Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avomerellä uinti

Vierailija
23.01.2023 |

Kannattaako uida siellä, missä kulkee aluksia, vai voiko jäädä paatin alle?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jäädä alle jos se on suosittu laivareitti. Kannattaa olla isohko vene (ei kumivene) ja merkinnät missä sukeltaa, silti varovainen. Lisäksi vene voi karata, ellei ole muita. Pitäisi olla edes saari lähellä.

Vierailija
2/10 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva aloitus. Tuli hieno mielikuva kimaltelevasta selkämerestä jossa tyytyväinen norppa kelluu laiskana ja läpsyttelee vettä.

Silliparvi uiskentelee päämääräämättömästi jossain.

Intialaispoika lautallaan pelaa tiikerin kanssa shakkia.

Matti ja Teppo moikkaa norppaa.

Onk onk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mukavaa uida Helsingin saariin.

Vierailija
4/10 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tankkeri ajaa kahtasataa päälle yhtäkkiä.

Vierailija
5/10 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku on voinut uida Atlantin halki? Miksi uimari ei ole joutunut laivan upottamaksi tai hain kitaan?

Vierailija
6/10 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku on voinut uida Atlantin halki? Miksi uimari ei ole joutunut laivan upottamaksi tai hain kitaan?

Miten aallot eivät ole hukuttaneet? Miten on jaksanut uida aaltoja vastaan?

Vierailija
7/10 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että iskee nälkä ja jano sekä väsymys, kun ui muutaman kuukauden.

Vierailija
8/10 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin olisi varmaan hyvä ottaa käsitteet haltuun. Avomeri on nimensä mukaisesti avointa saaretonta merta, eli Helsingin lähisaariin uiminen ei ole avomerellä uimista. Niissä on aika erilaiset haasteet. 

Itse, kun uin avovesissä, minulla on päällä märkkäri, jossa on neonkeltainen selkä ja lisäksi hinaan perässä oranssia uintipoijua. Olen siis kohtuullisen hyvin erottuva ja selvin päin oleva veneilijä, joka tarkkailee ympäristöään ei aja päälleni hyvällä näkyvyydellä. Koska aina ei ole hyvä näkyvyys ja kaikki veneilijät eivät ole selvin päin, pyrin välttelemään paikkoja, joissa veneillään paljon. Jos mahdollista, kannattaa uida lähellä kaislikon reunaa eikä missään tapauksessa keskellä väylää. 

Itse uin paljon Bodomilla. Siellä ei ole isoja moottoriveneitä, ranta on kiva ja ravintolassa ihan kohtuullinen buffa. Voi siis käydä vetämässä treenin ja syömässä perään. 

Vierailija
9/10 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jäädä alle jos se on suosittu laivareitti. Kannattaa olla isohko vene (ei kumivene) ja merkinnät missä sukeltaa, silti varovainen. Lisäksi vene voi karata, ellei ole muita. Pitäisi olla edes saari lähellä.

Nyt ei puhuttu sukelluksesta.

Vierailija
10/10 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos porukka on aloittanut avovesiuintikauden?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan