Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katkera kälyn kauneudesta ja menestyksestä, hävettää

Vierailija
08.05.2019 |

Tämä on kyllä niin "first world problem", etten kehtaa sitä ääneen myöntääkään. Olen kateellinen kälylle joka on todella kaunis, älykäs, luo menestyksekkäästi kansainvälistä uraa ja on kaiken lisäksi erittäin mukava ihminen! Hävettää ja nolottaa miten voin olla näin pikkumainen. Eiväthän hänen hyvät puolensa ole minulta mitenkään pois. Silti minut valtaa kamala alemmuuskompleksi jos vaikkapa anopin kanssa tulee käly puheeksi ja kälyä kehutaan.

Huomaan saman ilmiön myös kauniiden ja menestyvien ystävieni/tuttujen kohdalla. En siis millään tapaa toivo, että he olisivat vähemän kauniita/älykkäitä/menestyviä, yms. Päin vastoin, olen iloinen kaikesta hyvästä mikä heitä kohtaa. Silti minulla on niin kovin riittämätön olo näiden upeiden naisten rinnalla.

Tämä alemmuuskompleksi ei (tietääkseni) näy ulospäin ja vaikuta siihen miten käyttäydyn näitä upeita naisia kohtaan. Tiedostan siis kyllä ajatuksen tasolla miten hyödytöntä tämmöinen vellominen on, enkä millään tapaa syytä muita naisia siitä, että ovat minua "parempia".

Miten päästä tästä eteenpäin? En jaksaisi enää ajatella näin nihkeästi.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo täysin inhimillistä, varmasti kaikki kokee tuollaisia tunteita joskus.

Yksi parhaita neuvoja mitä ikinä olen kuullut, on että "käännä kaikki eduksesi, käytä kaikkea tekosyynä tulla paremmaksi". Onko tällä kälyllä siis kontakteja tai muuta mitä voisit hyödyntää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan