Eka äitienpäivä. Pitääkö minun itse leipoa itselleni kakku?
Vauva on 6 kk ja eka äitienpäiväni on sunnuntaina. Mies ei koskaan leivo eikä juuri ikinä edes osta mitään makeaa, tykkää enemmän kaikenlaisista suolaisista herkuista kuten sipseistä ja pitsasta ym. Eli varmaa on, että hän ei ainakaan leivo kakkua, mutta olisin todella yllättynyt, jos hän sellaisen ostaisi. Hän ei ole oman äitinsä kanssa viettänyt äitienpäiviä ollenkaan ainakaan aikuisena (en tiedä miten oli kun oli lapsi). Pitääkö minun nyt itse leipoa itselleni se kakku? Haluaisin aamulla kakkukahvit. Mutta jos leivon, ja mies olikin suunnitellut ostavansa jotain kakkupalaa tms aamuksi, niin pilaan hänen yllätyksen.
Miten te muut teette, siis te joilla on vauva tai vasta aika pieniä lapsia (eli siis että lapset ei leivo vielä)?
Kommentit (40)
Vinkkaa miehellesi, että ostaa tai tilaa kakun, vaikka pienen. Luokaa yhdessä perinteet.
Mitä jos sanoisit miehelle että haluaisit viettää äitienpäivää ja tykkäisit kakkukahveista?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos keskustelisit asiasta miehesi kanssa? Näin vältyt pettymykseltä ja turhalta riidalta.
Meillä mies kysyy mitä haluaisin ja minä kerron ja niin tehdään.
Yleensä keskustelisinkin, mutta tällä kertaa en halua. Oikeastaan haluaisin olla tekemättä mitään ja katsoa, että huomioiko mies äitienpäivän jotenkin. En halua, että hän huomioi sen pyynnöstäni tai käskystäni.
Lisään vielä että voisit ehdottaa miehelle että leivotte yhdessä. Hän voisi jatkossa sitten osata itsekin ja lapsen kanssa kun lapsi on kasvanut. t. eka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos keskustelisit asiasta miehesi kanssa? Näin vältyt pettymykseltä ja turhalta riidalta.
Yleensä keskustelisinkin, mutta tällä kertaa en halua. Oikeastaan haluaisin olla tekemättä mitään ja katsoa, että huomioiko mies äitienpäivän jotenkin. En halua, että hän huomioi sen pyynnöstäni tai käskystäni.
Ma tekisin varmaan myos nain. Ehka sanoisin jotain etta 'jej, eka aitienpaivakin tulossa, jannaa' ihan vaan sen valttamiseksi, etta mies unohtaa koko paivan tyystin. Ja loput jattaisin sitten miehen huoleksi - myos sen keskustelunavauksen etta miten juhlitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei ole viettänyt äitienpäiviä ennenkään niin voi hyvin olla ettei tajua koko juttua. Ei kannata olla puhumatta. Eka äitienpäiväsi niin olisi varmaan kiva että jäisi kivat muistot?
Sopikaa asiasta. Itse tykkään leipomisesta, joten leivon kakun mieluiten itse. Mies keittää kahvit ja kattaa pöydän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei ole viettänyt äitienpäiviä ennenkään niin voi hyvin olla ettei tajua koko juttua. Ei kannata olla puhumatta. Eka äitienpäiväsi niin olisi varmaan kiva että jäisi kivat muistot?
