Kuinka pukeutua toimistotyöhön kesällä?
Aloitan uuden työn kesällä ison pörssiyhtiön toimistolla (olen kylläkin assari/harjoittelijatasolla, mutta asiakastapaamisia on silti tulossa). En ole aiemmin ollut tällaisessa työssä, joten vaatekaappi kaipaa kipeästi uudistumista. Olen nainen, ikä 25-30 välillä. Kertokaa parhaat vinkkinne siihen, kuinka pukeutua toimistotyöhön kesähelteilläkin!
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Hihaton ei vaan sovi toimistoon.
Kyllä meillä hihattomiakin paitoja näkee, ja hyvin sopivat. Ei ehkä ihan mitään spagettiolkaimia, mutta esim tämä on ihan ok.
https://www.esprit.fi/naistenvaatteet/vaatteet/puserot/kukkakuvioinen-p…
Myös varpaat saa olla paljaina.
Samettiseen kimalaispukuun ja muista tekoimukärsä jolla voit pillin tavoin juoda muumilimpparia (mettä) suoraan pullosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hihaton ei vaan sovi toimistoon.
Kyllä meillä hihattomiakin paitoja näkee, ja hyvin sopivat. Ei ehkä ihan mitään spagettiolkaimia, mutta esim tämä on ihan ok.
https://www.esprit.fi/naistenvaatteet/vaatteet/puserot/kukkakuvioinen-p…
Myös varpaat saa olla paljaina.
Jos lähdetään etikettejä rikkomaan, niin myös miehet voivat pukeutua toimistossa hihattomaan paitaan ja varpaat paljaana.
Ei kannata ostaa hirveästi vaatteita ennen kuin näkee pukukoodin käytännössä ja kokee lämpötilan. Esim. meidän toimistolla on hirvittävän kylmä. Lämpötila on asetettu miesten pukujen mukaan + miehethän tutkitusti viihtyvät viileämmässä.
Minä palelen helposti, joten jo hame ja sukkikset yhdistelmä on kylmä. Kesällä sisälämpötila on n. 18 astetta+ kauhea viima. Talvella on lämpimämpi.
Ihan sossussa olen töissä- meillä monella oli viime kesänä shortsit ja t-paita, niin oli itsellänikin. Toppejakin oli, samoin hameita ja maksimekkoja. Kesällä on asiallista pukeutua kesäisiin vaatteisiin!
Kyllä se siitä selviää. Katsot vaan mitä muilla on päällä.
Muista että kyykistyessä stringit eivät saisi juuri näkyä paljaasta alaselästä.
Muistakaa sitten jooko sellainen asia kesäisessä toimistopukeutumisessa, että vaikka ulkona olisi kuinka kova helle, niin sisällä voi olla se normaali peruslämpötila, mikä talvellakin. Jos siis ulkona on hyvä olla narutopissa ja hameessa, niin sisälämpötilaa ei kuitenkaan nosteta siten, että sisälläkin noissa hepenissä tarkenisi. Sisälle on varatttava ihan normi vaatteet, millä ei tule kylmä.
t. Respan täti, joka joka kesä saa kuunnella huoltomiehen avautumista aiheesta :-)
Ei hihattomia asuja työpaikkapukeutumisessa.
Koskee miehiä ja naisia.
Hauska lukea miten muilla työpaikoilla pukeudutaan. Meillä on ilmeisesti aika rentoa, pitkät shortsit, maksimekot, hihattomat paidat ja farkut ovat ihan normaleja meillä. Niin ja näkyvät varpaat.
Sen sijaan jouduin hieraista silmiäni kun kollega tuli töihin vesirajaminihameessa ja reisipituissa sukissa.
Olen toimistotyössä ja nyt päällä leggarit ja pitkä paita ja croksit. Pomolla virttyneet kollarit ja huppari.
Pörssiyhtiön asukoodi on business-like.
Muista että kyykistyessä stringit saavat juuri näkyä paljaasta alaselästä.
Meillä ainakin on niin kylmä että toppaliivi ja villasukat käytössä
Mulla on ihan mekkoja neuletakin kanssa. Ei hihattomia rantamekkoja vaan siistejä mutta kukkakuodia löytyy. Tai hame ja paita jos menen asiakkaalle
Meillä on toimistolla niin hyvä ilmastointi ja viileää, että joutuu pitämään kesälläkin sukkahousuja jos oli mekko päällä.
Nykyisin pukeudutaan toimistoissakin aika rennosti, mutta ei missään nimessä mitkään urheilu- tai rantavaatteet käy. Eikä shortsit ja topit, uskokaa, mutta niitäkin on kesätyöntekijöillä nähty. Mielestäni pitää olla ainakin lyhyet hihat. Pitkät siistit housut, mekko tai hame. Mieluiten yksivärisiä, ei mitään erikoisia kuoseja. Kyllä nuortenkin liikkeistä löytyy perusvaatteita, mutta klassisia ja parempilaatuisia hakisin Stockalta, Sokokselta tai Haloselta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kaupoista kannattaisi katsella tällaisia siistempiä kesätyövaatteita? Perus H&M, vero modat ym. ei löydy oikein muuta kuin teinityyliä ja lyhyitä kesämekkoja.
H&M on tällä hetkellä niin hyviä kesävaatteita toimistoon, että ihan itkettää, kun ei ole törsätä tonnia kesävaatteisiin :D Laadukkaita materiaaleja ja siistejä. Lindexiltä löytyy myös. Vinkkinä rintaville, että Lindexin mitoitus sopii myös rintaville. Itseni on vaikeaa löytää vaatteita rintavana. Tosin olen niitä, jotka eivät halua korostaa rintojaan, vaan piilottaa ne. Eli rinnanympärys riittää, mutta eivät ole tyköistuvia. H&M:ltä löysin upean tiimalasibleiserin, mutta se ei ole kesävaate.
Ei sovi.