Paistinpannugallup
Minkälaisilla pannuilla palstalaiset oikein paistelevat? Onko suunnitteilla hankkia jokin erityinen pannu?
Itse paistelen saksalaisilla kylmätaotuilla Helmensdorfer-hiiliteräspannuilla ja olen ollut varsin tyytyväinen. Aikaisemmin olin valuraudan vankkumaton kannattaja, mutta näitä kokeiltuani paluuta vanhaan ei ole ollut.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Halpakaupan teflonpannu - hyvä ja halpa.
Kestää 2 kk ennen kuin pinnoite on pilalla ja täytyy ostaa uusi.
Mulla on halpa, alle kahdenkympin hiiliteräs, mutta en jaksa kovin usein sen kanssa askarrella. Ja harvoin paistan varsinaisesti puhdasta lihaa. Joten joku halpisteflon käy hyvin. Ja tefloninen wokpannu.
Teen paljon kastikkeita ja yhden pannun ruokia vai miksi niitä pitäisi sanoa, keitän makaronitkin pannulla kastikkeen kanssa, noihin kai järkevin käyttää noita tefloneita?
Käytän useimmiten valurautapatoja paistamiseen (räiskymisen vuoksi), niitä on neljä, joista yksi emaloitu, varsinaisia paistinpannuja on kolme, valurautainen, jokin-pinnoitettu ja teräs, näillä pärjää hyvin.
Juuri ostin uuden. Fiskars funktional form merkkisen. Entinen tefal titanium pro kuumeni liikaa ja pinnoite meni pilalle. Parhaimpia pannuja ollut nämä kaksi. Kokemusta aikaisemmin Hackmanin kovanaamasta ja halvemmista pannuista.
Alumiininen, paksuseinäinen, pinnoittamaton, induktiopohjainen pannu on ainoa pannu joka minulla on. Tomaattiset sun muut teen teräskasarissa - tämä on ainoastaan paistamiseen (ja on muuten loistava).
Vierailija kirjoitti:
Alumiininen, paksuseinäinen, pinnoittamaton, induktiopohjainen pannu on ainoa pannu joka minulla on. Tomaattiset sun muut teen teräskasarissa - tämä on ainoastaan paistamiseen (ja on muuten loistava).
Heitä pois tuollaiset - etkö tiedä, että alumiinisista astioista saa dementian!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heitä pois tuollaiset - etkö tiedä, että alumiinisista astioista saa dementian!!
Höpöjuttuja tuollaiset! Mihin väitteesi oikein perustuu?
Keittiöstämme löytyy De Buyerin Mineral B Pro 28 cm ja saman valmistajan kaksikahvainen 24 cm:n maalaispannu. Lisäksi on rosterinen pannu, joka on tullut perintönä miehen mummolta. Pinnoitettuakin olen miettinyt, mutta eipä sellaiselle taida olla keittiössämme käyttöä?
Vierailija kirjoitti:
Juuri ostin uuden. Fiskars funktional form merkkisen. Entinen tefal titanium pro kuumeni liikaa ja pinnoite meni pilalle. Parhaimpia pannuja ollut nämä kaksi. Kokemusta aikaisemmin Hackmanin kovanaamasta ja halvemmista pannuista.
ja on ollut sinun paras pannu? minun parhaissa pannuissani ei tuollaista ongelmaa ole, niitä ei saa pilalle normaaleilla kotikeittiövehkeillä. Toki varmaan pilalle menisivät jos jossain ahjossa käyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja on ollut sinun paras pannu? minun parhaissa pannuissani ei tuollaista ongelmaa ole, niitä ei saa pilalle normaaleilla kotikeittiövehkeillä. Toki varmaan pilalle menisivät jos jossain ahjossa käyttäisi.
Kaikki "normaalit" alumiini ja teräspannut vääntyy pohjastaan ajan kanssa kun niitä käytetään paljon. Nyt on parhaana pannujna verkkokauppa.com kaupan ransakalainen hiiliteräspannu ja senkin pohja on jo mennyt kuperaksi. Yhtään valurautapannua ei ole taloudessa, pitää varmaan hankkia sellainen.
Pinnoitetuista pannuista menee pinnat aina karrelle jos joutuu paahtamaan jotain kuumalla pannulla.
minusta pinnoitettuja laakeita ruuanlaittoesineitä ei saisi kutsua paistinpannuiksi. ei niillä pysty paistamaan.
Vierailija kirjoitti:
minusta pinnoitettuja laakeita ruuanlaittoesineitä ei saisi kutsua paistinpannuiksi. ei niillä pysty paistamaan.
Aikanaan olin töissä pihvipaikassa, johon tuli uusi keittiöpäälikkö ja hän heivasi kaikki rautapannut vanhanaikaisina pois keittiöstä ja toi tilalle juurikin näitä muovitettuja peltivateja - paista sitten pihviä sellaisilla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan olin töissä pihvipaikassa, johon tuli uusi keittiöpäälikkö ja hän heivasi kaikki rautapannut vanhanaikaisina pois keittiöstä ja toi tilalle juurikin näitä muovitettuja peltivateja - paista sitten pihviä sellaisilla...
Taisi olla se uusi tyyppi suoraan jostain koulun penkiltä?
Minulla on Hackmanin jämerä teflonpannu, johon olen ollut ihan tyytyväinen. Äskettäin kuitenkin huomasin, että pannu keikkuu keraamisella liedellä. Pannua ei ole heitelty eikä käytetty vasarana, mutta pohja on vääntynyt 6 niin, että toinen laita on 6 mm toista ylempänä. Takuu on varmasti mennyt umpeen aikoja sitten, koska en edes muista, mistä olen tuon ostanut. Halvinta lajia pannu ei kuitenkaan ole, koska silloin, kun ostelin astioita, ei paistinpannunkaan ostaminen ollut rahasta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestää 2 kk ennen kuin pinnoite on pilalla ja täytyy ostaa uusi.
Mä ostin nyt puolisen vuotta sitten 12 euron pannun ja toimii hyvin munakkaille ja letuille, pihvit paistan edelleen valurautapannulla. Taitaa olla niin, että pilaat pannusi liian kuumalla.
Mulla on:
kirppikseltä löytynyt 28 cm valurautapannu (pihvit, valtaosa muustakin lihasta)
kirppikseltä löytynyt rosteripannu (kastikkeet)
turhan kevyt teflonpaistinpannu (kala, kananmunat)
Mitä suurempi kokkailuinto on päällä, sitä enemmän tulee käytettyä rosteria ja valurautaa, laiskempina jaksoina taas teflonia.