Minä kuitenkin järjestin hänelle isänpäivän. Kakkukahvit, juhlaruoat ja kaikki. Vaikka vauva oli silloin aivan pieni ja minä vasta toipumassa synnytyksestä. Eikö hän siitä tajuaisi, että haluan äitienpäivän? Ap
Katso vaan rauhassa mitä miehesi keksii äitienpäiväksi. En ole itsekään saanut kakkua mieheltä koskaan. Yhdessä ollaan joskus leivottu, eli hän kyllä osaisi. Mutta kyllä minä olen aina saanut aamupalan, ruusuja ja lahjan äitienpäivänä. Usein on vielä vienyt syömään. Kukin tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Katso vaan rauhassa mitä miehesi keksii äitienpäiväksi. En ole itsekään saanut kakkua mieheltä koskaan. Yhdessä ollaan joskus leivottu, eli hän kyllä osaisi. Mutta kyllä minä olen aina saanut aamupalan, ruusuja ja lahjan äitienpäivänä. Usein on vielä vienyt syömään. Kukin tavallaan.
En välttämättä tarvi kakkua. Aamiainen sänkyyn olisi yhtä kiva! Mutta entä jos hän ei huomioi koko äitienpäivää yhtään mitenkään? Silloin kyllä pahoitan mieleni :( . Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten voit tulla sunnuntaina palstalle itkemään, kun kaikki ei mennytkään niin kuin olisit halunnut.
En ole koskaan odottanut että mies leipoisi kakun minulle. En missään nimessä. Minusta ollut ihana se että mies keittää aamulla kahvit ja tekee aamupalan jonka tuo sänkyyn. Ajatus on tärkein. Myöhemmin se että lapset saavat leipoa, askarrella ja yllättää äidin.
Tuossa vaiheessa kannattaa yhdessä miettiä miten haluaa että äitien/isänpäivää vietetään. Harvempi mies taitaa olla kakunleipoja. 😊
Sanoisin suoraan että haluaisin kakkukahvit aamulla. Saattaisin myös ehdottaa yhdessä leipomista.
Kaikki eivät ole tottuneet viettämään äitienpäivää, joten en ottaisi riskiä, ettei olisikaan mitään aamulla odottamassa, paitsi onnentoivotukset.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En välttämättä tarvi kakkua. Aamiainen sänkyyn olisi yhtä kiva! Mutta entä jos hän ei huomioi koko äitienpäivää yhtään mitenkään? Silloin kyllä pahoitan mieleni :( . Ap
Ja saat pahoittaa mielesi joka vuosi jos et saa suutasi auki ja kerro mistä tykkäät.
Lapsenkin olet saanut aikaan, etkä ole vielä oppinut, että miehet(kään) eivät osaa lukea ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja saat pahoittaa mielesi joka vuosi jos et saa suutasi auki ja kerro mistä tykkäät.
Kertoisin, jos mies jotenkin ottaisi asian puheeksi. Esim. sanoisi, että "sunnuntaina on muuten äitienpäivä" tms. Sitten kyllä kertoisin mitä haluan, vaikka ei edes kysyisi. Mutta ihan tyhjästä en ala häneltä kerjäämään kakkuja. Ap
Vierailija kirjoitti:
Lapsenkin olet saanut aikaan, etkä ole vielä oppinut, että miehet(kään) eivät osaa lukea ajatuksia.
No eikö se ole selvää, että JOKAINEN tuore äiti haluaa, että äitienpäivä huomioidaan jotenkin?
Eivät ne lapset välttämättä leivo vanhempanakaan, jos ei pyydä - miehestä puhumattakaan. Kyllä omat toiveet pitää sanoa ääneen, vain sillä tavoin ne voivat toteutua. Turha on marttyyrinä sitten itkeskellä loppupäivä, kun mies ei muistanutkaan.
Käyttäjä28189 kirjoitti:
Eivät ne lapset välttämättä leivo vanhempanakaan, jos ei pyydä - miehestä puhumattakaan. Kyllä omat toiveet pitää sanoa ääneen, vain sillä tavoin ne voivat toteutua. Turha on marttyyrinä sitten itkeskellä loppupäivä, kun mies ei muistanutkaan.
No ajattelin, että kunhan lapsi on kolme tai jotain, niin voisin leipoa hänen kanssaan yhdessä sitten joka vuosi (suostuukohan tuo enää teininä jää nähtäväksi...). Ap