Millainen ihminen matkustaa yli läänirajojen varta vasten vierailemaan sisällisotaan liittyvillä muistomerkeillä?
Ja nimenomaan punaisten muistomerkeillä. Julkisilla, käyttämättä autoa!
Kommentit (25)
Itse kun olen kotoisin valkoiselta pohjanmaalta niin etelään muutettuani on ollut mielenkiintoista törmätä punaisten muistomerkkeihin ja hautoihin. Osa on kyllä valitettavan huonossa kunnossa ja piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Itse kun olen kotoisin valkoiselta pohjanmaalta niin etelään muutettuani on ollut mielenkiintoista törmätä punaisten muistomerkkeihin ja hautoihin. Osa on kyllä valitettavan huonossa kunnossa ja piilossa.
Miltä tuntui huomata että tarinassa on myös se toinen puoli?
En nyt tiedä onko tuo sen oudompaa, kun matkustaa läänirajojen yli vaikkapa johonkin ostoskeskukseen. Itse ymmärrän paremmin historiasta kiinnostuneita kuin näittä kauppakeskuksissa hengailevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntui huomata että tarinassa on myös se toinen puoli?
Outoa kysyä tuommoista nykyihmiseltä.
Minun suvussani oli vain punaisia, jotka siis asuivat sota-alueella. Valkoisia olisivat varmasti pohjoisemman Suomen sukulaiset olleet. Itse en viitsi ottaa kantaa kummankaan puolesta, koska ei ole enää tämän päivän asia. Keskustella tietysti voi.
Helposti voisin itsekin, jos aikaa ja rahaa moiseen olisi. Muuten muistomerkit ym. nähtävyydet katsellaan siellä, minne päätetään lomailemaan mennä.