Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisen ihmisen mielestä on _ehdotonta_ käydä pesulla päivittäin ja pestä vaatteet 1-2 käyttökerran jälkeen?

Vierailija
09.05.2019 |

Näissä pillukarva- ja muissa hygieniakeskusteluissa suurikin osa on sitä mieltä, että ihan ehdotonta on käydä joka päivä pesulla, siis suihkussa. Ja läträttävä muullakin kuin vedellä! Muuten ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin, että ---> ihminen haisee KUVOTTAVALLE
Lisäksi vaatteet pestään kerran parin käytön jälkeen! Siis ei-alusvaatteetkin. Muuten ihminen "kulkee aivan paskaisissa kuteissa ja haisee ja lemuaa kuvottavalle"

Mistä näitä puhtausfriikkejä sikiää?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä enään ihmetytä miten kaupoilla törmää niin usein ihmisiin jotka haisee, kun tätä ketjua lukee.

Tiesittekö muuten, että ihminen hikoilee yöllä keskimäärin litran, se on aika pirun paljon.

Tätä väitettä olen aina ihmetellyt. Nimittäin jos hikoilen litran, eikö minun aamulla pitäisi olla kilon kevyempi? (En todellakaan ole, usein punnitsen illalla viimeisenä ja aamulla ensimmäisenä.) Ja mihin ne kaikki 365 hikilitraa vuodessa menevät? Siis patjaan kai, ja haihtuvat sitten sieltä pois? Mutta ikinä ei aamulla ole hikinen olo?

Vierailija
62/77 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka onkin ilmiselvä provo, niin ruokitaan trollia tän kerran... 

Jos on tottunut olemaan peseytymättä, varmaan tuntuukin friikille käydä suihkussa usein ja pestä vaatteita parin käytön jälkeen. Jos taas on tottunut olemaan puhtaana, ei voisi kuvitellakaan että olisi useamman päivän peseytymättä ja että käyttäisi samoja vaatteita monta kertaa putkeen. Lisäksi esim. hikoileminen on yksilöllistä, joidenkin täytyy pestä itsensä ja vaatteensa useammin kuin toisten. Kukin tavallaan, mitä sitä täällä kauhistelemaan? 

"Olemaan puhtaana"? Tämähän on nykypäivän ongelma, puhtaana pidetään tilaa, joka on itse asiassa luonnoton. Iho kuivuu liiasta pesemisestä ja mikä on nykyajan ratkaisu siihen? Ihoa "hoidetaan" erilaisilla rasvoilla ja voiteilla...

Jaa, ei minulla vaan kuivu. Käyn suihkussa joka päivä ja käytän harvoin vartalovoiteita.

15.

Sitten et ole puhdas, ihollasi on vielä rasvaa😉

Tuskin, pesen ihoni suihkussa joka päivä karhealla harjalla (ja saippualla). Harja on oikeasti tarjoitettu ihon kuivaharjaukseen. Tai  sitten käytän kuorimahanskoja. Ihoni on puhdas.

Ihon tarkoitus on suojata! Ja sinä käytät hirveästi aikaa ja tarmoa sen pois hinkkaamiseen. Voi järjen köyhyyttä...

Hahahaha anna mun kaikki kestää mikä urpo, mistäs sinä tiedät kuinka rasvoittuva ihoni on.

Tuliko edes mieleen että ihoja on erilaisia.

Niin...

Menepäs siitä muualle pätemään, hopi hopi.

Jokaisen ihon laadusta riippumatta on tarkoitus suojata. Suojaamisrooli ei poistu, vaikka iho olisi rasvainen. Ennemminkin rasvainen iho antaa paremman suojan ja suoja on heikentynyt, jos iho on kuiva. Mutta silloinkaan suoja ei ole kokonaan poissa. Vain vaurioitunut iho ei suojaa. Kannattaa perehtyä näihin alakoulutason biologisiin faktoihin ennen kuin tulee naureskelemaan ja haukkumaan muita urpoiksi. 

Miksi kuvittelet sinulla olevan oikeus haukkua ja neuvoa minua. Kuvitteletko ihan oikeasti tietäväsi minun ihoni tilanteen paremmin kuin minä itse. Järjetöntä. Minulla ei ole minkäänlaisia iho-ongelmia.

Oletko oikeasti vähän vajaa, heikkoitsetuntoinen trolli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni on yksi näistä puhtausfriikeistä :D

päivittäisen suihkun vielä ymmärrän ja noudatan itsekkin tätä käytäntöä, mutta se että jokainen vaatekappale menee yhden käyttökerran jälkeen pesuun on mun mielestä silkkaa hulluutta. pyykkiä kertyy jatkuvasti ja mies valittaa jos en ehdi niitä pestä. miehen vaatteet kuluvatkin ihan omaa tahtiaan kun niitä pestään niin usein.

mies aikoinaan ihmetteli mun "ominaishajun" neutraaliutta. ehkäpä mies sit kokee omat hajunsa epämiellyttävän voimakkaiksi? mulla ei myöskään oo tapana hikoilla, ellen tee jotain todella fyysisesti raskasta.

viimeaikoina mies on skarpannut, mutta yhteiselon alkuvaiheissa sitä ei liiemmin kiinnostanut meidän kämpän törkyisyys ja jätti siivoamisen mulle.

