Millaisen ihmisen mielestä on _ehdotonta_ käydä pesulla päivittäin ja pestä vaatteet 1-2 käyttökerran jälkeen?
Näissä pillukarva- ja muissa hygieniakeskusteluissa suurikin osa on sitä mieltä, että ihan ehdotonta on käydä joka päivä pesulla, siis suihkussa. Ja läträttävä muullakin kuin vedellä! Muuten ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin, että ---> ihminen haisee KUVOTTAVALLE
Lisäksi vaatteet pestään kerran parin käytön jälkeen! Siis ei-alusvaatteetkin. Muuten ihminen "kulkee aivan paskaisissa kuteissa ja haisee ja lemuaa kuvottavalle"
Mistä näitä puhtausfriikkejä sikiää?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka onkin ilmiselvä provo, niin ruokitaan trollia tän kerran...
Jos on tottunut olemaan peseytymättä, varmaan tuntuukin friikille käydä suihkussa usein ja pestä vaatteita parin käytön jälkeen. Jos taas on tottunut olemaan puhtaana, ei voisi kuvitellakaan että olisi useamman päivän peseytymättä ja että käyttäisi samoja vaatteita monta kertaa putkeen. Lisäksi esim. hikoileminen on yksilöllistä, joidenkin täytyy pestä itsensä ja vaatteensa useammin kuin toisten. Kukin tavallaan, mitä sitä täällä kauhistelemaan?
"Olemaan puhtaana"? Tämähän on nykypäivän ongelma, puhtaana pidetään tilaa, joka on itse asiassa luonnoton. Iho kuivuu liiasta pesemisestä ja mikä on nykyajan ratkaisu siihen? Ihoa "hoidetaan" erilaisilla rasvoilla ja voiteilla...
Jaa, ei minulla vaan kuivu. Käyn suihkussa joka päivä ja käytän harvoin vartalovoiteita.
15.
Sitten et ole puhdas, ihollasi on vielä rasvaa😉
Tuskin, pesen ihoni suihkussa joka päivä karhealla harjalla (ja saippualla). Harja on oikeasti tarjoitettu ihon kuivaharjaukseen. Tai sitten käytän kuorimahanskoja. Ihoni on puhdas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tottunut olemaan peseytymättä, varmaan tuntuukin friikille käydä suihkussa usein ja pestä vaatteita parin käytön jälkeen. Jos taas on tottunut olemaan puhtaana, ei voisi kuvitellakaan että olisi useamman päivän peseytymättä ja että käyttäisi samoja vaatteita monta kertaa putkeen. Lisäksi esim. hikoileminen on yksilöllistä, joidenkin täytyy pestä itsensä ja vaatteensa useammin kuin toisten. Kukin tavallaan, mitä sitä täällä kauhistelemaan?
"Olemaan puhtaana"? Tämähän on nykypäivän ongelma, puhtaana pidetään tilaa, joka on itse asiassa luonnoton. Iho kuivuu liiasta pesemisestä ja mikä on nykyajan ratkaisu siihen? Ihoa "hoidetaan" erilaisilla rasvoilla ja voiteilla...
Jaa, ei minulla vaan kuivu. Käyn suihkussa joka päivä ja käytän harvoin vartalovoiteita.
15.
Sano vielä, että et ole ikinä kuullutkaan että normaalisti, keskimäärin, iho kuivuu pesemisestä ja sitä, että varsinkin naiset survovat kehoonsa ties kuinka paljon kemikaaleja?
Ai millainen ihminen? Olisko vaikka hygieeninen ihminen :) Millainen ihminen jättää peseytymättä?
Pyöräilen töihin ja koiran kanssa liikun päivittäin sen verran että tarvitsen päivittäisen pesun. Ei ole kiva mennä hikisenä lakanoihin pyörimään. Huomaan kyllä itsestäni että esim rintakehään ja selkään alkaa puskea finnejä jos en peseyde päivittäin.
Vaatteet toki vaihtuu siinä samalla, ihan hyvin kestävät pesua, suurinosa vaatteista on jo useita vuosia ollut käytössä.
Hiuksia en pese joka päivä kun päänahka ei ole helposti rasvoittuvaa sorttia.
Vierailija kirjoitti:
Ai millainen ihminen? Olisko vaikka hygieeninen ihminen :) Millainen ihminen jättää peseytymättä?
Ootko ikinä kuullut mitä kaikkea negatiivista koituu hygieniasta? Ja jokapäiväinen kuuraaminen on jo lähellä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15.
Vain AV:lla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15.
Sano vielä, että et ole ikinä kuullutkaan että normaalisti, keskimäärin, iho kuivuu pesemisestä ja sitä, että varsinkin naiset survovat kehoonsa ties kuinka paljon kemikaaleja?
Minulle on oikeastaan ihan sama mitä ihmiset keskimäärin tekevät. Toiset käyvät useammin suihkussa kuin toiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko ikinä kuullut mitä kaikkea negatiivista koituu hygieniasta? Ja jokapäiväinen kuuraaminen on jo lähellä sitä.
En ole kuullut, eikä ole vastaankaan tullut vaikka joka päivä lotraan :)
En jaksa itsekään stressata siitä, että joka päivä kävisin suihkussa. Joka toinen päivä riittää, tosin tukan pesen joka päivä. Kalsarit ja sukat vaihtuu yleensä suihkun jälkeen, joskus tosin voi mennä pidempäänkin. Teen juuri siistiä sisätyötä, enkä hikoile päivittäin juurikaan, joten jos vaatteet ei omaan nenään haise, samoilla mennään.
Toki jos urheilee tai muuten hikoilee reilummin, niin silloin vaihtuu vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee kevyttä, siistiä sisätyötä, eikä kuntoile päivittäin, tuskin tarvitsee käydä
joka päivä suihkussa. Joka toinen päivä riittää, ja vaatteita voi myös tuulettaa, eikä pestä
joka käyttökerran jälkeen.
Melkoista veden ja sähkön tuhlausta käydä joka päivä saunassa ja suihkussa.Ihokin kärsii jatkuvasta saippuoinnista ja veden lotrauksesta.
Jos tekee siistiä sisätyötä niin silloin todellakin käydään suihkussa päivittäin ettei työkavereitten tarvi istua paskan hajussa siinä vieressäsi.
Ei keskiverto ihminen ala haista, vaikka joka päivä ei peseytyisikään. Toki jos on taipumusta runsaaseen hikoiluun, suihkuntarvekin on suurempi. Silloinkaan ei kyllä ala haista paskalle, vaan hielle.
Vierailija kirjoitti:
Ex oli tuollainen. Kävi itse 2 kertaa päivässä suihkussa, urheilun jälkeen yhden ylimääräisen kerran.
Hänellä on tarkempi hajuaisti kuin normaali-ihmisellä (saattoi haistaa käsistäni että söin edellispäivänä banaania vaikka olin pessyt käteni monta kertaa ja saunonut sen jälkeen). Myös muita pakkomielteisiä oireita löytyi.
Haha apua! Löytyykö tuommoisia miehiäkin (vai onko kyseessä nainen?) Itse olen kanssa jonkin sortin superhajuaistillinen ja haistan miehen käsistä ja hengityksestä helposti että mitä on tullut syötyä. Eniten ehkä häntä ärsyttää se, että seksin harrastamiseen en kykene, jollei ole juuri tultu pesulta. Etoo liikaa. Se on kai pakkomielle sitten. (Mutta kuka muka nauttii koko päivän housuissa muhineiden kivesten tuoksusta??) En myöskään halua että hän koskee minuun suoraan jonkin mahdollisesti likaisen esineen hipelöinnin jälkeen. Onneksi kumpikaan näistä ei aiheuta sen kummempaa meteliä kun ollaan molemmat totuttu.
Tuosta pesemisestä vielä, itse en käy joka päivä suihkussa, mutta pesen kyllä kaikki kriittiset paikat useampaanki kertaan päivässä. Naaman ja hampaat aamuin illoin, kädet jatkuvasti ja takamuksen aina kun siltä tuntuu. Välillä myös jalat jos tuntuu että hikoaa. Hiuksiani pesen harvimmin, sillä niissä on tällä hetkellä kriittinen väri, jonka en haluaisi haalistuvan. Saattaa mennä viikkokin ilman vesipesua. Etovaa, eikö?
