Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pukeutua toimistotyöhön kesällä?

Vierailija
08.05.2019 |

Aloitan uuden työn kesällä ison pörssiyhtiön toimistolla (olen kylläkin assari/harjoittelijatasolla, mutta asiakastapaamisia on silti tulossa). En ole aiemmin ollut tällaisessa työssä, joten vaatekaappi kaipaa kipeästi uudistumista. Olen nainen, ikä 25-30 välillä. Kertokaa parhaat vinkkinne siihen, kuinka pukeutua toimistotyöhön kesähelteilläkin!

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitapusero ja lyhyt hame.

Tai kyynäkäs kynämekko.

Korkeat korot, tietenkin.

Jos toimisto on ilmastoitu, sukkikset tai stayupit tms, mitä nyt itse tykkäät käyttää.

Jos hellekesä ja toimistossa tosi kuuma, paljaat jalat ovat täysin ok, kunhan muu asu siisti,

Vierailija
2/64 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on semmoinen Marokosta ostettu peittävää kangasta, mutta ilmava mekko ja sen alla ei välttämättä mitään. Sandaalit jalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkkarit,lyhyt  hame,hieman läpikuultavaa kangasta, stringit.

ei rintsikoita.

Vierailija
4/64 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekot ja hameet on kivoja kesällä, mutta sukkahousut voi alkaa hiostamaan, mikä on ikävää. Monesti valitsen töihin sellaiset ohuet (mutta peittävät) ja hiukan ilmavat housut, joita löytyy kesäksi kaupoista. Löytyy oikein asiallisinakin, ei tarvitse niitä nuorten kaikenkirjavia haaremihousuja ostella. Yhdistän siistiin t-paitaan. 

Vierailija
5/64 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai kyynäkäs kynämekko.

Jos toimisto on ilmastoitu, sukkikset tai stayupit tms, mitä nyt itse tykkäät käyttää.

Jos hellekesä ja toimistossa tosi kuuma, paljaat jalat ovat täysin ok, kunhan muu asu siisti,

Millä tavalla korkeat korot ovat tarpeelliset toimistotyössä? En ole koskaan sellaisia käyttänyt ja hyvin olen pärjännyt kohta 10 vuotta. 

Vierailija
6/64 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kaupoista kannattaisi katsella tällaisia siistempiä kesätyövaatteita? Perus H&M, vero modat ym. ei löydy oikein muuta kuin teinityyliä ja lyhyitä kesämekkoja.

Vierailija
7/64 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kaupoista kannattaisi katsella tällaisia siistempiä kesätyövaatteita? Perus H&M, vero modat ym. ei löydy oikein muuta kuin teinityyliä ja lyhyitä kesämekkoja.

Aikuisten vaatekaupoista. Ei teinikaupoista löydykään muuta kuin teinityyliä. Esimerkiksi Halosella, Stockmannilla, Sokoksella yms. on kattavat valikoimat siistejä hameita, mekkoja ja paitapuseroita. 

Vierailija
8/64 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai kyynäkäs kynämekko.

Millä tavalla korkeat korot ovat tarpeelliset toimistotyössä? En ole koskaan sellaisia käyttänyt ja hyvin olen pärjännyt kohta 10 vuotta. 

Eihän ne nyt "tarpeelliset" sanan varsinaisessa muodossa ole, mutta tuovat kivasti itsevarmuutta ja säilyttävät nuorekkaan olemuksen, kun toimiston täti-ihmisillä kuitenkin on lättäkengät.

Kukin tienkin sen mukaan mistä tykkää ja missä itse viihtyy, mutta kyllä tuollaisessa työympäristössä kannattaa vähän panostaa ja minusta korot ovat hyvin luonnollinen osa tuota kokonaisuutta.

Aika ison osan ajasta sitä kuitenkin istuksitaan toimistopöydän ääressä, siinä voi kenkulit potkaista pois ja lepuuttaa jalkoja, niin eihän ne millään tavalla haittaakaan.

Niin ja "kyynäkäs" on hassu kirjoitusvirheeni kun puhelimella on vähän hankala kirjoittaa. Tyylikäs siis tietenkin piti olla. Kiva ettette puuttuneet vaan keskustellaan asiasta.

Vierailija
9/64 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai kyynäkäs kynämekko.

Eihän ne nyt "tarpeelliset" sanan varsinaisessa muodossa ole, mutta tuovat kivasti itsevarmuutta ja säilyttävät nuorekkaan olemuksen, kun toimiston täti-ihmisillä kuitenkin on lättäkengät.

