/40 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, jos jotain sait irti.

Käyhän kertomassa, kuin kävi!

Oottelen...

M

Vierailija
33/40 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla ihan sen takia kirjoittamaan, kun oli vallan toisella sivulle meidän höpinät päässeet tippumaan! Eli korjataan tilanne pikimmiten!

Täällä alkoi aamu vallan mainiosti. Ei supistanut, eikä ollut minkäänlaisia kipuja. Mullahan oli sen su-ma yön välisen supistelun takia eilinen aivan kamala päivä. Maha oli niin kipeä, että hädin tuskin pääsin kävelemään. Eilisen lepäsin ja aamulla olo oli mitä mainioin. Siivosin sitten eilisen illan sotkut keittiöstä ja kolme koneellista pyykkiä. Päiväunilla heräsin kipeään suppariin ja sen jälkeen niitä on taas tullut. Mahaa jomottelee taas, mutta siihen pitänee nyt tottua vaan. Eihän tässä enää montaa viikkoa tarvitse kärvistellä ja mitä sitä ei oman rakkaan lapsen eteen tekisi! :)

Joku kyseli sukupuolesta. Meille se selviää vasta synnärillä. En osaa kyllä yhtään sanoa kumpi on tulossa.

Sairaalakassista on ollu kans puhetta. Mä en oo vielä pakannu ollenkaan, enkä oo miettiny edes mitä sinne laitan. Pitäs varmaan tehdä edes lista sen sisällöstä, että osaa sitten mies keräillä mukaan jos en supistuksilta pysty. Osa vauvan tarvikkeistakin on vielä laittamatta, mutta mihin tässä on kiire. Ja jos lähtö tulee, niin laitetaan sitten kun kotiudutaan.

Lilli, jaksamisia odotteluun! Eipä ne tahdo käynnistykseen laittaa, jos ei mitään tarvetta siihen ole. Pelkkä kypsyminen raskauteen ei taida olla tarpeeksi hyvä peruste! ;) Kyllä se sinunkin nyytti sieltä tulee aikanaan!

Jamesiinasta ei sitten sen koommin ole kuulunut. On tainnut siellä jo nyytti syntyä! Tietoa odotetaan mielenkiinnolla.

Kukas on lähdössä seuraavaksi? Eikö kenelläkään ole edes limatulppaa näkynyt?

Mirju 36+2

Vierailija
34/40 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu vähän aktiivinen!

Sairaalakassia oon vähän jo pakannut! Hyvä minä!

Suositelkaapas vielä hyvää energiajuomaa. Mitään ei varmaan saa syödä, joten patukat eivät käy.. Mitäs teillä on ollut mukana/mitä aiotte ottaa?

Sairaalakassissa muuten tähän mennessä:

- hammasharja & tahna

- imetysliivit & liivinsuojia

- päiväkirja

- jättisiteitä

- alushousut, sukat ja t-paita

- hoitoaine, kasvovoide, yleisvoide ja huulirasva

Vielä pitäis ainakin kamera ladattuine akkuineen, kännykän laturi ja se urheilujuoma. Samoin tietenkin jotkut verkkarit voisivat olla hyväksi..

Vierailija
35/40 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta kiva kun sataa, vähän raikastuu ilma. On jotenki ollut niin pölyistä, ett kurkku ollut ihan turvoksissa. Nyt taas helpottuu.

Mrs. Marple, urheilujuomasta: Ostin Isotonic Force jauhetta. Siitä saa litran juomista. Sitä löytyy myös tiivisteenä. Tuota mulla oli esikoisen synnytyksessä, ja hyvää oli. Ostin synnärille ison muumi pillimukin. Semmonen oli esikoisenki kanssa, mutta kansi ja pilli ovat hävinneet jonneki, niin ostin uuden.

Esikoisen 3v synttäreitä pitäs suunnitella ja valmistella. Juhlitaan torstainan vähän etukäteen. Oikea päivä on 2.6.. Mies meinas eilen, että tää toinenki syntyy taatusti 2.6. : ) Mä taas veikkaan siihen viikon päälle, eli 9.6...

Ei tosiaankaan vielä mitään merkkejä synnytyksen käynnistymisestä. Perjantaina menen neuvolaan. Siellä eivät kyllä ole tarkastaneet kohdunsuun tilannetta, joten ei mitään hajua, vaikka ois jo vähän aukiki. Synnytystapa arvioita ei nyt tehdä, kun eka lapsiki sieltä hyvin sulahti, niin mahtuu tuo toinenki.

Repeämisiä vähän mietin etukäteen. Niitä tuli kohtuullisen paljon pojan syntyessä, mutta lähtivät kyllä paranemaan nopeasti, tai menihän siihen kaksi/kolme kuukautta, mutta kohtuudella pärjäsin. Oon nyt yrittänyt venytellä välilihaa, ois vaan pitänyt tajuta aloittaa vähän aikaisemmin. Pitää toivoa kätilöltä jotain apua tuohon, geelipussia tms mitä ne nyt käyttävät. Jos vähän ehkäisis pahempia.

Jeps, pitää lähtä herättään ukko päikkäreiltä ja suoritua kauppaan ostaan synttärivermeitä...

sokuri 38+2

Vierailija
36/40 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaata tiistaita!

Supistellu tänään aamupäivästä asti..Aamulla sain vähän siivottua ja imuroitua (kauheissa tuskissa). Menin nyt illalla sitte saunaan ja kuumaan suihkuun niin rauhottui. Tuntuu oikeesti, et tämä tulee mahasta läpi. Kun liikkuu niin maha venyy ja paukkuu niin, et sattuu!

Kaupassakin kassatäti kysyi, et millon se laskettuaika oikeen on?? Näytin niin kärsivältä, kun supisteli niin vietävästi..

Olen tänään pessy taas pyykkiä ja esikoisen vaunuista irrotin päälliset ja pesin nekin nyt sitte vauvaa varten (ei oo niitäkään 3 vuoteen pesty). Ei ne niin likaset ollu, ihme kyllä.

Huomenna aamulla on neuvola ja illalla se painoarvioultra. Jännittää!

Ja sisko tulee poikansa kanssa huomenna käymään ja leikkimään. Toivottavasti ei satais koko päivää!

Katalin --> Millon sulla on se laskettuaika?? Mulla on 11.6 ja TYKS:ssä pitäis synnyttää, et voidaan olla samoihin aikoihin siellä :) Jaa ja täysikuu ois sitte 11.6 seuraavaksi..saa nähdä mitä tapahtuu!

Nyt meen kattoo käynnistämis ohjeita :) Hanna*

Vierailija
37/40 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mieleenkään ostella miehelle mitään mutt loisto idea :).

Mitä sinne vois laittaa??????

Pakko oli tulla käväsee vielä tälläkin puolella kun vielä pysyy pystyssä,olisikohan aika aloittaa raudan käyttö?

Kai sen puuteeseen kuulu huimausta,huonoa oloa tai jotain?

Kertokee viisaammat!!!

Vierailija
38/40 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olis niin kiva osallistua aktiivisesti teidän Kerttusten keskusteluihin päivittäin mutta pelkästään tän pinon lukemiseen menee niin kauan et ei kerkee enää kirjoittaa kun esikoinen jo huhuilee tai yleensä sänky kutsuu päiväunille.. Olenkin vedellyt sellasia 1-2 h päikkäreitä nyt monena viikkona, onneksi poika (1v1kk) nukkuu sellaset ihanat 3 h päivällä joten itselläkin on mahdollisuus levätä kunnolla päivällä jos yöunet on jäänyt vähäisiksi. Nyt olen tosin nukkunut viime öinä suht hyvin, sama juttu oli esikoisen aikaan et viimeiset pari viikkoa ennen synnytystä nukuin tosi hyvin, mikä oli kyllä tarpeen, synnytyksessä niitä voimia tarvitaan!!!!

Sairaalakassi on täälläkin pakattu ja suht samanlaista tavaraa mullakin mukana kuin muilla, eli omat hygieniatarvikkeet, sukkia, imetysliivit ja liivinsuojuksia, korvatulpat, kamera, pillimehuja ja vielä pitäis ostaa suklaarusinoita mukaan ja TOSItoimiin lähtiessä ottaa mukaan vielä lompakko ja neuvolakortti! Tässä pari päivää on tullut sellaista hennon vaaleanpunaista viirua pöksyihin, oliskohan se sitä limatulppaa...? Iltaisin supistelee välillä ihan kipakasti mutta olen kyllä aika varma, että kyllä sinne kesäkuulle kuitenkin mennään, ollaanhan me KESÄkuun Kerttuja!! :)

Calmetesta on ollut puhetta. Itse en ole asiaan niin perehtynyt, laitoin siihen sairaalan lomakkeeseen, että saa antaa, mutta ehkä tutkin asiaa tarkemmin vielä ja jos kerran siitä ollaan luopumassa niin mitäpä sitä vauvaa kiusaamaan " turhalla" rokotuksella. Katsotaan nyt, tosi vaikea päättää noista rokotuksista, mekin kun tykätään reissata tuolla maailmalla niin olishan se toisaalta hyvä et lapsilla olis rokotukset, mutta toisaalta taas ne sivuhaittavaikutukset voi olla kyllä aika ikäviä myöskin..

Taitaa mulla jäädä myöskin sinne Yahooseen kirjoittelu väliin kun en meinaa keretä täälläkään vaikuttaa aktiivisesti. Ja viimeistään kun vauva tulee maailmaan niin esikoisen ajalta muistan kyllä, että muuta tekemistä kyllä on! Mutta tänne aioin kyllä kirjoitella ja käydä vertaistukea hakemassa teidän muiden elämästä, kiitos siitä jo etukäteen!!

Omaa napaa, eli neuvolassa kävin maanantaina. Kaikki arvot oli ok, verenpaine ihan vaan hieman noussut mutta edelleen hyvä, pissä puhdas jne. mutta paino oli päässyt hieman yllättämään (vedänköhän ennätyksen..?) Puolentoista viikon aikana painoa oli tullut 2,2 kg!!!!!! Hui, onneksi kokonais painonnousu on vain 11 kg joten ei terveydenhoitajakaan huolestunut, turvotusta taitaa olla puolet vaikkei sitäkään nyt niin hirveästi ole, nilkatkin erottuu vielä! ;)

Vointi muuten hyvä kun vertaa esim. vkoihin 33-35 jolloin olin tosi kipeä joka paikasta ja supisteli koko ajan. Mieli vaan alkaa olla jo tulevassa ja varsinkaan meidän pikkumiehen touhuja ei meinais millään jaksaa, hän kun on tuollainen superhyperaktiivinen 1-vuotias niin välillä meinaa aivan itku päästä kun sadatta kertaa päivässä siivoaa maito yms. sotkuja ympäri kämppää.. En nyt varsinaisti odota vielä synnytystä, yritän nauttia näistä viimeisistä hetkistä, sillä kuka tietää vaikka tämä olis viimeinen kerta kun olen raskaana vaikka se " iltatähti" onkin joskus suunnitelmissa mutta kuka tietää?

Auts, nyt pikkukaveri punnaa kyllä itseään väkisillä ulos, että täytyy varmaan mennä makuuasentoon, aijaijai... kyllä käykin kipeetä..

MiljaMaaria 38 + 2

Vierailija
39/40 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

löydän taas itseni roikkumasta netissä. Tai siis vauvan palstoilla. Kävin kaikilla mahdollisilla ajankohtaisilla palstoilla lukemassa. Kamala kun ihmiset kirjottaa niin vähän uusia viestejä, ei riitä lukemista kun käy joka päivä! Eli pitäs vähän kai rajoitella tätä keskustelujen lukemista.

Nimipalstaakin toiveikkaasti luin, mutta en löytänyt pojalle nimiehdotuksia. Pitäis laittaa varmaan oma viesti. Tällä hetkellä kutsun vauvaa Hiawathaksi (amerikkalainen perinnenimi, heh heh) miehen kiusaksi, häneltä kun ei ole tullut oikein mitään ehdotuksia. MIKÄÄN pojan nimi ei tunnu just siltä oikealta.

Sain tänään netistä tilaamani Janet Balaskas:n New Active Birth. Suomeksi sen on AKtiivisynnytys. Oli kiva lukea, kun alkoi tuntumaan, että totta tosiaan onhan se synnytys ihan luonnollinen tapahtuma ja siitä voi selvitä vähillä vaurioilla (fyysisillä ja psyykkisillä :) kun vaan itse tietää mitä ruumiissaan tapahtuu. Ja mulla on siis kakkonen tulossa. Nyt aion kyllä tosissaan vaatia pystyasennossa synnyttämistä, kun viimeksi piti istua sängyssä...toisaalta olin jo väsynytkin. Eli joko kyykyssä tai tuolilla, tai polvillaan, seisaallaankin, mutta ei selälleen minua. Noita Balaskaksen joogamaisia venyttelyharjoituksia suoritin jo esikoista odottaessa enkä sitten revennytkään kuin ihan nirhauman verran.

Sinne sairaalakassiin jostain osui silmiin tennispallo sukassa, on kuulemma hyvä hieromisen apuväline. Golf-pallo sopinee myös, mutta on vähän kovempi. Ja sit hierontaan jotain öljyä.

Taas on niin kuuma! Ja istuminen ottaa kylkien päälle...

Vierailija
40/40 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, täällä ei oikein uni ota tullakseen. Yleensä kyllä olen tähän aikaan jo nukkumassa, mutta nyt ei nukuta yhtään. Hoksasin äsken, että toukokuuta ei ole enää kuin viikko jäljellä ja sit alkaakin jo meidän kerttusten oma kuu. Niin se aika vaan on nopeasti mennyt.

Mahassa möyryää joku tosi vauhdilla. Vatsa vaan heiluu puolelta toiselle ja sukkapuikko-pistoksia on inhottavan paljon. Alaselkää on jomotellut koko illan silleen menkkamaisesti, nyt ehkä vielä voimakkaammin.

Mulla on huomenna (siis keskiviikkona) ä-polikäynti, jossa taas katotaan sitä lapsiveden määrää (mulla se on siis ollut todella vähissä, mutta kaks viikkoa sitten, kun kävin viimeks ä-polilla, niin sitä olikin aivan normaalisti) ja kai tehdään painoarvio vauvasta, kun se on pienen kokoinen viikkoihin nähden. Viime viikolla tosin terkkari sanoi normaalilla neuvolakäynnillä, että vauva olis hänen mielestään liki kolme kiloinen (teki siis painoarvion käsikopelolla mahan päältä). Että saa nyt nähdä, mitä ne ä-polilla on mieltä.

Nyt pitäis olla kaikki vauva-valmistelut ihan valmiina. Mulle sopis, jos lähtö tulis jo aika pian. Jotenkin alkaa kyllästyttään tämä iso maha ja turpee olo. Voi, kumpa ne olis ä-polilla sitä mieltä, että voisin jäädä sinne ja alottaa hommat tän vauvelin ulospuskemiseksi *toivossa on hyvä elää*.

Täällä on ollut puhetta noista Gefilus-jutuista. Mä olen kuullut sellasen version, että se olis nimenomaan se lactobasilus GG-maitohappobakteeri, joka auttais noihin atooppiseen ihoon ja allergioihin. Oon sitä yrittänyt nyt syödä koko raskauden ajan (kun esikoisella on atooppista ihottumaa, tosin nyt jo paremmassa kunnossa, kuin puoli vuotta sitten). Ja voitte kuvitella, että mulla tulee jo kaikki gefilus-tuotteet korvista ulos ja oon TO-DEL-LA kyllästynyt niitä syömään. Mutta katotaan onko niistä mitään hyötyä meidän tapauksessa. Niin ja niitä kai suositellaan syötävän ainakin siihen asti, kun vauva on puolen vuoden ikäinen.

Juu, huomasitteko muuten, että yks elokuinen pieni vauva oli ottanut oikein kunnon varaslähdön ja syntynyt? Jotain rv27 tai sinne päin...?

Nyt aletaan olla jo keskiviikon puolella ja mulla olis aamulla aikainen herätys, kun oon menos sinne ä-polille ja matkaakin olis melkein tunnin verran, joten olis kai viisaampaa siirtyä tonne sängyn puolelle, jos se uni tulis. Ei mulla ole kyl mitään viisasta sanottavanakaan, joten parempi poistua " linjoilta" . Öitä!

T: Canderel rv 38+6