Mä käyn päivittäin suihkussa, mutta en koskaan käytä saippuaa muuta kuin kainaloihin ja silloin tällöin jalkoihin. Hiukset pesen 2-3 krt viikossa. Farkut pesen ehkä harvemmin kuin kerran viikossa, paidat kahden käyttökerran jälkeen, alushousut ja sukat vaihdan päivittäin. Näillä mennään ja hyvin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin siis liiallista hygieniaa.
Tulee mieleen kolme vahtoehtoa:
- ihminen joka urheilee paljon ja sitä kautta hikoilee normaalia enemmän
- ihminen, joka kärsii liikahikoilusta
- bakteerikammoinen, joka kuvittelee että pienikin määrä kuollutta ihosolukkoa tms. vaatteessa on lähes tappavan vaarallinen
Käyn suihkussa kerran päivässä, koska koen sen tarpeelliseksi. Hiukset pesen noin 1-3 päivän välein. Pesen myös kerran päivässä (suihkun lisäksi) alapääni pideellä ja joskus myös pesasen kainalot samalla. Hikeni valitettavasti haisee pahalta ja nopeasti. Tästä syystä myös pesen paitani joka käytön jälkeen. Farkut pesen noin kerran 1-2 viikossa. Koen itselleni sen tarpeelliseksi. En kuitenkaan tuomitse muita, jos eivät peseydy yhtä usein.
Ällöttää myös mennä sänkyyn ilman suihkussa käymistä.
Eri ihmisille toimii eri tavat pitää itsensä puhtaana ja edustavan näköisenä. Minun ei omasta mielestä tarvitse esim. välttämättä käydä joka päivä suihkussa (joka toinen päivä riittää paitsi urheilun jälkeen aina suihkuun) tai laittaa kaikkia vaatteita yhden käyttökerran jälkeen pyykkiin. Minulle riittää, että pesen naaman ja hampaat aamuin illoin, huuhtelen alapään, ja pesen kainalot aamulla ennen dödön lisäämistä. Kädet tietysti pestään useasti päivän mittaan. Alusvaatteet ja sukat vaihdan poikkeuksetta uusiin päivittäin, mutta muiden vaatekappaleiden kanssa arvioin niiden pesuntarpeen erikseen. Jos vaatteissa ei ole tahroja tai ne ei haise, ei ne mene pesuun.
Vierailija kirjoitti:
Käyn suihkussa kerran päivässä, koska koen sen tarpeelliseksi. Hiukset pesen noin 1-3 päivän välein. Pesen myös kerran päivässä (suihkun lisäksi) alapääni pideellä ja joskus myös pesasen kainalot samalla. Hikeni valitettavasti haisee pahalta ja nopeasti. Tästä syystä myös pesen paitani joka käytön jälkeen. Farkut pesen noin kerran 1-2 viikossa. Koen itselleni sen tarpeelliseksi. En kuitenkaan tuomitse muita, jos eivät peseydy yhtä usein.
Ällöttää myös mennä sänkyyn ilman suihkussa käymistä.
Eikö ole hankalaa pestä kainalot pideellä? 😯 en ole kuullut moista koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15.
Tuskin, pesen ihoni suihkussa joka päivä karhealla harjalla (ja saippualla). Harja on oikeasti tarjoitettu ihon kuivaharjaukseen. Tai sitten käytän kuorimahanskoja. Ihoni on puhdas.
Ihon tarkoitus on suojata! Ja sinä käytät hirveästi aikaa ja tarmoa sen pois hinkkaamiseen. Voi järjen köyhyyttä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin siis liiallista hygieniaa.
Ei ole ongelmana liiallinen hygienia.
No esimerkiksi minun on pakko käydä suihkussa joka päivä, kun teen fyysistä työtä tehtaalla, ja hiki ja pöly ja öljy sotkevat! Ei se tee minusta puhtausfriikkiä!