Kukin tienkin sen mukaan mistä tykkää ja missä itse viihtyy, mutta kyllä tuollaisessa työympäristössä kannattaa vähän panostaa ja minusta korot ovat hyvin luonnollinen osa tuota kokonaisuutta.

Aika ison osan ajasta sitä kuitenkin istuksitaan toimistopöydän ääressä, siinä voi kenkulit potkaista pois ja lepuuttaa jalkoja, niin eihän ne millään tavalla haittaakaan.

Niin ja "kyynäkäs" on hassu kirjoitusvirheeni kun puhelimella on vähän hankala kirjoittaa. Tyylikäs siis tietenkin piti olla. Kiva ettette puuttuneet vaan keskustellaan asiasta.

Matalakorkoiset kengät eivät ole automaattisesti sama asia kuin tätikengät. Niistä löytyy myös nuorekkaampia vaihtoehtoja. Korkeat korot eivät myöskään ole mikään merkki panostuksesta. Panostus näkyy siistissä ja työn luonteeseen sopivassa tyylissä, ei korkojen korkeudessa. Tyylikkäämpää se on olla matalissa kengissä, joissa tuntee olonsa mukavaksi kuin hoippua korkeissa koroissa, jos ne eivät ole itselle luontevat. Ei koroissakaan mitään vikaa ole, mutta ne eivät ole mikään "tietenkin". Ilman niitä voi olla ihan yhtä tyylikäs, nuorekas ja itsevarma. Itsevarmuus kumpuaa ihan muusta kuin kengistä.   

Vierailija
10/64 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko esim. mustat pillihousut (ei farkut) sopivat vaikkapa ballerinojen kanssa, jos yhdistäisi ne johonkin siistiin paitapuseroon? 

Vierailija
11/64 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkkarit, stringit, olkaimettomat liivit.

Vierailija
12/64 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä hyvä ja viilentävä asuste. Se joka muuta väittää, on päästään sairas perverssi ja kuuluu pakkohoitoon.

Vierailija
13/64 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko esim. mustat pillihousut (ei farkut) sopivat vaikkapa ballerinojen kanssa, jos yhdistäisi ne johonkin siistiin paitapuseroon? 

Ehdottomasti ovat. Ei toimistoon miksikään jokamiehen kosteaksi päiväuneksi tarvitse pukeutua :) Normaalit, siistit vaatteet. Ei farkkuja, minihameita ja ehdottomasti ei crockseja ;)

Vierailija
14/64 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teräshaarniska on itselläni nyt ollut.

Vierailija
15/64 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan heti huomenna tätä meidän toimistonväelle vakiotyöasuksi :D Ikään, kokoon ja sukupuoleen katsomatta kaikille tuollainen yhtenevä ja viileä asu kesähelteille. Värit vielä firman logosta niin ai että ollaan tyylikkäitä!

Vierailija
16/64 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M:ltä löytyy tosi kivoja jakkuja, hameita ja jakun alus - toppeja ja järkevään hintaan, eli käy uudestaan vilkaisee heidän valikoimat

Vierailija
17/64 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan heti huomenna tätä meidän toimistonväelle vakiotyöasuksi :D Ikään, kokoon ja sukupuoleen katsomatta kaikille tuollainen yhtenevä ja viileä asu kesähelteille. Värit vielä firman logosta niin ai että ollaan tyylikkäitä!

Joo, sama. Ja varsinkin toimitusjohtajamme haluan nähdä punnertautuvan stringeihin ja korkokenkiin, painoa äijällä on noin kolme kertaa enemmän kuin minulla.

Vierailija
18/64 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki-täti kirjoitti:

H&M:ltä löytyy tosi kivoja jakkuja, hameita ja jakun alus - toppeja ja järkevään hintaan, eli käy uudestaan vilkaisee heidän valikoimat

Jep, ja myös Mangon ja Zaran business-mallistot. Mulla on tällä hetkellä päällä Mangon kotelomekko, jonka ostin aikoinaan alennuksesta kympillä, ja ihmiset jaksavat ihastella mun tyylikästä pukeutumistani:)

Vierailija
19/64 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaan lateksipukuun ja 90 cm piikkikorkoiset pinkit muovisaappaat jalkaan.

Vierailija
20/64 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esim. midimittainen tummansininen pellavahame, raidallinen siisti löysähkö t-paita jossa kunnon hihat, valkoiset tennarit, suuret korvikset ja hiukset ponnarilla.

Toinen suosikkiasu on vaaleahkot leveät viskoosihousut, tumma yläosa jossa vähän pintakuviota, hopeiset kiiltävät sandaalit (varpaat peitossa), hopeinen pikkulaukku, värikkäät korvikset, esim. Koralli ja kynsilakka samaa sävyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme