Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen matkustaa yli läänirajojen varta vasten vierailemaan sisällisotaan liittyvillä muistomerkeillä?

Vierailija
08.05.2019 |

Ja nimenomaan punaisten muistomerkeillä. Julkisilla, käyttämättä autoa!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti voisin itsekin, jos aikaa ja rahaa moiseen olisi. Muuten muistomerkit ym. nähtävyydet katsellaan siellä, minne päätetään lomailemaan mennä.

Vierailija
22/25 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olen kotoisin valkoiselta pohjanmaalta niin etelään muutettuani on ollut mielenkiintoista törmätä punaisten muistomerkkeihin ja hautoihin. Osa on kyllä valitettavan huonossa kunnossa ja piilossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kun olen kotoisin valkoiselta pohjanmaalta niin etelään muutettuani on ollut mielenkiintoista törmätä punaisten muistomerkkeihin ja hautoihin. Osa on kyllä valitettavan huonossa kunnossa ja piilossa.

Miltä tuntui huomata että tarinassa on myös se toinen puoli?

Vierailija
24/25 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä onko tuo sen oudompaa, kun matkustaa läänirajojen yli vaikkapa johonkin ostoskeskukseen. Itse ymmärrän paremmin historiasta kiinnostuneita kuin näittä kauppakeskuksissa hengailevia. 

Vierailija
25/25 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntui huomata että tarinassa on myös se toinen puoli?

Outoa kysyä tuommoista nykyihmiseltä.

Minun suvussani oli vain punaisia, jotka siis asuivat sota-alueella. Valkoisia olisivat varmasti pohjoisemman Suomen sukulaiset olleet. Itse en viitsi ottaa kantaa kummankaan puolesta, koska ei ole enää tämän päivän asia. Keskustella tietysti voi.