Vierailija
64/77 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tottunut olemaan peseytymättä, varmaan tuntuukin friikille käydä suihkussa usein ja pestä vaatteita parin käytön jälkeen. Jos taas on tottunut olemaan puhtaana, ei voisi kuvitellakaan että olisi useamman päivän peseytymättä ja että käyttäisi samoja vaatteita monta kertaa putkeen. Lisäksi esim. hikoileminen on yksilöllistä, joidenkin täytyy pestä itsensä ja vaatteensa useammin kuin toisten. Kukin tavallaan, mitä sitä täällä kauhistelemaan? 

"Olemaan puhtaana"? Tämähän on nykypäivän ongelma, puhtaana pidetään tilaa, joka on itse asiassa luonnoton. Iho kuivuu liiasta pesemisestä ja mikä on nykyajan ratkaisu siihen? Ihoa "hoidetaan" erilaisilla rasvoilla ja voiteilla...

Jaa, ei minulla vaan kuivu. Käyn suihkussa joka päivä ja käytän harvoin vartalovoiteita.

15.

Tuskin, pesen ihoni suihkussa joka päivä karhealla harjalla (ja saippualla). Harja on oikeasti tarjoitettu ihon kuivaharjaukseen. Tai  sitten käytän kuorimahanskoja. Ihoni on puhdas.

Ihon tarkoitus on suojata! Ja sinä käytät hirveästi aikaa ja tarmoa sen pois hinkkaamiseen. Voi järjen köyhyyttä...

Hahahaha anna mun kaikki kestää mikä urpo, mistäs sinä tiedät kuinka rasvoittuva ihoni on.

Niin...

Jokaisen ihon laadusta riippumatta on tarkoitus suojata. Suojaamisrooli ei poistu, vaikka iho olisi rasvainen. Ennemminkin rasvainen iho antaa paremman suojan ja suoja on heikentynyt, jos iho on kuiva. Mutta silloinkaan suoja ei ole kokonaan poissa. Vain vaurioitunut iho ei suojaa. Kannattaa perehtyä näihin alakoulutason biologisiin faktoihin ennen kuin tulee naureskelemaan ja haukkumaan muita urpoiksi. 

Miksi kuvittelet sinulla olevan oikeus haukkua ja neuvoa minua. Kuvitteletko ihan oikeasti tietäväsi minun ihoni tilanteen paremmin kuin minä itse. Järjetöntä. Minulla ei ole minkäänlaisia iho-ongelmia.

Niin, siis ihon tarkoitus ON suojata - se on meidän suurin elimemme, ja se ottaa kirjaimellisesti vastaan kaiken, mitä maailma heittää meitä päin. Kuiva iho, jolta rasvaisuus on poistettu (esim. pesemällä tai kuorimalla liikaa) tai poistunut (esim. vanheneminen kuivattaa ihoa) on alttiimpi vaurioille. Mitä ihmeen trollaamista siinä on, jos joku kertoo faktoja..? 

/eri

Vierailija
65/77 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipäs, mä saatan käydä jopa monta kertaa päivässä suihkussa. Aamulla töihin pyöräillessä tulee hiki, joten suihkussa on käytävä ennen kun asiakkaiden eteen viittii mennä. Harrastan myös joka ilta liikuntaa, joten joka ilta peseydyn hartastusten jälkeen. Vastaus kysymykseen siis: ainakin paljon liikuntaa harrastava ihminen.

Vierailija
66/77 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15.

Niin...

Niin, siis ihon tarkoitus ON suojata - se on meidän suurin elimemme, ja se ottaa kirjaimellisesti vastaan kaiken, mitä maailma heittää meitä päin. Kuiva iho, jolta rasvaisuus on poistettu (esim. pesemällä tai kuorimalla liikaa) tai poistunut (esim. vanheneminen kuivattaa ihoa) on alttiimpi vaurioille. Mitä ihmeen trollaamista siinä on, jos joku kertoo faktoja..? 

/eri

Minun älylliset lahjat tuskin liittyy siihen mitenkään että minä en pese ihoani juuri samalla tavalla kuin sinä.

Minullapa ei olekaan minkäänlaisia ihovaurioita, tai edes näppyjä.

Pyllynikin on finnitön, katso vaikka. Kun niin kovin kiinnostaa.

Vierailija
67/77 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle saattaa tulla yllätyksenä ja järkytyksenä, että myös alapäässä kuuluu olla sen oma "rasvaisuus" ja kosteus olemassa. Pimpslooran kuulukin olla luonnostaa hieman, noh, sellainen omanlaisensa. Liiallinen pesu kuivattaa sitä, alistaa kuivuudelle, tulehduksille ja hajuongelmille. Pilden kuulua haista pildeltä, ei sen kuulu haista ei-miltään ;-)

Nykypäivän hygienihulluille järkytys se kun alapään oikea tila onkin olla karvainen ja haisten naisen jalkovälille. :-P

Vierailija
68/77 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle saattaa tulla yllätyksenä ja järkytyksenä, että myös alapäässä kuuluu olla sen oma "rasvaisuus" ja kosteus olemassa. Pimpslooran kuulukin olla luonnostaa hieman, noh, sellainen omanlaisensa. Liiallinen pesu kuivattaa sitä, alistaa kuivuudelle, tulehduksille ja hajuongelmille. Pilden kuulua haista pildeltä, ei sen kuulu haista ei-miltään ;-)

Nykypäivän hygienihulluille järkytys se kun alapään oikea tila onkin olla karvainen ja haisten naisen jalkovälille. :-P

Puhut asiaa. Nykyihmiset ovat vieneet hygianian niin äärimmillee, että luonnolliset terveet hajutkin mielletään liaksi. Uusi tuttavuus minulle muuten tämä pimpsloora :) Hauska sana.

Vierailija
69/77 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisen? Mitä väliä sillä on millainen se ihminen on? Tarkennatko hieman.

Vierailija
70/77 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi miten rumasti puhut naisen sukupuolielimistä.

Juu ei sen kuulu olla täysin neutralisoitu alue, mutta kyllä silti tavallinen peseytyminen on ihan suotavaa. Itse peseydyn joka tai joka toinen päivä suihkuöljyllä eikä ole mitään ongelmia tulehdusten tai kuivuuden kanssa.

Vierailija
71/77 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lissut ja Pertsat kilvan kertovat, kuinka harvoin peseytyvät. No, kesä on tulossa ja kiitos teidän, julkisissa haisee taas kesätoosa ja perse.

Vierailija
72/77 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex oli tuollainen. Kävi itse 2 kertaa päivässä suihkussa, urheilun jälkeen yhden ylimääräisen kerran.

Hänellä on tarkempi hajuaisti kuin normaali-ihmisellä (saattoi haistaa käsistäni että söin edellispäivänä banaania vaikka olin pessyt käteni monta kertaa ja saunonut sen jälkeen). Myös muita pakkomielteisiä oireita löytyi.

Hyvä hajuaisti on piinallinen asia, koska mm. peseytymättömät ihmiset haisevat. 

Minut on psykiatri todennut henkisesti terveeksi. Onko sinut? Työnantaja ohjasi minut psykiatrille, kun olin koko ajan sairaana. Olin psyykkisesti terve, mutta sairastin syöpää, joka vei vastustuskyvyn. 

Vierailija
73/77 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex oli tuollainen. Kävi itse 2 kertaa päivässä suihkussa, urheilun jälkeen yhden ylimääräisen kerran.

Hänellä on tarkempi hajuaisti kuin normaali-ihmisellä (saattoi haistaa käsistäni että söin edellispäivänä banaania vaikka olin pessyt käteni monta kertaa ja saunonut sen jälkeen). Myös muita pakkomielteisiä oireita löytyi.

Siinä ei ois varmaan kannattanut yrittää käydä vieraissa...

Vierailija
74/77 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, jonka mielestä kaikki normaalit ihmiset käyvät joka päivä kokosuihkussa, ei varmaankaan ole todellisuudessa kysynyt kaikkien ympärillään olevien ihmisten pesutottumuksia. Voisi nimittäin tulla yllätyksenä, että kaikki hajuttomaksi koettavat ihmiset eivät suihkuta joka paikkaa joka päivä, ja osa haisevista voi peseytyä suht useinkin. Hikoilun ja sen hajun määrä on yksilöllistä, ja esim. itselleni riittää ihan hyvin kainaloiden ja alapään pesu kerran vuorokaudessa - sillä pesumäärällä en normaalisti haise. Vaatteeni eivät myöskään haise yhden päivän jälkeen. Toisaalta hajuhaittaa voi tulla ihmisessä muustakin kuin hiestä, esim. haiseva hengitys on ikävä ja suht yleinen ongelma, jota ei välttämättä voi poistaa tehostamalla hygieniaa.

Vierailija
75/77 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistin ja puhtaan.

Meitä on liian vähän.

Vierailija
76/77 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kuka muka nauttii koko päivän housuissa muhineiden kivesten tuoksusta??

Ruskeassa talossa pelataan Kylmää Karhua...aah...

Vierailija
77/77 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että tekee jotain kevyttä työtä, ei harrasta liikuntaa, eikä peseydy ja vaihda vaatteita niin usein, sillä ei siihen ole tarvetta silloin.

Koitappa vaikka siivoojan tai lähihoitajan työtä ja voit olla varma että haluat päivän päätteeksi suihkuun, mistään raksa pölystä ja hiestä puhumattakaan.